Kiitos!Jari Ke kirjoitti: ↑Ke 01.01.2025 17:54Onnittelut!PTracing kirjoitti: ↑Ma 30.12.2024 22:39 Verstas siivottu ja w108:kin viimein pesty kesän jäljilta eli nyt voi senkin puolesta vuosi vaihtua! Hetken aikaa istahdin kuvan oton jälkeen ja mietin, että mitähän sitä seuraavaksi tekis... Uusia ruosteisia mersu projekteja halvalla en oo enään vuosiin ostanut ja uskoakseni nyt oon niitä jo riittävästi tehnytkin valmiiksi että en enään sellaisia ostakkaan![]()
![]()
Komeita pelejä kumpikin kertakaikkiaan![]()
PTracing w108 320cdi ja nyt myös w124 4matic kunnostusta
Re: PTracing w108 320cdi ja nyt myös w124 4matic kunnostusta
IG: @pyrytakkunen
Re: PTracing w108 320cdi ja nyt myös w124 4matic kunnostusta
Tämä menee jo ketjun aiheesta sivuun, mutta kun nyt aloin aiheesta jutun tynkää vääntää, niin hiukan jatkoa väreihin: Tässä siis esimerkki ässästä, jossa olisi kuulunut olla muoviosien väri tuo sama vaaleampi Muschelgrau kuin tämä ketjun farkussa, mutta onkin vedetty kaikki korinväriin:EVO X kirjoitti: ↑Ma 30.12.2024 23:38 Näyttää Mersutkin melkein hymyilevän kuvassa![]()
Taitavat olla tyytyväisiä saamaansa käsittelyyn![]()
Hieno tuli farkusta. Toimii kyllä nuo kaivonkannet makiasti.
Oli muuten hyvää dataa Dealerilta tuolla ylempänä tuosta väristä. Tässä kun on Seccejä katsellut jo useamman vuoden, niin hyvä tietää tuokin. Ekkai sää Pyry nyt yritä päästä projekteista eroonmä luulen että vähän kun pöly laskeutuu niin kohta taas mennään
![]()
https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/s/14781830
Omaan silmään tuo näyttää ihan pikaisella vilkaisulla ykkössarjalaiselta, jossa on kakkossarjan vanteet, mutta heti sitten perään näkee totuuden kun katsoo muoviosien profiileja.
Ei lainkaan huono kokonaisuus ja valinta esteettisesti, vaikkei alkuperäinen olekaan. Kokonaan toinen juttu sitten on, miten tuo "museointiremppa" on tehty. Tämähän oli muutama vuosi sitten myynnissä puoli-hylkiönä parin-kolmen tonnin pyynnillä. Olisi mielenkiintoista nähdä sisäkuvia. Ei ole vissiin kehdattu laittaa. Oli mielenkiintoinen punainen veluuri! Tekisi mieli mennä katsomaan, mutta eipä jaksa vaivautua. Pettymys olisi luultavasti edessä. Taitaa yhdessä kuvassa ylimaalauksen pinta etupuskurista jo kesiä...? Ja taas kerran yksi hieno suomi-autojen varuste, eli lampunpesimet fixauksen yhteydessä heivattu kuikkaan, vaikka taatusti olisivat olleet kunnostettavissa. Vääntyneen rekisterikilven vaihtokin olisi jonkun kympin kustantanut.
Karel
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco” Entisöinti menossa
500 SEL -86 "Maxi" MR
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco” Entisöinti menossa
500 SEL -86 "Maxi" MR
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
Re: PTracing w108 320cdi ja nyt myös w124 4matic kunnostusta
Useampi tuhat kilometriä ajettu 4maticilla jo leiman jälkeen! Tänäänkin kävin sunnuntai ajelulla ihan muuten vaan
Hieno väri tuo antrasiitin harmaa sopivassa auringonvalossa


