Noniin, nyt se ässä ostettiin! Mittarikuva lisätty!

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Avatar
Ere866
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1520
Liittynyt: Su 06.06.2004 12:15

Noniin, nyt se ässä ostettiin! Mittarikuva lisätty!

Viesti Kirjoittaja Ere866 »

Varoitus - Pitkä tarina edessä - Varoitus!

Noniin, vuosi siinä sitten meni (tai oikeastaan reilu vuosi). Nimittäin ässän etsinnässä. Huom! Kauppaa ei ole tehty vielä, mutta puhelimessa myyjän kanssa juuri sovin asiasta. Luovutus tapahtuu viikonloppuna.

Moni täällä foorumilla jo menetti uskonsa minuun ja menetin sen monesti jopa itsekkin. Aina löytyi joko liian kallis tai huono yksilö.
Ja yleensä ne olivat aina pitkän matkan päässä.

Mutta nyt sitten tärppäsi täällä mersufoorumin myyntipalstalla tuo 300SE:n ilmoitus. Taikasanana toimi "Oulu". Eli lähellä, vain 100km matkaa.
Siispä soittoa---->treffit ja katselua/koeajo. Mainiota! Hinta jääkööt salaiseksi.

Eli siis tälläinen tuli laitettua. Varusteita voisi olla enemmän, mutta ainut, mitä TODELLA kaipaan, on takaniskatuet.
Mutta kun autoa katselee, ei se haittaa. Toinen outous on peräkontissa rekisterikilven takana oleva punainen heijastuslätkä. Pitännee katsoa, onko iso vaiva ottaa pois.

Tyypillinen suomi-ässä:

-vakionopeudensäädin (ei toimi, kapulaa nostaessa kyllä reagoi, mutta säädin/kapula ei pysy ylhäällä)
-4 X sähköikkunat
-kiertoilmalaite (on tainnut olla vakio)
-tehdasasennettu murtohälytin
-4 X alumiinivanteet (myös talvikumeissa, komeat 8-holet)
-veluuri, vaaleanharmaa, melkein valkoinen.
-penkinlämmittimet eteen
-keskuslukko

Siinäpä ne, mutta kuten todettua, ässän kyyti ja kori ratkaisee. Ei varusteet :)

Ruostetta ei ole. Kromikaaret irroitettu 1999 ja todettu puhtaaksi,
mäskit laitettu tiivisteiden alle ja takaisin paikoilleen (suunnitelmissa ottaa kaaret veks). Toivotaan, ettei yllätystä ole.
Pohjaan on kahdesti tehty jokin öljysumutus, ehkäisee ruostetta.
Katsastettu tällä viikolla. Ei huomautuksia.

Koeajaessani ajettu 290 022. Nokka ei äännä(mitä jo toisessa ketjussa kummastelin), täysin tasainen sihinä.
Koneesta ei kuulu ääniä sisään.
Laatikko käy vaihteita hyvin läpi, missään kohtaa kone ei huutanut, muttei myöskään murissut.
Öljynpaineet täysin tapissa koko matkan ajan, tyhjäkäynnillä laskivat vähän, muttei mainittavasti. Ei ylikuuma kone, ajettua tuli melkein tunti
(josta itse ajelin puolisen tuntia). Öljynpaineet tosiaan pysyivät tapissa kokoajan.
Autoon kuulemma vaihdettu joka kesä uudet öljyt, vaikkei km-määrä olisi tavoittunutkaan.
Selittää lienee noita öljtynpaineita ja nokkia...?

Kyyti on järkyttävän tasaista. Natinaa aivan liian vähän kolmesataa tuhatta ajetuksi. Pehmeät penkit, jouset kunnossa.
Auton perä ei äännä, täysin hiljainen auto. Ohjaus kevyt, tehostin toimii.

Vuosimalla 1987 300SE. Nyt alkaa täysi tutustuminen autoon, kunhan saan sen käsiini. Sänkyyn iltalukemiseksi manuaali mukaan.

