



Kilsoja ei enää tule kuin muutama tuhat vuodessa ja on muitakin kulkupelejä.
Kiitos vinkistä, tosiaankin löytyihän sitä muutaman tunnin sai lukea, tuli vaan siihen tulokseen että jos on järkevä niin ei kumpaakaan ja jos on ylimääräistä rahaa ja kokeilun halua niin hommaa molemmat ja vertailee itsenoroljan kirjoitti:Tuossa vastaavaa asiaa pohdittu:
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... hilit=w220" onclick="window.open(this.href);return false;
Jotenkin alkaa vaaka kallistumaan vanhemman panssarimallin puoleen. Joku tuossa tiesi että kyseisen W140 korimallin aikoinaan suunnitellut insinööri oli saanut potkut kun suunnitteli liian kalliin, varman ja hyvin toimivan auton siihen aikaan, mene ja tiedäMika.T kirjoitti:Mitä nyt olen molempia jonkuverran kynsinyt niin kyllä w140 on paljon paremmin rakennettu.
mm. sisustan osat on 140ssä jämäkämmin tehty eivätkä mene muovipäreet palasiksi heti ensimmäisellä irrotuskerralla.
Toki onhan 220 nykyaikasempi kaikilta osin. Sen myös huomaa ettei sitä ole niin viimeisenpäälle rahalla tehty.
220:n ilmajousitus on kyllä mukavan pehmeä toisin kuin rautajousinen 140, vaikka ei sekään mikään jyrä ole.
140 on myös ajossa hiljaisempi.
Onhan noita W140 koppaisia ollut jo muutama ja sen takia se kiinnostaiskin jälleen kun sen jotenkin jo tuntee. W220 ei ole oikein mitään mielikuvaa, kaverin autolla kerran kokeillut joku vuosi sitten, joten niillä sitä kai pitäis mennä koeajelemaan. Jotenkin se nyt vaan tässä vaiheessa ainakin tuntuis enempi "rahamiesten" autolta kalliiman hankintahinnan ja ylläpidon vuoksi, mee ja tiedäpera8x kirjoitti:kannattaa käydä koeajamassa molemmat ässät. ainakin tämä vanhempi.hieno peli ajaa.
Autoon tuli facelift suurinpiirtein 2003, jolloin ulkoisista muutoksista suurimpina uudet valot edessä ja takana (taakse lisää raitoja, eteen kirkkaat lasit). Samalla sisään tuli isonäyttöinen COMAND ja jonkin verran kromisomisteita. Muistelisin, että tässä vaiheessa 320 bensa korvaantui 350 bensalla ja samalla vapari S600 muuttui tuplaturbo S600:ksi (367 hv -> 500 hv). Myös AMG-versioiden tehot kasvoivat reilusti.harrikka95 kirjoitti:Uusi vuosi ja uudet kujeet![]()
W220 mallihan tuli joskus -98 lopuilla, nyt kysynkin että onko esim. -00 vielä täysin sama vai onko tullut mitään muutoksia/parannuksia mihinkään?
Tämä oli mielestäni hyvä ja asiallinen sekä kokemukseen perustuva kirjoitus. Kyllähän se niin on että ei aina pitäis sitä halvinta ostaa, oli se kumpi malli hyvänsä. Kannattaa satsata aikaa ja tähän mennessäkin on jo monessa asiassa viisaampi mihin kiinnittää huomiota niin ottaa huomioon ennen valintaa. Käytetystä autosta on kuitenkin kysymys molemmissa malleissa joten aina niissä jotain hommia piisaa vaikka ovatkin hiukan eri malliin suunniteltu ja rakennettu kuin ns. kansan autot. Se on hyvä puoli että autoa ei tarvi enää läheskään joka päivä joten kilometrit jää jonnekkin 5-10tkm väliin /v, harraste autoa siitä ei ole tarkoitus tehdä jolla vaan kesäisin ajellaan hienolla ilmalla, kyllä sen on tarkoitus olla valmiina kelillä kuin kelillä ja renkaat ym. sen mukaan. Juuri se nautiskelu pitäis saada autoiluun jota ei noilla tavallisilla eemeleillä ym:lla saa, kyllästyy kuukaudessa kattelemaan. Se siinä on aina että jos löytää jonku vähänkin mieleisen ehdokkaan niin yleensä se on toisella puolen suomea ittestä kattoen, kyllä saa ajella jos jokaisen perässä aina lähtee paikanpäälle ihmettelemään, pitäis olla luotettavaa tietoa autosta niin sitten kyllä lähtee. Muuten onko se nyt pahempi ruostumaan tuo w220 kuin w140 niinkuin toiset väittää? Ainakin samanikäiset c-mersut ja väykyt ovat aivan pehuja suurin osaS 420 L kirjoitti:Ilmeisesti on vaan käynyt hyvä tuuri noiden W 140 sekä W220 kanssa joista kumpikaan ei toki ole ollutkaan jokapäiväisessä käytössä, kuitenkin n. 10 000 km vuodessa niillä ajeltu ja molemmilla mittarissa yli 300 000 km. Ei niissä kummassakaan ole mitään ihmeellisiä vikoja ollut, alustan osia vaihdeltu ehkä vähän useammin kun pienemmissä, kuitenkaan ne ei paljon maksa ja ovat kulutustavaraa muissakin autoissa. Airmaticista ei ole mitään mennyt rikki ja siitä on pelkästään hyviä kokemuksia. Muutaman vuoden oli tuo W 140 ja nyt reilun vuoden vasta ollut W 220, mistään isosta kokemuksesta ei siis ole kysymys, halusin vaan kertoa siksi että ei noissa kummassakaan välttämättä isoja ongelmia ole. Vaikea on keksiä autoa jossa hintalaatusuhde olisi parempi kun W 220 ja kiva sillä on ajella! Aika kauan noita molempia kyllä etsin ja satoja kilometrejä ajelin "turhaan", kumpikaan ei ollut halvin, pikemminkin hintahaitarin yläpäässä. Mielestäni kannatti kyllä etsintään kuluttaa aikaa, hyvällä tuurilla tietysti se ensimmäinenkin voi olla hyvä.
Tottakai käyttö ja hoito vaikuttavat jos autossa ei ole sellaista suunnittelu- tai valmistusvikaa joka aiheuttaa säännöllisesti ruostumista (tai muuta vikaantumista).pforsell kirjoitti:Minun V220 on ollut ensimmäiset 9½ vuotta Suomessa. Ruostesuojattu uutena ja kertaalleen uusintakäsitelty 6v ikäisenä 2011. Ei ruostetta toistaseksi lainkaan. Käyttö ja hoito varmaan vaikuttavat osaltaan aika paljon ruostumisherkkyyteen?