IG: @pyrytakkunen
Re: PTracing w108 320cdi ja nyt myös w124 4matic kunnostusta
Ai että kyllä kelpaa pyöritellä kylillä ja vähän kauempaa.
Re: PTracing w108 320cdi ja nyt myös w124 4matic kunnostusta
Kyllä! On käyty jo keski-suomeakin näyttämässä mersulle, jossa se ei oo käynyt vuosiin!
IG: @pyrytakkunen
Re: PTracing w108 320cdi ja nyt myös w124 4matic kunnostusta
Oli kyllä helppo bongata muun liikenteen joukosta ja hienosti toimii tuo väri livenä.
Kyllä! On käyty jo keski-suomeakin näyttämässä mersulle, jossa se ei oo käynyt vuosiin!
[/quote]
Kyllä! On käyty jo keski-suomeakin näyttämässä mersulle, jossa se ei oo käynyt vuosiin!
[/quote]
Re: PTracing w108 320cdi ja nyt myös w124 4matic kunnostusta
Heipä hei!
Nyt olis vanhempien mersujen tietäjille kysymystä, onko mb v8 moottoreiden perässä 722.3 laatikon kanssa ollut sellaista turbiinia joka mahtuis perus 722.3 turbodieselin kuorien sisälle bolt on?


Kuvat liittyy vahvasti aiheeseen.
Kahtakin eri turbiinia kokeiltu ja kuminauhaa tuntuu olevan varsinkin kun asfaltti alkaa näkymään. 300e w124 4matic ja 300tdt w124 4matic muokattuna "kireämmäksi" ja kummallakaan ei juurikaan parantunu. Joo tiedän 722.6 tai 8hp sinne pitäis laittaa mutta mutta, pikku homma taas joten jos vähänkään sais paremmaksi niin vois taas hetken ajella ja kerätä energiaa vaihteisto swappiin 
Nyt olis vanhempien mersujen tietäjille kysymystä, onko mb v8 moottoreiden perässä 722.3 laatikon kanssa ollut sellaista turbiinia joka mahtuis perus 722.3 turbodieselin kuorien sisälle bolt on?


Kuvat liittyy vahvasti aiheeseen.
IG: @pyrytakkunen
Re: PTracing w108 320cdi ja nyt myös w124 4matic kunnostusta
Mitäs mosassa on tehot ja väännöt? Muokkaamaton kunnossa oleva aski alkaa luistelemaan jos menee yli 400Nm vaikaka sitä ruuvaisikin joka tosiaan tuntuu kuminauhana. V8:n askeissa on sit jo teräskeskiöt ja niitähän sit saa hommattuakin jos tarve tulee. Mähän laitoin omaani teräskeskiöt juurikin jostain 4satku E:n askista.
Ja sit knoppina et joissain 4Matic 722.3 askeissa on valmiiksi teräskeskiöt. Mistäkö sen tietää niin siitäpä mulla ei ole tioetoa. Mulla ei ollu.
Ja sit knoppina et joissain 4Matic 722.3 askeissa on valmiiksi teräskeskiöt. Mistäkö sen tietää niin siitäpä mulla ei ole tioetoa. Mulla ei ollu.
Re: PTracing w108 320cdi ja nyt myös w124 4matic kunnostusta
Niin että zf:än kasivaihteinen? Kuulostaa mielenkiintoiselta!
S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: PTracing w108 320cdi ja nyt myös w124 4matic kunnostusta
Ei oo penkitetty kun turbiini suuri luisto huijaa kuitenki mutta on siinä sitä aivan reilustiJari Ke kirjoitti: ↑La 15.03.2025 21:26 Mitäs mosassa on tehot ja väännöt? Muokkaamaton kunnossa oleva aski alkaa luistelemaan jos menee yli 400Nm vaikaka sitä ruuvaisikin joka tosiaan tuntuu kuminauhana. V8:n askeissa on sit jo teräskeskiöt ja niitähän sit saa hommattuakin jos tarve tulee. Mähän laitoin omaani teräskeskiöt juurikin jostain 4satku E:n askista.
Ja sit knoppina et joissain 4Matic 722.3 askeissa on valmiiksi teräskeskiöt. Mistäkö sen tietää niin siitäpä mulla ei ole tioetoa. Mulla ei ollu.
IG: @pyrytakkunen
Re: PTracing w108 320cdi ja nyt myös w124 4matic kunnostusta
Se olis nykypäivää virityspuolella, mutta aika iso työmaa jakolaatikot yms rakennella paikoilleen
IG: @pyrytakkunen
Re: PTracing w108 320cdi ja nyt myös w124 4matic kunnostusta
Voiko sitä mersumiehelle ehdottaa että laittaa bemarin oman jakolaatikon niin on bolt on 8hp perään. Cantculla voi ohjata laatikkoa ja nelivetoa
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
MB W108 250S '67
Skoda Superb 2.0TDI DSG '13
Skoda Superb 2.0TDI DSG '11
MZ RT 125/3 '62
MB W108 250S '67
Skoda Superb 2.0TDI DSG '13
Skoda Superb 2.0TDI DSG '11
MZ RT 125/3 '62
Re: PTracing w108 320cdi ja nyt myös w124 4matic kunnostusta
Kummalla puolella tässä on etukartaanin lähtö?
S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: PTracing w108 320cdi ja nyt myös w124 4matic kunnostusta
S202 kirjoitti: ↑La 29.03.2025 11:54Kummalla puolella tässä on etukartaanin lähtö?

Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
MB W108 250S '67
Skoda Superb 2.0TDI DSG '13
Skoda Superb 2.0TDI DSG '11
MZ RT 125/3 '62
MB W108 250S '67
Skoda Superb 2.0TDI DSG '13
Skoda Superb 2.0TDI DSG '11
MZ RT 125/3 '62
Re: PTracing w108 320cdi ja nyt myös w124 4matic kunnostusta
Tämähän on mielenkiintoista tietoa, kiitos! Täytyy alkaa tosissaan perehtyyn, ei sillä voimansiirron merkiillä mitään väliä ole jos siitä saa hyvän ja mieleisen
IG: @pyrytakkunen
Re: PTracing w108 320cdi ja nyt myös w124 4matic kunnostusta
Sehän on taas kevät ja w108 :kin on kaivettu viltin alta esille! Talvi- ja kesäauto nyt vihdoin ja viimein molemmat kunnostettuna samassa kuvassa!

Aina vain riittää harrastamista ja parantelua w108:kin kanssa, hyvin mielenkiintoista kokeilla yhtä muutosta kerrallaan ja oppia sekä huomata kuinka vaikuttaa!


Alkaa olla viimein se tilanne että moottorin ohjauksen säädöt sais alkaa hieromaan lopullisesti valmiiksi. Kulkee kyllä, mutta sivistyneempää käytöstä siihen haluaisin ja sitä lähdetään etsimään. Vaikka on vanha mercedes niin ei sen tarvis savuta ja kärytä turhia

Aina vain riittää harrastamista ja parantelua w108:kin kanssa, hyvin mielenkiintoista kokeilla yhtä muutosta kerrallaan ja oppia sekä huomata kuinka vaikuttaa!


Alkaa olla viimein se tilanne että moottorin ohjauksen säädöt sais alkaa hieromaan lopullisesti valmiiksi. Kulkee kyllä, mutta sivistyneempää käytöstä siihen haluaisin ja sitä lähdetään etsimään. Vaikka on vanha mercedes niin ei sen tarvis savuta ja kärytä turhia
IG: @pyrytakkunen
Re: PTracing w108 320cdi ja nyt myös w124 4matic kunnostusta
Kyllä toi W108 vaan on... se on MERSU.
Ja savukoneet on teinilinttoja.
Ja savukoneet on teinilinttoja.
Re: PTracing w108 320cdi ja nyt myös w124 4matic kunnostusta
Hienoa tekemistä!
C124 320 CE -93 (vaimon)
W124 300E-24 -92 (oma)
W124 300E-24 -92 (oma)
Re: PTracing w108 320cdi ja nyt myös w124 4matic kunnostusta
Kirjotellaampa taas vähän kuulumisia. w124 4matic projektia oon pikkusen taas edistänyt. Viimein löysin takapenkin oikealla kuosilla. Hukassa meinaavat olla tai vuosia jo koittanut etsiä mutta viimein saksasta löytyi todella hyväkuntoinen farmarin takapenkki ja niskatuet. Sitä olen siis meinannut että katsastaisin tuon henkilöautoksi pehmeälle takapenkille. Täytyy käydä konttorilta kysymässä kuinka se onnistuu. Nykyään siis 2+3 kovalla takapenkilla joka vain istuinsuojilla päällystetty eli sisustan kun fiksaan hyväksi niin joko se täytyis verhoilla uudestaan mersun kankailla tai muuttaa takas henkilöautosi ja ruuvata nuo pehmeät penkit paikoilleen.

