Tarjosin m103 tenavaa konttorille suurin odotuksin, mutta katsuri ei ollut mielissään kun häkä-arvo oli liki tuplat yli ajokiellon rajan. Huomioitava myös että autoon on moottori vaihdettu (m103.942->m103.940), mutta kaikki apulaitteet on vanhasta moottorista ja litratilavuus sama. Uusi moottori on lankusta peräisin.
Päästöluvut:
------Tyhjäkäynnillä-----Kierroksilla
CO% ------11---------------10,7
HC--------484--------------269
CO2-------7,8--------------9
O2--------0,65-------------0,5
Lambda------------------0,845
Lambdaan kohdistuu tietysti epäilyni ja se lähteekin vaihtoon kun on ennestään vaihdettu joksikin tarvikkeeksi, mutta mitä muita asioita tulisi myös tsekata? Sytytyksen osat ovat uusia (pyörijä, virranjakajankansi, tulpanjohdot sekä tulpat)
Lambdan signaalijohdosta mittasin voltteja ja näyttää tyhjäkäynnillä kone lämpöisenä tasaista 0,9v. 1500,2000 ja 3000rpm tasakaasulla luku pysyi myös 0,9v, ainoastaan kierrosten laskiessa voltit kyykkäsivät matalimmillaan johonkin 0,2-0,3.
Myös katalysaattori puuttuu, mutta on aiemmin saatu päästöistä läpi ilmankin, vai liekö katsottu läpi sormien.. nyt jäin haaviin ja siitä hylky.
