Vuotovirta ja keltainen laatikko takapenkin alla?
Vuotovirta ja keltainen laatikko takapenkin alla?
Eli mun W124 -90 on hukannut virtaa c-sulakkeen kautta jo pitkän aikaa. Virtaa meni ensin 370 mA ja luulin nitistäneeni ongelman poistamalla talveksi kattoluukun releen sulakerasian takana sijaitsevasta relekotelosta. Siinä oli jatkuvasti veto päällä ja se oli kuuma. Mutta ongelma ei täysin poistunut, vaan virtaa valuu edelleen hukkaan 180 mA. Tuo virta menee takapenkin alla kuskin puolella sijaitsevaan keltakantiseen laatikkoon, joka on siis kylmän yön jälkeenkin kokeiltuna selvästi lämmin. Ilmeisesti tuo on jokin relekotelo, mutta mitä tehtäviä sillä on ja löytyisikö keltään/netistä kaavioita ko. purkkiin? Aakkostettuihin liittimiin menee 3 piuhanippua ja siinä laatikon vieressä on ilmeisesti takaniskatukien alipainemokkula.
Ehkäpä se onkin sama vika, joka saa tuon purkin lämpiämään ja joka aiheutti kattoluukun releen päälläolon? Kattoluukku toimii oikein releen ollessa paikallaan, mutta täysin riippumatta mistään, siis aina. Ideoita vian aiheuttajasta?
Asiasta on aikaisempikin topicci ("Vuotovirta C-sulakkeelta") ja peräkontin valo ei ole syyllinen.
Ehkäpä se onkin sama vika, joka saa tuon purkin lämpiämään ja joka aiheutti kattoluukun releen päälläolon? Kattoluukku toimii oikein releen ollessa paikallaan, mutta täysin riippumatta mistään, siis aina. Ideoita vian aiheuttajasta?
Asiasta on aikaisempikin topicci ("Vuotovirta C-sulakkeelta") ja peräkontin valo ei ole syyllinen.
Erittäin hyvä veikkaus, tuo selittäisi vian. Mutta mutta... autossani ei ole etuovissa kuin ovivalokytkimet (toimivat ok) ja heti niiden alapuolella peitelevyllä suojatut paikat, ilmeisesti juuri tuollaisille mukavuuskytkimille tms. Mistä tämä (epä)mukavuustoiminto siis W124:ssa saa ohjauksensa? Tässä tapauksessa kun se on jatkuvasti päällä.Samuli H kirjoitti:Olisiko mahdollista, että tuo "mukavuustoimintokytkin" on jumittunut auki?
ovikytkin
Eikös se keltainen boksi ole comfort-boxi?
Edit:
Tuli tässä vielä mieleen, että jos kerran kattoluukulla on koko ajan veto päällä, ja comfort box lämmin, niin yksi vaihtoehto voisi olla että kuskin oven lukossa jumittaa se katkaisin mikä sulkee luukut kun sitä avainta pitää käännettynä...
Täältä löytyy kytkentäkaavioita
Kliketi klik
Edit:
Tuli tässä vielä mieleen, että jos kerran kattoluukulla on koko ajan veto päällä, ja comfort box lämmin, niin yksi vaihtoehto voisi olla että kuskin oven lukossa jumittaa se katkaisin mikä sulkee luukut kun sitä avainta pitää käännettynä...
Täältä löytyy kytkentäkaavioita

1991 420 SE
Kangas kirjoitti:Joo, eli se on "comfort box" tai "convenience unit", mitä nimeä noissa Mitchellin kytkiksissä käytetään. Noista vaan puuttuu itse ton laatikon kuvat.
Kattoluukku toimii aivan oikein. Se vain saa käyttöjännitettä koko ajan.
Ei muuten ole..? 200D:ssä vm. '93 on keltainen norttiaskin kokoinen laatikko takapenkin alla vaikka autossa ei ole kuin veivit ikkunoissa. Comfortbox näyttää tältä ('93 w124 kattoluukku + sähkölasit):
edit: mikä varaosanumero on, sillähän se selviää?!

--
Mercedes Benz 220E
Honda Africa Twin 750
--Rättivaraston hoitaja--
Mercedes Benz 220E
Honda Africa Twin 750
--Rättivaraston hoitaja--
Tässä kuva mun boksista. Autossa on veivit ikkunoissa ja sähkökattoluukku. Jos toi ei ole comfort box, niin mikä sitten?
C- TAI E- piuhanipun irroittaminen päästää tuon 180 mA virtaa nauttivan releen vetämästä ja vika "korjaantuu". Jätin nyt tuon C-liittimen irti ja ainakin häly ja keskuslukko tuntuu pelaavan, samoin sisävalot... Jos nyt kattoluukkua lukuunottamatta kaikki vehkeet edelleen pelaavat, niin olkoon sitten toistaiseksi tuolla korjattu, mutta kyllä se vian aiheuttajakin pitää vielä löytää. Eli tietoja ko. boksista kaivataan edelleen.

C- TAI E- piuhanipun irroittaminen päästää tuon 180 mA virtaa nauttivan releen vetämästä ja vika "korjaantuu". Jätin nyt tuon C-liittimen irti ja ainakin häly ja keskuslukko tuntuu pelaavan, samoin sisävalot... Jos nyt kattoluukkua lukuunottamatta kaikki vehkeet edelleen pelaavat, niin olkoon sitten toistaiseksi tuolla korjattu, mutta kyllä se vian aiheuttajakin pitää vielä löytää. Eli tietoja ko. boksista kaivataan edelleen.