Tekniikkapuolellekkin rakentelin osia. 2 turbon laitteisto evo2
Vanha setti pois

Ja uusi testiä sekä viimeistelyä vaille valmis, saas nähdä onnistuuko viritys

w108 mersulla on nyt taas vain ajeltu



Tekniikkapuolellekkin rakentelin osia. 2 turbon laitteisto evo2
Vanha setti pois

Ja uusi testiä sekä viimeistelyä vaille valmis, saas nähdä onnistuuko viritys

w108 mersulla on nyt taas vain ajeltu


IG: @pyrytakkunen
Re: PTracing w108 320cdi ja nyt myös w124 4matic kunnostusta
On se aikamoinen velho! On juuri tarkoituksenmukaisia laitteita molemmat.
Re: PTracing w108 320cdi ja nyt myös w124 4matic kunnostusta
Kyllä, sekä talvi että kesä ajoon
IG: @pyrytakkunen
-
Risto Reipas
- Sisäänajossa

- Viestit: 40
- Liittynyt: Su 20.07.2025 08:09
Re: PTracing w108 320cdi ja nyt myös w124 4matic kunnostusta
Kyllä kai järkevintä ajankäytöllisesti on käyttää aikaa siihen mistä eniten tykkää? Aivan sama mitä se tarkalleen on! Ja minusta näyttää aika selvältä mistä sie tykkäät? Tai jos et tykkäisi niin ei työn jälki ja eteneminen olisi tällaista.PTracing kirjoitti: ↑To 02.01.2025 08:02Ei tässä eroon näistä pääse, enkä kyllä haluakkaan kun tämä taitaa jo olla enemmän se elämäntapa eikä harrastus, mutta lähinnä sitä tässä mietinnyt jo jonkun aikaa että mikä on järkevää ajankäytöllisesti ja mikä eiEVO X kirjoitti: ↑Ma 30.12.2024 23:38 Näyttää Mersutkin melkein hymyilevän kuvassa![]()
Taitavat olla tyytyväisiä saamaansa käsittelyyn![]()
Hieno tuli farkusta. Toimii kyllä nuo kaivonkannet makiasti.
Oli muuten hyvää dataa Dealerilta tuolla ylempänä tuosta väristä. Tässä kun on Seccejä katsellut jo useamman vuoden, niin hyvä tietää tuokin. Ekkai sää Pyry nyt yritä päästä projekteista eroonmä luulen että vähän kun pöly laskeutuu niin kohta taas mennään
![]()
![]()
Tämä on minun mielipide. Onnittelut joka tapauksessa!
Alias Tenutähti
Re: PTracing w108 320cdi ja nyt myös w124 4matic kunnostusta
Kyllä se niin vain on!Risto Reipas kirjoitti: ↑La 02.08.2025 16:39
Kyllä kai järkevintä ajankäytöllisesti on käyttää aikaa siihen mistä eniten tykkää? Aivan sama mitä se tarkalleen on! Ja minusta näyttää aika selvältä mistä sie tykkäät? Tai jos et tykkäisi niin ei työn jälki ja eteneminen olisi tällaista.
Tämä on minun mielipide. Onnittelut joka tapauksessa!
IG: @pyrytakkunen
Re: PTracing w108 320cdi ja nyt myös w124 4matic kunnostusta
Ja taas on käytetty vapaa-aikaa siihen mistä tykkään!
Uusi turbolaitteisto on paikallaan ja ajettu useampi sata kilometriä testiä. Herää niinkun ennenkin mutta vetua on enempi kyllä
Vielä täytyy kuitenkin turboa hieman muuttaa jos sais pikkusen paremmaksi Ja välicooleri ja siirtopumppu ja ...
Uuden coolerinkin hitsailin. Kenno paksumpi ja muutama "ripa" enemmän mahtu samaan korkeuteen eli läpi virtaavaa tilavuutta lisää. Parani silläkin ja imusarjan lämpötila tippui muutaman asteen siitä mitä vanhalla oli esim matka ajossa.

