sprinter 315 vm08

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Torne
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 35
Liittynyt: Ti 29.01.2013 21:27

sprinter 315 vm08

Viesti Kirjoittaja Torne »

Moikka juu eli limp modessa mennää ensin ilmotti vikakoodia 2355 imuilman määrä liian korkea, nyt pakko polttelin dbffää ni rupes herjaa koodia 2359 liian alhainen ahtopaine :thumbdown:
Kumipää
Mersumies
Mersumies
Viestit: 821
Liittynyt: Ti 23.10.2007 13:20
Paikkakunta: Kalajoki

Re: sprinter 315 vm08

Viesti Kirjoittaja Kumipää »

Egr taitaapi jäädä raolleen hiukan
Star/bittiTuikkaukset Kalajoella.
Torne
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 35
Liittynyt: Ti 29.01.2013 21:27

Re: sprinter 315 vm08

Viesti Kirjoittaja Torne »

Kumipää kirjoitti:Egr taitaapi jäädä raolleen hiukan


Näytti kyl uudelta mut ei tietoo koska vaihdettu. Viallisena auto ostettu
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: sprinter 315 vm08

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Tarkistel kumipään mainitseman lisäksi ilmamassamittari
ahtoletkut

(viime aikoina myös on tullut vastaan useampi
tapaus mihin on jostain syystä asenettu vääriä antureita)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Torne
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 35
Liittynyt: Ti 29.01.2013 21:27

Re: sprinter 315 vm08

Viesti Kirjoittaja Torne »

CDI203 kirjoitti:Tarkistel kumipään mainitseman lisäksi ilmamassamittari
ahtoletkut

(viime aikoina myös on tullut vastaan useampi
tapaus mihin on jostain syystä asenettu vääriä antureita)



No nyt sammu vikavalo hetkeks ilman mitään tekemisiä mut limp mode jatkuu... starin kans pähkäiltii eikä tultu hullua hurskaammaks
:thumbdown:
Avatar
arska10
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7818
Liittynyt: Ti 14.09.2010 17:55
Paikkakunta: Vaasa

Re: sprinter 315 vm08

Viesti Kirjoittaja arska10 »

Miksei eikös staari osannut neuvoa mitä pitäisi mitata.
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin ;)
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Torne
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 35
Liittynyt: Ti 29.01.2013 21:27

Re: sprinter 315 vm08

Viesti Kirjoittaja Torne »

arska10 kirjoitti:Miksei eikös staari osannut neuvoa mitä pitäisi mitata.


Kai se osas huomenna jatkuu testailut hieman kiireellisesti katottii. imuilmamäärä liian suuri sitä se herjaa no josko huomenna selviäis ku katotaan suuttimet ja puristukset
Torne
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 35
Liittynyt: Ti 29.01.2013 21:27

Re: sprinter 315 vm08

Viesti Kirjoittaja Torne »

mites näkee et onko dbf ohjelmoitu pois ku näyttää 0gnokee eikä suostu polttelee
Torne
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 35
Liittynyt: Ti 29.01.2013 21:27

Re: sprinter 315 vm08

Viesti Kirjoittaja Torne »

Eräs autokorjaamo suositteli ohjelmointia eli egr+dbf pois ja hiukka tehoo lisää mut mut ei taida poistaa vikaa siltikää?
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: sprinter 315 vm08

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Torne kirjoitti:Eräs autokorjaamo suositteli ohjelmointia eli egr+dbf pois ja hiukka tehoo lisää mut mut ei taida poistaa vikaa siltikää?
Oireen poistaminen ei poista vikaa...
jos hitupönikässä on 0g ja kuormitus on ok niin miksi pitäisi poltaa
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Torne
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 35
Liittynyt: Ti 29.01.2013 21:27

Re: sprinter 315 vm08

Viesti Kirjoittaja Torne »

CDI203 kirjoitti:
Torne kirjoitti:Eräs autokorjaamo suositteli ohjelmointia eli egr+dbf pois ja hiukka tehoo lisää mut mut ei taida poistaa vikaa siltikää?
Oireen poistaminen ei poista vikaa...
jos hitupönikässä on 0g ja kuormitus on ok niin miksi pitäisi poltaa


