Noniin, nyt se ässä ostettiin! Mittarikuva lisätty!

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Avatar
Boss
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1491
Liittynyt: Pe 04.04.2003 11:06

Viesti Kirjoittaja Boss »

HVM kirjoitti:
PM kirjoitti:Alkoi kiinnostamaan tuo mittaridilemma. Tuon varaosanumero näyttäisi olevan 126 542 83 01 ja omassa on 126 542 45 57. Alkuperäisiä varaosanumeroitahan tuskin saa mistään selville, ei ainakaan EPC:stä enää löydy. Eli nyt kiinnostaisi tietää että mikä numero muilla W126/M103/manu-/automiehillä ja miksei M110-ukoillakin seisoo siinä mittarissa? :lol:
Tässäpä minun numeroni:

Ylin: 313851 (Tämä tuntuu tosin olevan eri joka päivä :shock: )

Keskimmäinen: 657 ja vaihteenosoitin näyttää nelosta vaikka karahka on peellä. :shock: (Pitää tutkia)

Alin: 126 542 83 57

Toivottavasti saat nyt tehtyä gradusi loppuun. :lol:
Mittelklassen näytössä ylempi numero 032.4, eli nelosvaihde kai päällä vaikka P pitäisi olla. Alempi numerosarja 384484, ja mitään keskimmäistä ei edes ole, täytynee soittaa maahantuojalle kun ovat unohtaneet koko numeron laittaa. On tämä hyvä topicci :lol: Mikähän tuo radion näytössä oleva numerosarja on, 92,8 ?? Meinaa varmaan että on kahdeksas vaihde silmässä....onkohan 92 auton valmistenumero...
MB W210 200cdi -01
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8797
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Tarkistappa ERE tuo moottorin numero. moottorista tuo löytyy jostain päin lohkoa. Yleensä bensakoneissa on siellä kuskinpuolella öljypohjan liitospinnan läheisyydestä. Vois olla että on vaihdettu nokkavikainen kone kokonaan pois. Ja laitettu samalla automaatti. Mutta mitäpä siitä kyllä se on automaatti joka ässään kuuluu :wink:
Avatar
Ere866
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1534
Liittynyt: Su 06.06.2004 12:15

Viesti Kirjoittaja Ere866 »

Mika.T kirjoitti:Tarkistappa ERE tuo moottorin numero. moottorista tuo löytyy jostain päin lohkoa. Yleensä bensakoneissa on siellä kuskinpuolella öljypohjan liitospinnan läheisyydestä. Vois olla että on vaihdettu nokkavikainen kone kokonaan pois. Ja laitettu samalla automaatti. Mutta mitäpä siitä kyllä se on automaatti joka ässään kuuluu :wink:
Voipi hyvinkin olla, KOSKA jos auto on kolaroitu, niin luulisi siitä jokin näkyvän. Esim. konepellin maalinsävy/keulan muotoilu/auton kulku olisi vähän ehkä erilainen. Konehuoneen pelti on ihan normaalin näköistä niin maalisävyltään kuin muutenkin.

Ja jos nokkavikainen kone on laitettu (ja samlla laatikko), niin ne ovat varmasti tehty Vehon kautta. Tai siis uskon siihen aika vakaasti, sillä autosta tosiaan ei saanut sitä kuvaa, että on jälkeenpäin korjailtu.

Tosiaan minähän en nyt paras mahdollinen ole sanomaan, kun kerran mittarin vaihtoakaan en huomannut, mutta se on aika jännä yksityiskohta....
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
Avatar
Sivonen
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2344
Liittynyt: Pe 21.05.2004 08:26

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

No onpa kolarikorjauksia tehty hyvin ihan kotitallissakin (en minä). Esim. yhdellä kaverilla oli katolleen kipattu Country-Golffi -> korjasi sen ja nykyään on kuin uusi. Toisella kaverilla peräkolaroitu Sierra -> kuin uusi. Samalla kaverilla pahasti kiveen ajettu välikoppaescortti -> nykyään ihan suora kori mutta rojekti vielä kesken... Jne jne. Esimerkkejä on vaikka kuinka.
[url=http://koti.mbnet.fi/arbiter/hotrod.jpg]Mese[/url]
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja PM »

Jos noita Ässiä oikein ajan kanssa alkaa tutkimaan, niin eiköhän niistä melkein jokaisesta löydy jotain omituisuuksia, täälläkin on jo toinen kone tulilla. Ei tuossa automaatin vaihdossa mitään ihmeellistä ole, kunhan sen on tehnyt joku ammattilainen ajan kanssa ja kaikki tarvittavat osat on vaihdettu. Kannattaa tosiaan tsekata se moottorin numero, jos olisi vaihdettu vaikka S-kantinen kestävämpi pannu. Ja jos automaattikin on kunnostettu, niin sittenhän se on todellinen löytö -> kovaa ajoo vaan. Onkohan kukaan muuten koskaan muuttanut automaattia manuaaliksi?

