Se turvallisuus onki jo yks hyvä syy ja myös se ettei ole mikään "amis bemari"harrikka95 kirjoitti:On itsellä vasta niin vähän kokemusta W220 mallista vielä mutta tähän asti ei ole muutakun positiivista sanottavaa ainakin bensakoneella. Sillä kerkee hyvin Suomen 80, 100 ja 120km/t ja riittää mullejosa kirjoitti:Vähän offtopiccia mutta nyt kun sain teidän huomionne niiin kertokaas te nyt jotka tuommoisen w220 omistatte, että onko järkevää ostaa ekaksi autoksi ja riittääkkö nuo heposet 320 cdi koneessa 18v jantterin "menohaluille"?Tuommoisia katsellut jonkun aikaa ja se w220 320 cdi tuntuis parhaalta vaihtoehdolta vm. 2000-2001. Kesällä ois saksan reissukin tiedos ja kilpiin pitäs saada vasta 2016 joten järkevää olisi ehkä sieltä tuoda? Autoverokaan ei mikään kaamea pitäisi olla tuolloin 2016...? Budjetti n. 4500 autoon +verot yms. Kiitos jo etukäteen jos joku osaa/jaksaa vastailla.
Nokivasarakonemiehet saa kertoa jokka tietää paremmin. Aikoinaan kun itte oli 18 oli vanha 1,6 esko kova sana, nykyään pitää olla joku pemari jolla sitten se henki lähteekin, näin on monelle käynyt
Onhan W220 ainakin autona turvallinen valinta kun on peltiä ympärillä enempi kuin monessa muussa.
W140<>W220
Re: W140<>W220
- harrikka95
- Mersumies

- Viestit: 643
- Liittynyt: Ma 19.11.2007 17:06
- Paikkakunta: Pohojanmaa
Re: W140<>W220
Ei muuta kuin jantterille kunnon ässä alle niin pääsee heti alkuunsa autoilun aateliinjosa kirjoitti:harrikka95 kirjoitti:Se turvallisuus onki jo yks hyvä syy ja myös se ettei ole mikään "amis bemari"josa kirjoitti:Vähän offtopiccia mutta nyt kun sain teidän huomionne niiin kertokaas te nyt jotka tuommoisen w220 omistatte, että onko järkevää ostaa ekaksi autoksi ja riittääkkö nuo heposet 320 cdi koneessa 18v jantterin "menohaluille"?Tuommoisia katsellut jonkun aikaa ja se w220 320 cdi tuntuis parhaalta vaihtoehdolta vm. 2000-2001. Kesällä ois saksan reissukin tiedos ja kilpiin pitäs saada vasta 2016 joten järkevää olisi ehkä sieltä tuoda? Autoverokaan ei mikään kaamea pitäisi olla tuolloin 2016...? Budjetti n. 4500 autoon +verot yms. Kiitos jo etukäteen jos joku osaa/jaksaa vastailla.
Täytyy olla erilainen ja jos haluaa ajaa ässällä, täytyy ajaa ässällä ;D
Mercedes-Benz W212 E220CDI -11
Re: W140<>W220
Minulla samaa vikaa kuin pforsell kirjoitti, tuntuu että autokuume vähäksi aikaa hellittänyt. 3v ajellut kaikkia ajot. Tuntuuhan tuo suhteellisen turvalliselta ikäisekseen. Paljon peltiä ympärillä ja turvatyynyjä myös.
Peesaan harikka95: ässä alle
Peesaan harikka95: ässä alle
W220 S320
Re: W140<>W220
Niin... Itse hommasin ässän faijalle turvalliseksi ajoautoksi, kun sille tulee tänä kesänä 70 vuotta mittariin. Eli W220 koppa sopii ihan hyvin vauvasta vaariin
Hyvin on faijalle kelvannut, kun neljässä vuodessa yli 100 000 tullut mittariin. Kelpaa kyllä mullekin, kun piti toinen ostaa itselle
Hyvin on faijalle kelvannut, kun neljässä vuodessa yli 100 000 tullut mittariin. Kelpaa kyllä mullekin, kun piti toinen ostaa itselle
Re: W140<>W220
Ajatellen itseäni 18vuotiaana ja tuollainen w220 alla? Ei missään nimessä.
Toki jos isiliising toimii, eikä muutaman tonnin vuosittaiset korjaukset tunnu löpökulujen, vakuutuksien ja d-verojen lisänä missään niin mikäs siinä.
Toki jos isiliising toimii, eikä muutaman tonnin vuosittaiset korjaukset tunnu löpökulujen, vakuutuksien ja d-verojen lisänä missään niin mikäs siinä.
Viimeksi muokannut Mika.T, Ti 03.02.2015 17:26. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Re: W140<>W220
Niin... Muutama tonni voi olla alakanttiin, einakin ekana vuonna 
- harrikka95
- Mersumies

