josa kirjoitti:Vähän offtopiccia mutta nyt kun sain teidän huomionne niiin kertokaas te nyt jotka tuommoisen w220 omistatte, että onko järkevää ostaa ekaksi autoksi ja riittääkkö nuo heposet 320 cdi koneessa 18v jantterin "menohaluille"? Tuommoisia katsellut jonkun aikaa ja se w220 320 cdi tuntuis parhaalta vaihtoehdolta vm. 2000-2001. Kesällä ois saksan reissukin tiedos ja kilpiin pitäs saada vasta 2016 joten järkevää olisi ehkä sieltä tuoda? Autoverokaan ei mikään kaamea pitäisi olla tuolloin 2016...? Budjetti n. 4500 autoon +verot yms. Kiitos jo etukäteen jos joku osaa/jaksaa vastailla.
On itsellä vasta niin vähän kokemusta W220 mallista vielä mutta tähän asti ei ole muutakun positiivista sanottavaa ainakin bensakoneella. Sillä kerkee hyvin Suomen 80, 100 ja 120km/t ja riittää mulle Nokivasarakonemiehet saa kertoa jokka tietää paremmin. Aikoinaan kun itte oli 18 oli vanha 1,6 esko kova sana, nykyään pitää olla joku pemari jolla sitten se henki lähteekin, näin on monelle käynyt Onhan W220 ainakin autona turvallinen valinta kun on peltiä ympärillä enempi kuin monessa muussa.
Se turvallisuus onki jo yks hyvä syy ja myös se ettei ole mikään "amis bemari" Täytyy olla erilainen ja jos haluaa ajaa ässällä, täytyy ajaa ässällä ;D
josa kirjoitti:Vähän offtopiccia mutta nyt kun sain teidän huomionne niiin kertokaas te nyt jotka tuommoisen w220 omistatte, että onko järkevää ostaa ekaksi autoksi ja riittääkkö nuo heposet 320 cdi koneessa 18v jantterin "menohaluille"? Tuommoisia katsellut jonkun aikaa ja se w220 320 cdi tuntuis parhaalta vaihtoehdolta vm. 2000-2001. Kesällä ois saksan reissukin tiedos ja kilpiin pitäs saada vasta 2016 joten järkevää olisi ehkä sieltä tuoda? Autoverokaan ei mikään kaamea pitäisi olla tuolloin 2016...? Budjetti n. 4500 autoon +verot yms. Kiitos jo etukäteen jos joku osaa/jaksaa vastailla.
Se turvallisuus onki jo yks hyvä syy ja myös se ettei ole mikään "amis bemari" Täytyy olla erilainen ja jos haluaa ajaa ässällä, täytyy ajaa ässällä ;D
Ei muuta kuin jantterille kunnon ässä alle niin pääsee heti alkuunsa autoilun aateliin
Mercedes-Benz W212 350CDI -09 Airmatic
Mercedes-Benz W126 300SE -86
Pakko ajaa Mersuilla kun ei muilla pysty..
-------------------------------------------------------------------
Minulla samaa vikaa kuin pforsell kirjoitti, tuntuu että autokuume vähäksi aikaa hellittänyt. 3v ajellut kaikkia ajot. Tuntuuhan tuo suhteellisen turvalliselta ikäisekseen. Paljon peltiä ympärillä ja turvatyynyjä myös.
Peesaan harikka95: ässä alle
Niin... Itse hommasin ässän faijalle turvalliseksi ajoautoksi, kun sille tulee tänä kesänä 70 vuotta mittariin. Eli W220 koppa sopii ihan hyvin vauvasta vaariin
Hyvin on faijalle kelvannut, kun neljässä vuodessa yli 100 000 tullut mittariin. Kelpaa kyllä mullekin, kun piti toinen ostaa itselle
Eikai ne nyt niin huonoja autoja ole että tonnitolkulla menee vuodessa rahaa ja haittaako tuo jos on kerran pakka kunnossa, meinaan sillä joka kyseli että riittääkö 320CDI:N tehot 18 vuotiaalle. Jos ei riitä niin optimointia kehiin
Mercedes-Benz W212 350CDI -09 Airmatic
Mercedes-Benz W126 300SE -86
Pakko ajaa Mersuilla kun ei muilla pysty..