Tuossa on noita kuvia. Nappailin niitä koeajon aikana, melko hutelemalla :)

Noh, keulaa:
http://img359.imageshack.us/img359/2880/kaulaa3du.jpg

Tässäpä...
http://img359.imageshack.us/img359/5342/koko9tx.jpg

Kone, huono kuva, mutta livenä paremman näköinen.
http://img359.imageshack.us/img359/3568/kone6ks.jpg

Sivustaa
http://img359.imageshack.us/img359/6889/per9pn.jpg

Tuo on se heijastuspeili, mikä ihmetyttää. Ei se pahan näköinen livenä ole, mutta....
http://img359.imageshack.us/img359/734/per22mb.jpg

Mahtavan massiivinen, mukava istua
http://img333.imageshack.us/img333/2968 ... nki5rt.jpg

Takapenkin puhtautta :)
http://img333.imageshack.us/img333/2051 ... tta9rg.jpg

Todella siistin näköistä puuta, vähän tuommoista tummaa ja punertavaa.
http://img333.imageshack.us/img333/3137 ... sto4wj.jpg

Iso kuva, tässä tarkkuutta.
http://img333.imageshack.us/img333/8489/tysisis1oq.jpg


Ja lopuksi totean: Petri M, olet minulle paketin Saludoa velkaa :) vink, vink3
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... highlight=



Tässä kuva mittarista, viimeinen tuomio?
http://img386.imageshack.us/img386/1548/48pr.jpg
Viimeksi muokannut Ere866, Ke 21.09.2005 15:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Re: Noniin, nyt se ässä ostettiin!

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Ere866 kirjoitti: Vuosimalla 1987 300SE. Nyt alkaa täysi tutustuminen autoon, kunhan saan sen käsiini. Sänkyyn iltalukemiseksi manuaali mukaan.
Sikäli mikäli maltat lopettaa cruisailua ja todella joskus mennä kotiin nukkumaan... :wink:

Arvokas väriyhdistelmä, kromikaaret ja heijastinpaneeli veks kuten suunnittelitkin ja ei kun ajolle. Olemuksesta ja kerrotusta huoltohistoriasta päätellen ei ole ollut ainakaan kaupparatsun tai teinijoukon autona.
Tarina sinällään pitäisi luettaa jokaiselle "nytäkkiämullemersu"- mieliselle -- kannattaa varautua jopa vuoden etsintään. Kuvista ja tarinasta päätellen kannatti vähän nähdä vaivaa. Hieno auto. Onnittelut, toivottavasti osoittautuu luottamuksen arvoiseksi!
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
j.s.lehti.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 915
Liittynyt: Su 28.08.2005 22:03
Paikkakunta: salo

Todella Kaunis

Viesti Kirjoittaja j.s.lehti. »

Olet löytänyt todella kauniin yksilön kannattaa pitää paremmi kuin vaimoa.
Autoverhoilija Jukka Lehti Salo
Avatar
Ere866
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1520
Liittynyt: Su 06.06.2004 12:15

Viesti Kirjoittaja Ere866 »

Joo, on tuossa orkkisosaa käytetty.

Mersun omat roiskeläpät laitettu ennen vuosituhannen vaihtumista, kangasmatot, Mersun omaa sarjaa. Komeat mustat diplomaattimatot, joissa alumiininen koristelevy, jossa Mercedes-Benz kirjoitus ja tähden logo. Hienot (ja kuulemma kalliit) matot.

Omistaja kertoi, että hänen kaverinsa(harrastaa mersuja) oli katsonut konehuoneeseen ja todennut, että kaikki on originaalia nippusiteistä lähtien. Mitään ei ole auottu turhaan ja on alkuperäistä.

