Ja taas on käytetty vapaa-aikaa siihen mistä tykkään!
Uusi turbolaitteisto on paikallaan ja ajettu useampi sata kilometriä testiä. Herää niinkun ennenkin mutta vetua on enempi kyllä

Vielä täytyy kuitenkin turboa hieman muuttaa jos sais pikkusen paremmaksi Ja välicooleri ja siirtopumppu ja ...
Uuden coolerinkin hitsailin. Kenno paksumpi ja muutama "ripa" enemmän mahtu samaan korkeuteen eli läpi virtaavaa tilavuutta lisää. Parani silläkin ja imusarjan lämpötila tippui muutaman asteen siitä mitä vanhalla oli esim matka ajossa.
SIllon keväällä kokeilin turbiiniakin kiristyttää tähän mutta muutos meni mun mielestä väärin päin eli luisto/ stall speed lisäänty vaikka pyyntö oli kiristää ja jotenkin jäi semmonen kuva puheluista että se tehtiin niinkun kaikki on aina halunnu vaikka minä halusin toisinpäin. JN-trading ei koskaan palannut asiaan reklamaation jälkeen vaikka lupas, mutta noo se on semmosta ja jos joku tarvii 722.3 laatikkoon isomman stall speedin turbiinia turbon herätykseen niin täältä löytyy edullisesti! Nyt mitä tällä ajellut niin on se tuo 722.3 hieman onneton alakierroksilla kun turbiinissa ei oo lukkoa jos vertaa w108:siin. Hyvinkin kuminauha kun ahtoa on tarjolla aika alhaalta mutta taas kierroksilla se tuntuu tarttuvan ihan hyvin ja vauhtia kerää kyllä. Tällä hetkellä paikallaan w124 300E 4matic vakio turbiini joka selvästi otti kiinni hieman paremmin mitä w124 300 turbodiesel turbiini. V8 mallin turbiinia ei pieniin laatikon kuoriin ole olemassa. Sen verran hyvin kuitenkin 722.3 pelaa tässä nyt kun vielä hieman säätelin että taitaa jäädä tähän autoon lopulliseksi ratkaisuksi. Oon seurannut mielenkiinnolla ja tutkinu sähkölaatikoiden juttujakin viime aikoina ja semmonen huomio ja fiilis on että ei se oo yksinkertaista, helppoa ja nopeaa millään ohjaimella saada täydellisesti joka ajotilanteessa toimivaa säätöä aikaiseksi joten talvimersuun tämä vois olla jopa se lopullinen ratkaisu. Voimansiirron varaosiakin on kertyny nurkkiin niin että uskon loppuelämän pärjääväni tämän yhden 4maticin kanssa
Siinä vielä fiilistelykuva eiliseltä kun kävin kokeilemassa kuinka 4matic etenee hiekkatiellä, takapotkulla olis ollu kiinni monta kertaa
(Ja ennen kun museomiehet kommentoi väärän värisiä puskurin listoja tai vääränlaista konepeltiä niin elkää vaivautuko, niitä en maalaa tai vaihda kuitenkaan kun tykkään siitä just noin!

)