ILMÄMÄÄRÄNMITTARI+DIESEL??
ILMÄMÄÄRÄNMITTARI+DIESEL??
Voisiko joku kertoa, miksi autossani on ilmamäärämittari?
auto on W124 -95 TDT sportline ja olen siis tottunut, ettei 124 dieseleissä ole sellaista, ja minun uudessa autossa nyt sitten on?
laite ilmeisesti siis mittaa imuilmanmäärää, ja ilmanlämpötilaa,
mietin vain. enkö voi laittaa turbon päähän kartio filtteriä, kun ko.mittari poistuu silloin käytöstä?
auto on W124 -95 TDT sportline ja olen siis tottunut, ettei 124 dieseleissä ole sellaista, ja minun uudessa autossa nyt sitten on?
laite ilmeisesti siis mittaa imuilmanmäärää, ja ilmanlämpötilaa,
mietin vain. enkö voi laittaa turbon päähän kartio filtteriä, kun ko.mittari poistuu silloin käytöstä?
S212 E220 -11
S203 C180 -02
W123 230TE -83 MR
W201 2.6E -90 (sportline) MR
Star kulkee väliä Mäntsälä-Korso-Helsinki päivittäin
S203 C180 -02
W123 230TE -83 MR
W201 2.6E -90 (sportline) MR
Star kulkee väliä Mäntsälä-Korso-Helsinki päivittäin
Käsittääkseni tuo liittyy pakokaasunkierrätykseen. Se säätää raittiin ilman määrää. Läppä auki vaan . Tai sitten se kartiofilsu paikalleen, kyllä sen voi laittaa. Turbomiehet selvittäkööt, kuinka.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Elektrooninen keskusyksikkö seuraa lukuisia moottorin toimintoja valvovia antureiden ja laitteiden toimintoja. Keskusyksikkö ohjaa moottorin toimintoja. Näitä antureita ja laitteita on lukuisia nykyautossa kuten esim:dansku kirjoitti:electronic diesel control system (EDS)
voisiko joku kertoa mitä tämä tarkoittaa käytännössä?
- sähköinen kaasupoljin
- kierrosluvun tunnistin
- ilmamassamittari
- EGR
- ELR
- eri lämpötila-anturit
- eri hallintalaitteiden anturit (kytkin ,jarru)
- jne
Jos olen väärässä, niin korjatkaa.
Vikakoodinlukijallahan näiden viosta saisi tietoa OBD- liittimestä.
Joku elektroniikkanikkari jos löytäisi mersuihin sellaisen edullisen yleispätevän vikakoodinlukijan, niin voisi esitellä sen foorumille.
tässä mietin sellaista juttua, että jos sen ilmamäärämittarin kampeaa auki jollain väkisin koko ajaksi,
ja vielä poistaa sen pakokaasun takaisin kierrätyksen tukkimalla sen letkun siitä turbon päältä,
niin.. jostain luin täältä forumilta, että jollain tavalla auto luulee olevansa vajaa älynen, ja menee jotenkin vikatilaan
eli pudottaako se itte sitte paineita, tai syöttöä, jos se ei saa tietoo näistä kahdesta paikasta? tai mitä siellä tapahtuu?
näin täällä ollaan kuitenkin suositeltu tekemään.
ja vielä poistaa sen pakokaasun takaisin kierrätyksen tukkimalla sen letkun siitä turbon päältä,
niin.. jostain luin täältä forumilta, että jollain tavalla auto luulee olevansa vajaa älynen, ja menee jotenkin vikatilaan
eli pudottaako se itte sitte paineita, tai syöttöä, jos se ei saa tietoo näistä kahdesta paikasta? tai mitä siellä tapahtuu?
näin täällä ollaan kuitenkin suositeltu tekemään.
Ei mene sekaisin, t. nimim. "Homman hoitanut". Enää ei likaannu imusarjakaan niin herkästi, ja autosta tuli ehkä aivan aavistuksen verran pirtsakampi, kuin ennen. Poraa reikä lodjun pohjaan, kampea luukku auki ja laita tukeva pultti pohjasta läpi. Ulkopuolelle sitten mielellään lukitusrenkaalla varustettu mutteri.dansku kirjoitti:tässä mietin sellaista juttua, että jos sen ilmamäärämittarin kampeaa auki jollain väkisin koko ajaksi,
ja vielä poistaa sen pakokaasun takaisin kierrätyksen tukkimalla sen letkun siitä turbon päältä,
niin.. jostain luin täältä forumilta, että jollain tavalla auto luulee olevansa vajaa älynen, ja menee jotenkin vikatilaan
eli pudottaako se itte sitte paineita, tai syöttöä, jos se ei saa tietoo näistä kahdesta paikasta? tai mitä siellä tapahtuu?
näin täällä ollaan kuitenkin suositeltu tekemään.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Tuossa omassa kakkosnelosessa on alunperin Belgialainen 250 turbodieseli -95. Autossa on mekaaninen pumppu, mutta moottori lakkasi nostamasta ahtopaineita, jos huijasi EGR:ää. Nosti paineet ensin normaalisti, mutta pudotti parin minuutin ajon jälkeen nollaan...Mika.T kirjoitti:mekaanisella pumpulla oleva vehe ei voi mennä vikatilaan
MB 250SL -67
MB 230SL -66 (toistaiseksi osina)
BMW i3
Audi A8 3.0 TDI -04
MB 230SL -66 (toistaiseksi osina)
BMW i3
Audi A8 3.0 TDI -04
Siinä on se alipaineella ohjattava hukkaportti ?paloviita kirjoitti:Tuossa omassa kakkosnelosessa on alunperin Belgialainen 250 turbodieseli -95. Autossa on mekaaninen pumppu, mutta moottori lakkasi nostamasta ahtopaineita, jos huijasi EGR:ää. Nosti paineet ensin normaalisti, mutta pudotti parin minuutin ajon jälkeen nollaan...
Se pitää muuttaa ja heti.
Lisää tietoa: www.skg.fi