Mittelklassen näytössä ylempi numero 032.4, eli nelosvaihde kai päällä vaikka P pitäisi olla. Alempi numerosarja 384484, ja mitään keskimmäistä ei edes ole, täytynee soittaa maahantuojalle kun ovat unohtaneet koko numeron laittaa. On tämä hyvä topicciHVM kirjoitti:Tässäpä minun numeroni:PM kirjoitti:Alkoi kiinnostamaan tuo mittaridilemma. Tuon varaosanumero näyttäisi olevan 126 542 83 01 ja omassa on 126 542 45 57. Alkuperäisiä varaosanumeroitahan tuskin saa mistään selville, ei ainakaan EPC:stä enää löydy. Eli nyt kiinnostaisi tietää että mikä numero muilla W126/M103/manu-/automiehillä ja miksei M110-ukoillakin seisoo siinä mittarissa?
Ylin: 313851 (Tämä tuntuu tosin olevan eri joka päivä)
Keskimmäinen: 657 ja vaihteenosoitin näyttää nelosta vaikka karahka on peellä.(Pitää tutkia)
Alin: 126 542 83 57
Toivottavasti saat nyt tehtyä gradusi loppuun.
Noniin, nyt se ässä ostettiin! Mittarikuva lisätty!
MB W210 200cdi -01
Tarkistappa ERE tuo moottorin numero. moottorista tuo löytyy jostain päin lohkoa. Yleensä bensakoneissa on siellä kuskinpuolella öljypohjan liitospinnan läheisyydestä. Vois olla että on vaihdettu nokkavikainen kone kokonaan pois. Ja laitettu samalla automaatti. Mutta mitäpä siitä kyllä se on automaatti joka ässään kuuluu 
Voipi hyvinkin olla, KOSKA jos auto on kolaroitu, niin luulisi siitä jokin näkyvän. Esim. konepellin maalinsävy/keulan muotoilu/auton kulku olisi vähän ehkä erilainen. Konehuoneen pelti on ihan normaalin näköistä niin maalisävyltään kuin muutenkin.Mika.T kirjoitti:Tarkistappa ERE tuo moottorin numero. moottorista tuo löytyy jostain päin lohkoa. Yleensä bensakoneissa on siellä kuskinpuolella öljypohjan liitospinnan läheisyydestä. Vois olla että on vaihdettu nokkavikainen kone kokonaan pois. Ja laitettu samalla automaatti. Mutta mitäpä siitä kyllä se on automaatti joka ässään kuuluu
Ja jos nokkavikainen kone on laitettu (ja samlla laatikko), niin ne ovat varmasti tehty Vehon kautta. Tai siis uskon siihen aika vakaasti, sillä autosta tosiaan ei saanut sitä kuvaa, että on jälkeenpäin korjailtu.
Tosiaan minähän en nyt paras mahdollinen ole sanomaan, kun kerran mittarin vaihtoakaan en huomannut, mutta se on aika jännä yksityiskohta....
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
w116 450SE 1975
No onpa kolarikorjauksia tehty hyvin ihan kotitallissakin (en minä). Esim. yhdellä kaverilla oli katolleen kipattu Country-Golffi -> korjasi sen ja nykyään on kuin uusi. Toisella kaverilla peräkolaroitu Sierra -> kuin uusi. Samalla kaverilla pahasti kiveen ajettu välikoppaescortti -> nykyään ihan suora kori mutta rojekti vielä kesken... Jne jne. Esimerkkejä on vaikka kuinka.
[url=http://koti.mbnet.fi/arbiter/hotrod.jpg]Mese[/url]
Jos noita Ässiä oikein ajan kanssa alkaa tutkimaan, niin eiköhän niistä melkein jokaisesta löydy jotain omituisuuksia, täälläkin on jo toinen kone tulilla. Ei tuossa automaatin vaihdossa mitään ihmeellistä ole, kunhan sen on tehnyt joku ammattilainen ajan kanssa ja kaikki tarvittavat osat on vaihdettu. Kannattaa tosiaan tsekata se moottorin numero, jos olisi vaihdettu vaikka S-kantinen kestävämpi pannu. Ja jos automaattikin on kunnostettu, niin sittenhän se on todellinen löytö -> kovaa ajoo vaan. Onkohan kukaan muuten koskaan muuttanut automaattia manuaaliksi?
