ASD perä

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
cuuno
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2314
Liittynyt: To 11.08.2005 16:55
Paikkakunta: hki

ASD perä

Viesti Kirjoittaja cuuno »

:D w124 e300d 24v kombi Asd perällä .....olisko jollain kokemusta tälläisestä viasta ....liikkeelle lähtiessä pyörät käännettyinä lyö lukkoa päälle ...aivan suoraa lähtiessä ei ...mittaristossa ei syty kolmio (valo kyllä toimii) ...ylämäkeen lähdettäessä tarttuu aika paljon enemmän ....myös hitaissa mutkissa myös menee "kulmikkaasti" ....olisko paineet päällä kokoajan :?: ...alhasilla nopeuksilla tuntuu myös ohjauksessa (vatkaa) ihan kun olis vanne kiero tai auraukset pielessä ...vaan ei oo ! :?: :?: :?: :roll:
Avatar
Rässi66
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 341
Liittynyt: Su 12.09.2004 22:21
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

ASD-perässä on myäs 30% kitkalukko, jonka toiminta muuttuu toudella
ikäväksi väärillä öljyillä (niinkuin kaikkien kitkaperien).
Oletko varma, että siellä on oikeat öljyt?
Ne oikeat maksaa KL:ssä 20€/litra ja täyttömäärä 1,1litraa.. siistiä.
Eli kaks purkkia joutuu ostaan ekalla kertaa.
Avatar
cuuno
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2314
Liittynyt: To 11.08.2005 16:55
Paikkakunta: hki

Viesti Kirjoittaja cuuno »

:D Öljyt tehtaan asd kamaa :!:
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18279
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

Silti kuulostaa kitkalukon oikkuilulta. :?
wiimax.fi
timo230e
Mersumies
Mersumies
Viestit: 842
Liittynyt: Ti 08.04.2003 21:45
Paikkakunta: VANTAA

Viesti Kirjoittaja timo230e »

Onko sama kumpaan suuntaan käännettäessä lyö lukkoa päälle ja lyökö lukkoa päälle ilman että asd valo syttyy. Voisko olla ilmaa asd sylintereissä perässä.
ex123 300da 78. ex124 230ea 88. ex 203 220 cdia. 204 cdia 220 ja kesä 126
Avatar
cuuno
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2314
Liittynyt: To 11.08.2005 16:55
Paikkakunta: hki

asd

Viesti Kirjoittaja cuuno »

:D ...ei ole suunnalla väliä ...perän korkeuden säätö ja asd järjestelmä ilmaa itse itsensä ...valo ei syty mutta toimii kyllä ...epäilen paine venttiiliä joka toden näköisesti saadaan tarkastettua ensi maanantaina ....eli että siellä on paine kokoajan päällä .....mutta josko jollain olis ollu samoja ongelmia ...viestejä vaan tulemaan ....tai mietintöjen tuloksia :D :D :D :D
Avatar
Rässi66
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 341
Liittynyt: Su 12.09.2004 22:21
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

Jos siellä on paine päällä kokoajan, on lukko 100%.
Sen kyllä huomaa.
Avatar
cuuno
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2314
Liittynyt: To 11.08.2005 16:55
Paikkakunta: hki

100%

Viesti Kirjoittaja cuuno »

:D ...kyllä sen huomaakin ...mutta ei hän tossa ole ikinä tollasia prosentteja ...ei se asd sentään mikään kemppi ole missään tilanteessa :lol:
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Kyllä se aika kemppi on alle 25 km/h vauhdeissa, sen yläpuolella ainoastaan prosenttuaalinen kitkalukko on toiminnassa.
timo230e
Mersumies
Mersumies
Viestit: 842
Liittynyt: Ti 08.04.2003 21:45
Paikkakunta: VANTAA

Viesti Kirjoittaja timo230e »

Voisko olla että kitkalevyt ovat kuluneet niin ohuiksi että poskilaippoja ja vetoakseleita pyörittävät pikkurattaat hankaavat takapuolelta tasauspyörästön koteloon kiinni. Ja kyllä se asd puree niin kovin kiinni että kun perä oli nostettu ylös ja auto pyöritti tyhjäkäynnillä pyöriä niin ei sitä toista pyörää saa pysäytettyä käsivoimin
ex123 300da 78. ex124 230ea 88. ex 203 220 cdia. 204 cdia 220 ja kesä 126
Avatar
cuuno
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2314
Liittynyt: To 11.08.2005 16:55
Paikkakunta: hki

Viesti Kirjoittaja cuuno »

:D ...epäilen sillä vajaa vuosi sitten vaihdettiin aivan uusi välitys ja lakrut ...sekä muu tarkastus ....kaikki ok silloin ...on tää kummaa :D
timo230e
Mersumies
Mersumies
Viestit: 842
Liittynyt: Ti 08.04.2003 21:45
Paikkakunta: VANTAA