Niinpä niin mikä kuormitus on sitten ok ?

tuntuu että ei uskalleta ottaa kantaa koska staarillla ei vikaa löytynyt 8)

mikä on ok pakokaasun vastapaine tälläsessä vehkeessä?
Avatar
arska10
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7818
Liittynyt: Ti 14.09.2010 17:55
Paikkakunta: Vaasa

Re: sprinter 315 vm08

Viesti Kirjoittaja arska10 »

Starilla mittailemalla pakoputken paine antureiden eroja niin saa selville. onko vika niissä.Ennen ja jälkeen dbf pöntön.
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin ;)
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Torne
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 35
Liittynyt: Ti 29.01.2013 21:27

Re: sprinter 315 vm08

Viesti Kirjoittaja Torne »

arska10 kirjoitti:Starilla mittailemalla pakoputken paine antureiden eroja niin saa selville. onko vika niissä.Ennen ja jälkeen dbf pöntön.

Juuri näin :clap: kerroinkin jo että staarilla vika ei selvinny
Avatar
arska10
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7818
Liittynyt: Ti 14.09.2010 17:55
Paikkakunta: Vaasa

Re: sprinter 315 vm08

Viesti Kirjoittaja arska10 »

Torne kirjoitti:
arska10 kirjoitti:Starilla mittailemalla pakoputken paine antureiden eroja niin saa selville. onko vika niissä.Ennen ja jälkeen dbf pöntön.

Juuri näin :clap: kerroinkin jo että staarilla vika ei selvinny
Sillä kun tutkii tarpeeksi tarkasti live vedossa, niin näkyy tuo paine antureiden ero jos vaan osaa katsella. :clap:
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin ;)
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Torne
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 35
Liittynyt: Ti 29.01.2013 21:27

Re: sprinter 315 vm08

Viesti Kirjoittaja Torne »

arska10 kirjoitti:
Torne kirjoitti:
arska10 kirjoitti:Starilla mittailemalla pakoputken paine antureiden eroja niin saa selville. onko vika niissä.Ennen ja jälkeen dbf pöntön.

Juuri näin :clap: kerroinkin jo että staarilla vika ei selvinny
Sillä kun tutkii tarpeeksi tarkasti live vedossa, niin näkyy tuo paine antureiden ero jos vaan osaa katsella. :clap:


näin juuri. itse en kyseistä laitetta käyttänyt enkä varmasti osaakkaan.

ihmetteln vain autocomin ilmoittamaa suurta pakopainetta
Avatar
arska10
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7818
Liittynyt: Ti 14.09.2010 17:55
Paikkakunta: Vaasa

Re: sprinter 315 vm08

Viesti Kirjoittaja arska10 »

Torne kirjoitti:
arska10 kirjoitti:
Torne kirjoitti:
arska10 kirjoitti:Starilla mittailemalla pakoputken paine antureiden eroja niin saa selville. onko vika niissä.Ennen ja jälkeen dbf pöntön.

Juuri näin :clap: kerroinkin jo että staarilla vika ei selvinny
Sillä kun tutkii tarpeeksi tarkasti live vedossa, niin näkyy tuo paine antureiden ero jos vaan osaa katsella. :clap:


näin juuri. itse en kyseistä laitetta käyttänyt enkä varmasti osaakkaan.

ihmetteln vain autocomin ilmoittamaa suurta pakopainetta
Niin missä tuo pakopaine oli liian korkea.
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin ;)
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Torne
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 35
Liittynyt: Ti 29.01.2013 21:27

Re: sprinter 315 vm08

Viesti Kirjoittaja Torne »

arska10 kirjoitti:
Torne kirjoitti:
arska10 kirjoitti:
Torne kirjoitti:
arska10 kirjoitti:Starilla mittailemalla pakoputken paine antureiden eroja niin saa selville. onko vika niissä.Ennen ja jälkeen dbf pöntön.

