Jonessin w124 om606
Re: Jonessin w124
no joo. noi teollisuuden puhaltimet taitaa olla ihan oma juttunsa. ei ole semmosista paljon kokemuksia, että voihan se pelti mennäkkin jontkalle. sitä tässä ihmettelen, että oli se sitten pilteman puhallin, taikka oikee puhallin, niin jos sieltä lokarista vähän sieltä täältä nurkista puhaltelee ruosteita pois, niin ei kait se siitä mutkalle mene? jos koko pellin puhaltaa, niin sittehän se on taase eri asia.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: Jonessin w124
Mitenköhän tuo peräkontti pitäis käsitellä? Löyty nimittäin hitsattavaa noitten lamppujen ympärykset on aikas rapsakat. Pitäskö ensin vähän puhaltaa, että näkee mistä rälläköidä ja sitten hitsata, sen jälkeen hiekkapuhaltaa uudestaan ja sitten maalia vai mitä ootte siihen päälle vetänyt?
E: Onko tämä peräkontin luukku? http://www.kl-varaosat.fi/verkkokauppa/ ... /36939/802" onclick="window.open(this.href);return false;
E: Onko tämä peräkontin luukku? http://www.kl-varaosat.fi/verkkokauppa/ ... /36939/802" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Jonessin w124
Jonessi kirjoitti:Ruostetta on hyvin vähän.
Jonessi kirjoitti:Hitsattavaa tossa autossa ei taida olla pätkääkään.
Näinhän siinä aina käy, ruosteettomat mersut muuttuvat mätäraudoiksi kun niitä alkaa vähän enemmän tosissaan kopistamaan.Jonessi kirjoitti:Löyty nimittäin hitsattavaa noitten lamppujen ympärykset on aikas rapsakat.
Asiaan...jollet halua mitään suurempaa osuutta vaihtaa perään eli kokonaisuutta, jolloin tulos on yleensä aina parempi/kestävämpi/helpompi/halvempi, niin puhallat kaiken ruosteen pois pellin etu- ja takapuolelta. Puhaltaessa se reikä suurenee ja suurenee kun se hapan metalli häviää pölynä ilmaan. Lopuksi sulla on vain tervettä peltiä siinä. Sitten vain askarrellaan hitsaukoneella puuttuvat palat paikalleen, kaikki ruostunut pitää poistaa ja useimmiten enemmän ruostetta on siellä pellin kääntöpuolella.
Korjaushitsauksen jälkeen riittää yleensä kun ne saumat siistii rälläkällä tjms. tarkoitukseen soveltuvalla hionnalla, toki ne voi puhaltaakin mutta joo, kyllä se työ tekijäänsä neuvoo paremmin kuin internet.
(Ei ole mitään valmiita kontinluukkuja tuohon hintaan, hommaa ruosteettomasta purkuautosta luukku jos tarvitsee vaihtaa).
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: Jonessin w124
Hiekkapuhallus venyttää peltiä siksi kun hiekka " takoo" pintaa, samalla pinta muokkauslujittuu. Esim. kiertokanget ja kampurat puhalletaan usein teräs-, tai lasikuulalla, että pinta muokkauslujittuisi, siitä särö ydintyy hiukan heikommin. Pienet paineet ja iso välimatka, niin onnistuu pellinkin puhallus.
Viimeksi muokannut tuhkis, Ti 09.08.2011 20:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
0442890665
kari.tuhkanen@gmail.com
kari.tuhkanen@gmail.com
Re: Jonessin w124
http://s1213.photobucket.com/albums/cc4 ... 011462.jpg" onclick="window.open(this.href);return false; Kivassa paikassa
http://s1213.photobucket.com/albums/cc4 ... 011460.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://s1213.photobucket.com/albums/cc4 ... 011457.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Vielä pitäis purkaa pikkusen osia pois nii josko sitä pääsis hitsailee ja muuta viikonloppuna. Irrotettavaa ois vielä 1 takaovi, pari listaa ja muutamia pikku nippeleitä. Perkele ku halkes tuulilasi pikkusen tuolta yläreunasta listaa irrotellessa Joku 15cm pitkä halkeama, muuten ois lasi ollut täysin ehjä Paljonko tähän maksaa tuulilasi?
http://s1213.photobucket.com/albums/cc4 ... 011460.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://s1213.photobucket.com/albums/cc4 ... 011457.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Vielä pitäis purkaa pikkusen osia pois nii josko sitä pääsis hitsailee ja muuta viikonloppuna. Irrotettavaa ois vielä 1 takaovi, pari listaa ja muutamia pikku nippeleitä. Perkele ku halkes tuulilasi pikkusen tuolta yläreunasta listaa irrotellessa Joku 15cm pitkä halkeama, muuten ois lasi ollut täysin ehjä Paljonko tähän maksaa tuulilasi?