Ps. Ihmettelin heti aluksi miten tuo keskikonsolin puu voi olla noin hyvässä kunnossa ~300th ajetussa. :)
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Avatar
Ere866
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1534
Liittynyt: Su 06.06.2004 12:15

Viesti Kirjoittaja Ere866 »

Noh, katon vielä huoltokirjan ja kyselen autosta ja jos ei yllätyksiä ole, niin varmasti kaupat teen.

Autoa saa tulla katsomaan :D
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
Avatar
jarski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2157
Liittynyt: Su 23.03.2003 20:15
Paikkakunta: Karstula

Viesti Kirjoittaja jarski »

PM kirjoitti:Jos noita Ässiä oikein ajan kanssa alkaa tutkimaan, niin eiköhän niistä melkein jokaisesta löydy jotain omituisuuksia
Joo, ilmeisesti meikäläisen S:ään on laitettu kattoluukku jälkeenpäin. Ihan sellainen peltinen, alkuperäisen näköinenkin, ei mikään finlandia 2000 :lol:

Sisävalo ei ole siinä aurinkolippapaneelissa vaan B-pilarin yläpuolella, kattoluukun katkaisijalle ei ole paikkaa kojelaudan puussa, luukun moottori ei ole takakontissa ja luukun saa myös takareunastaan raolleen. Ei varmaankaan ole alunperin mahdollista tuon ikäisessä?
w115,123,124,126,140, 210 yms.
Avatar
Ere866
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1534
Liittynyt: Su 06.06.2004 12:15

Viesti Kirjoittaja Ere866 »

Heih, putkahti juuri tuossa mieleen, että jos autossa on ollut manuaalivahteisto alunperin, niin olisiko lattialla poljinten kohdalla jotain merkkejä?

Esim sieltähän on silloin kytkin otettu veks ja nuo polkimet vaihdettu, joten olisiko siellä mitään merkkejä?
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
Avatar
Kaapo
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3800
Liittynyt: Ti 11.03.2003 08:38
Paikkakunta: Tampereen talousalue

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Ei välttämättä ole merkkejä. Jostain muistuu mieleen, että tuollaisten vaihtojen yhteydessä joskus heitetään polkimien aluspelti uusiksi. Tomaatin leveämpi jarrupoljin ei taitaisi sopia vanhalle paikalleen kaasuun osumatta. Tai sitten se on ripustettu kytkinpolkimen kiinnikkeeseen :shock: .

Kaasupolkimen alla olevan kickdown-kytkimen asennuksesta ei sen sijaan voi päätellä mitään. Manuaalissa sen tilalla on muovinen tulppa tai tulpan kadottua ainakin pyöreä kolo, johon KD-kytkin voidaan jälkiä jättämättä sijoittaa ilman rälläkkää ja hitsausvehkeitä :lol:

Jos systeemiin ei ole tehty peltihommia, voi sieltä jalkatilan "katosta" ylimääräinen kiinnike kytkin- tai jarrupolkimelle vielä löytyä :roll: .
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E

- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Avatar
jokilre1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 68
Liittynyt: Ti 18.05.2004 15:00
Paikkakunta: espoo

Viesti Kirjoittaja jokilre1 »

Ere866 kirjoitti:
PM kirjoitti: Minkähän ihmeen takia siinä on manuaalin mittari ja onko Webasto revitty mäkeen, kun ohjainlaitteen holeksi on tollain peitetty? Mikäs johtohelvetti tuolla akun tienoilla on? Onkohan Tehofiltteri, kun on kullanvärinen? :D
What? Siis mistä tietää, onko mittaristo keppiversion vai tomaatin?

Noista muista en kyllä tiedä, auto vaikuttaa kyllä konepellinkin alta tosi alkuperäiseltä ja ennen kaikkea Räpeltämättömältä.
Ehkä siinä on manuaalin mittaristo sitävarten, kun auto on lähtenyt tehtaalta manuaalina, alustannumeron mukaan.
perheessä
w 204 farkku -10
w 203 sedan -07
w 172 slk -06
Avatar
Samuli H
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1607
Liittynyt: Ti 18.11.2003 20:34
Paikkakunta: Muurame

Viesti Kirjoittaja Samuli H »

124:sessa kytkin ja jarru on samassa paketissa, eli lähtee könttänä pois ja tilalle menee heittämällä automaatin jarrupoljinsysteemi.