Ja ei silti, siltä se paikan päällä näyttääkin.
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
Avatar
Jani
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1358
Liittynyt: Pe 04.04.2003 23:57
Paikkakunta: Karvia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jani »

Siistin näköinen ässä on kyllä 8)
ere866 kirjoitti:-vakionopeudensäädin (ei toimi, kapulaa nostaessa kyllä reagoi, mutta säädin/kapula ei pysy ylhäällä)
Ei kai sen kuulukaan jäädä yläasentoon :roll:
-Jani-
W124, W210, W163, W251
+Pari ajoneuvoa
Avatar
HVM
Hupimestari
Hupimestari
Viestit: 3410
Liittynyt: Ma 20.09.2004 23:05
Paikkakunta: Tajunkangas

Viesti Kirjoittaja HVM »

Jani kirjoitti:Siistin näköinen ässä on kyllä 8)
ere866 kirjoitti:-vakionopeudensäädin (ei toimi, kapulaa nostaessa kyllä reagoi, mutta säädin/kapula ei pysy ylhäällä)
Ei kai sen kuulukaan jäädä yläasentoon :roll:
Alkuun vilpittömät onnittelut Erelle. :D

Sen viiksen ei kuulu jumittaa mihinkään.

-Ylöspäin "klikkaamalla" valitset nopuden jonka haluat pitää.

-Tämän jälkeen voit käyttää valitsinta kaasuna ylös lisää vauhtia, alas, arvannetkin. :D

-Eteenpäin klikkaamalla tempomatti lähtee pois päältä, samoin koskettaessa jarruun.

-Taakse vetäisemällä tempomatti kiihdyttää aiemmin valittuun nopeuteen. Kätevää esim. 100Km/ h---> risteys 60 Km/ h--->100Km/h. :wink:

Juu, nämä mopilistit huolehtivat näistä kromikaarista ja heijastinpaneeleista sekunnin tarkkuudella, elä välitä. :lol: Pidä auto semmosena niinkun tykkäät. :wink:

(Tosin en minäkään tykkää kummastakaan "lisävarusteesta", minulla on iiiihan toisenlaiset perversiot, kuten tiedätkin.) :D

Oiva valinta, eipä tarvitse kysellä muoviosien perään. :wink:
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14032
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Hieno juttu että auto löytyi! 929 on yksi parhaista väreistä W126:een. Samoin veluurisisustuksesta plussaa, vaikkakin se on harmaa ;-).
Vakionopeudensäädin kannattaa tsekata vielä tarkkaan. Kuten jo ennemmin sanottiin, vivun ei kuulu jäädä mihinkään asentoon.
Etupuskurin kulmakromissa näytti olevan iskemää, siinä saa varautua kohtuulliseen kuluerään (osa huomioiden).

Omasta mielestänikin nuo kromikaaret ja takapaneeli joutaa pois, mutta tee makkara mieleiseksesi.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
jarski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2157
Liittynyt: Su 23.03.2003 20:15
Paikkakunta: Karstula

..

Viesti Kirjoittaja jarski »

On kyllä tosi asiallisen näköinen 126, kyllä kannatti malttaa mielensä ja odottaa että tulee tuollainen vastaan.

126 on kyllä kunnossa ollessaan mahtava peli tienpäällä, ainakin meikäläisellä on naama :D , kun ajelee..

Kuuluuko muuten tuossa vakionopeussäätimen viiksessä tuntua napsaus kun sitä liikuttelee? Omassa 126:ssa ei tunnu kuin yhteen suuntaan liikuttaessa, muuten on sellainen tunnoton, palautuu kyllä itsestä keskiasentoon. Koko vekotin on otettu pois toiminnasta jostain syystä poistamalla tanko kaasuvivuston ja säätömoottorin välistä.
w115,123,124,126,210 yms.
Avatar
HVM
Hupimestari
Hupimestari
Viestit: 3410
Liittynyt: Ma 20.09.2004 23:05
Paikkakunta: Tajunkangas

Viesti Kirjoittaja HVM »

Ei kuulu napsua jarski, ja pistä se tanko takaisin. Omassanikin oli ko. tanko takakontissa kun ostin auton vaikka pelaa moitteetta. :shock:

Mikähän taika tässä on? :roll: Niin, ja viiksikin toimii täsmällisesti. :?
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja PM »

Kas kun ei connoisseurit huomannu...