- Viestit: 643
- Liittynyt: Ma 19.11.2007 17:06
- Paikkakunta: Pohojanmaa
Re: W140<>W220
Eikai ne nyt niin huonoja autoja ole että tonnitolkulla menee vuodessa rahaa ja haittaako tuo jos on kerran pakka kunnossa, meinaan sillä joka kyseli että riittääkö 320CDI:N tehot 18 vuotiaalle. Jos ei riitä niin optimointia kehiin 
Mercedes-Benz W212 E220CDI -11
Re: W140<>W220
No eihän sitä koskaan tiedä. En onneksi ole omia kulujani koskaan oikeesti laskenut. Riippuu ihan mitä kilometrimittariin vuoden aikana tulee. Faija ajoi mun autolla aika reippasti parina ekana vuotena ja kuluvaa osaa sai reippasti vaihdella.
Toisaalta, rassaukynnys ihmisillä vaihtelee. Faija ei huomaa mitään, mutta kun saan auton itselleni ajoon, huomaan aina pikku jutut sopivan tauon jälkeen.
Toisaalta, rassaukynnys ihmisillä vaihtelee. Faija ei huomaa mitään, mutta kun saan auton itselleni ajoon, huomaan aina pikku jutut sopivan tauon jälkeen.
Re: W140<>W220
HahaMika.T kirjoitti:Ajatellen itseäni 18vuotiaana ja tuollainen w220 alla? Ei missään nimessä.
Toki jos isiliising toimii, eikä muutaman tonnin vuosittaiset korjaukset tunnu löpökulujen, vakuutuksien ja d-verojen lisänä missään niin mikäs siinä.
- harrikka95
- Mersumies

- Viestit: 643
- Liittynyt: Ma 19.11.2007 17:06
- Paikkakunta: Pohojanmaa
Re: W140<>W220
Tottahan niihin SAA menemään vaikka kuinka paljon rahaa jos kaikki tingentangelit laittaa mitä löytyy ja vielä ajelee paljon ja raskaalla jalalla, sillähän sen saa rikkikin useimmin kuin normaalisti ajellen hienosti niinkuin noilla kuuluukin.RAM kirjoitti:No eihän sitä koskaan tiedä. En onneksi ole omia kulujani koskaan oikeesti laskenut. Riippuu ihan mitä kilometrimittariin vuoden aikana tulee. Faija ajoi mun autolla aika reippasti parina ekana vuotena ja kuluvaa osaa sai reippasti vaihdella.
Toisaalta, rassaukynnys ihmisillä vaihtelee. Faija ei huomaa mitään, mutta kun saan auton itselleni ajoon, huomaan aina pikku jutut sopivan tauon jälkeen.
Normaali kolinoista ja natinoista olen kanssa tarkka, jos joku alkaa klapisemaan tai vinkumaan niin laitan samantien kuntoon, enkä seuraavaan katsastukseen kerää vikoja niinkuin moni tekee. Sitä mukaa laittaa ja uusii lamput ym.:t kun menee rikki niin on aina katsastus kunnossa eikä tunnu niinkään lompakossa.
Mercedes-Benz W212 E220CDI -11
Re: W140<>W220
Kyllä sillä tonnilla alkuun pääsee. Muttei vuotta.josa kirjoitti:...sen verta että kyllä vuojessa tonnilla korjaa
- harrikka95
- Mersumies