-------------------------------------------------------------------
No eihän sitä koskaan tiedä. En onneksi ole omia kulujani koskaan oikeesti laskenut. Riippuu ihan mitä kilometrimittariin vuoden aikana tulee. Faija ajoi mun autolla aika reippasti parina ekana vuotena ja kuluvaa osaa sai reippasti vaihdella.
Toisaalta, rassaukynnys ihmisillä vaihtelee. Faija ei huomaa mitään, mutta kun saan auton itselleni ajoon, huomaan aina pikku jutut sopivan tauon jälkeen.
Mika.T kirjoitti:Ajatellen itseäni 18vuotiaana ja tuollainen w220 alla? Ei missään nimessä.
Toki jos isiliising toimii, eikä muutaman tonnin vuosittaiset korjaukset tunnu löpökulujen, vakuutuksien ja d-verojen lisänä missään niin mikäs siinä.
Haha Kyllähän pakka on kunnossa ihan ilman Isin avustusta sen verta että kyllä vuojessa tonnilla korjaa Mutta jos osoittautuu sudeksi tuo malli niin eihä se oo muutaku Mersu kiertoon ja uutta "halvempaa" mallia tilalle
RAM kirjoitti:No eihän sitä koskaan tiedä. En onneksi ole omia kulujani koskaan oikeesti laskenut. Riippuu ihan mitä kilometrimittariin vuoden aikana tulee. Faija ajoi mun autolla aika reippasti parina ekana vuotena ja kuluvaa osaa sai reippasti vaihdella.
Toisaalta, rassaukynnys ihmisillä vaihtelee. Faija ei huomaa mitään, mutta kun saan auton itselleni ajoon, huomaan aina pikku jutut sopivan tauon jälkeen.
Tottahan niihin SAA menemään vaikka kuinka paljon rahaa jos kaikki tingentangelit laittaa mitä löytyy ja vielä ajelee paljon ja raskaalla jalalla, sillähän sen saa rikkikin useimmin kuin normaalisti ajellen hienosti niinkuin noilla kuuluukin.
Normaali kolinoista ja natinoista olen kanssa tarkka, jos joku alkaa klapisemaan tai vinkumaan niin laitan samantien kuntoon, enkä seuraavaan katsastukseen kerää vikoja niinkuin moni tekee. Sitä mukaa laittaa ja uusii lamput ym.:t kun menee rikki niin on aina katsastus kunnossa eikä tunnu niinkään lompakossa.
Mercedes-Benz W212 350CDI -09 Airmatic
Mercedes-Benz W126 300SE -86
Pakko ajaa Mersuilla kun ei muilla pysty..
-------------------------------------------------------------------
noroljan kirjoitti:Laita se laturi konttiin vaan suoraan, aina välillä.
Kannattaa myös kokeilla toimiiko se kontin lukko avaimella, jos ei niin jo varuiksi yrittää vähän liuotella. Siinä vaiheessa, kun akku loppuu ja konttiin ei pääse edes avaimella, alkaa kauhea säätö
Lukon liuotus on tuottanut tulosta, nyt pyörii avaimella lukko edes takaisin ja luukku aukee niinkuin pitääkin Se vaan että kun auto on lukittuna ja avaimella avaa kontin luukun niin alkaa melkoinen vihellys ja valot vilkkuu, eli häly menee päälle mutta sammuu heti kun avaa kakella ovet. Tosiaan kiva ominaisuus keskellä yötä varsinkin jos ei ole kake taskussa.
Mercedes-Benz W212 350CDI -09 Airmatic
Mercedes-Benz W126 300SE -86
Pakko ajaa Mersuilla kun ei muilla pysty..