Minkähän ihmeen takia siinä on manuaalin mittari ja onko Webasto revitty mäkeen, kun ohjainlaitteen holeksi on tollain peitetty? Mikäs johtohelvetti tuolla akun tienoilla on? Onkohan Tehofiltteri, kun on kullanvärinen? :D

Edit: Edes ~50tkm ajetussa koneessa ei olleet öljynpaineet yli kahta tyhjäkäynnillä. :roll:
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Avatar
Ere866
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1520
Liittynyt: Su 06.06.2004 12:15

Viesti Kirjoittaja Ere866 »

PM kirjoitti: Minkähän ihmeen takia siinä on manuaalin mittari ja onko Webasto revitty mäkeen, kun ohjainlaitteen holeksi on tollain peitetty? Mikäs johtohelvetti tuolla akun tienoilla on? Onkohan Tehofiltteri, kun on kullanvärinen? :D
What? Siis mistä tietää, onko mittaristo keppiversion vai tomaatin?

Noista muista en kyllä tiedä, auto vaikuttaa kyllä konepellinkin alta tosi alkuperäiseltä ja ennen kaikkea Räpeltämättömältä.
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
Avatar
Ere866
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1520
Liittynyt: Su 06.06.2004 12:15

Viesti Kirjoittaja Ere866 »

Nin ja vielä tuohon tempomattiin - en ole ennen moista mersussa käyttänyt, en tiedä, kuuluuko sen tosiaan jäädä ylös, mutta en osannut itä paremmin kuvailla.

Siis ei se täysin kuollut ole. Viiksessä nostettaessa vaihti kyllä kiihtyy, mutta tosiaan se ei pysy päällä se säädin.
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Ere866 kirjoitti:
What? Siis mistä tietää, onko mittaristo keppiversion vai tomaatin?
Ilmeisesti noita nopeusmittarin oransseja "vaihtomerkkejä" on silmäilty?
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
Wikke
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1470
Liittynyt: Ma 16.02.2004 23:35

Viesti Kirjoittaja Wikke »

Onneksi olkoon 8) Ei jätä ässäkuume minuakaan rauhaan.. Ensin tulee postista Tähdelliset ja sitten vielä tämä :lol: Älä huoli mittaristosta, kyllä se ihan originaalilta näyttää :wink:
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13293
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja karra »

Onnittelut uudelle ässämiehelle! Taitaapa Pasi M olla vain kateellinen, nuhapumppuversiollaan... :wink:

Toivottavasti teit herrasmiessopimuksen jotta varmaan kaupat tulee sitten viikonloppuna. Tai sitten käsiraha on kait ja kuitti :? . Vielä kerran lykkyä ja mukavia kilometreja.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
Ere866
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1520
Liittynyt: Su 06.06.2004 12:15

Viesti Kirjoittaja Ere866 »

Aku P kirjoitti:
Ere866 kirjoitti:
What? Siis mistä tietää, onko mittaristo keppiversion vai tomaatin?
Ilmeisesti noita nopeusmittarin oransseja "vaihtomerkkejä" on silmäilty?
Jeep, katselin manuaalivaihteisen mittariston kuvan ja sitten automaatin. Tajuan nyt, mitä ajatte takaa.

