Väsynyt Mies kirjoitti: ↑To 03.07.2025 21:30
MJPfin kirjoitti: ↑To 03.07.2025 11:45
Eihän ne osallistu kuluihin kun liikaa aikaa mennyt vaikka maltilliset kilometrit.
Sama se on kaikissa jos ei ole turvallisuuteen vaikuttava vika niin ei paljon maahantuojaa / valmistajaa kiinnosta.
Sähkömoottori on todella yksinkertainen korjata, siellä on staattori ja roottori mikä on laakeroitu päistään, pöydälle ja osiin. Sen osaa jokainen thtään mekaniikkaan perehtynyt korjata jos sähköisesti vielä ehjä.
Juu sellaiset perinteiset sähkömoottorit, jotka pyörittää tasaisella nopeudella pumppuja tai kuljetinhihnoja, on helppoja korjata. Nää sähkökippojen ajomoottorit on pikkusen monimutkasempia, kun on jäähdytysnestekiertoja, hiilitiivisteitä ja erikoislaakereita.
Pittää vaan löyttää vika, sen korjaamiseen tarvittavt osat ja saada ne vaihdettua,
tuo jäähdytys nesteen vuotamien väärin paikkoihin
tuntuu olevan yleinen vaiva sähkö kikaaren merkistä riippumatta, joissain se korjattan poraamalla sille reikä mistä päässe valumaan ulos, joissan vaihdettan haljeneen osan tilalalle uusi, joissain tukittan vuotava kanava ja tehdään "ohitus leikkaus" vuotokohdan yli, joissain sen kiertopumppu ei kierrätä sitä kunnolla, joissain
sen valvonta pettää,
tunttuu uskomattoman vaikelat valmistajien
saada 1 neste kiertämän/pysymään sillä missä pitää,
varsinkin kun vertaa polttomoottorin missä kuitenkin kiertää useampia nesteitä ja siinä kuitenkin on kohtuu hyvin onnistuttu vaikka liikuvia osiakin on enemmän