Jarrutehostimen nestesäiliöstä joutuu tukkimaan kykimelle menevän letkun jos vaihtaa manuaalista automaatiksi.
Avatar
Lucky-Dog
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 348
Liittynyt: Ti 08.02.2005 16:37
Paikkakunta: Kaanaa

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

EPC:lle ku pukka valmistenumeron niin eiköhän sekin jotain kerro..........voin kattoo :roll: :roll: :roll: :shock: :lol:
Avatar
jarski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2157
Liittynyt: Su 23.03.2003 20:15
Paikkakunta: Karstula

Viesti Kirjoittaja jarski »

HVM kirjoitti:Ei kuulu napsua jarski, ja pistä se tanko takaisin
No niin. Otin yhdestä varaosa w123:sta :roll: kaasuvisustosta tangon, josta tein S:ään vakionopeussäätimen ja kaasuvivuston väliin sopivan. Osa paikoilleen ja koeajolle :D Se toimii!
w115,123,124,126,140, 210 yms.
Avatar
HVM
Hupimestari
Hupimestari
Viestit: 3410
Liittynyt: Ma 20.09.2004 23:05
Paikkakunta: Tajunkangas

Viesti Kirjoittaja HVM »

jarski kirjoitti:
HVM kirjoitti:Ei kuulu napsua jarski, ja pistä se tanko takaisin
No niin. Otin yhdestä varaosa w123:sta :roll: kaasuvisustosta tangon, josta tein S:ään vakionopeussäätimen ja kaasuvivuston väliin sopivan. Osa paikoilleen ja koeajolle :D Se toimii!
Onnea! :D Ja kukas se tässä se asiantuntija olikaan... :lol:
Avatar
Ere866
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1534
Liittynyt: Su 06.06.2004 12:15

Viesti Kirjoittaja Ere866 »

Tuli tässä mieleen, että eikö muka Smersuissa ollut vakiovarusteena radio?

Siis tarkoitan, ettei tuo venäläinen sivusto ilmoittanut minulle Becker soitinta....?Oliiko pitänyt?

Nyt autossa on CD soitin, sävyssä puukoristeiden kanssa.
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14255
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Ere866 kirjoitti:Tuli tässä mieleen, että eikö muka Smersuissa ollut vakiovarusteena radio?

Siis tarkoitan, ettei tuo venäläinen sivusto ilmoittanut minulle Becker soitinta....?Oliiko pitänyt?

Nyt autossa on CD soitin, sävyssä puukoristeiden kanssa.
Ei ole ollut vakiona.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
Kaapo
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3800
Liittynyt: Ti 11.03.2003 08:38
Paikkakunta: Tampereen talousalue

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

PM kirjoitti: Tuon varaosanumero näyttäisi olevan 126 542 83 01 ja omassa on 126 542 45 57. Eli nyt kiinnostaisi tietää että mikä numero muilla W126/M103/manu-/automiehillä seisoo siinä mittarissa? :lol:
Mittari on siis 100-varmasti alkuperäinen ja manuaskisessa V126-vaunussa kiinni :shock: :lol: Mittarissa seisoo 126 524 26 60, muut numerot vaihtuvat matkan edistyessä. Alempi mittari tosin menee välillä nollille, vaikka ajaisi kuinka pitkälle :shock:
Mittarinumeroissa näyttää olevan yhteistä 126 524, mitä sitten lienevät nuo neljä viimeistä.
Gradun tekijä selvittää toki tämän :wink:
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E

- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Avatar
Petri M.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1157
Liittynyt: Pe 04.04.2003 18:50
Paikkakunta: Tampere

Re: Noniin, nyt se ässä ostettiin! Mittarikuva lisätty!