Viesti Kirjoittaja timo230e »

Jos tuli liian piukka :roll: Nosta perä ylös ja pyöritä käsin pyöriä, ainakin mulla pystyy pyörittelemään kumpaakin puolta erikseen. .
ex123 300da 78. ex124 230ea 88. ex 203 220 cdia. 204 cdia 220 ja kesä 126
Avatar
cuuno
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2314
Liittynyt: To 11.08.2005 16:55
Paikkakunta: hki

tiukka

Viesti Kirjoittaja cuuno »

:D ...ei tullut tiukka ...mentiin monia kymmeniä tonneja ihan ok :D
timo230e
Mersumies
Mersumies
Viestit: 842
Liittynyt: Ti 08.04.2003 21:45
Paikkakunta: VANTAA

Viesti Kirjoittaja timo230e »

En tiedä liittyykö tämä asiaan mutta vaihteleeko sulla asd neste säiliön pinta käytössä. Kun laitan koneen käyntiin niin asd neste säiliön pinta putoaa normaali lukemiin. Katsoppas omastasi mitä tapahtuu kun laitat koneen käyntiin 8)
ex123 300da 78. ex124 230ea 88. ex 203 220 cdia. 204 cdia 220 ja kesä 126
maukku
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 281
Liittynyt: Pe 08.10.2004 19:15
Paikkakunta: Järvenpää

Re: asd

Viesti Kirjoittaja maukku »

.e[color=olive]päilen paine venttiiliä joka toden näköisesti saadaan tarkastettua ensi maanantaina ....eli että siellä on paine kokoajan päällä .....]
[/color]

Itselleni on kanssa toi ASD aika mysteeri. Mulla se kyllä toimii (omasta mielestäni) o.k, mutta pitää tasaisin väliajoin moottorin käydessä tuhahduksia, jolloin ilmeisesti paineventtiili helpottaa pumpun jälkeen. Tämä näkyy myös pumpun paineletkussa, joka elää tuhahdusten mukaan. Ja nämä aivastukset kuuluvat jostain peräosasta, vaikea paikallistaa täsmällisesti, vaikka olen ryöminyt auton alla.
Liekö sitten normaalia?
Eli jos paineventtiiliä epäilet, niin jatkuva paine pitäisi näkyä siinä kumi(tai hydrauliikka)-letkussa pumpun jälkeen.
MB 500SE-92
MB 600SL -93
MB 500S -02
MB GL 320 CDI -08
timo230e
Mersumies
Mersumies
Viestit: 842
Liittynyt: Ti 08.04.2003 21:45
Paikkakunta: VANTAA

Viesti Kirjoittaja timo230e »

Se yksikkö löytyy polttoaine pumpun vierestä, pitää irroittaa pohjasta suojamuovi oikealta puolelta että näkee
ex123 300da 78. ex124 230ea 88. ex 203 220 cdia. 204 cdia 220 ja kesä 126
Avatar
cuuno
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2314
Liittynyt: To 11.08.2005 16:55
Paikkakunta: hki

asd

Viesti Kirjoittaja cuuno »

:D ...otettiin lukko kokonaan pois päältä ...ei auttanut ...vaihdettiin öljyt ...eikä sekään auttanut ...eli ei taida auttaa muuta kuin ottaa perä alas ja auki ....ja eiku haistelemaan vikaa ...onko muuten kokemuksia tai kikkoja millä lähtis ABS tunnistin irti repusta ehjänä :?: :?: (muovinen malli) ...ollaan aina otettu suosiolla irti takapenkin alta ja eiku piuha mukaan ...on meinaan suht kallis uusi!! .......... :D :D :D
timo230e
Mersumies
Mersumies
Viestit: 842
Liittynyt: Ti 08.04.2003 21:45
Paikkakunta: VANTAA

Viesti Kirjoittaja timo230e »

Onhan se voinut käydä niin että pikkurattaat on jossakin kovassa sudituksessa hitsautunut tasaus pyörästön tappiin kiinni ja alkanut takertelemaan. Eipä toi taida selvitä kun avaamalla. Mitenkäs toi välitys vaihdettiin. Käytettiinkö siinä uusia rattaita vai otitteko jostain toisesta perästä pinionin ja ison hammasrattaan. Kiinnostais itseäkin välityksen vaihto mutta käyköhän toisen perän rattaat suoraan samoille paikoille :roll:
ex123 300da 78. ex124 230ea 88. ex 203 220 cdia. 204 cdia 220 ja kesä 126
MickeyFIN
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: Pe 23.09.2005 16:35

Viesti Kirjoittaja MickeyFIN »