Olisi kyllä vaikea uskoa, että vaihteisto olisi vaihdettu, kun katselee tuota vaihdekepin kohtaa, niin jos kerran vaihteisto on vaihdettu, niin on kyllä siistiä jälkeä tehty :)

Epäilen, mutta kysynpä asiaa vielä.
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Ere866 kirjoitti: Olisi kyllä vaikea uskoa, että vaihteisto olisi vaihdettu,.
EI välttämättä olekaan, riittää että mittaristo on vaihdettu.... :wink:
Kantakortistahan se viimeistään selviää, mikä loota autossa on alkujaan. On kyllä jotenkin niin räpeltämättömän oloinen ajokki, että kylmiltään ei uskoisi mitään tekniikan koplausta isommalti tehdyn. Jonkun verran mittaristoja on sitä vastoin milloin mistäkin syystä vaihdettu.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
Ere866
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1520
Liittynyt: Su 06.06.2004 12:15

Viesti Kirjoittaja Ere866 »

Aku P kirjoitti:
Ere866 kirjoitti:
EI välttämättä olekaan, riittää että mittaristo on vaihdettu.... :wink:
Kantakortistahan se viimeistään selviää, mikä loota autossa on alkujaan. On kyllä jotenkin niin räpeltämättömän oloinen ajokki, että kylmiltään ei uskoisi mitään tekniikan koplausta isommalti tehdyn. Jonkun verran mittaristoja on sitä vastoin milloin mistäkin syystä vaihdettu.
Hmm, koska olen uusi ässäläinen, niin voitte kertoa, mistä kantakortin löytää :) Siis onko se jokin metallilevy jossain päin autoa, mistä näkee auton tietoja, mitä siihen tehtaalta lähtiessä on laitettu?

Vai pitäisikö kantakortti olla mukana muulla lailla? (Ei tullut kantakorttia kysyttyä)
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
Roisto
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1314
Liittynyt: To 08.07.2004 17:04
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Terve,
Ere866 kirjoitti:Vai pitäisikö kantakortti olla mukana muulla lailla? (Ei tullut kantakorttia kysyttyä)
Yksi kantakortti pitäisi olla huoltokirjassa (ainakin 124:ssä). Muistaakseni peräkonttiin on myös jossain mallissa piilotettu yksi kappale. :shock: Veholta saanee myös kopion, jos sievästi pyytää. Sitten on vielä se veli-venäläisen VIN-dekooderi, josta selviää autoon tehtaalla laitetut härpättimet.

Niijja onhan ne optiot siinä etupalkin peltilätkässäkin.

t.
Risto
E500 – 211.070
Avatar
Kaapo
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3800
Liittynyt: Ti 11.03.2003 08:38
Paikkakunta: Tampereen talousalue

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Tervetuloa vaan tyylitietoisten tummaan joukkoon :shock: :lol: Näköjään kannatti etsiä huolella, vaikka kyllä sen omankin haku melkoinen savotta oli - tosin ei sentään vuotta, mutta ei paljoa puuttunutkaan. Toisaalta laajamittainen uusiotuonti ei tuolloin ollut vielä alkanut, joten tekemistä oli jo siin, että yleensä löysi kaupan olevan hyvän W126:n.

Peli näyttää olevan ainakin kuvissa siisti kuin sika pienenä. Tuo peräpeilin lisäheijastin kuuluu tosiaan enemmän teinix-vehkeisiin, joten joutaa karsittavaksi.
Kaarista... no juu, ilman on jotenkin "rehdimmän" oloinen, mutta mielipidekysymys.
Mittaristo on tosiaan manuaaliversion, olisiko vaihdettu esim. matkamittarin vian takia, niitä on jonkin verran ollut vuosien varrella. Sellainen tappi sieltä murtuu tai irtoaa, kun haastattelin kerran erästä VDO-asentajaa, ja helpommalla pääsee jos vaihtaa koko mittariston (tosin korjauskaan ei ole paha rasti).
Laatikon vaihtoa on vaikeampi epäillä :shock: mutta toki kaikki on mahdollista.
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E

- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Avatar
Ere866
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1520
Liittynyt: Su 06.06.2004 12:15

Viesti Kirjoittaja Ere866 »

Njoo, toissa keväänä näin ässän erään jobbarin pihalla ja siitä lähtien olin myyty, joten onhan siitä jo vuosi ja pari kuukautta.