SIllon keväällä kokeilin turbiiniakin kiristyttää tähän mutta muutos meni mun mielestä väärin päin eli luisto/ stall speed lisäänty vaikka pyyntö oli kiristää ja jotenkin jäi semmonen kuva puheluista että se tehtiin niinkun kaikki on aina halunnu vaikka minä halusin toisinpäin. JN-trading ei koskaan palannut asiaan reklamaation jälkeen vaikka lupas, mutta noo se on semmosta ja jos joku tarvii 722.3 laatikkoon isomman stall speedin turbiinia turbon herätykseen niin täältä löytyy edullisesti! Nyt mitä tällä ajellut niin on se tuo 722.3 hieman onneton alakierroksilla kun turbiinissa ei oo lukkoa jos vertaa w108:siin. Hyvinkin kuminauha kun ahtoa on tarjolla aika alhaalta mutta taas kierroksilla se tuntuu tarttuvan ihan hyvin ja vauhtia kerää kyllä. Tällä hetkellä paikallaan w124 300E 4matic vakio turbiini joka selvästi otti kiinni hieman paremmin mitä w124 300 turbodiesel turbiini. V8 mallin turbiinia ei pieniin laatikon kuoriin ole olemassa. Sen verran hyvin kuitenkin 722.3 pelaa tässä nyt kun vielä hieman säätelin että taitaa jäädä tähän autoon lopulliseksi ratkaisuksi. Oon seurannut mielenkiinnolla ja tutkinu sähkölaatikoiden juttujakin viime aikoina ja semmonen huomio ja fiilis on että ei se oo yksinkertaista, helppoa ja nopeaa millään ohjaimella saada täydellisesti joka ajotilanteessa toimivaa säätöä aikaiseksi joten talvimersuun tämä vois olla jopa se lopullinen ratkaisu. Voimansiirron varaosiakin on kertyny nurkkiin niin että uskon loppuelämän pärjääväni tämän yhden 4maticin kanssa
Siinä vielä fiilistelykuva eiliseltä kun kävin kokeilemassa kuinka 4matic etenee hiekkatiellä, takapotkulla olis ollu kiinni monta kertaa
(Ja ennen kun museomiehet kommentoi väärän värisiä puskurin listoja tai vääränlaista konepeltiä niin elkää vaivautuko, niitä en maalaa tai vaihda kuitenkaan kun tykkään siitä just noin!
)

Uusi turbolaitteisto on paikallaan ja ajettu useampi sata kilometriä testiä. Herää niinkun ennenkin mutta vetua on enempi kyllä
Uuden coolerinkin hitsailin. Kenno paksumpi ja muutama "ripa" enemmän mahtu samaan korkeuteen eli läpi virtaavaa tilavuutta lisää. Parani silläkin ja imusarjan lämpötila tippui muutaman asteen siitä mitä vanhalla oli esim matka ajossa.

