Vuotava vesipumppu W124 250D

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Daimler
Mersumies
Mersumies
Viestit: 616
Liittynyt: La 05.04.2003 07:33
Paikkakunta: RedNeckWonderland P-Karjala

Vuotava vesipumppu W124 250D

Viesti Kirjoittaja Daimler »

Jaahans,mystisesti katoava jäähdytysneste;vika löytyi vuotavasta vesipumpusta,elikkä uusi vesipumppu on tilattu mutta kestääköhän tuolla pari viikkoa ajella? Vuoto ei ole runsasta,lähinnä tihkumista mutta voikohan se rikkoontua yhtäkkiä??
on mulla ollu joskus mersuja(kin).
Avatar
Jori K
Mersumies
Mersumies
Viestit: 687
Liittynyt: Pe 04.04.2003 21:08
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jori K »

Joo - kyllä voi (näköjään... :shock: )
Se oli kerta ja vainaa. Ei edes varoitellut. Uusi pumppu vaihdetaan ensi viikolla.
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14217
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Ässässä taas vesipumppu vuosi yhden kesän; tippa silloin, toinen tällöin. Alkutalvella sitten vaihdoin, kun ensipakkasilla jäätyi syyläri... :oops: Eli kesti hyvin ainakin siinä.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Jokko Päivärinne
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1445
Liittynyt: To 13.03.2003 13:43

..

Viesti Kirjoittaja Jokko Päivärinne »

Ferrarissakin ehkä vesi häviää johonkin vähän. Laitoin mielestäni maximiin (kone oli kylläkin kuuma)
Nyt oli enään puolessa välissä (kone kylläkin kylmä). Välillä ajettiin 1000km.

Taitaa mennä lämpölaajenemisen piikkiin....mutta tarkkaillaan tilannetta.

Yksi mahdollinen vuotopaikka voisi olla lohkolämppärin juuri. Elementti tuntuisi vähän heiluvan. Liimataanko se sinne vai miten?
Avatar
diisselin kannattaja
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 76
Liittynyt: To 15.05.2003 22:49
Paikkakunta: keskeinen suomi

mulla hävisi nestettä

Viesti Kirjoittaja diisselin kannattaja »

kans ekana vuonna. Se on varmaan yks niistä uuden käytetyn vioista jotka tavallisesti jossain vaiheessa tulee eteen.
Vikapaikka oli tosiaan lohkolämppärin juuri, eli se kohta josta ne metalliputket menee sisään. Muovi/kumiosat (tiivistys)olivat pehmentyneet. Yritin tiivistää sitä itse kemiallisella metallilla, mut eihän se pitänyt. Aiemmassa 123:ssa onnistuin saamaan saman kohdan pitäväksi, mutta se riippuu mistä se vuotaa ja kuinka paljon.
No kierrettiin lohkolämppäri irti jatkovarren kanssa ja uusi tilalle.Sinne väliin sellaista punaista tiivistysainetta.
200D -91, aiemmin 220D -77
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Re: ..

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Day Downhill kirjoitti:Ferrarissakin ehkä vesi häviää johonkin vähän. Laitoin mielestäni maximiin (kone oli kylläkin kuuma)
Nyt oli enään puolessa välissä (kone kylläkin kylmä). Välillä ajettiin 1000km.

Taitaa mennä lämpölaajenemisen piikkiin....mutta tarkkaillaan tilannetta.

Yksi mahdollinen vuotopaikka voisi olla lohkolämppärin juuri. Elementti tuntuisi vähän heiluvan. Liimataanko se sinne vai miten?
Noita elementtejä on kahta lajia, toinen tulee kierteillä (tuntee tietty siitä että siinä on mutterikuvio) ja toinen on kiilattava malli, joka ihan kylmästi lyödään sisään. Jälkimmäistä en itse edes harkinnut kun lohkaria asensin, mutta kai se siellä pysyy sekin.
Vastaa Viestiin