S123 300TD Turbodiesel vm. 1982 tarinaa käyttöentisöinnistä

Kaikki 25+ vuotiaita Mersun mallisarjoja koskeva keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Sharedoc
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1370
Liittynyt: La 03.03.2012 15:48
Paikkakunta: Oulu

Re: S123 300TD Turbodiesel vm. 1982 tarinaa käyttöentisöinnistä

Viesti Kirjoittaja Sharedoc »

Tänään sain hitsattua reilun tunnin verran kuskin puolen alahelmaa kuskin oven etupuolelta n 25 cm verran. Helle oli kiusana edelleen, 30C varjossa. Etualahelmassa on vielä hitsattavaa pyöräholvin taka-alaosan seudulla.
Avatar
Sharedoc
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1370
Liittynyt: La 03.03.2012 15:48
Paikkakunta: Oulu

Re: S123 300TD Turbodiesel vm. 1982 tarinaa käyttöentisöinnistä

Viesti Kirjoittaja Sharedoc »

30 asteen helle vaan jatkuu ja sen vuoksi tarkenin hitsata vain tunnin aamusta saaden aikaiseksi yhden peltipaikan pyöräholvin takaosaan.
Hätävilkkukatkaisin saapui Saksasta.
Avatar
Sharedoc
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1370
Liittynyt: La 03.03.2012 15:48
Paikkakunta: Oulu

Re: S123 300TD Turbodiesel vm. 1982 tarinaa käyttöentisöinnistä

Viesti Kirjoittaja Sharedoc »

Helteet vaan jatkuu, 27C varjossa jo aamupäivällä. Sain hitsattua noin tunnin verran heti aamusta ja sain kuskin puolen etualahelman ja pyöräholvin viimein tehtyä valmiiksi. Suoraavaksi hitsauskohteena on kuskin puolen alahelma takaoven kohdalta. Siihen sai katsari pienen n 2 cm reiän lyötyä, mutta kun sitä vasaralla kilkutin, niin pehmeää peltiä löytyi reiän ympäriltä, joten täytyy laittaa isompi n. 25 x 15 cm peltipaikka, ettei ole heti puhki siltä seudulta. Viikonlopulle on luvassa ukkosta ja voimakkaita sadekuuroja, joten siirsin auton varastoon suojaan.
Avatar
Sharedoc
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1370
Liittynyt: La 03.03.2012 15:48
Paikkakunta: Oulu

Re: S123 300TD Turbodiesel vm. 1982 tarinaa käyttöentisöinnistä

Viesti Kirjoittaja Sharedoc »

Hellettä pitää edelleen 26C varjossa, mutta onneksi pilvistä, niin tarkeni pari tuntia tehdä. Sain hitsattua vasemman alahelman takaoven kohdalle peltipaikan ja ruostesuojapohjamaalattua kuskin puolen runkopalkkiin, helmaan ja pyöräholviin hitsatut pellit ja saumat. Seuraavaksi tarkoitus hitsata oikean puolen takapyöräholvin ruostevauriot.
Avatar
Sharedoc
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1370
Liittynyt: La 03.03.2012 15:48
Paikkakunta: Oulu

Re: S123 300TD Turbodiesel vm. 1982 tarinaa käyttöentisöinnistä

Viesti Kirjoittaja Sharedoc »

Ohessa kuvat vasemman takapyöräholvin ruostevaurioista. Onneksi ovat helpossa paikassa hitsata eikä tarvitse ottaa edes rengasta pois.
Sain hitsattua alemman kuvan ruostevaurion. Hellettä vaan piisaa, 27C varjossa aamulla aloittaessa ja 29C puolitoista tuntia myöhemmin kun lopetin.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Avatar
Sharedoc
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1370
Liittynyt: La 03.03.2012 15:48
Paikkakunta: Oulu

Re: S123 300TD Turbodiesel vm. 1982 tarinaa käyttöentisöinnistä

Viesti Kirjoittaja Sharedoc »

Tänään sain hitsattua vasemman puolen takapyöräholvin viimeisen peltipaikan valmiiksi ja samalla koko auton hitsaukset tehtyä. Ruostesuojapohjamaalasin pyöräholvin paikat ja saumat. Hellettä oli aloittaessa 28C ja 31C kun lopettelin puolentoista tunnin askareen.

Vikalistalla tekemistä jäi vielä seisontajarrun herkistys ja säätö, pohjamassan ruiskutus pohjamaalattuihin ruostekorjausalueisiin, kuskin puolen lokasuojan ja helmalistan kiinnitys, takapuskurin kiinnitys ja uuden hätävilkkukatkaisimen asennus.
Avatar
Sharedoc
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1370
Liittynyt: La 03.03.2012 15:48
Paikkakunta: Oulu

Re: S123 300TD Turbodiesel vm. 1982 tarinaa käyttöentisöinnistä

Viesti Kirjoittaja Sharedoc »

Tänään tein viimeistelyhommat, poislukien takapuskurin asennus, ja ajelin katsastusasemalle 30C helteessä. Kahden vuoden leima tulla kopsahti. Mutta leima ei tullut tällä kertaa helpolla, koska auto oli ehtinyt ruostua pahasti kahden vuoden leimavälillä. Toissatalven säilytys ulkona varmaankin pääsyynä. Yhteensä vajaa 20 työtuntia meni vikalistan kohteiden rempassa, pääasiassa ruostevaurioiden korjauksessa. Kalenteriaikaa meni paljon enemmän kuin olin kaavaillut, liki kaksi kuukautta johtuen matkoista ja epäsuotuisista säistä, koska jouduin remppaamaan ulkona. Tälle kesälle olen suunnitellut vielä takaluukun ruoste- ja maalikorjausta, minkä vuoksi jätin tässä vaiheessa takapuskurin asentamatta. Takaluukun kaasupumput täytyisi myös uusia, kun ne ei enää tahdo jaksaa pitää luukkua ylhäällä kylmemmällä ilmalla. Molemmat etulokasuojat ovat myös uusimisen tarpeessa. Tarvikelokasuojat ja maalit ovat jo hyllyssä, mutta en ole varma ehdinkö tehdä vai jääkö ensi kesälle.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Vastaa Viestiin