7G-Tronic, 1-2 vaihdossa luistoa...
Re: 7G-Tronic, 1-2 vaihdossa luistoa...
Nostellaas tätä ketjua hiukan esille. Autona E280CDI -06 facelift v6
Itsellä tällä hetkellä edelleen ongelmaa laatikon kanssa kylmällä koneella varsinkin, kun vaihto ykköseltä kakkoselle tuntuu siltä kuin joku päästäisi manuaalilla kytkimen yhtäkkiä ylös. Suurin nykäys tuntuu ensimmäisessä vaihdossa kylmällä koneella kun kiihdyttää, mutta heti ensimmäiseen risteykseen pysäytettäessä ja uudelleen kiihdyttäessä jo hieman parempi. Laatikkoon on vaihdettu kertaalleen jo öljyt huuhtelemalla ja kyb-venttiili vaihdettu hiljattain öljyjen kera tämän jälkeen, mutta edelleen laatikon toiminta on nykivää etenkin pienillä vaihteilla (1-3).
Vikakoodeiksi tuli ennen kybin vaihtoa "momentinmuuntimen lukituskytkimen kitka liian suuri" ja "sisäinen kierroslukutunnistin". Tämän jälkeen vaihdettiin pelkkä kyb, ja koitettiin jos sillä jo alkaisia toimia. Oma veikkaus on nyt että laatikon johdinlevyssä jotain häikkää, mutta olisi mukava kuulla jos jollakulla on omakohtaista kokemusta vastaavista oireista.
Kysymys kuuluukin onko kokemuksia tästä, missä vika voisi todella olla, ei huvittaisi enää enempää maksella siitä, että kokeillaan vaan vaihtaa osia, kun kuitenkin sen verran tyyristä leikkiä on.
Kiitos mahdollisista vastauksista etukäteen.
Itsellä tällä hetkellä edelleen ongelmaa laatikon kanssa kylmällä koneella varsinkin, kun vaihto ykköseltä kakkoselle tuntuu siltä kuin joku päästäisi manuaalilla kytkimen yhtäkkiä ylös. Suurin nykäys tuntuu ensimmäisessä vaihdossa kylmällä koneella kun kiihdyttää, mutta heti ensimmäiseen risteykseen pysäytettäessä ja uudelleen kiihdyttäessä jo hieman parempi. Laatikkoon on vaihdettu kertaalleen jo öljyt huuhtelemalla ja kyb-venttiili vaihdettu hiljattain öljyjen kera tämän jälkeen, mutta edelleen laatikon toiminta on nykivää etenkin pienillä vaihteilla (1-3).
Vikakoodeiksi tuli ennen kybin vaihtoa "momentinmuuntimen lukituskytkimen kitka liian suuri" ja "sisäinen kierroslukutunnistin". Tämän jälkeen vaihdettiin pelkkä kyb, ja koitettiin jos sillä jo alkaisia toimia. Oma veikkaus on nyt että laatikon johdinlevyssä jotain häikkää, mutta olisi mukava kuulla jos jollakulla on omakohtaista kokemusta vastaavista oireista.
Kysymys kuuluukin onko kokemuksia tästä, missä vika voisi todella olla, ei huvittaisi enää enempää maksella siitä, että kokeillaan vaan vaihtaa osia, kun kuitenkin sen verran tyyristä leikkiä on.
Kiitos mahdollisista vastauksista etukäteen.
Re: 7G-Tronic, 1-2 vaihdossa luistoa...
Johdinlevystä pitäisi tulla herjoja.
Toisessa ketjussa joku taisi mainita ohjausventtiilien sihdeistä, kannattaa puhdistaa pöydällä.
Ja sitten adaptointi kannattaa tehdä. Et mainitse siitä mitään
Toisessa ketjussa joku taisi mainita ohjausventtiilien sihdeistä, kannattaa puhdistaa pöydällä.
Ja sitten adaptointi kannattaa tehdä. Et mainitse siitä mitään
Miksi tehdään muitakin autoja, kuin mersuja?
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
Re: 7G-Tronic, 1-2 vaihdossa luistoa...
simosami kirjoitti:Johdinlevystä pitäisi tulla herjoja.
Toisessa ketjussa joku taisi mainita ohjausventtiilien sihdeistä, kannattaa puhdistaa pöydällä.
Ja sitten adaptointi kannattaa tehdä. Et mainitse siitä mitään
Adaptiot nollattiin huollossa kyb-venttiilin vaihdon yhteydessä kyllä. Tarkoititko, että nuo edellisessä viestissäni mainitut vikakoodit voisi siis viitata johdinlevyyn?
Re: 7G-Tronic, 1-2 vaihdossa luistoa...
Jotenkin luulin, että vikakoodeja ei enää tule, vai tuleeko?hsal kirjoitti:simosami kirjoitti:Johdinlevystä pitäisi tulla herjoja.
Toisessa ketjussa joku taisi mainita ohjausventtiilien sihdeistä, kannattaa puhdistaa pöydällä.
Ja sitten adaptointi kannattaa tehdä. Et mainitse siitä mitään
Adaptiot nollattiin huollossa kyb-venttiilin vaihdon yhteydessä kyllä. Tarkoititko, että nuo edellisessä viestissäni mainitut vikakoodit voisi siis viitata johdinlevyyn?
Muistelen, että siivilöistä oli juttua ihan muutaman viikon sisällä. Löytyy varmaan haulla, vai muistaako joku?
Tuohon vanhempaan 7G-laatikkoon taisi olla niin, että hydrauliikka yksikkö tulee johdinlevyn mukana, eli maksaa paljon. Johdinlevyn voi myös korjata, jos muut konstit ei auta. Mutta tarvii siihenkin ne vikakoodit, ei ehjää levyä voi korjata,
Miksi tehdään muitakin autoja, kuin mersuja?
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
Re: 7G-Tronic, 1-2 vaihdossa luistoa...
Juu siis vikakoodeja ei ole luettu nyt tuon kyb-remontin jälkeen, vaan nuo em. vikakoodit oli saatu ennen remonttia. Itsellä ei ole staria tms. niin ajattelin sen tähden kysellä tosiaan mistä voisi kiikastaa ennenkuin vien taas autoa pajalle vikakoodin lukuun. Se vaan mietitytti, että viittaavatko nuo mainitut vikakoodit tosiaan johdinlevyyn vai ei.
Mutta täytyypä tuosta sihtien putsauksesta vielä lueskella.
Mutta täytyypä tuosta sihtien putsauksesta vielä lueskella.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5935
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: 7G-Tronic, 1-2 vaihdossa luistoa...
7vaihteisessa ei riitä pelkkä nollaus pitää myös opettaa uudelleenhsal kirjoitti:simosami kirjoitti:Johdinlevystä pitäisi tulla herjoja.
Toisessa ketjussa joku taisi mainita ohjausventtiilien sihdeistä, kannattaa puhdistaa pöydällä.
Ja sitten adaptointi kannattaa tehdä. Et mainitse siitä mitään
Adaptiot nollattiin huollossa kyb-venttiilin vaihdon yhteydessä kyllä. Tarkoititko, että nuo edellisessä viestissäni mainitut vikakoodit voisi siis viitata johdinlevyyn?
tai jos sitä ei pysty tekemään jätää sitten ennemin nolaamatta
Mökkillä
'
'
Re: 7G-Tronic, 1-2 vaihdossa luistoa...
Kyllä se uudelleenopetuskin mitä ilmeisemmin tehtiin, mutta en siitä tiedä missä laajuudessa. Huollot tehty kaikki tampereella vänttisellä
Re: 7G-Tronic, 1-2 vaihdossa luistoa...
Muistelen, että omassa tehtiin vain nollaus, ja vika, rykäisy, kun vaihtoi monta vaihtdetta alas kerralla, poistui. Muistelen, että laskussa olisi ollut reilusti alla 100€ tältä osin.FinlandMerceds kirjoitti:
7vaihteisessa ei riitä pelkkä nollaus pitää myös opettaa uudelleen
tai jos sitä ei pysty tekemään jätää sitten ennemin nolaamatta
Opetus maksanee reilusti enempi, ja tuntuu, että saa anella, että suostuvat tekemään. On ilmeisesti hankalaa ajella liikenteen seassa, koneen ohjeita noudatellen.
Viimeksi muokannut simosami, Pe 21.10.2016 13:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Miksi tehdään muitakin autoja, kuin mersuja?
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
Re: 7G-Tronic, 1-2 vaihdossa luistoa...
Riippuu missä päin asuu. Joku foorumilainen voisi tehdä halvemmallasimosami kirjoitti:Muistelen, että omassa tehtiin vain nollaus, ja vika, rykäisy, kun vaihtoi monta vaihtdetta alas kerralla, poistui. Muistelen, että laskussa olisi ollut reilusti alla 100€ tältä osin.FinlandMerceds kirjoitti:
7vaihteisessa ei riitä pelkkä nollaus pitää myös opettaa uudelleen
tai jos sitä ei pysty tekemään jätää sitten ennemin nolaamatta
Opetus maksanee reilusti enempi, ja tuntuu, että saa anella, että suostuvat tekemään. On ilmeisesti hankalaa ajella liikenteen seassa, koneen ohjeita nuodatellen.
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 389
- Liittynyt: Ti 07.08.2012 20:22
Re: 7G-Tronic, 1-2 vaihdossa luistoa...
Auto kävi tänään ohjelmoinnissa ja nyt laatikon nykäisy pienillä vaihteilla töksähtää jotenkin vielä pahemmin kuin ennen.. voisko olla vika siinä kybissä? Vai voiko olla öljymäärästä niin tarkka? Starilla en mitannut lämpötilaa kun vaihdoin uuet laatikko öljyt vaan kokeilin kädellä öljypohjaa kun oli kuuma?
Edit: moottorinohjaus siis ohjelmoitiin ja siinä samassa ilmeisesti laatikon luistoa vähän pienemmälle
Edit: moottorinohjaus siis ohjelmoitiin ja siinä samassa ilmeisesti laatikon luistoa vähän pienemmälle
MERCEDES E270 cdi kytkin jäykkä
Moi voiks joku auta ongelma ratkaistu
Olin ajanut kodin päin ja kytkin oli lähtenyt jäykkäksi ja en antanut vaihtaa vaihteisto
Olin ajanut kodin päin ja kytkin oli lähtenyt jäykkäksi ja en antanut vaihtaa vaihteisto