Minun 560SEC topikissa pitäisi olla tarinaa noiden vaihdosta. Joidenkin osien asennusasento on tärkeää, nimimerkki touhottaja siitä aikanaa valisti.

Kiitos infosta! Kävin vilkaisemassa ja ohjetta löytyikin. Lemförderit pistin tilaukseen, palataan niihin myöhemmin.karra kirjoitti: ↑Su 25.01.2026 22:26 Itse vaihdoin tuon kynkän "pallonivelen" (120) mistä sinulla kuva ja ne isot puslat (113 ja 116) jolla kynkkä kiinnittyy koriin. Oli merkkia URO ja puslat hajosi aika nopeasti. Kannattaa käyttää laatuosia, pari vuotta sitten laitatin kerralla kaikki uutta eteen mutta nuo pallonivelet jäi ku ne oli vielä hyvässä kunnossa.
Minun 560SEC topikissa pitäisi olla tarinaa noiden vaihdosta. Joidenkin osien asennusasento on tärkeää, nimimerkki touhottaja siitä aikanaa valisti.

Kiitos vinkistä! Sieltä löytyi tarinaa ja ohjetta. Päädyin vielä pitämään vanhat puslat, koska ne olivat hyvässä kunnossa.karra kirjoitti: ↑Su 25.01.2026 22:26 Itse vaihdoin tuon kynkän "pallonivelen" (120) mistä sinulla kuva ja ne isot puslat (113 ja 116) jolla kynkkä kiinnittyy koriin. Oli merkkia URO ja puslat hajosi aika nopeasti. Kannattaa käyttää laatuosia, pari vuotta sitten laitatin kerralla kaikki uutta eteen mutta nuo pallonivelet jäi ku ne oli vielä hyvässä kunnossa.
Lähdin tätä tarkemmin selvittämään ja tosiaan tuon tarkoitus on muuttaa radiosta vahvistimille lähtevä liitin "vanhasta" mallista "uudeksi". Sen lisäksi tuon kautta syötetään heräte ja jatkuva virta vahvistimille, vaikka vahvistimilla on kuitenkin vielä oma virransyöttö. Kaiuttimien sigaanlit menevät tuosta piiristä käsittelemättä läpi, joten en vaihtanut konkkia. Vika siirtyi purkkien ulostuloja vaihtamalla ja sisääntuloja en pystynyt vaihtamaan helposti. Näin ollen vika on ylävirrassa (EQ, Radio, liitokset).Dieselross kirjoitti: ↑Ke 04.02.2026 09:13 Tuo CD-229 näyttäisi olevan jonkun sortin linjamuunnin tai vastaava jolla saa din-liitännän vaihdettua johonkin ilmeisesti pioneerin omaan tai toisinpäin. Kun kerran vika siirtyi purkin mukana niin purkki auki ja hapertuneitten juotosten korjaus, mahdolliset vuotaneet kondensaattorit vaihtoon jne. tuntematta sielun elämää sen tarkemmin. Tai sitten osat Pulttikanavalle, uskoisin että siellä onnistuu noittenkin entraaminen.
No katohan. Sen siitä saa, kun tekee montaa hommaa kerrallaan

Tämä kävi myös mielessä ja olen tutkinut vaihtoehtoja. Koitan saada sellaisen ratkaisun, missä AM lähdön valitsemalla (radiosta) BT menisi päälle. AM-yksikkö on aika pieni, joten se rajoittaa vaihtoehtoja. Palaan tähän, kunhan asia selkeneePikku Mersu kirjoitti: ↑Ti 17.03.2026 19:11 sulla kun on radio pöydällä levällään ja osaamista niin laita samalla am lähtöön bluetooth.