Ps. Ihmettelin heti aluksi miten tuo keskikonsolin puu voi olla noin hyvässä kunnossa ~300th ajetussa.
Ps. Ihmettelin heti aluksi miten tuo keskikonsolin puu voi olla noin hyvässä kunnossa ~300th ajetussa.
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Joo, ilmeisesti meikäläisen S:ään on laitettu kattoluukku jälkeenpäin. Ihan sellainen peltinen, alkuperäisen näköinenkin, ei mikään finlandia 2000PM kirjoitti:Jos noita Ässiä oikein ajan kanssa alkaa tutkimaan, niin eiköhän niistä melkein jokaisesta löydy jotain omituisuuksia
Sisävalo ei ole siinä aurinkolippapaneelissa vaan B-pilarin yläpuolella, kattoluukun katkaisijalle ei ole paikkaa kojelaudan puussa, luukun moottori ei ole takakontissa ja luukun saa myös takareunastaan raolleen. Ei varmaankaan ole alunperin mahdollista tuon ikäisessä?
w115,123,124,126,140, 210 yms.
Ei välttämättä ole merkkejä. Jostain muistuu mieleen, että tuollaisten vaihtojen yhteydessä joskus heitetään polkimien aluspelti uusiksi. Tomaatin leveämpi jarrupoljin ei taitaisi sopia vanhalle paikalleen kaasuun osumatta. Tai sitten se on ripustettu kytkinpolkimen kiinnikkeeseen
.
Kaasupolkimen alla olevan kickdown-kytkimen asennuksesta ei sen sijaan voi päätellä mitään. Manuaalissa sen tilalla on muovinen tulppa tai tulpan kadottua ainakin pyöreä kolo, johon KD-kytkin voidaan jälkiä jättämättä sijoittaa ilman rälläkkää ja hitsausvehkeitä
Jos systeemiin ei ole tehty peltihommia, voi sieltä jalkatilan "katosta" ylimääräinen kiinnike kytkin- tai jarrupolkimelle vielä löytyä
.
Kaasupolkimen alla olevan kickdown-kytkimen asennuksesta ei sen sijaan voi päätellä mitään. Manuaalissa sen tilalla on muovinen tulppa tai tulpan kadottua ainakin pyöreä kolo, johon KD-kytkin voidaan jälkiä jättämättä sijoittaa ilman rälläkkää ja hitsausvehkeitä
Jos systeemiin ei ole tehty peltihommia, voi sieltä jalkatilan "katosta" ylimääräinen kiinnike kytkin- tai jarrupolkimelle vielä löytyä
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Ehkä siinä on manuaalin mittaristo sitävarten, kun auto on lähtenyt tehtaalta manuaalina, alustannumeron mukaan.Ere866 kirjoitti:What? Siis mistä tietää, onko mittaristo keppiversion vai tomaatin?PM kirjoitti: Minkähän ihmeen takia siinä on manuaalin mittari ja onko Webasto revitty mäkeen, kun ohjainlaitteen holeksi on tollain peitetty? Mikäs johtohelvetti tuolla akun tienoilla on? Onkohan Tehofiltteri, kun on kullanvärinen?
Noista muista en kyllä tiedä, auto vaikuttaa kyllä konepellinkin alta tosi alkuperäiseltä ja ennen kaikkea Räpeltämättömältä.
perheessä
w 204 farkku -10
w 203 sedan -07
w 172 slk -06
w 204 farkku -10
w 203 sedan -07
w 172 slk -06
Onnea!jarski kirjoitti:No niin. Otin yhdestä varaosa w123:staHVM kirjoitti:Ei kuulu napsua jarski, ja pistä se tanko takaisin
kaasuvisustosta tangon, josta tein S:ään vakionopeussäätimen ja kaasuvivuston väliin sopivan. Osa paikoilleen ja koeajolle
Se toimii!