Viesti Kirjoittaja Petri M. »

Ere866 kirjoitti: Ja lopuksi totean: Petri M, olet minulle paketin Saludoa velkaa :) vink, vink3
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... highlight=
Jep laitapa privaa tuleen osoitetiedoista kun on nimet papereissa :)

Kohtahan tuo eläke kilahtaa taas tilille. Että jos ei Saludoo löydy palvelukeskuksen kioskista niin kai Costa Rica käy? sehän on jokaisen maksaläiskiä omaavan tai Teneriffalla itseään grillanneen varma valinta (ei muuten jää kauaksi Pirkka-kahvistakaan maultaan) 8)
2000 W208 Mercedes Benz 320 CLK "Berliininmunkki"
1989 Porsche 944 turbo (GTS rep.)
ex: 1991 W201 Mercedes Benz 190E 1.8
ex: 1995 W202 Mercedes Benz C36 AMG
ex: 1988 W124 Mercedes Benz 300CEa
----------------------------------------------
Avatar
veppe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 465
Liittynyt: Su 26.09.2004 23:46
Paikkakunta: Tikkakoski

Viesti Kirjoittaja veppe »

Erittäin hienon näköinen ässä! Sisältä ja päältä. Jos itse olisin 126-ässää etsimässä, niin kateellinen olisin!

Tuli mieleen jonkun vuoden takaa Tuulilasista (vai olisko ollut TM) juttu vakuutuksiin liittyen. Jutun kohteena oli todella hyvänä pidetty, vähän ajettu, äSSä joutunut kolariin, vakuutusyhtiö uhkasi lunastaa (vai lunastiko jopa). Omistaja oli jokin aika aiemmin ostanut auton kovalla hinnalla (mutta siis kuntoon nähden asiallisella), ja vakuutusyhtiö tarjosi lunastushintana siihen nähden jotain ala-arvoista. Raakasti vain iän mukaan arvotettuna. En muista, mikä auton kohtalo oli, menikö niin, että omistaja sen kuitenkin piti, vaiko ostiko joku toinen vakuutusyhtiöltä, mutta muistelisin auton menneen Ouluun ja kunnostetun viimeisen päälle kuntoon. Onko kellään muulla muistikuvia tällaisesta jutusta? Itsellä hatarat muistikuvat, mutta siitä olen suhteellisen varma, että kyseessä oli 126 mallin ässä, sininen vieläpä väriltään...

En sano, että tämä olisi se auto. Tulipahan vain mieleen, kun historiassa näyttää jotain kummallista olevan ;) Eikä sillä, jos vaikka kolarissa olisikin käynyt, jos on hyvin laitettu kuntoon, niin ei uutta häpeä. Saattaapa usein olla pellit paremmassa kunnossa kuin alkuperäiset olisivat tuon ikäisessä :lol:
ex: 300 TD -91
ex: 300 TDT -91
ex: S211 E220 CDI -08
ex: R500 -06
ex: E 250 CDI BE T A -10

Vito 111 CDI -04

ex: Corvette Indy PC -98
ex: Corvette C3 -74 avo ja -76 coupe
Avatar
Ere866
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1534
Liittynyt: Su 06.06.2004 12:15

Viesti Kirjoittaja Ere866 »

veppe kirjoitti:Erittäin hienon näköinen ässä! Sisältä ja päältä. Jos itse olisin 126-ässää etsimässä, niin kateellinen olisin!
En sano, että tämä olisi se auto. Tulipahan vain mieleen, kun historiassa näyttää jotain kummallista olevan ;) Eikä sillä, jos vaikka kolarissa olisikin käynyt, jos on hyvin laitettu kuntoon, niin ei uutta häpeä. Saattaapa usein olla pellit paremmassa kunnossa kuin alkuperäiset olisivat tuon ikäisessä :lol:

Olen kuullut tuon tapaista, mutta mielestäni se oli 500SEL ässä, johon oli moottoritien rampilta tullut auto kylkeen ja auto olikin mennyt lunastukseen. Autosta oli mies maksanut 19 tonttua ja vakuutusyhtiö lupasi hyvittää 10000€. Tälläisen jutun olen itse kuullut.

Ottelen kyllä tänään kuvia ja laittelen niitä tänne. Katsellaan sitten yhdessä, miten ruostetta löytyy :)
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
Hemingway
Mersumies
Mersumies
Viestit: 759
Liittynyt: To 15.05.2003 12:31

Viesti Kirjoittaja Hemingway »

Tuohan on vaan parempi asia, että jos aski on vaihdettu vanhanaikaisesta manuaalista ainoaan oikeaan vaihteistoon.

Mitäs tuosta mitään gradua tekemään, jos auto näyttää hyvältä, tuntuu hyvältä ja on hyvä, niin on päivänselvää, ettei siitä kannata ressata, mikä mittari siinä on.

Millä tapaa vaihteiston vaihto huonontaa autoa? Vaihdetaan metalliklöntti alle, ruuvit takaisin ja muutama sähköjofto lisää, ja se on siinä. Ja ei enää poink-poink vaihtoja :D
124.023
Vastaa Viestiin