Tuli kardaanin takalimppukin vaihdettua kohta putken asettelun jälkeen.Täytyi putki irrottaa uudestaan,ei lähtenyt auton alla kumi irti.Pikkujuttuja tuli keväällä tehtyä,mm.yhden oven sisäkahvan ja pari ulkokahvaa vaihdoin.Osat tuli Ovokosta,eli alkuperäiskamaa.
Moottorin tukikumit vaihdoin.Operaatio oli pitkälti samankaltainen kokemus kuin Sharedocilla viime kesänä,tosin itse jouduin irrottamaan (onneksi)kuskin puolen tukijalan koska kumin kiinnityspultti oli nuljaantunut.Homma kävi ihan mukavasti ja varsinkin sitten kun huomasi ettei tässä voi mitään sössiäkään,niin tuntui kivalta työltä.Vaikutti toki käyntiin,käy nyt värinättömämmin.Suosittelen kaikille,joilla mahdollisesti vaihdon tarvetta.
Toinen työ,jota ei voi kehua miellyttäväksi,oli alatukivarsien kumien vaihto.Ähelsin kolmena iltana yhteensä 12 tuntia,käyttäen kaikkia mahdollisia keinoja kumien irrottamiseksi.Uudet meni kyllä helposti paikalleen.Jossain vaiheessa katsoin parhaaksi irrottaa koko tukivarsi,mutta se idea kaatui oikeanlaisen palloniveltyökalun puutteeseen.
Kun tuolla kardaanin kohdistuksella sai vapinat pois,niin auto on kyllä hurjan nautittava ajaa.Ihastusta aiheuttaa hyvinkin vähämeluinen kulku(oikeanlaisella ilmalla),vaikka tämä pienikoneinen ja vain 4 vaihdetta.Kitkarenkaat on liki äänettömät eikä moottorikaan juuri ääntele maantiellä.Kaasari toimii kuin unelma,ei eroa ruiskumoottoriin. Kulutuslukema oli hiljattain 9,4l,mutta eiköhän maantiereissun tee kahdeksalla.
Innostava ostos oli puuratti.Tämä varmaan jakaa mielipiteitä.Ratti on kokopuinen,joten sopii ihan hyvin auton henkeen..tai niin paljon kuin tällainen nyt voi? Ohjauksessa ei hirveästi ylimääräistä klappia ollut eikä se ajossa tuntunutkaan,nämä kun on niin suuntavakaita autoja.Nyt ei tunnu sitäkään vähää ja ohjaustuntuma on huippu.Luonnollisesti vähän raskaampi kuin ennen,mutta just passeli.

Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.