SIllon keväällä kokeilin turbiiniakin kiristyttää tähän mutta muutos meni mun mielestä väärin päin eli luisto/ stall speed lisäänty vaikka pyyntö oli kiristää ja jotenkin jäi semmonen kuva puheluista että se tehtiin niinkun kaikki on aina halunnu vaikka minä halusin toisinpäin. JN-trading ei koskaan palannut asiaan reklamaation jälkeen vaikka lupas, mutta noo se on semmosta ja jos joku tarvii 722.3 laatikkoon isomman stall speedin turbiinia turbon herätykseen niin täältä löytyy edullisesti! Nyt mitä tällä ajellut niin on se tuo 722.3 hieman onneton alakierroksilla kun turbiinissa ei oo lukkoa jos vertaa w108:siin. Hyvinkin kuminauha kun ahtoa on tarjolla aika alhaalta mutta taas kierroksilla se tuntuu tarttuvan ihan hyvin ja vauhtia kerää kyllä. Tällä hetkellä paikallaan w124 300E 4matic vakio turbiini joka selvästi otti kiinni hieman paremmin mitä w124 300 turbodiesel turbiini. V8 mallin turbiinia ei pieniin laatikon kuoriin ole olemassa. Sen verran hyvin kuitenkin 722.3 pelaa tässä nyt kun vielä hieman säätelin että taitaa jäädä tähän autoon lopulliseksi ratkaisuksi. Oon seurannut mielenkiinnolla ja tutkinu sähkölaatikoiden juttujakin viime aikoina ja semmonen huomio ja fiilis on että ei se oo yksinkertaista, helppoa ja nopeaa millään ohjaimella saada täydellisesti joka ajotilanteessa toimivaa säätöä aikaiseksi joten talvimersuun tämä vois olla jopa se lopullinen ratkaisu. Voimansiirron varaosiakin on kertyny nurkkiin niin että uskon loppuelämän pärjääväni tämän yhden 4maticin kanssa
Siinä vielä fiilistelykuva eiliseltä kun kävin kokeilemassa kuinka 4matic etenee hiekkatiellä, takapotkulla olis ollu kiinni monta kertaa
(Ja ennen kun museomiehet kommentoi väärän värisiä puskurin listoja tai vääränlaista konepeltiä niin elkää vaivautuko, niitä en maalaa tai vaihda kuitenkaan kun tykkään siitä just noin!

IG: @pyrytakkunen
Re: PTracing w108 320cdi ja nyt myös w124 4matic kunnostusta
Taisinpa nähdä tuon satakasin liikenteessä viikolla. Oiskohan ollut keskiviikko tai torstai, Jyväskylässä Rantaväylällä Lutakkoon päin kääntymässä?
Upeaa osaamista tässä topikissa...
Upeaa osaamista tässä topikissa...
Re: PTracing w108 320cdi ja nyt myös w124 4matic kunnostusta
Oikein havaittu!

IG: @pyrytakkunen
Re: PTracing w108 320cdi ja nyt myös w124 4matic kunnostusta
4matic ollut tässä taas pitkästä aikaa hieman työnalla ja sain tehtyä polttoaine puolen päivitykset valmiiksi! Bosch -044 ruokkii nyt välisäiliöstä mynän 8mm pumppua. Välisäiliötä täytetään alkuperäisellä siirtopumpulla joka on syöttöpumpun kyljessä. Ajattelin että näin pääsen vähimmällä eikä auton omaa tankkia tarvi alkaa muokkaamaan. Aika reilut paluulinjat sai tehdä että siirtopaine pysyy lähellä 1 bar lukemia. Ei ehkä paras siirtopumppu dieseliin suuren paineentuoton takia, mutta oli hyllyssä jo valmiina niin kokeillaan kuinka menestyy talvikäytössä


Sen verran vaikutti taas paranevan että alkaa pikkuhiljaa jännittää 4matic etupään voimansiirto osien kestävyys...



Sen verran vaikutti taas paranevan että alkaa pikkuhiljaa jännittää 4matic etupään voimansiirto osien kestävyys...
IG: @pyrytakkunen
Re: PTracing w108 320cdi ja nyt myös w124 4matic kunnostusta
Onneksi on matic miehellä varaosia hyllyssä 
MersuMies kolmannessa polvessa..........
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
Re: PTracing w108 320cdi ja nyt myös w124 4matic kunnostusta
Tuohon 722.3 turbiinihommaan, mulla olis 350sdl om603 turbiini. Voiskohan olla jotenki erilainen? Ainakin itse laatikko oli hieman erinäköinen ja esim muovisella öljypohjalla. Laatikon koodi ei kyllä jäänyt talteen mutta turbiini jäi..
om601
Re: PTracing w108 320cdi ja nyt myös w124 4matic kunnostusta
Ei nekään varastot loputtomasti riitä jos niitä alkaa menemään kun leipää
IG: @pyrytakkunen





