Sähköt häviävät S124:stä
Sähköt häviävät S124:stä
Probleemi on kiusannut jo pidemmän aikaa säännöllisen epäsäännöllisesti. Eli kyseessä on nopea akun varauksen häviäminen. Kerron esimerkkitilanteen:
Lauantaina ajoin auton pihaan n. klo 15 ja sammutin sen n. 80 km:n ajon jälkeen. Tämän jälkeen muutamia oven avauksia ja lukituksia, ei muuta sähkönkulutusta. Takaluukun sulkemisapulaite ja ovi- ja matkustamon valot toimivat normaalisti. Huom. hälytintä ei kytketty päälle.
Sunnuntaina aloin käynnistämään autoa n. klo 14 tuloksetta, pari kertaa startti pyöräytti ja kävi vaan napsamaan. Tätä temppua auto on tehnyt aiemmin, mutta välissä on ollut yksi-kaksi käynnistystä ja pätkäajoa, eli kulutuskin on ollut suurempaa.
Auto lähti vara-akulla käyntiin hyvin. Aloitettiin pienimuotoinen tutkimus kuluttajan selvittämiseksi. Akulta mitattuna lataus vaihteli kierrosten mukaan välillä, 13.97-14 V. Sen jälkeen paremmin tietävä apumies kytki yleismittarin akun tykö ja komensi minut nyppimään sulakkeita paikoiltaan yksi kerrallaan. Kuluttaja paikannettiin täten sulakkeen C taakse, joka sisältää mm. matkustamon takaosan sisävalot, takaluukun sulkemisapulaitteen, keskuslukon sekä ovi- ja lukuvalot. Yleismittarin piikkiä nostellessa sulaketaulun takana olevassa releboksissa napsui jokin siinä laitimmaisessa, pitkulaisessa muovisessa releessä (?), jonka varaosanro alkaa 126...
Autossa on ilmeisesti jälkiasenteinen Bosch Blocktronic-hälytin, jota olen aiemmin epäillyt virransyöjäksi. Nyt en sitä ole kuitenkaan käyttänyt. Mauri H. pisti muistaakseni merkille kerran sen, että takaluukkua avatessa kaikki sisävalot syttyvät. Näin ei ilmeisesti pitäisi olla? Luulen, että sisävalosysteemiin on tehty jotain muutoksia hälytintä asennettaessa, koska keskuslukitusta hälyttimen kaukosäätimellä avatessa kaikki sisävalot syttyvät.
Täytyy vielä etsiä hälyttimen "aivot", konepellin alla ei minusta ollut muuta kuin polttoaineensyötön katkaisu ja torvi.
Onko kenellekään tullut vastaavanlaista eteen? Onko ainoa vaihtoehto auton vienti valtuutettuun Bosch Serviceen?
Lauantaina ajoin auton pihaan n. klo 15 ja sammutin sen n. 80 km:n ajon jälkeen. Tämän jälkeen muutamia oven avauksia ja lukituksia, ei muuta sähkönkulutusta. Takaluukun sulkemisapulaite ja ovi- ja matkustamon valot toimivat normaalisti. Huom. hälytintä ei kytketty päälle.
Sunnuntaina aloin käynnistämään autoa n. klo 14 tuloksetta, pari kertaa startti pyöräytti ja kävi vaan napsamaan. Tätä temppua auto on tehnyt aiemmin, mutta välissä on ollut yksi-kaksi käynnistystä ja pätkäajoa, eli kulutuskin on ollut suurempaa.
Auto lähti vara-akulla käyntiin hyvin. Aloitettiin pienimuotoinen tutkimus kuluttajan selvittämiseksi. Akulta mitattuna lataus vaihteli kierrosten mukaan välillä, 13.97-14 V. Sen jälkeen paremmin tietävä apumies kytki yleismittarin akun tykö ja komensi minut nyppimään sulakkeita paikoiltaan yksi kerrallaan. Kuluttaja paikannettiin täten sulakkeen C taakse, joka sisältää mm. matkustamon takaosan sisävalot, takaluukun sulkemisapulaitteen, keskuslukon sekä ovi- ja lukuvalot. Yleismittarin piikkiä nostellessa sulaketaulun takana olevassa releboksissa napsui jokin siinä laitimmaisessa, pitkulaisessa muovisessa releessä (?), jonka varaosanro alkaa 126...
Autossa on ilmeisesti jälkiasenteinen Bosch Blocktronic-hälytin, jota olen aiemmin epäillyt virransyöjäksi. Nyt en sitä ole kuitenkaan käyttänyt. Mauri H. pisti muistaakseni merkille kerran sen, että takaluukkua avatessa kaikki sisävalot syttyvät. Näin ei ilmeisesti pitäisi olla? Luulen, että sisävalosysteemiin on tehty jotain muutoksia hälytintä asennettaessa, koska keskuslukitusta hälyttimen kaukosäätimellä avatessa kaikki sisävalot syttyvät.
Täytyy vielä etsiä hälyttimen "aivot", konepellin alla ei minusta ollut muuta kuin polttoaineensyötön katkaisu ja torvi.
Onko kenellekään tullut vastaavanlaista eteen? Onko ainoa vaihtoehto auton vienti valtuutettuun Bosch Serviceen?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Turha vastaus sinällään
, Mutta ne boschin aivot sijoitetaan yleensä kutakuinkin sinne rattiputken kupeeseen. Systeemistä sen enempää tietämättä kehotan käyttämään harkintaa johtojen irrottelussa. Voit joutua resetoimaan koko hässäkän jos kopeloit piuhoja liian innokkaasti. Työkseni leikin noitten hälyjen kanssa...mutta paha täältäkäsin annetuilla tiedoilla kommentoida juuri mitään....kuunnellaan 