Ei ole ollut vakiona.Ere866 kirjoitti:Tuli tässä mieleen, että eikö muka Smersuissa ollut vakiovarusteena radio?
Siis tarkoitan, ettei tuo venäläinen sivusto ilmoittanut minulle Becker soitinta....?Oliiko pitänyt?
Nyt autossa on CD soitin, sävyssä puukoristeiden kanssa.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Mittari on siis 100-varmasti alkuperäinen ja manuaskisessa V126-vaunussa kiinniPM kirjoitti: Tuon varaosanumero näyttäisi olevan 126 542 83 01 ja omassa on 126 542 45 57. Eli nyt kiinnostaisi tietää että mikä numero muilla W126/M103/manu-/automiehillä seisoo siinä mittarissa?
Mittarinumeroissa näyttää olevan yhteistä 126 524, mitä sitten lienevät nuo neljä viimeistä.
Gradun tekijä selvittää toki tämän
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Re: Noniin, nyt se ässä ostettiin! Mittarikuva lisätty!
Jep laitapa privaa tuleen osoitetiedoista kun on nimet papereissaEre866 kirjoitti: Ja lopuksi totean: Petri M, olet minulle paketin Saludoa velkaavink, vink3
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... highlight=
Kohtahan tuo eläke kilahtaa taas tilille. Että jos ei Saludoo löydy palvelukeskuksen kioskista niin kai Costa Rica käy? sehän on jokaisen maksaläiskiä omaavan tai Teneriffalla itseään grillanneen varma valinta (ei muuten jää kauaksi Pirkka-kahvistakaan maultaan)
2000 W208 Mercedes Benz 320 CLK "Berliininmunkki"
1989 Porsche 944 turbo (GTS rep.)
ex: 1991 W201 Mercedes Benz 190E 1.8
ex: 1995 W202 Mercedes Benz C36 AMG
ex: 1988 W124 Mercedes Benz 300CEa
----------------------------------------------
1989 Porsche 944 turbo (GTS rep.)
ex: 1991 W201 Mercedes Benz 190E 1.8
ex: 1995 W202 Mercedes Benz C36 AMG
ex: 1988 W124 Mercedes Benz 300CEa
----------------------------------------------
Erittäin hienon näköinen ässä! Sisältä ja päältä. Jos itse olisin 126-ässää etsimässä, niin kateellinen olisin!
Tuli mieleen jonkun vuoden takaa Tuulilasista (vai olisko ollut TM) juttu vakuutuksiin liittyen. Jutun kohteena oli todella hyvänä pidetty, vähän ajettu, äSSä joutunut kolariin, vakuutusyhtiö uhkasi lunastaa (vai lunastiko jopa). Omistaja oli jokin aika aiemmin ostanut auton kovalla hinnalla (mutta siis kuntoon nähden asiallisella), ja vakuutusyhtiö tarjosi lunastushintana siihen nähden jotain ala-arvoista. Raakasti vain iän mukaan arvotettuna. En muista, mikä auton kohtalo oli, menikö niin, että omistaja sen kuitenkin piti, vaiko ostiko joku toinen vakuutusyhtiöltä, mutta muistelisin auton menneen Ouluun ja kunnostetun viimeisen päälle kuntoon. Onko kellään muulla muistikuvia tällaisesta jutusta? Itsellä hatarat muistikuvat, mutta siitä olen suhteellisen varma, että kyseessä oli 126 mallin ässä, sininen vieläpä väriltään...
En sano, että tämä olisi se auto. Tulipahan vain mieleen, kun historiassa näyttää jotain kummallista olevan
Eikä sillä, jos vaikka kolarissa olisikin käynyt, jos on hyvin laitettu kuntoon, niin ei uutta häpeä. Saattaapa usein olla pellit paremmassa kunnossa kuin alkuperäiset olisivat tuon ikäisessä 
Tuli mieleen jonkun vuoden takaa Tuulilasista (vai olisko ollut TM) juttu vakuutuksiin liittyen. Jutun kohteena oli todella hyvänä pidetty, vähän ajettu, äSSä joutunut kolariin, vakuutusyhtiö uhkasi lunastaa (vai lunastiko jopa). Omistaja oli jokin aika aiemmin ostanut auton kovalla hinnalla (mutta siis kuntoon nähden asiallisella), ja vakuutusyhtiö tarjosi lunastushintana siihen nähden jotain ala-arvoista. Raakasti vain iän mukaan arvotettuna. En muista, mikä auton kohtalo oli, menikö niin, että omistaja sen kuitenkin piti, vaiko ostiko joku toinen vakuutusyhtiöltä, mutta muistelisin auton menneen Ouluun ja kunnostetun viimeisen päälle kuntoon. Onko kellään muulla muistikuvia tällaisesta jutusta? Itsellä hatarat muistikuvat, mutta siitä olen suhteellisen varma, että kyseessä oli 126 mallin ässä, sininen vieläpä väriltään...
En sano, että tämä olisi se auto. Tulipahan vain mieleen, kun historiassa näyttää jotain kummallista olevan
ex: 300 TD -91
ex: 300 TDT -91
ex: S211 E220 CDI -08
ex: R500 -06
ex: E 250 CDI BE T A -10
Vito 111 CDI -04
ex: Corvette Indy PC -98
ex: Corvette C3 -74 avo ja -76 coupe
ex: 300 TDT -91
ex: S211 E220 CDI -08
ex: R500 -06
ex: E 250 CDI BE T A -10
Vito 111 CDI -04
ex: Corvette Indy PC -98
ex: Corvette C3 -74 avo ja -76 coupe
veppe kirjoitti:Erittäin hienon näköinen ässä! Sisältä ja päältä. Jos itse olisin 126-ässää etsimässä, niin kateellinen olisin!
En sano, että tämä olisi se auto. Tulipahan vain mieleen, kun historiassa näyttää jotain kummallista olevanEikä sillä, jos vaikka kolarissa olisikin käynyt, jos on hyvin laitettu kuntoon, niin ei uutta häpeä. Saattaapa usein olla pellit paremmassa kunnossa kuin alkuperäiset olisivat tuon ikäisessä
Olen kuullut tuon tapaista, mutta mielestäni se oli 500SEL ässä, johon oli moottoritien rampilta tullut auto kylkeen ja auto olikin mennyt lunastukseen. Autosta oli mies maksanut 19 tonttua ja vakuutusyhtiö lupasi hyvittää 10000€. Tälläisen jutun olen itse kuullut.
Ottelen kyllä tänään kuvia ja laittelen niitä tänne. Katsellaan sitten yhdessä, miten ruostetta löytyy
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
w116 450SE 1975
Tuohan on vaan parempi asia, että jos aski on vaihdettu vanhanaikaisesta manuaalista ainoaan oikeaan vaihteistoon.
Mitäs tuosta mitään gradua tekemään, jos auto näyttää hyvältä, tuntuu hyvältä ja on hyvä, niin on päivänselvää, ettei siitä kannata ressata, mikä mittari siinä on.
Millä tapaa vaihteiston vaihto huonontaa autoa? Vaihdetaan metalliklöntti alle, ruuvit takaisin ja muutama sähköjofto lisää, ja se on siinä. Ja ei enää poink-poink vaihtoja
Mitäs tuosta mitään gradua tekemään, jos auto näyttää hyvältä, tuntuu hyvältä ja on hyvä, niin on päivänselvää, ettei siitä kannata ressata, mikä mittari siinä on.
Millä tapaa vaihteiston vaihto huonontaa autoa? Vaihdetaan metalliklöntti alle, ruuvit takaisin ja muutama sähköjofto lisää, ja se on siinä. Ja ei enää poink-poink vaihtoja
124.023