Mieluiten ei käytettjä välityksiä uusin kuoriin. Voivat pahimmassa tapauksessa kulua hyvkinkin äkkiä pilalle kun ovat jo alunperin paikkansa hakeneet mitä et samaksi löydä toisissa kuorissa.
Parasta on kun hanki toisen klimpin kokonaisena joka ehjä ja toimiva..(avaa kansi ja tutki miltä näyttää ).
Jos lukko pilalla niin levylukon ainakin korjaa helposti paikallaankin.
Mickey with an inverted K
timo230e
Mersumies
Mersumies
Viestit: 842
Liittynyt: Ti 08.04.2003 21:45
Paikkakunta: VANTAA

Viesti Kirjoittaja timo230e »

Toi kuulostaa järkevältä
ex123 300da 78. ex124 230ea 88. ex 203 220 cdia. 204 cdia 220 ja kesä 126
Avatar
cuuno
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2314
Liittynyt: To 11.08.2005 16:55
Paikkakunta: hki

asd

Viesti Kirjoittaja cuuno »

:D ...tuli ihan uusi tehdas välitys ...rikkoutuneen tilalle viime vuoden lopussa ...ja tietysti laakerit :D :D

....mickeyFIN ....kerroppa lisää tosta levylukon preparoinnista :?: :?:
timo230e
Mersumies
Mersumies
Viestit: 842
Liittynyt: Ti 08.04.2003 21:45
Paikkakunta: VANTAA

Viesti Kirjoittaja timo230e »

Tuliko ne uudet rattaat vanhaan perään? Kyllä tohon lukko perään saa uusia kitkalevyjä jos vanhat on kuluneet tai sitten voi riittää kun vaihtaa se säätölevyn paksummaksi
ex123 300da 78. ex124 230ea 88. ex 203 220 cdia. 204 cdia 220 ja kesä 126
Avatar
cuuno
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2314
Liittynyt: To 11.08.2005 16:55
Paikkakunta: hki

....

Viesti Kirjoittaja cuuno »

:D ...tuli uudet vanhaan perään ...hampaita katkes ...ei muita vaurioita ...laitettiin paksummat säätölevyt :D
timo230e
Mersumies
Mersumies
Viestit: 842
Liittynyt: Ti 08.04.2003 21:45
Paikkakunta: VANTAA

Viesti Kirjoittaja timo230e »

Mikäs tapahtuma on niin raju ollut että hampaita on katkennut :o . Joko perä on avattu ja katsottu mikä on vikana.
ex123 300da 78. ex124 230ea 88. ex 203 220 cdia. 204 cdia 220 ja kesä 126
Avatar
Jarno.v
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 439
Liittynyt: Ma 08.12.2003 20:23
Paikkakunta: p-pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Jarno.v »

MickeyFIN kirjoitti:Mieluiten ei käytettjä välityksiä uusin kuoriin. Voivat pahimmassa tapauksessa kulua hyvkinkin äkkiä pilalle kun ovat jo alunperin paikkansa hakeneet mitä et samaksi löydä toisissa kuorissa.
Miksei :shock: tottakai se hammaskoksetus pitää säätää kuitenkin kohdalleen, vaikka vaihtaisi vain laakerit.
Avatar
cuuno
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2314
Liittynyt: To 11.08.2005 16:55
Paikkakunta: hki

asd

Viesti Kirjoittaja cuuno »

:D ...säädetty on ...katsokaa tän ketjun alku ...se vaan meni pam ...mutta viimevuoden lopulla jo ...ja korjauksen jälkeen toimi 6kk moitteettomasti ...kunnes tämä alkoi ...mistä tämä aihe ketju alkoi mitä tässä kirjoitellaan :D
Avatar
kekes
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 414
Liittynyt: Ti 20.09.2005 22:37
Paikkakunta: Tampere nääs

Viesti Kirjoittaja kekes »

Ostin tosiaan n.kuukausi sit,´260E -86 mallin,ja ihan olen tyytyväinen ollut,pientä laittoahan sitä tuon ikäisessä aina on,mutta kun tästä lukkoperästä puhutaan,niin mulla on sellainen tunne,että tässä on
jonkinlainen lukkoperä,mutta ei ole ASD-valoa kojeluadassa,nimittäin ei tahdo herkästi lyödä tyhjää millään pinnalla,paitsi soralla ja jää kaksi raitaa näkyviin,pitääkä paikkansa,että siiä olis kitkalukkoperä?
-Keke-
*****************
ex W140 SEL 300 -92
ex- W124 260E -86
Avatar
cuuno
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2314
Liittynyt: To 11.08.2005 16:55
Paikkakunta: hki

lukkoperä

Viesti Kirjoittaja cuuno »

:D ...eipä niissä noina vuosina ollut varoitus valoa (kolmiota) mittaristossa :D
Vastaa Viestiin