-------------------------------------------------------------------
Tuollanen w220 pihaan pyörähti tuossa vapunaattona useista varoituksista huolimatta Melko ruosteeton yksilö ovien alareunoja ja kaarien ulkopuolia lukuunottamatta, sisätiloiltaan siisti ja kilometrejäkin alle 200 tuhatta, koneena 320 cdi. Ja samoilla kylillä pyöritään kuin harrikan ässä, tosin 10km itään sekä tulevana kesänä vielä siirtokilvillä. Kuvia voin laittaa vaikka myöhemmin tännekkin päin.
PS. Jos kaarien ulkoreunoissa on ruostetta, niin sitä on sitten aikas varmasti siellä sisäpuolellakin. Takakaaret voipi olla sisältä puhki ja sieltä sitten virtaa vesi helmakoteloihin, joiden alaosa häviää ruosteena tienpientareelle. Jos yksilö on arvostettu suomiauto, on tämä hyvin todennäköistä.
Vaan eipä kaikkia moinen häiritse, eikä helmojen häviämistä katsurikaan välttämättä huomaa.
Onnittelut vaan täältäkin "naapurista" Joo kyllä ne aika ruostekasoja ovat vaikka ikää on vasta n.15V mutta niin kaikki muutkin esim c, ja e mallit ainakin. En tiedä millaista peltiä ovat käyttäneet kun ei kahta vuotta pysynyt korjauksen jälkeen emännän c-malli, nyt jo kukkii sieltä täältä ja maalit irtoaa.
Mercedes-Benz W212 350CDI -09 Airmatic
Mercedes-Benz W126 300SE -86
Pakko ajaa Mersuilla kun ei muilla pysty..
-------------------------------------------------------------------
Mika.T kirjoitti:Saako näitä "dynomodeen" kuten monet muut mallit?
Tähän ei tainnut olla vielä vastausta. Mutta joo, onnistuu kuten w211:ssä. Avainta kierretään virtalukossa yksi pykälä, jonka jälkeen painetaan R-näppäintä kolme kertaa. Avautuvasta piilovalikosta löytyy oma asetus dyno-modelle eli sitä kautta saa ESP:n kokonaan pois. Samalla lähtee ilmeisesti myös ABS.
JanneVillePetteri kirjoitti:Kyllähän sieltä sellainen valikko aukeaa..moottorin tyyppi näkyy ja jotain muuta..miten sitä valikkoa selataan/käytetään?
Ratin nuolinäppäimillä siirrytään eri valikkoihin. Dyno-valikossa + ja - vaihtaa toimintoa.
Sitten siellä on huoltonäytön nollaus, mutta muistaakseni huolto kannattaa kuitata Starilla. Syynä se, että Starissa voi kertoa, minkälaatuista öljyä käytti. MB 229.5:lle se antaa 20 000 km huoltovälin. Näin ainakin bensa-V8:ssa, jossa normaali väli on 15 000 km.
JanneVillePetteri kirjoitti:Kyllähän sieltä sellainen valikko aukeaa..moottorin tyyppi näkyy ja jotain muuta..miten sitä valikkoa selataan/käytetään?
Ratin nuolinäppäimillä siirrytään eri valikkoihin. Dyno-valikossa + ja - vaihtaa toimintoa.
Sitten siellä on huoltonäytön nollaus, mutta muistaakseni huolto kannattaa kuitata Starilla. Syynä se, että Starissa voi kertoa, minkälaatuista öljyä käytti. MB 229.5:lle se antaa 20 000 km huoltovälin. Näin ainakin bensa-V8:ssa, jossa normaali väli on 15 000 km.
Faceliftissä saattaa noin ollakkin, mutta pre-faceliftissä voi nollata huollon ihan normivalikoista, starilla voi sitten säätää paljon haluaa vaihtovälin muistutukseksi ja vaihtaa tarvittaessa A ja B-huoltojen välillä.
W163 ML 270 CDI -02 (OM612+722.6)
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
Ei omassa ässässä anna tehdä siinä valikossa mitään..ei nuolinäppäimillä siirry valikossa eri kohtiin..näkyy siinä kuiteskin moottorin öljyn taso ja jotain muuta.No ei tuo niin tärkeä valikko olekaan mut uusi "piilovalikko" taas itselle..