Ottelen uusia, tarkempia kuvia autosta, kunhan sen saan.
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
Avatar
Wikke
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1470
Liittynyt: Ma 16.02.2004 23:35

Viesti Kirjoittaja Wikke »

Minä en nyt tajua tuota mittarihommaa, eikös manuaalivaihteisessa pitäisi olla merkit 4-vaihteelle asti? Vai ottaako 300SE-manuaali huiput nelosella, eikä vitosella?

Edit: Njoo, katselin tuota Jokko P:n mittaristoa, on ne automaatissa kyllä erissä kohti nuo viivat... :roll:
Avatar
Ari66
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4696
Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Ere866 kirjoitti:Hmm, koska olen uusi ässäläinen, niin voitte kertoa, mistä kantakortin löytää :)
On se muissakin malleissa mukana, ei pelkästään ässässä.
Huoltokirjan viimeisellä sivulla/aukeamalla usein, liimattu sinne.
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Avatar
jarski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2157
Liittynyt: Su 23.03.2003 20:15
Paikkakunta: Karstula

Viesti Kirjoittaja jarski »

HVM kirjoitti:Ei kuulu napsua jarski, ja pistä se tanko takaisin. Omassanikin oli ko. tanko takakontissa kun ostin auton vaikka pelaa moitteetta. :shock:

Mikähän taika tässä on? :roll: Niin, ja viiksikin toimii täsmällisesti. :?
Mikä tanko? Joku on ottanut sen parempaan talteen. Takakontista löytyi ostohetkellä vaan tunkki, 185R14 ikivanha hakkapeliitta ja huulipunaa.

Jotkut "pelottelevat", että systeemi voi jumittaa ja kaasu hirtää kiinni. Tarjoaa keppiä N:lle sitten jos sen tekee. Kyllähän siihen pian tekee sellaisen tangon, kunhan vaan tietää miten pitkä sen kuuluu olla..
w115,123,124,126,210 yms.
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

jarski kirjoitti: Takakontista löytyi ostohetkellä vaan tunkki, 185R14 ikivanha hakkapeliitta ja huulipunaa..
:shock: :lol: Ei voi mitään, mutta repesin luetteloa aika lahjakkaasti. Sitä se tekee, kun on kieroutunut ajatuksenkulku ja univelkaa....

Tuosta kantakortista vielä, että saahan siitä Veholta kopion ja hintakaan ei ollut varsin paha. Hakusanalla "kantakortti" löytynee aika tuoretta tietoa -- jos ei suoraan tohdi Veholle pirauttaa.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
Ere866
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1520
Liittynyt: Su 06.06.2004 12:15

Viesti Kirjoittaja Ere866 »

Tuossa Riisselin mersussa on samanlainen mittairsto, kuin tuossa minun (no siis tulkevani)
http://www.digitalblue.fi/~tahtiklu/tah ... seli4.html


Onko tietoa, onko Riisselin 260SE tomaatti?
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Ere866 kirjoitti:Tuossa Riisselin mersussa on samanlainen mittairsto, kuin tuossa minun (no siis tulkevani)
http://www.digitalblue.fi/~tahtiklu/tah ... seli4.html
Onko tietoa, onko Riisselin 260SE tomaatti?
Hmm, liekö yhtä totuutta.
Vastaavasti voitaisiin verrata esim. erästä varmasti automaattilootaista ässää:
http://www.digitalblue.fi/~tahtiklu/tah ... uiput1.jpg
,jossa viimeinen vaihtomerkki puolentoista sadan paikkeilla.
Ja puolestaan taas ontuvana verrokkina esim. allekirjoittaneen 124:ssa on tuo viimeinen vaihtokohta vasta 160 kohdilla samoin kuin teikäläisellä:
http://www.digitalblue.fi/~tahtiklu/tah ... /akup1.jpg

Olisikohan mahdollisesti erilaislla perävälityksillä yms. vaikutusta asiaan. :?
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
Kaapo
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3800
Liittynyt: Ti 11.03.2003 08:38
Paikkakunta: Tampereen talousalue