Juuri näin :clap: kerroinkin jo että staarilla vika ei selvinny
Sillä kun tutkii tarpeeksi tarkasti live vedossa, niin näkyy tuo paine antureiden ero jos vaan osaa katsella. :clap:


näin juuri. itse en kyseistä laitetta käyttänyt enkä varmasti osaakkaan.

ihmetteln vain autocomin ilmoittamaa suurta pakopainetta
Niin missä tuo pakopaine oli liian korkea.
jaa-a en tiä miten tuo autocom ton mittaa mutta ilmeisesti dbf tukossa eikä lähde polttaan vaikka autocom niin väittääkin
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: sprinter 315 vm08

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Torne kirjoitti:
CDI203 kirjoitti:
Torne kirjoitti:Eräs autokorjaamo suositteli ohjelmointia eli egr+dbf pois ja hiukka tehoo lisää mut mut ei taida poistaa vikaa siltikää?
Oireen poistaminen ei poista vikaa...
jos hitupönikässä on 0g ja kuormitus on ok niin miksi pitäisi poltaa


Niinpä niin mikä kuormitus on sitten ok ?

tuntuu että ei uskalleta ottaa kantaa koska staarillla ei vikaa löytynyt 8)

mikä on ok pakokaasun vastapaine tälläsessä vehkeessä?
Niin mihin ei oteta kantaa :?:
johan tuossa otettin että miksi pakkopoltaa
0g ja kuormitus on rajojen sisällä(näkyvät siinä vieressä)
kuten kuloisenkin tilanteen oikea pakokaasun "vasta"paine
samoin eropaine
(eli oikea arvo missä tilanteesa kierrosluku, ahtopaine, ilmaamassa,
oikeat arvot kun muutuvat tilanteen mukaan ja tosieen näkyvät siinä vierssä)
ja jos mittän hitupönikään liittyvää vikakodia/vikaa minkä yhteydessä kehotetaan
korjauksen jälkeen pakkopoltto tekemään niin mistä ihmeestä on keksitty että pakkopoltto pitäisi tehdä

Joksenkin hiukan hankala ottaa enepää kantaa kun en ole edes autoa nähnnyt
eikä muita arvoja ole mainittu(kun auton nähneet/tukineetkan ei ilmeisesti vikaa ole löytääneet)

mutta tuo tänne jono jatkoksi niin tutkitaan ensin ja otetaan sitten hiukan lisää kantaa ;)

Kannattaa heivat se arvome seuraavan koodin kauas autosta
usein se näytää mitä sattuu arvoja jos ei vaikkapa löydä jotain anturia...
esim autoissa missä ei hitupönikää ole koskaan edes ollut
autocom on monesti näyttänyt että se on 300% ylikuormituntu :lol:
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Torne
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 35
Liittynyt: Ti 29.01.2013 21:27

Re: sprinter 315 vm08

Viesti Kirjoittaja Torne »

no kuitenkin ihmettely jatkuu....toinen paine antureista näyttää 0 hPa ja un nyppäsin liittimen irti ei muuttunut eikös starin ois pitäny moinen anturi vika löytää????????? :wtf:
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: sprinter 315 vm08

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Torne kirjoitti:no kuitenkin ihmettely jatkuu....toinen paine antureista näyttää 0 hPa ja un nyppäsin liittimen irti ei muuttunut eikös starin ois pitäny moinen anturi vika löytää????????? :wtf:
Jos jostain anturista on johto irti niin *:rila näkyy siitä vikakoodi
(sikäli jos ohjelmasta ei ole ronkittu sen näkymistä pois tai sitten on isompia onkelmia autonpuoleinen diagnostikka rikki...ECU pask...)
ja *:ri on toimiva
johdon ollessa irti tekee uuden pikatestin niin ko yksikön kohdalle tullee iso F
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Torne
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 35
Liittynyt: Ti 29.01.2013 21:27

Re: sprinter 315 vm08

Viesti Kirjoittaja Torne »

Revin hiukkassuodattimen irti... Tyhjä :o no mites vattu sen näkee onkos siel ohjelma vai senkö takia menee vikatilaan vai mitä???????
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: sprinter 315 vm08

