
sprinter 315 vm08
sprinter 315 vm08
Moikka juu eli limp modessa mennää ensin ilmotti vikakoodia 2355 imuilman määrä liian korkea, nyt pakko polttelin dbffää ni rupes herjaa koodia 2359 liian alhainen ahtopaine 

Re: sprinter 315 vm08
Kumipää kirjoitti:Egr taitaapi jäädä raolleen hiukan
Näytti kyl uudelta mut ei tietoo koska vaihdettu. Viallisena auto ostettu
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: sprinter 315 vm08
Tarkistel kumipään mainitseman lisäksi ilmamassamittari
ahtoletkut
(viime aikoina myös on tullut vastaan useampi
tapaus mihin on jostain syystä asenettu vääriä antureita)
ahtoletkut
(viime aikoina myös on tullut vastaan useampi
tapaus mihin on jostain syystä asenettu vääriä antureita)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: sprinter 315 vm08
CDI203 kirjoitti:Tarkistel kumipään mainitseman lisäksi ilmamassamittari
ahtoletkut
(viime aikoina myös on tullut vastaan useampi
tapaus mihin on jostain syystä asenettu vääriä antureita)
No nyt sammu vikavalo hetkeks ilman mitään tekemisiä mut limp mode jatkuu... starin kans pähkäiltii eikä tultu hullua hurskaammaks

Re: sprinter 315 vm08
Miksei eikös staari osannut neuvoa mitä pitäisi mitata.
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: sprinter 315 vm08
arska10 kirjoitti:Miksei eikös staari osannut neuvoa mitä pitäisi mitata.
Kai se osas huomenna jatkuu testailut hieman kiireellisesti katottii. imuilmamäärä liian suuri sitä se herjaa no josko huomenna selviäis ku katotaan suuttimet ja puristukset
Re: sprinter 315 vm08
mites näkee et onko dbf ohjelmoitu pois ku näyttää 0gnokee eikä suostu polttelee
Re: sprinter 315 vm08
Eräs autokorjaamo suositteli ohjelmointia eli egr+dbf pois ja hiukka tehoo lisää mut mut ei taida poistaa vikaa siltikää?
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: sprinter 315 vm08
Oireen poistaminen ei poista vikaa...Torne kirjoitti:Eräs autokorjaamo suositteli ohjelmointia eli egr+dbf pois ja hiukka tehoo lisää mut mut ei taida poistaa vikaa siltikää?
jos hitupönikässä on 0g ja kuormitus on ok niin miksi pitäisi poltaa
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: sprinter 315 vm08
CDI203 kirjoitti:Oireen poistaminen ei poista vikaa...Torne kirjoitti:Eräs autokorjaamo suositteli ohjelmointia eli egr+dbf pois ja hiukka tehoo lisää mut mut ei taida poistaa vikaa siltikää?
jos hitupönikässä on 0g ja kuormitus on ok niin miksi pitäisi poltaa
Niinpä niin mikä kuormitus on sitten ok ?
tuntuu että ei uskalleta ottaa kantaa koska staarillla ei vikaa löytynyt

mikä on ok pakokaasun vastapaine tälläsessä vehkeessä?
Re: sprinter 315 vm08
Starilla mittailemalla pakoputken paine antureiden eroja niin saa selville. onko vika niissä.Ennen ja jälkeen dbf pöntön.
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: sprinter 315 vm08
arska10 kirjoitti:Starilla mittailemalla pakoputken paine antureiden eroja niin saa selville. onko vika niissä.Ennen ja jälkeen dbf pöntön.
Juuri näin

Re: sprinter 315 vm08
Sillä kun tutkii tarpeeksi tarkasti live vedossa, niin näkyy tuo paine antureiden ero jos vaan osaa katsella.Torne kirjoitti:arska10 kirjoitti:Starilla mittailemalla pakoputken paine antureiden eroja niin saa selville. onko vika niissä.Ennen ja jälkeen dbf pöntön.
Juuri näinkerroinkin jo että staarilla vika ei selvinny

Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: sprinter 315 vm08
arska10 kirjoitti:Sillä kun tutkii tarpeeksi tarkasti live vedossa, niin näkyy tuo paine antureiden ero jos vaan osaa katsella.Torne kirjoitti:arska10 kirjoitti:Starilla mittailemalla pakoputken paine antureiden eroja niin saa selville. onko vika niissä.Ennen ja jälkeen dbf pöntön.
Juuri näinkerroinkin jo että staarilla vika ei selvinny
näin juuri. itse en kyseistä laitetta käyttänyt enkä varmasti osaakkaan.
ihmetteln vain autocomin ilmoittamaa suurta pakopainetta
Re: sprinter 315 vm08
Niin missä tuo pakopaine oli liian korkea.Torne kirjoitti:arska10 kirjoitti:Sillä kun tutkii tarpeeksi tarkasti live vedossa, niin näkyy tuo paine antureiden ero jos vaan osaa katsella.Torne kirjoitti:arska10 kirjoitti:Starilla mittailemalla pakoputken paine antureiden eroja niin saa selville. onko vika niissä.Ennen ja jälkeen dbf pöntön.
Juuri näinkerroinkin jo että staarilla vika ei selvinny
näin juuri. itse en kyseistä laitetta käyttänyt enkä varmasti osaakkaan.
ihmetteln vain autocomin ilmoittamaa suurta pakopainetta
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: sprinter 315 vm08
jaa-a en tiä miten tuo autocom ton mittaa mutta ilmeisesti dbf tukossa eikä lähde polttaan vaikka autocom niin väittääkinarska10 kirjoitti:Niin missä tuo pakopaine oli liian korkea.Torne kirjoitti:arska10 kirjoitti:Sillä kun tutkii tarpeeksi tarkasti live vedossa, niin näkyy tuo paine antureiden ero jos vaan osaa katsella.Torne kirjoitti:arska10 kirjoitti:Starilla mittailemalla pakoputken paine antureiden eroja niin saa selville. onko vika niissä.Ennen ja jälkeen dbf pöntön.
Juuri näinkerroinkin jo että staarilla vika ei selvinny
näin juuri. itse en kyseistä laitetta käyttänyt enkä varmasti osaakkaan.
ihmetteln vain autocomin ilmoittamaa suurta pakopainetta
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: sprinter 315 vm08
Niin mihin ei oteta kantaaTorne kirjoitti:CDI203 kirjoitti:Oireen poistaminen ei poista vikaa...Torne kirjoitti:Eräs autokorjaamo suositteli ohjelmointia eli egr+dbf pois ja hiukka tehoo lisää mut mut ei taida poistaa vikaa siltikää?
jos hitupönikässä on 0g ja kuormitus on ok niin miksi pitäisi poltaa
Niinpä niin mikä kuormitus on sitten ok ?
tuntuu että ei uskalleta ottaa kantaa koska staarillla ei vikaa löytynyt![]()
mikä on ok pakokaasun vastapaine tälläsessä vehkeessä?

johan tuossa otettin että miksi pakkopoltaa
0g ja kuormitus on rajojen sisällä(näkyvät siinä vieressä)
kuten kuloisenkin tilanteen oikea pakokaasun "vasta"paine
samoin eropaine
(eli oikea arvo missä tilanteesa kierrosluku, ahtopaine, ilmaamassa,
oikeat arvot kun muutuvat tilanteen mukaan ja tosieen näkyvät siinä vierssä)
ja jos mittän hitupönikään liittyvää vikakodia/vikaa minkä yhteydessä kehotetaan
korjauksen jälkeen pakkopoltto tekemään niin mistä ihmeestä on keksitty että pakkopoltto pitäisi tehdä
Joksenkin hiukan hankala ottaa enepää kantaa kun en ole edes autoa nähnnyt
eikä muita arvoja ole mainittu(kun auton nähneet/tukineetkan ei ilmeisesti vikaa ole löytääneet)
mutta tuo tänne jono jatkoksi niin tutkitaan ensin ja otetaan sitten hiukan lisää kantaa

Kannattaa heivat se arvome seuraavan koodin kauas autosta
usein se näytää mitä sattuu arvoja jos ei vaikkapa löydä jotain anturia...
esim autoissa missä ei hitupönikää ole koskaan edes ollut
autocom on monesti näyttänyt että se on 300% ylikuormituntu

Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: sprinter 315 vm08
no kuitenkin ihmettely jatkuu....toinen paine antureista näyttää 0 hPa ja un nyppäsin liittimen irti ei muuttunut eikös starin ois pitäny moinen anturi vika löytää????????? 

- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: sprinter 315 vm08
Jos jostain anturista on johto irti niin *:rila näkyy siitä vikakoodiTorne kirjoitti:no kuitenkin ihmettely jatkuu....toinen paine antureista näyttää 0 hPa ja un nyppäsin liittimen irti ei muuttunut eikös starin ois pitäny moinen anturi vika löytää?????????
(sikäli jos ohjelmasta ei ole ronkittu sen näkymistä pois tai sitten on isompia onkelmia autonpuoleinen diagnostikka rikki...ECU pask...)
ja *:ri on toimiva
johdon ollessa irti tekee uuden pikatestin niin ko yksikön kohdalle tullee iso F
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: sprinter 315 vm08
Revin hiukkassuodattimen irti... Tyhjä
no mites vattu sen näkee onkos siel ohjelma vai senkö takia menee vikatilaan vai mitä???????

- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: sprinter 315 vm08
Siis hitupönikä oli tyhjä... niin jos on yhtään toiminut on ohjelmaa ronkittuTorne kirjoitti:Revin hiukkassuodattimen irti... Tyhjäno mites vattu sen näkee onkos siel ohjelma vai senkö takia menee vikatilaan vai mitä???????
ja edellä kerrotujen ei vika koodia vaikka johtoja irti perusteella poistelemalla vika koodit
käytöstä, seuraavkis vaiko ohjelman palutsu niin alkaa selviämään onko siellä jotain muuta
vikaa piellen menneen hitupönikän pois ohjelmointi yrityksen lisäki
E: kurkaa ECU:a näkyykö ylimääristä reikää tai muita avaamisen jälkiä
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: sprinter 315 vm08
CDI203 kirjoitti:Siis hitupönikä oli tyhjä... niin jos on yhtään toiminut on ohjelmaa ronkittuTorne kirjoitti:Revin hiukkassuodattimen irti... Tyhjäno mites vattu sen näkee onkos siel ohjelma vai senkö takia menee vikatilaan vai mitä???????
ja edellä kerrotujen ei vika koodia vaikka johtoja irti perusteella poistelemalla vika koodit
käytöstä, seuraavkis vaiko ohjelman palutsu niin alkaa selviämään onko siellä jotain muuta
vikaa piellen menneen hitupönikän pois ohjelmointi yrityksen lisäki
E: kurkaa ECU:a näkyykö ylimääristä reikää tai muita avaamisen jälkiä
No riivattu sprintteri ei suostu toimiin ees tuikun ohjelmoimana välillä on tehoo ja välil ei ja vikavalo senku palaa ja välil vilkkuu

Vanha ohjelma toimi vielä huonommin josko tää viel kaluks tulee.
Re: sprinter 315 vm08
Ensin auto kuntoon, sitten vasta kannattaa aatella ohjelmia.
Star/bittiTuikkaukset Kalajoella.
Re: sprinter 315 vm08
Kumipää kirjoitti:Ensin auto kuntoon, sitten vasta kannattaa aatella ohjelmia.
Kyllä kyllä ku vaan tietäis mikä vaivais, luultiin että korjaantuu ohjelmoimalla
Re: sprinter 315 vm08
Torne kirjoitti:Kumipää kirjoitti:Ensin auto kuntoon, sitten vasta kannattaa aatella ohjelmia.
Kyllä kyllä ku vaan tietäis mikä vaivais, luultiin että korjaantuu ohjelmoimalla
Tai siis siellä oli paska ohjelma mutta ei toimi nyt uudellakaan
Re: sprinter 315 vm08
Okei vian alkamista selvitetty. Vika alkoi kun dpf alkoi pyrkiin palasina pois putkesta ja vikavalo alkoi vilkkumaan. Porin tehotuonti ohjelmoi ja poisti dpffän eikä ole sen jälkee toiminu
Re: sprinter 315 vm08
no nyt löyty ilmeisesti syyllinen mutta kun viel paikka löytys. Hiiri tai joku muu jyrsijä oli tehny imusarjan päälle pesän ja todennäkösesti tuhonnut johtoja jostain