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Noita perävälityksiä on toki erilaisia, mutta 3-satasessa tomaatissa ja manussa ne ovat perimätiedon mukaan samat. Kumpikin ottaa huiput nelosella, joten siksi vaihtomerkinnät ovat manussakin vain III-vaihteelle asti.
Automaatissa vaihtopisteet on muistin mukaan merkitty n. 10 km/h manua alemmas eli n. 50 km/h vs. 60 (I), 90 vs. 100 (II) ja 150 vs. 160 (III)

Tomaatissa kolme ekaa vaihdetta ovat aavistuksen manua lyhkäisemmät, neloset suoria kummassakin. Manun vitonen on puhdas säästöpykälä ja "varsinaisesti" kelvollinen n. 80 km/h ylöspäin muulla kuin tasamaalla.

P.S: Aku P: koneet ja lootatkin ovat ehken identtiset, joten vertaus ei välttämättä onnu, mutta jos farkussa on perä pidempi, joten vaihtomerkitkin ovat ylempänä.
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E

- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Avatar
HVM
Hupimestari
Hupimestari
Viestit: 3410
Liittynyt: Ma 20.09.2004 23:05
Paikkakunta: Tajunkangas

Viesti Kirjoittaja HVM »

Kaapo kirjoitti:Noita perävälityksiä on toki erilaisia, mutta 3-satasessa tomaatissa ja manussa ne ovat perimätiedon mukaan samat. Kumpikin ottaa huiput nelosella, joten siksi vaihtomerkinnät ovat manussakin vain III-vaihteelle asti.
Automaatissa vaihtopisteet on muistin mukaan merkitty n. 10 km/h manua alemmas eli n. 50 km/h vs. 60 (I), 90 vs. 100 (II) ja 150 vs. 160 (III)

Tomaatissa kolme ekaa vaihdetta ovat aavistuksen manua lyhkäisemmät, neloset suoria kummassakin. Manun vitonen on puhdas säästöpykälä ja "varsinaisesti" kelvollinen n. 80 km/h ylöspäin muulla kuin tasamaalla.

P.S: Aku P: koneet ja lootatkin ovat ehken identtiset, joten vertaus ei välttämättä onnu, mutta jos farkussa on perä pidempi, joten vaihtomerkitkin ovat ylempänä.
Hö? Se kolomosen merkkihän pitää olla päälle kahdessa sadassa. :twisted:

Nii, ja Jarski, se tankohan pitäis olla helppo tekasta M6 jenkatangosta. Tempomatin servo etuasentoonsa silloin kun kaasu on joutokäynnillä. Näin ainakin minulla. :roll:
Avatar
Kaapo
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3800
Liittynyt: Ti 11.03.2003 08:38
Paikkakunta: Tampereen talousalue

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Ere866 kirjoitti: Hmm, koska olen uusi ässäläinen, niin voitte kertoa, mistä kantakortin löytää :) mistä näkee auton tietoja, mitä siihen tehtaalta lähtiessä on laitettu?
Mainitun kantakortin lisäksi konetilan peltilätkässä on litaniaa varusteissa. Se ei kuitenkaan välttämättä sisällä kaikkia varusteita, vaan ne isommat himmelit joiden asennus pitää ottaa huomioon korivaiheen rakentamisessa (esim. kattoluukku, ilmastointi, automaattilaatikko). Pienemmät tilpehöörit esim. ulkolämpömittari, istuinlämmittimet jne, lisätään vielä kantakorttiin.

Jos korttia ei ole, niin varustekoodaus löytyy myös takakontista hattuhyllyn alta. Sinne on liimattu n. 4 cm korkea ja 15 cm pitkä paperilipare, jossa koodit ovat.
Tämä siis varauksella, että sitä ei ole sieltä nyysitty :shock: .
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E

- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Vastaa Viestiin