Jeppe_68 kirjoitti: ↑Su 30.11.2025 21:52
Ei ole sellaista kohtaa, jossa näkyisi mitään IPtä, ainoastaan tuo mikä on kuvassa. Pitääkö tuo IP laittaa siis läppäriin, tohon boksiin en ainakaan saa mitään osoitetta. Sori jos on tyhmiä kysymyksiä, aika on ajanut jo ohi mun PC-taidoista.
Juu, läppärin verkkoasetuksiin.
Mitenkäs tuo muksin näyttö meni niissä uudemmissa SDconnect klooneissa joissa langaton yhteys ei toimikaan ad-hoc verkolla vaan muksissa on access point johon läppäri ottaa yhteyden? Olen käyttänyt vain vanhempia alkuperäisen kaltaisia purkkeja. Tuli vaan mieleen että eihän se uudempi voi näyttää WLAN-kortin MAC-osoitetta kun sitä ei ole. Näihin ei sitä IP-osoitetta laitetakaan läppäriin vaan haetaan DHCP:llä muksilta.
Jeppe, onko tämä uusi laite vai joku aiemmin toiminut ja nyt oikkuilee?
Mitenkäs tuo muksin näyttö meni niissä uudemmissa SDconnect klooneissa joissa langaton yhteys ei toimikaan ad-hoc verkolla vaan muksissa on access point johon läppäri ottaa yhteyden? Olen käyttänyt vain vanhempia alkuperäisen kaltaisia purkkeja. Tuli vaan mieleen että eihän se uudempi voi näyttää WLAN-kortin MAC-osoitetta kun sitä ei ole. Näihin ei sitä IP-osoitetta laitetakaan läppäriin vaan haetaan DHCP:llä muksilta.
[/quote]
Jeppe_68 kirjoitti: ↑Ma 01.12.2025 12:42
Uusi laite, ei ole aiemmin ollut käytössä.
Eli todennäköisesti se uudempi klooniversio. Eikö mukana tullut "paritusohjeita"? Läppärillä pitäisi etsiä se muksin WLAN verkko ja googlella verkon koodi jos ei ohjeissa kerrottu.
DBFI kirjoitti: ↑Ma 01.12.2025 08:13
Jaa niin joo, ajattelin vaan kun kuvassa oli tuo verkkopiuhan symboli että langallisesti yritetään ottaa yhteyttä ?
Tähdelliset: S211 270CDI, W124 230E turbo, C123 230CE (kv), W123 240DTic, W123 220D (puretaan)
Star C4 Tampereella, sopii vuosimalleihin '93-'20. Yhteys YV.
racer123 kirjoitti: ↑Ti 02.12.2025 02:42
Jaa niin joo, ajattelin vaan kun kuvassa oli tuo verkkopiuhan symboli että langallisesti yritetään ottaa yhteyttä ?
Juu, minä en sitä verkkopiuhan symbolia ajatellut lainkaan, yleensäkin ajattelu alkaa olla vaikeata... Enkä tiedä miten siinä uudemmassa kloonissa on se yhteys piuhalla toteutettu, perinteiseen tapaan vai meneekö samaan tapaan kuin joku WLAN purkki jossa myös ethernet portit.
Varmaan googlaamalla selviäisi mutta onhan foorumilaisilla noita uudempia klooneja niin voisivat kertoa.
Jeppe_68 kirjoitti: ↑Ma 01.12.2025 12:42
Uusi laite, ei ole aiemmin ollut käytössä.
Eli todennäköisesti se uudempi klooniversio. Eikö mukana tullut "paritusohjeita"? Läppärillä pitäisi etsiä se muksin WLAN verkko ja googlella verkon koodi jos ei ohjeissa kerrottu.
Ei kyllä näköjään taidot riitä tohon paritukseen. Kolme iltaa olen käyttänyt, eikä yhteyttä vaan saa. Jos joku osaa tuon tehdä Pori-Turku-Tampere akselilla, niin voin kyllä tulla romujen kanssa ja korvata nimellisesti vaivannäön. Mulla on yks W220 museointiprojekti menossa ja haluaisin saada sen tulille. Aikaa kyllä on, kun vasta 2029 voi museoida, mutta haluaisin saada sen kuntoon pikimmiten kun tässä on terveyden kanssa sen kaltaisia ongelmia että varsinainen museointi jää jälkikasvulle. Ne ei kyllä saa sitä ikinä maaliin jos auto ei toimi.