W124 200D -94 pumpun ruuvaus
- vito500tkm
- Asiantuntija
- Viestit: 1383
- Liittynyt: To 27.07.2006 23:37
W124 200D -94 pumpun ruuvaus
Pystyykö W124 200D -94 syöttöpumpun ruuvaamaan kotikonstein? Pumpussa tuommonen sähköinen käikäle syöttöruuvin paikalla.
- vito500tkm
- Asiantuntija
- Viestit: 1383
- Liittynyt: To 27.07.2006 23:37
Mötikkä on tuossa alaruuvin eli syöttöruuvin kohdalla. Tyhjäkäynnin kello on normaali alipainekello. Takakansi kun auki niin syötönsäätöruuvia ei ole vaan tilalla on metallinen tappi (n.10mm paksu) jota tuo "sähkömötikkä" liikuttaa .
Kuvassa Y22/3
Kuvassa Y22/3
- vito500tkm
- Asiantuntija
- Viestit: 1383
- Liittynyt: To 27.07.2006 23:37
Ei ole sähköinen tyhjäkäynninsäädin vaan jokin muu. Eikä se ollut tiukassa. Tulee takakannesta läpi. Ainakin se on syötön kanssa tekemisissä. Kamerakin hajosi sopivasti ettei ole kuvaa näyttää.keef kirjoitti:Huhun mukaan toi on mötikkä tiukassa ja sitä ei kannataa hajottaa...muuten sama juttu kuin Viton ruuvaus.
vito500tkm kirjoitti:Ei ole sähköinen tyhjäkäynninsäädin vaan jokin muu. Eikä se ollut tiukassa. Tulee takakannesta läpi. Ainakin se on syötön kanssa tekemisissä. Kamerakin hajosi sopivasti ettei ole kuvaa näyttää.keef kirjoitti:Huhun mukaan toi on mötikkä tiukassa ja sitä ei kannataa hajottaa...muuten sama juttu kuin Viton ruuvaus.
Juu en tarkoittanutkaan, se on nykimisen esto käikäle, vähentää syöttöä jotenkin. Kyllä siellä pitäis olla jokin ruuvi alla mistä ruuvata syöttöä. Haulla muistaakseni juttua lisää kun ei ole oma kohtaista tietoa.
- vito500tkm
- Asiantuntija
- Viestit: 1383
- Liittynyt: To 27.07.2006 23:37
Eiks tuo ekakuvassa näkyvä kello johon tulee kaksi alipaineletkua ylhäältä ja yks alhaalta olekkaan automaattilootan vaihteitten vaihtoon liittyvä kikkula. Siis kun kerta manuaali on Vai onko autossa mahdollisesti ollut tomaatti ja laitettu jälkikäteen manuaali?vito500tkm kirjoitti:Saksan tuonti. Normaali sedan. Ei ilmastointia ja manuaali vaihteistolla.
Ittellä meinnan on juurikin tuon näköinen kikkula ja olen jostain saanut päähäni että se leikkii bensa-auton kaasuläppää ja näin talvea vasten pitäisi vaihteitten vaihtokohtaa säätää. Nyt nykäisee hiukan liikaa. Auto on vm92 w124 D hiukan eri motilla mutta se ei kait tässä kohtaa merkkaamitään.
- vito500tkm
- Asiantuntija
- Viestit: 1383
- Liittynyt: To 27.07.2006 23:37
Tässä kuvaa omastani. Tuo vihreä (mikä tämä on) mötikkä omassani on käsittääkseni laaikolle menevän alipaineen ilmansuodin ja toi kello siis olisi regulaattori joka leikkii kaasuläppää?? Jaa ota näistä selvää Tuo kello johon menee ruskea putki on sit sammutin. Teksi sii päin per ttävito500tkm kirjoitti:Todennäköisesti ei ole ollut automaatti. Pultit ym. näyttää että ei ole koskettu.
http://img183.imageshack.us/my.php?imag ... viavz6.png
Kyllä minäkin uskon, että se on automaatin modulaattori, joka säätelee vaihdon voimakkuutta, eli matkii siis kaasuläpän aiheuttamaa alipaineen vaihtelua.
Ehkä autoon on vaihdettu jokin pumppu ja käteen on sattunut automaatin pumppu.
Syötönsäätöön...lähteekö siitä pumpun takakannen alta vielä irti jotakin, jonka alta löytyy ruuvi, jota säätää...vai pitääkö viilata sitä sähköisen elementin tappia lyhemmäksi
Voisi kanssa soittaa Mynän maksulliseen numeroon, ja voisi saada säätöohjeen muutamassa minuutissa *vink*
Ehkä autoon on vaihdettu jokin pumppu ja käteen on sattunut automaatin pumppu.
Syötönsäätöön...lähteekö siitä pumpun takakannen alta vielä irti jotakin, jonka alta löytyy ruuvi, jota säätää...vai pitääkö viilata sitä sähköisen elementin tappia lyhemmäksi
Voisi kanssa soittaa Mynän maksulliseen numeroon, ja voisi saada säätöohjeen muutamassa minuutissa *vink*
Viimeksi muokannut veskola, To 02.11.2006 09:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Lisää tietoa: www.skg.fi
- vito500tkm
- Asiantuntija
- Viestit: 1383
- Liittynyt: To 27.07.2006 23:37
Ainakin tuossa Viton pumpussa ei ole, vaan siinä pumpun päällä, morkoolin vieressä on sähköliitin, joka ohjaa EGR järjestelmää tietokoneen kautta.Mika.T kirjoitti:Eikös pakokaasun kierrätyksellä olevissa ole myös tuo alipainesäädin.
mutta mistäs näistä tietää miten kukakin suunnittelija / pumpun tekijä on soveltanut olemassa olevia palikoita. Itsekkin tuotekehityksessä työskentelevänä tiedän, että eri tuotteille sovelletaan vähän eritavalla saatavilla olevia palikoita, riippuu aivan kuka sattuu olemaan projektissa soveltamassa...ja virheistäkin koitetaan aina oppia kun seuraavaa tuotetta tehdään
En yhtään ihmettele, kun katselee noita rivipumppuun liitettyjä sähköhilavitkuttumia, että se CDI moottori oli aivan pakko keksiä.
Nyt minäkin muistelen, että joskus kauan sitten oli topic missä puhuttiin tapin lyhentämisestä, tai vaihtamisesta.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: W124 200D -94 pumpun ruuvaus
Onko näin kymmenen vuoden jälkeen löytyny tapaa säätää tämmöstä pumppua itellä olis sama homma edessä.
tuolla vielä kuva pumpusta http://aijaa.com/9qhun5
tuolla vielä kuva pumpusta http://aijaa.com/9qhun5
Re: W124 200D -94 pumpun ruuvaus
Samallai ku muitaki. Tuolla pyöreän osan keskellä näkyy kuusiokolokanta. Se on se tappi mitä pitää ottaa ulospäin. Ja tuo pyöreä mollukka on mutteri.
Audi S2
MB s124 om605
MB s124 om605
Re: W124 200D -94 pumpun ruuvaus
Joo sainki jo säädettyä, kiitos kumminki.