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Torne kirjoitti:Revin hiukkassuodattimen irti... Tyhjä :o no mites vattu sen näkee onkos siel ohjelma vai senkö takia menee vikatilaan vai mitä???????
Siis hitupönikä oli tyhjä... niin jos on yhtään toiminut on ohjelmaa ronkittu
ja edellä kerrotujen ei vika koodia vaikka johtoja irti perusteella poistelemalla vika koodit
käytöstä, seuraavkis vaiko ohjelman palutsu niin alkaa selviämään onko siellä jotain muuta
vikaa piellen menneen hitupönikän pois ohjelmointi yrityksen lisäki

E: kurkaa ECU:a näkyykö ylimääristä reikää tai muita avaamisen jälkiä
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Torne
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 35
Liittynyt: Ti 29.01.2013 21:27

Re: sprinter 315 vm08

Viesti Kirjoittaja Torne »

CDI203 kirjoitti:
Torne kirjoitti:Revin hiukkassuodattimen irti... Tyhjä :o no mites vattu sen näkee onkos siel ohjelma vai senkö takia menee vikatilaan vai mitä???????
Siis hitupönikä oli tyhjä... niin jos on yhtään toiminut on ohjelmaa ronkittu
ja edellä kerrotujen ei vika koodia vaikka johtoja irti perusteella poistelemalla vika koodit
käytöstä, seuraavkis vaiko ohjelman palutsu niin alkaa selviämään onko siellä jotain muuta
vikaa piellen menneen hitupönikän pois ohjelmointi yrityksen lisäki

E: kurkaa ECU:a näkyykö ylimääristä reikää tai muita avaamisen jälkiä

No riivattu sprintteri ei suostu toimiin ees tuikun ohjelmoimana välillä on tehoo ja välil ei ja vikavalo senku palaa ja välil vilkkuu :crazy: Tosin vika valo ei palanut kun lähdin mutta motarille kiihdyttäessä sytty...


Vanha ohjelma toimi vielä huonommin josko tää viel kaluks tulee.
Kumipää
Mersumies
Mersumies
Viestit: 821
Liittynyt: Ti 23.10.2007 13:20
Paikkakunta: Kalajoki

Re: sprinter 315 vm08

Viesti Kirjoittaja Kumipää »

Ensin auto kuntoon, sitten vasta kannattaa aatella ohjelmia.
Star/bittiTuikkaukset Kalajoella.
Torne
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 35
Liittynyt: Ti 29.01.2013 21:27

Re: sprinter 315 vm08

Viesti Kirjoittaja Torne »

Kumipää kirjoitti:Ensin auto kuntoon, sitten vasta kannattaa aatella ohjelmia.



Kyllä kyllä ku vaan tietäis mikä vaivais, luultiin että korjaantuu ohjelmoimalla
Torne
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 35
Liittynyt: Ti 29.01.2013 21:27

Re: sprinter 315 vm08

Viesti Kirjoittaja Torne »

Torne kirjoitti:
Kumipää kirjoitti:Ensin auto kuntoon, sitten vasta kannattaa aatella ohjelmia.



Kyllä kyllä ku vaan tietäis mikä vaivais, luultiin että korjaantuu ohjelmoimalla

Tai siis siellä oli paska ohjelma mutta ei toimi nyt uudellakaan
Torne
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 35
Liittynyt: Ti 29.01.2013 21:27

Re: sprinter 315 vm08

Viesti Kirjoittaja Torne »

Okei vian alkamista selvitetty. Vika alkoi kun dpf alkoi pyrkiin palasina pois putkesta ja vikavalo alkoi vilkkumaan. Porin tehotuonti ohjelmoi ja poisti dpffän eikä ole sen jälkee toiminu
Torne
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 35
Liittynyt: Ti 29.01.2013 21:27

Re: sprinter 315 vm08

Viesti Kirjoittaja Torne »

no nyt löyty ilmeisesti syyllinen mutta kun viel paikka löytys. Hiiri tai joku muu jyrsijä oli tehny imusarjan päälle pesän ja todennäkösesti tuhonnut johtoja jostain
Vastaa Viestiin