Uudet väliputket tietysti alumiinisesta haitariputkesta.


Öljynsuodatinjalan purin ja ihmettelin kun suodatin helisi sisällä, heiluuhan se kun ei ollut enää suodatinpanoksen kumitiivisteitä kummassakaan päässä ollenkaan.

Puuttuvat tiivisteet:


Kiitän! Eihän näitä kunnostuksia jaksa kukaan pelkkänä tekstinä seurata, kuvat kertoo tarinaa.Karel kirjoitti: ↑Ke 15.10.2025 09:48 Erittäin vaikuttavaa ja perusteellisen näköistä työtä. Eikä voi kun nostaa hattua tarmokkaalle dokumentoinnille kuvineen kaikkineen. Tässä on niin monta tutun näköistä vaihetta ja kohtaa, kun olen itse ollut vahvasti mukana yhden W109 300 SEL:n entisöinnissä kuluneen tämän ja viime vuoden aikana.
Se, mikä on tullut huomattua, että näihin tämän ikäisiin monet suhteellisen hintavatkin tarvikeosat ovat aivan käsittämätöntä kuraa. Viimeisimpänä lensi pihalle uustuotantona tehdyt lämmityslaitteen säätimien vivut. Ihan näön vuoksi tehtyä rihkamaa, joka ei kestä käytössä. Paras vaihtoehto on monesti loppupeleissä ollut kunnostaa vanha alkuperäinen osa.
Jarrutehostin otettiin sekin auki, koska vuotavan kalvon takia ei moottoria saanut pysymään mitenkään säädöissä. Takulla varustettu kunnostettu tehostin taisi irrota saksasta n. 700 eurolla. Oletettavasti kasattu sillä samalla reilun kolmen sadan korjaus-sarjalla.
Tämmöisissä projekteissa on kullanarvoista tietää ja tuntea erilaiset nippelikaupiaat, joilta saa erikoisen kokoisia kuulia, laakereita, tappeja jne.