- Viestit: 643
- Liittynyt: Ma 19.11.2007 17:06
- Paikkakunta: Pohojanmaa
Re: W140<>W220
Lukon liuotus on tuottanut tulosta, nyt pyörii avaimella lukko edes takaisin ja luukku aukee niinkuin pitääkinnoroljan kirjoitti:Laita se laturi konttiin vaan suoraan, aina välillä.
Kannattaa myös kokeilla toimiiko se kontin lukko avaimella, jos ei niin jo varuiksi yrittää vähän liuotella. Siinä vaiheessa, kun akku loppuu ja konttiin ei pääse edes avaimella, alkaa kauhea säätö
Mercedes-Benz W212 E220CDI -11
Re: W140<>W220
Tuollanen w220 pihaan pyörähti tuossa vapunaattona useista varoituksista huolimatta
Melko ruosteeton yksilö ovien alareunoja ja kaarien ulkopuolia lukuunottamatta, sisätiloiltaan siisti ja kilometrejäkin alle 200 tuhatta, koneena 320 cdi. Ja samoilla kylillä pyöritään kuin harrikan ässä, tosin 10km itään
sekä tulevana kesänä vielä siirtokilvillä. Kuvia voin laittaa vaikka myöhemmin tännekkin päin.
Re: W140<>W220
Onnea hankinnan johdosta
PS. Jos kaarien ulkoreunoissa on ruostetta, niin sitä on sitten aikas varmasti siellä sisäpuolellakin. Takakaaret voipi olla sisältä puhki ja sieltä sitten virtaa vesi helmakoteloihin, joiden alaosa häviää ruosteena tienpientareelle. Jos yksilö on arvostettu suomiauto, on tämä hyvin todennäköistä.
Vaan eipä kaikkia moinen häiritse, eikä helmojen häviämistä katsurikaan välttämättä huomaa.
PS. Jos kaarien ulkoreunoissa on ruostetta, niin sitä on sitten aikas varmasti siellä sisäpuolellakin. Takakaaret voipi olla sisältä puhki ja sieltä sitten virtaa vesi helmakoteloihin, joiden alaosa häviää ruosteena tienpientareelle. Jos yksilö on arvostettu suomiauto, on tämä hyvin todennäköistä.
Vaan eipä kaikkia moinen häiritse, eikä helmojen häviämistä katsurikaan välttämättä huomaa.
- harrikka95
- Mersumies

- Viestit: 643
- Liittynyt: Ma 19.11.2007 17:06
- Paikkakunta: Pohojanmaa
Re: W140<>W220
Onnittelut vaan täältäkin "naapurista"
Joo kyllä ne aika ruostekasoja ovat vaikka ikää on vasta n.15V mutta niin kaikki muutkin esim c, ja e mallit ainakin. En tiedä millaista peltiä ovat käyttäneet kun ei kahta vuotta pysynyt korjauksen jälkeen emännän c-malli, nyt jo kukkii sieltä täältä ja maalit irtoaa.