virransyöntiä voisi yrittää rajata mittaamalla yksi kerrallaan jokaisesta sulakkeen kannasta vastusarvot sulake irroitettuna silloin kun akku on tyhjentynyt. Eikös sillä saisi rajattua vian yhden sulakkeen taakse ja sitä myöten voisi helpottaa vian hakua?
--
Mercedes Benz 220E
Honda Africa Twin 750
--Rättivaraston hoitaja--
Mercedes Benz 220E
Honda Africa Twin 750
--Rättivaraston hoitaja--
- mertsi1340
- Vakiokalustoa
- Viestit: 235
- Liittynyt: To 04.03.2004 15:42
- Paikkakunta: JKL
Kyseessä on farmari, joten valojen käyttäytyminen voidaan kyllä havainnoida aika hyvinmertsi1340 kirjoitti:Miten olisi visiiti takakontissa? Vastaavissa tapauksissa syyllinen on yleensä ollut takaluukun valo joka ei sammu.

Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
- mertsi1340
- Vakiokalustoa
- Viestit: 235
- Liittynyt: To 04.03.2004 15:42
- Paikkakunta: JKL
takaluukun valot
Mulla on sellainen kokemus että takaosan valot jäivät palamaan vaikka takaluukun laittoi kiinni. Aukaisin uudestaan ja laitoin kiinni niin sitten sammui. Tämä siis tapahtui vain muutaman kerran. Ehkä se liittyi siihen kun takaluukun tuulihaka jumitti. Rasvauksen jälkeen ei ole vikaa ilmennyt. Ei tästä varmaan apua ollut mutta kerroin kuitenkin.
W124 250TD -89
Mistä tulee ihan hakuammunnala mieleen, että jos takaluukun avaaminen sytyttää sisävalot, niin eikö luukussa silloin ole oltava ovikytkin? Voisiko tämmöisen kautta vuotaa virtanen mäkeen?Timo L. kirjoitti:Kyseessä on farmari, joten valojen käyttäytyminen voidaan kyllä havainnoida aika hyvinmertsi1340 kirjoitti:Miten olisi visiiti takakontissa? Vastaavissa tapauksissa syyllinen on yleensä ollut takaluukun valo joka ei sammu..
EDIT: Jättäkää tämä veikkaus omaan arvoonsa, alempana kerrotaankin mistä tieto tavaratilan valojen syttymiseksi luukulta tulee.
Viimeksi muokannut Aku P, Ti 29.03.2005 13:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
- Ari66
- Valvoja
- Viestit: 4696
- Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Jos sen yleismittarin mittapään irroitus/kytkentä saa aikaan jonkun releen napsumista, niin voisiko siitä päätellä vian olevan maadoituksessa?
Entä oletko kokeillut toisella akulla?
Itsehän ilmamassamittarivian yhteydessä vaihdoin senkin ennen kuin lopullinen diagoosi varmistui.
No akun vaihto ei ollut turha, sillä sähkölaitteissa on havaittavissa aivan erilaista "vipinää" kuin aikaisemmin
Entä oletko kokeillut toisella akulla?
Itsehän ilmamassamittarivian yhteydessä vaihdoin senkin ennen kuin lopullinen diagoosi varmistui.
No akun vaihto ei ollut turha, sillä sähkölaitteissa on havaittavissa aivan erilaista "vipinää" kuin aikaisemmin

* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Arin kommetti kirvoitti mieleen seuraavaa: Itse olen irvistellyt ja voimistellut samanlaisen vian kanssa pari vuotta sitten. Vikaa ei löytynyt mistään, se poistui akun vaihdolla. Ota eukon autosta patteri lainaan ja kokeile, se joutaa käppäilemään....Ari66 kirjoitti:Jos sen yleismittarin mittapään irroitus/kytkentä saa aikaan jonkun releen napsumista, niin voisiko siitä päätellä vian olevan maadoituksessa?
Entä oletko kokeillut toisella akulla?
Itsehän ilmamassamittarivian yhteydessä vaihdoin senkin ennen kuin lopullinen diagoosi varmistui.
No akun vaihto ei ollut turha, sillä sähkölaitteissa on havaittavissa aivan erilaista "vipinää" kuin aikaisemmin

Takaluukun suljinmoottorin yhteydessä on mirkokytkin joka ohjaa tavaratilan valoja, Timon autossa kuitenkin myös etuosan kattovalo syttyi takaluukkua avatessa, ja näin ei pitäisi alkuperäisten kytkentöjen mukaan olla.Aku P kirjoitti:Mistä tulee ihan hakuammunnala mieleen, että jos takaluukun avaaminen sytyttää sisävalot, niin eikö luukussa silloin ole oltava ovikytkin? Voisiko tämmöisen kautta vuotaa virtanen mäkeen?
Akku kannatta juu tsekata, vaikka ominaispainomittarilla.
Ne sähköt siellä takalukossa saattaa myös vuotaa. On semmonen paikka että kerää sitä smäidää. Avaa takaluukun sisäverhoilu ja tutki ja putsaa mikrokytkimille menevät johdot.
Yleismittarilla vuotokohta selviää. Mittaa sulakekannoista virtaa (sulake poissa) ja samalla irrottaa johto kerrallaan takalukosta (olikohan ne juotetut).
Mirkokytkimiä 3 kpl ja johtoja vissiin 6
Edit: Juu Maurin kertoma on aika mystillistä, ei voi vahingossa noin mennä, ellei joku tehnyt omia kytkentöjä (etuoville).
Ne sähköt siellä takalukossa saattaa myös vuotaa. On semmonen paikka että kerää sitä smäidää. Avaa takaluukun sisäverhoilu ja tutki ja putsaa mikrokytkimille menevät johdot.
Yleismittarilla vuotokohta selviää. Mittaa sulakekannoista virtaa (sulake poissa) ja samalla irrottaa johto kerrallaan takalukosta (olikohan ne juotetut).
Mirkokytkimiä 3 kpl ja johtoja vissiin 6
Edit: Juu Maurin kertoma on aika mystillistä, ei voi vahingossa noin mennä, ellei joku tehnyt omia kytkentöjä (etuoville).
Tomi
R129 500 SL -94
S124 E 220 -95
audi A6 2.8 quattro -98
R129 500 SL -94
S124 E 220 -95
audi A6 2.8 quattro -98
- Ari66
- Valvoja
- Viestit: 4696
- Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Niin tuo hälytinasennushan on saattanut johtaa siihen, että on katsottu asialliseksi etuvalotkin sytyttää.Tomi kirjoitti:Edit: Juu Maurin kertoma on aika mystillistä, ei voi vahingossa noin mennä, ellei joku tehnyt omia kytkentöjä (etuoville).
Kun tässä hiljalleen yritän tämän väyrysen salaisuuksiin perehtyä, niin jossain oli ainakin tämän mallin kohdalla maininta, että takaluukun kautta murtautuminen sytyttää kaikki sisävalot (ja tietenkin torvet huutaa ja vilkut vilkkuu yms.).
Tämähän nyt on taas tämmöstä.....kirjoittelua vailla tietoa....

* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Hälytin.Mauri H. kirjoitti:Takaluukun suljinmoottorin yhteydessä on mirkokytkin joka ohjaa tavaratilan valoja, Timon autossa kuitenkin myös etuosan kattovalo syttyi takaluukkua avatessa, ja näin ei pitäisi alkuperäisten kytkentöjen mukaan olla.Aku P kirjoitti:Mistä tulee ihan hakuammunnala mieleen, että jos takaluukun avaaminen sytyttää sisävalot, niin eikö luukussa silloin ole oltava ovikytkin? Voisiko tämmöisen kautta vuotaa virtanen mäkeen?
Re: Sähköt häviävät S124:stä
Minun farmarissa takakontin luukusta ei syty kuin takapenkin ja tavaratilan sisävalot - riippuen keskikonsolissa olevan kytkimen asennosta.Timo L. kirjoitti:Mauri H. pisti muistaakseni merkille kerran sen, että takaluukkua avatessa kaikki sisävalot syttyvät. Näin ei ilmeisesti pitäisi olla?
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Kun tämä on enemmän se "eukon auto"vesa kirjoitti:Vikaa ei löytynyt mistään, se poistui akun vaihdolla. Ota eukon autosta patteri lainaan ja kokeile, se joutaa käppäilemään....

Niin, onhan se messevää, kun pimeässä avaa lukot niin interiöörin valot lävähtävät päälle paljastaen leuhkat nahkaistuimet...Mauri H. kirjoitti:Takaluukun suljinmoottorin yhteydessä on mirkokytkin joka ohjaa tavaratilan valoja, Timon autossa kuitenkin myös etuosan kattovalo syttyi takaluukkua avatessa, ja näin ei pitäisi alkuperäisten kytkentöjen mukaan olla.

Jep, pitänee ostaa yleismittari ja opetella käyttämään sitä. Tuntuu olevan tarvetta enemmänkin moiselle näiden vanhojen romujen kanssa.Tomi kirjoitti:Yleismittarilla vuotokohta selviää. Mittaa sulakekannoista virtaa (sulake poissa) ja samalla irrottaa johto kerrallaan takalukosta (olikohan ne juotetut).
Mirkokytkimiä 3 kpl ja johtoja vissiin 6.
Ominaispaino mitattaneen akku "latingissa"?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Kannattaa mitata se akun ominaispaino siinä tilassa kuin se nyt on.Jos lataat sen saattaa tuloksesta tulla petollinen, akku on elämänsä voimissa ilman kuormaa, ja oksentaa virtansa pihalle heti kun pyydät siltä jotain. Tai purkautuu sitten ajan kanssa ihan vaan piruuttaan. Nykyisten akkujen ( Lue halpojen) käyttöikä näyttää olevan murto-osa siitä mitä ennenvanhaan, kymmenen vuotta vanha akku ei ollut mikään kummajainen. Nykyisin näyttää viisi vuotta piisaavan mainiosti.
Mene Timo sen akun kera liikkeeseen joka sen myi, ja kerro tilanne. Vaihtavat akun uuteen kun sanot että autossa ei ole vikaa. Saat uuden akun ja yhden vikakohteen eliminoitua. Ja rohkeasti toimeen...
Mene Timo sen akun kera liikkeeseen joka sen myi, ja kerro tilanne. Vaihtavat akun uuteen kun sanot että autossa ei ole vikaa. Saat uuden akun ja yhden vikakohteen eliminoitua. Ja rohkeasti toimeen...

Ihan huvikseni kysyn, mutta minkä merkkinen akku sinulla on?Mikaz kirjoitti:Mulla on ihan täsmälleen sama vika enkä ole vielä löytänyt mikä akun purkaa.
Auto on kans W124 farkku.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
- Ari66
- Valvoja
- Viestit: 4696
- Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
vesa kirjoitti:OT: Jännityksellä odotan saadaanko Ari66: vaihdelaatikko härdelli peitottua tällä topikilla?

Mutta vielä asiasta tuli yksi ajatus mieleen.
Onko virta-avain ollut virtalukossa yön yli silloin kun tuota vikaa on ilmennyt ?
Uudemmathan ainakin herkästi saattavat "resetoitua" totaalisesti, jos avaimen unohtaa suulle pidemmäksi aikaa.
124:stä en tiedä, mutta kohta varmaan kuulen.....

* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
No ei todellakaan ole ollut.Ari66 kirjoitti:Onko virta-avain ollut virtalukossa yön yli silloin kun tuota vikaa on ilmennyt ?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
ensiksi kannattaa mitata se akku. se voi purkautua ihan itekseen jos yksi kenno on oikosulussa eli ominaispainomittarilla (muutama euro kaupasta) mittaa joka kenno, jos yksi kenno on ominaispainoltaan (varaukseltaan) selvästi muita heikompi, on akku sökö. jos on ns. huoltovapaa akku ilman korkkeja, ei voikkaan näin mitata.
Tomi
R129 500 SL -94
S124 E 220 -95
audi A6 2.8 quattro -98
R129 500 SL -94
S124 E 220 -95
audi A6 2.8 quattro -98
Akun kunto kannattaa varmistua. Voihan auton jättää seisomaan akunkenkä irtikin. Parinpäivän päästä voi kokeilla kuinka siinä on virtaa.
Sitten olisi vielä toinen, uusi veikkaus perustuen siihen releen napsumiseen. w126:ssa on ns. apuvirtapiiri, joka on päällä kun kuskin ovi on auki. Sen avulla esimerkiksi sähköikkunat ovat käytettävissa ilman virta-avaintakin. Virtapiirin kytkee kuskin ovessa oleva katkaisin, toinen ohjaa sisävaloa, toinen tätä. Sulakerasiassa on rele jota katkaisin ohjaa. Releen naksumisen kuulee kun pistää ovea hiljaa kiinni ja auki. Kun ovi on auki, kytkeytyy rele, joka siis ottaa koko ajan pientä ohjausvirtaa. Veikkaisin w124:stakin löytyvän tuollaisen ominaisuuden. Jospa se rele on koko ajan päällä, vaikkapa sitten rikkinäisen ovikatkaisijan tai hälyttimen asennusten takia.
Sitten olisi vielä toinen, uusi veikkaus perustuen siihen releen napsumiseen. w126:ssa on ns. apuvirtapiiri, joka on päällä kun kuskin ovi on auki. Sen avulla esimerkiksi sähköikkunat ovat käytettävissa ilman virta-avaintakin. Virtapiirin kytkee kuskin ovessa oleva katkaisin, toinen ohjaa sisävaloa, toinen tätä. Sulakerasiassa on rele jota katkaisin ohjaa. Releen naksumisen kuulee kun pistää ovea hiljaa kiinni ja auki. Kun ovi on auki, kytkeytyy rele, joka siis ottaa koko ajan pientä ohjausvirtaa. Veikkaisin w124:stakin löytyvän tuollaisen ominaisuuden. Jospa se rele on koko ajan päällä, vaikkapa sitten rikkinäisen ovikatkaisijan tai hälyttimen asennusten takia.
Kuulostaisi nyt aivan samalta kuin omankin auton vika, joka askarrutti aika tavalla. Lue http://mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=14159
Se relekotelossa napsuva rele ei ollut se iso pitkulainen vaan valkoinen kattoluukun rele siellä taaempana. Lisäksi virtaa meni comfortboxiin jollekin releelle. Pikaratkaisu oli ottaa comfortboxista c-johtonippu irti ja ajella ilman kattoluukkua, mutta säilyttäen kaikkien muitten vehkeitten toiminta.
Mukavuustoiminnolle ei omassa W124:ssa ole erillisiä ovikytkimiä, peitelevyt kyllä löytyy. Jääneet tehtaalla asentamatta?
Se relekotelossa napsuva rele ei ollut se iso pitkulainen vaan valkoinen kattoluukun rele siellä taaempana. Lisäksi virtaa meni comfortboxiin jollekin releelle. Pikaratkaisu oli ottaa comfortboxista c-johtonippu irti ja ajella ilman kattoluukkua, mutta säilyttäen kaikkien muitten vehkeitten toiminta.
Mukavuustoiminnolle ei omassa W124:ssa ole erillisiä ovikytkimiä, peitelevyt kyllä löytyy. Jääneet tehtaalla asentamatta?

Olisiko tämä kyseinen rele, se mikä säätelee sitä sisävalojen sammumista, eli ne sammuvat pienellä viiveellä kun auto ei käy. Vai miten se on mersuissa toteutettu? Tai sitten tuo rele on se, mikä ohjaa sisävaloja hälyttimen mukana. Tämä on sitten todella villi veikkaus vain.Timo L. kirjoitti:Kuluttaja paikannettiin täten sulakkeen C taakse, joka sisältää mm. matkustamon takaosan sisävalot, takaluukun sulkemisapulaitteen, keskuslukon sekä ovi- ja lukuvalot. Yleismittarin piikkiä nostellessa sulaketaulun takana olevassa releboksissa napsui jokin siinä laitimmaisessa, pitkulaisessa muovisessa releessä (?)
MB W124 E 230 1992
Suzuki GSX-R 750 K8 2008
Epäonnistumisen vaara on suuri, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta.
Suzuki GSX-R 750 K8 2008
Epäonnistumisen vaara on suuri, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta.
Kappas, Exide Basic 100 Ah löytyy minultakin. Malli on siis se avattavilla kennoilla oleva.Mikaz kirjoitti:Exiden 100 Ampeerinen.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi