7G-Tronic, 1-2 vaihdossa luistoa...

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
hsal
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: To 17.03.2016 09:35

Re: 7G-Tronic, 1-2 vaihdossa luistoa...

Viesti Kirjoittaja hsal »

Nostellaas tätä ketjua hiukan esille. Autona E280CDI -06 facelift v6

Itsellä tällä hetkellä edelleen ongelmaa laatikon kanssa kylmällä koneella varsinkin, kun vaihto ykköseltä kakkoselle tuntuu siltä kuin joku päästäisi manuaalilla kytkimen yhtäkkiä ylös. Suurin nykäys tuntuu ensimmäisessä vaihdossa kylmällä koneella kun kiihdyttää, mutta heti ensimmäiseen risteykseen pysäytettäessä ja uudelleen kiihdyttäessä jo hieman parempi. Laatikkoon on vaihdettu kertaalleen jo öljyt huuhtelemalla ja kyb-venttiili vaihdettu hiljattain öljyjen kera tämän jälkeen, mutta edelleen laatikon toiminta on nykivää etenkin pienillä vaihteilla (1-3).

Vikakoodeiksi tuli ennen kybin vaihtoa "momentinmuuntimen lukituskytkimen kitka liian suuri" ja "sisäinen kierroslukutunnistin". Tämän jälkeen vaihdettiin pelkkä kyb, ja koitettiin jos sillä jo alkaisia toimia. Oma veikkaus on nyt että laatikon johdinlevyssä jotain häikkää, mutta olisi mukava kuulla jos jollakulla on omakohtaista kokemusta vastaavista oireista.

Kysymys kuuluukin onko kokemuksia tästä, missä vika voisi todella olla, ei huvittaisi enää enempää maksella siitä, että kokeillaan vaan vaihtaa osia, kun kuitenkin sen verran tyyristä leikkiä on.

Kiitos mahdollisista vastauksista etukäteen.
simosami
Mersumies
Mersumies
Viestit: 914
Liittynyt: Ma 24.02.2014 11:26

Re: 7G-Tronic, 1-2 vaihdossa luistoa...

Viesti Kirjoittaja simosami »

Johdinlevystä pitäisi tulla herjoja.
Toisessa ketjussa joku taisi mainita ohjausventtiilien sihdeistä, kannattaa puhdistaa pöydällä.
Ja sitten adaptointi kannattaa tehdä. Et mainitse siitä mitään
Miksi tehdään muitakin autoja, kuin mersuja?
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
hsal
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: To 17.03.2016 09:35

Re: 7G-Tronic, 1-2 vaihdossa luistoa...

Viesti Kirjoittaja hsal »

simosami kirjoitti:Johdinlevystä pitäisi tulla herjoja.
Toisessa ketjussa joku taisi mainita ohjausventtiilien sihdeistä, kannattaa puhdistaa pöydällä.
Ja sitten adaptointi kannattaa tehdä. Et mainitse siitä mitään

Adaptiot nollattiin huollossa kyb-venttiilin vaihdon yhteydessä kyllä. Tarkoititko, että nuo edellisessä viestissäni mainitut vikakoodit voisi siis viitata johdinlevyyn?
simosami
Mersumies
Mersumies
Viestit: 914
Liittynyt: Ma 24.02.2014 11:26

Re: 7G-Tronic, 1-2 vaihdossa luistoa...

Viesti Kirjoittaja simosami »

hsal kirjoitti:
simosami kirjoitti:Johdinlevystä pitäisi tulla herjoja.
Toisessa ketjussa joku taisi mainita ohjausventtiilien sihdeistä, kannattaa puhdistaa pöydällä.
Ja sitten adaptointi kannattaa tehdä. Et mainitse siitä mitään

Adaptiot nollattiin huollossa kyb-venttiilin vaihdon yhteydessä kyllä. Tarkoititko, että nuo edellisessä viestissäni mainitut vikakoodit voisi siis viitata johdinlevyyn?
Jotenkin luulin, että vikakoodeja ei enää tule, vai tuleeko?

Muistelen, että siivilöistä oli juttua ihan muutaman viikon sisällä. Löytyy varmaan haulla, vai muistaako joku?

Tuohon vanhempaan 7G-laatikkoon taisi olla niin, että hydrauliikka yksikkö tulee johdinlevyn mukana, eli maksaa paljon. Johdinlevyn voi myös korjata, jos muut konstit ei auta. Mutta tarvii siihenkin ne vikakoodit, ei ehjää levyä voi korjata,
Miksi tehdään muitakin autoja, kuin mersuja?
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
hsal
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: To 17.03.2016 09:35

Re: 7G-Tronic, 1-2 vaihdossa luistoa...

Viesti Kirjoittaja hsal »

Juu siis vikakoodeja ei ole luettu nyt tuon kyb-remontin jälkeen, vaan nuo em. vikakoodit oli saatu ennen remonttia. Itsellä ei ole staria tms. niin ajattelin sen tähden kysellä tosiaan mistä voisi kiikastaa ennenkuin vien taas autoa pajalle vikakoodin lukuun. Se vaan mietitytti, että viittaavatko nuo mainitut vikakoodit tosiaan johdinlevyyn vai ei.

Mutta täytyypä tuosta sihtien putsauksesta vielä lueskella.
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5935
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: 7G-Tronic, 1-2 vaihdossa luistoa...

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

hsal kirjoitti:
simosami kirjoitti:Johdinlevystä pitäisi tulla herjoja.
Toisessa ketjussa joku taisi mainita ohjausventtiilien sihdeistä, kannattaa puhdistaa pöydällä.
Ja sitten adaptointi kannattaa tehdä. Et mainitse siitä mitään

Adaptiot nollattiin huollossa kyb-venttiilin vaihdon yhteydessä kyllä. Tarkoititko, että nuo edellisessä viestissäni mainitut vikakoodit voisi siis viitata johdinlevyyn?
7vaihteisessa ei riitä pelkkä nollaus pitää myös opettaa uudelleen
tai jos sitä ei pysty tekemään jätää sitten ennemin nolaamatta
Mökkillä
'
hsal
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: To 17.03.2016 09:35

Re: 7G-Tronic, 1-2 vaihdossa luistoa...

Viesti Kirjoittaja hsal »

Kyllä se uudelleenopetuskin mitä ilmeisemmin tehtiin, mutta en siitä tiedä missä laajuudessa. Huollot tehty kaikki tampereella vänttisellä
simosami
Mersumies
Mersumies
Viestit: 914
Liittynyt: Ma 24.02.2014 11:26

Re: 7G-Tronic, 1-2 vaihdossa luistoa...

Viesti Kirjoittaja simosami »

FinlandMerceds kirjoitti:
7vaihteisessa ei riitä pelkkä nollaus pitää myös opettaa uudelleen
tai jos sitä ei pysty tekemään jätää sitten ennemin nolaamatta
Muistelen, että omassa tehtiin vain nollaus, ja vika, rykäisy, kun vaihtoi monta vaihtdetta alas kerralla, poistui. Muistelen, että laskussa olisi ollut reilusti alla 100€ tältä osin.

Opetus maksanee reilusti enempi, ja tuntuu, että saa anella, että suostuvat tekemään. On ilmeisesti hankalaa ajella liikenteen seassa, koneen ohjeita noudatellen.
Viimeksi muokannut simosami, Pe 21.10.2016 13:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Miksi tehdään muitakin autoja, kuin mersuja?
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
Avatar
arska10
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7818
Liittynyt: Ti 14.09.2010 17:55
Paikkakunta: Vaasa

Re: 7G-Tronic, 1-2 vaihdossa luistoa...

Viesti Kirjoittaja arska10 »

simosami kirjoitti:
FinlandMerceds kirjoitti:
7vaihteisessa ei riitä pelkkä nollaus pitää myös opettaa uudelleen
tai jos sitä ei pysty tekemään jätää sitten ennemin nolaamatta
Muistelen, että omassa tehtiin vain nollaus, ja vika, rykäisy, kun vaihtoi monta vaihtdetta alas kerralla, poistui. Muistelen, että laskussa olisi ollut reilusti alla 100€ tältä osin.

Opetus maksanee reilusti enempi, ja tuntuu, että saa anella, että suostuvat tekemään. On ilmeisesti hankalaa ajella liikenteen seassa, koneen ohjeita nuodatellen.
Riippuu missä päin asuu. Joku foorumilainen voisi tehdä halvemmalla
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin ;)
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
anamankeli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 389
Liittynyt: Ti 07.08.2012 20:22

Re: 7G-Tronic, 1-2 vaihdossa luistoa...

Viesti Kirjoittaja anamankeli »

Auto kävi tänään ohjelmoinnissa ja nyt laatikon nykäisy pienillä vaihteilla töksähtää jotenkin vielä pahemmin kuin ennen.. voisko olla vika siinä kybissä? Vai voiko olla öljymäärästä niin tarkka? Starilla en mitannut lämpötilaa kun vaihdoin uuet laatikko öljyt vaan kokeilin kädellä öljypohjaa kun oli kuuma?
Edit: moottorinohjaus siis ohjelmoitiin ja siinä samassa ilmeisesti laatikon luistoa vähän pienemmälle
Wolf89
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 1
Liittynyt: Ma 17.07.2017 22:07

MERCEDES E270 cdi kytkin jäykkä

Viesti Kirjoittaja Wolf89 »

Moi voiks joku auta ongelma ratkaistu
Olin ajanut kodin päin ja kytkin oli lähtenyt jäykkäksi ja en antanut vaihtaa vaihteisto
Vastaa Viestiin