Vuotava vesipumppu W124 250D
- Daimler
- Mersumies
- Viestit: 616
- Liittynyt: La 05.04.2003 07:33
- Paikkakunta: RedNeckWonderland P-Karjala
Vuotava vesipumppu W124 250D
Jaahans,mystisesti katoava jäähdytysneste;vika löytyi vuotavasta vesipumpusta,elikkä uusi vesipumppu on tilattu mutta kestääköhän tuolla pari viikkoa ajella? Vuoto ei ole runsasta,lähinnä tihkumista mutta voikohan se rikkoontua yhtäkkiä??
on mulla ollu joskus mersuja(kin).
Ässässä taas vesipumppu vuosi yhden kesän; tippa silloin, toinen tällöin. Alkutalvella sitten vaihdoin, kun ensipakkasilla jäätyi syyläri...
Eli kesti hyvin ainakin siinä.

Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
-
- Mersumies
- Viestit: 1445
- Liittynyt: To 13.03.2003 13:43
..
Ferrarissakin ehkä vesi häviää johonkin vähän. Laitoin mielestäni maximiin (kone oli kylläkin kuuma)
Nyt oli enään puolessa välissä (kone kylläkin kylmä). Välillä ajettiin 1000km.
Taitaa mennä lämpölaajenemisen piikkiin....mutta tarkkaillaan tilannetta.
Yksi mahdollinen vuotopaikka voisi olla lohkolämppärin juuri. Elementti tuntuisi vähän heiluvan. Liimataanko se sinne vai miten?
Nyt oli enään puolessa välissä (kone kylläkin kylmä). Välillä ajettiin 1000km.
Taitaa mennä lämpölaajenemisen piikkiin....mutta tarkkaillaan tilannetta.
Yksi mahdollinen vuotopaikka voisi olla lohkolämppärin juuri. Elementti tuntuisi vähän heiluvan. Liimataanko se sinne vai miten?
- diisselin kannattaja
- Vakiokalustoa
- Viestit: 76
- Liittynyt: To 15.05.2003 22:49
- Paikkakunta: keskeinen suomi
mulla hävisi nestettä
kans ekana vuonna. Se on varmaan yks niistä uuden käytetyn vioista jotka tavallisesti jossain vaiheessa tulee eteen.
Vikapaikka oli tosiaan lohkolämppärin juuri, eli se kohta josta ne metalliputket menee sisään. Muovi/kumiosat (tiivistys)olivat pehmentyneet. Yritin tiivistää sitä itse kemiallisella metallilla, mut eihän se pitänyt. Aiemmassa 123:ssa onnistuin saamaan saman kohdan pitäväksi, mutta se riippuu mistä se vuotaa ja kuinka paljon.
No kierrettiin lohkolämppäri irti jatkovarren kanssa ja uusi tilalle.Sinne väliin sellaista punaista tiivistysainetta.
Vikapaikka oli tosiaan lohkolämppärin juuri, eli se kohta josta ne metalliputket menee sisään. Muovi/kumiosat (tiivistys)olivat pehmentyneet. Yritin tiivistää sitä itse kemiallisella metallilla, mut eihän se pitänyt. Aiemmassa 123:ssa onnistuin saamaan saman kohdan pitäväksi, mutta se riippuu mistä se vuotaa ja kuinka paljon.
No kierrettiin lohkolämppäri irti jatkovarren kanssa ja uusi tilalle.Sinne väliin sellaista punaista tiivistysainetta.
200D -91, aiemmin 220D -77
Re: ..
Noita elementtejä on kahta lajia, toinen tulee kierteillä (tuntee tietty siitä että siinä on mutterikuvio) ja toinen on kiilattava malli, joka ihan kylmästi lyödään sisään. Jälkimmäistä en itse edes harkinnut kun lohkaria asensin, mutta kai se siellä pysyy sekin.Day Downhill kirjoitti:Ferrarissakin ehkä vesi häviää johonkin vähän. Laitoin mielestäni maximiin (kone oli kylläkin kuuma)
Nyt oli enään puolessa välissä (kone kylläkin kylmä). Välillä ajettiin 1000km.
Taitaa mennä lämpölaajenemisen piikkiin....mutta tarkkaillaan tilannetta.
Yksi mahdollinen vuotopaikka voisi olla lohkolämppärin juuri. Elementti tuntuisi vähän heiluvan. Liimataanko se sinne vai miten?