Juu, näin olen ymmärtänyt.
Sama reitti toiseen suuntaan ja samalla lailla käyttäytyi. 100km ajon jälkeen edellisestä regeneroinnista nokimäärä 100% ja regenerointi alkoi uudelleen.
No mitäs sitten lähdetään tutkimaan ja korjaamaan? Täyttyy nyt aluksi varmaan käyttää starin päässä löytyisikö sieltä mitään...
W221 S 320Cdi 4Matic käyttöautona -nyt toimii toistaiseksi-
Re: W221 S 320Cdi 4Matic käyttöautona -nyt toimii toistaiseksi-
Ajettu lisää ja samalla seurattu DPF:n toimintaa. Kolmas matka lähti sellaisesta tilanteesta, että poltto oli valmistunut edellisen ajon loppumetreillä. Nyt lähdettiin matkaan siis aikalailla 0% lukemasta. Ensimmäiset 20km ja lukema n.2%, sen jälkeen alkoi nousta n. 1%/km. Matkan lopussa 105km ja 75% nokimäärä.
Neljäs matka, noin 20km ajon jälkeen nokimäärä täynnä ja poltto alkoi vajaa 130km edellisestä. Poltto on nopea välillä 105% -> 2%, ehkä n. 10km matkan aikana tippuu tuonne pariin prosenttiin, sen jälkeen hidastuu tai sitten poltto loppuu siihen. Lukema menee kuitenkin 0% kunnes alkaa taas hiljalleen nousta. Matka jatkui tästä niin, että ajoin keskeytyksittä 117km polton päättymisestä, jolloin nokimäärä matkan lopussa 11,7%. Ja jatkoin vielä samana päivänä sekalaista ajoa sisältäen auton sammuttamista yms. Kokonaisajomäärä edellisen polton jälkeen 213km ja nokimäärä 21,68%. Nyt siis vaikuttaisi tulevan järkevä polttoväli, jos käytös pysyy samanlaisena. Täytyy seurailla ensi viikko, kun ajoa tulee säännöllisesti päivittäin.
ABS vika ei liittynytkään pakittamiseen, vaan hitaassa vauhdissa jyrkkään vasemmalle kääntämiseen kulkusuunnasta riippumatta. Uudella anturilla (oikea etupyörä) vika poistui.
Neljäs matka, noin 20km ajon jälkeen nokimäärä täynnä ja poltto alkoi vajaa 130km edellisestä. Poltto on nopea välillä 105% -> 2%, ehkä n. 10km matkan aikana tippuu tuonne pariin prosenttiin, sen jälkeen hidastuu tai sitten poltto loppuu siihen. Lukema menee kuitenkin 0% kunnes alkaa taas hiljalleen nousta. Matka jatkui tästä niin, että ajoin keskeytyksittä 117km polton päättymisestä, jolloin nokimäärä matkan lopussa 11,7%. Ja jatkoin vielä samana päivänä sekalaista ajoa sisältäen auton sammuttamista yms. Kokonaisajomäärä edellisen polton jälkeen 213km ja nokimäärä 21,68%. Nyt siis vaikuttaisi tulevan järkevä polttoväli, jos käytös pysyy samanlaisena. Täytyy seurailla ensi viikko, kun ajoa tulee säännöllisesti päivittäin.
ABS vika ei liittynytkään pakittamiseen, vaan hitaassa vauhdissa jyrkkään vasemmalle kääntämiseen kulkusuunnasta riippumatta. Uudella anturilla (oikea etupyörä) vika poistui.