Mercedes-Benz W212 E220CDI -11
Re: W140<>W220
Tähän ei tainnut olla vielä vastausta. Mutta joo, onnistuu kuten w211:ssä. Avainta kierretään virtalukossa yksi pykälä, jonka jälkeen painetaan R-näppäintä kolme kertaa. Avautuvasta piilovalikosta löytyy oma asetus dyno-modelle eli sitä kautta saa ESP:n kokonaan pois. Samalla lähtee ilmeisesti myös ABS.Mika.T kirjoitti:Saako näitä "dynomodeen" kuten monet muut mallit?
R170 SLK200 K -00
eksät 8 kpl: W220 S500 4matic -05, W211 E500 4matic -05, S210 E55 AMG 4matic -01, W210 E320 4matic -99, W210 E240 -01, W210 E200 -00, W124 E420 -94, W124 220E -93
eksät 8 kpl: W220 S500 4matic -05, W211 E500 4matic -05, S210 E55 AMG 4matic -01, W210 E320 4matic -99, W210 E240 -01, W210 E200 -00, W124 E420 -94, W124 220E -93
Re: W140<>W220
Itse tempasin dynossa liittimen irti ABS-venttiiliyksiköstä.
-
JanneVillePetteri
- Vakiokalustoa

- Viestit: 372
- Liittynyt: Pe 11.12.2009 22:48
Re: W140<>W220
Kyllähän sieltä sellainen valikko aukeaa..moottorin tyyppi näkyy ja jotain muuta..miten sitä valikkoa selataan/käytetään?
Re: W140<>W220
en saanut -03:ssa moista näkymään.
Re: W140<>W220
Ratin nuolinäppäimillä siirrytään eri valikkoihin. Dyno-valikossa + ja - vaihtaa toimintoa.JanneVillePetteri kirjoitti:Kyllähän sieltä sellainen valikko aukeaa..moottorin tyyppi näkyy ja jotain muuta..miten sitä valikkoa selataan/käytetään?
Sitten siellä on huoltonäytön nollaus, mutta muistaakseni huolto kannattaa kuitata Starilla. Syynä se, että Starissa voi kertoa, minkälaatuista öljyä käytti. MB 229.5:lle se antaa 20 000 km huoltovälin. Näin ainakin bensa-V8:ssa, jossa normaali väli on 15 000 km.
R170 SLK200 K -00
eksät 8 kpl: W220 S500 4matic -05, W211 E500 4matic -05, S210 E55 AMG 4matic -01, W210 E320 4matic -99, W210 E240 -01, W210 E200 -00, W124 E420 -94, W124 220E -93
eksät 8 kpl: W220 S500 4matic -05, W211 E500 4matic -05, S210 E55 AMG 4matic -01, W210 E320 4matic -99, W210 E240 -01, W210 E200 -00, W124 E420 -94, W124 220E -93
Re: W140<>W220
Faceliftissä saattaa noin ollakkin, mutta pre-faceliftissä voi nollata huollon ihan normivalikoista, starilla voi sitten säätää paljon haluaa vaihtovälin muistutukseksi ja vaihtaa tarvittaessa A ja B-huoltojen välillä.Tur_o kirjoitti:Ratin nuolinäppäimillä siirrytään eri valikkoihin. Dyno-valikossa + ja - vaihtaa toimintoa.JanneVillePetteri kirjoitti:Kyllähän sieltä sellainen valikko aukeaa..moottorin tyyppi näkyy ja jotain muuta..miten sitä valikkoa selataan/käytetään?
Sitten siellä on huoltonäytön nollaus, mutta muistaakseni huolto kannattaa kuitata Starilla. Syynä se, että Starissa voi kertoa, minkälaatuista öljyä käytti. MB 229.5:lle se antaa 20 000 km huoltovälin. Näin ainakin bensa-V8:ssa, jossa normaali väli on 15 000 km.
-
JanneVillePetteri
- Vakiokalustoa

- Viestit: 372
- Liittynyt: Pe 11.12.2009 22:48
Re: W140<>W220
Ei omassa ässässä anna tehdä siinä valikossa mitään..ei nuolinäppäimillä siirry valikossa eri kohtiin..näkyy siinä kuiteskin moottorin öljyn taso ja jotain muuta.No ei tuo niin tärkeä valikko olekaan mut uusi "piilovalikko" taas itselle..