Re: Jonessin w124
pikkumersuun on asennettuna jossain parinsadan korvilla niin tuskin on kaukana lankussakaan
w201 om605
Re: Jonessin w124
Kuopiosa, lasi ilman sävytettyä yläreunaa 210€ heinäkuussa, vaihdettuna.
0442890665
kari.tuhkanen@gmail.com
kari.tuhkanen@gmail.com
Re: Jonessin w124
Ei kun vakiopaikassa
http://www.kolumbus.fi/vesa.eskola/w124/pic0051.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.kolumbus.fi/vesa.eskola/w124/pic0048.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.kolumbus.fi/vesa.eskola/w124/pic0096.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.kolumbus.fi/vesa.eskola/w124/pic0051.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.kolumbus.fi/vesa.eskola/w124/pic0048.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.kolumbus.fi/vesa.eskola/w124/pic0096.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: Jonessin w124
Pitää koittaa saada köysiä liikkeisii 100e sävytetty vaihdettuna C124 kuuppaatuhkis kirjoitti:Kuopiosa, lasi ilman sävytettyä yläreunaa 210€ heinäkuussa, vaihdettuna.
MB 220CDI C -07
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
Re: Jonessin w124
pakko kysyä että mikä on C124? vai tarkoitetaanko tällä 93 ennen valmistettuja?
w201 om605
Re: Jonessin w124
C124 = coupejekku90 kirjoitti:pakko kysyä että mikä on C124? vai tarkoitetaanko tällä 93 ennen valmistettuja?
W124 = sedan
S124 = farmari
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: Jonessin w124
http://s1213.photobucket.com/albums/cc4 ... 011479.jpg" onclick="window.open(this.href);return false; Tämmöstä tänään, kansi lähtee työstöön.
Asioita joita etsinnässä: Kuskin penkki, E-mallin peräluukun kansi, om603 syöttöpumppu ei väliä onko 7mm vai ei. Ei muuten kingin zxn 10mm kestänyt noita kannen pultin aukasuja vaan napsahti poikki.
Asioita joita etsinnässä: Kuskin penkki, E-mallin peräluukun kansi, om603 syöttöpumppu ei väliä onko 7mm vai ei. Ei muuten kingin zxn 10mm kestänyt noita kannen pultin aukasuja vaan napsahti poikki.
Re: Jonessin w124
Millanen pistehiekkapuhallus laite ois hyvä? Ite tilasin netistä tuommosen Yama merkkisen laitteen niin pääsee taas jatkamaan rojektia. On ollu vähän hiljasta kun ollu kaiken näköstä muuta "tärkeetä". Vähän polttelis josko pääsis talvella kokeilemaan tuota Tämäkin on varmaan jo sataan kertaan kerrattu että miten se nyt kannattais sen hitsauksen jälkeen suojailla? Esim ne paikat johon vedetään massa. Ostin tämmöset ainekset tuossa yks päivä:
Lasikuitikitti 500g
CS MULTI GREEN incl. hardener
KS-500 ALUSTAMASSA 1l kierretölkki, musta, bitumi
KS-300 KOTELOSUOJAVAHA 1L VALKEAHKO, 160 C
D 831 UNIVERSEL TARTUNTAPOHJA
D 832 UNIVERSEL HAPPOKOVETE
2K VOC 540 FILLERI + VERY FAST KOV. musta 1,25l
CoraLux HS kovete 60 nopea 1dl
D 807 deltron ohenne
Lasikuitikitti 500g
CS MULTI GREEN incl. hardener
KS-500 ALUSTAMASSA 1l kierretölkki, musta, bitumi
KS-300 KOTELOSUOJAVAHA 1L VALKEAHKO, 160 C
D 831 UNIVERSEL TARTUNTAPOHJA
D 832 UNIVERSEL HAPPOKOVETE
2K VOC 540 FILLERI + VERY FAST KOV. musta 1,25l
CoraLux HS kovete 60 nopea 1dl
D 807 deltron ohenne
Re: Jonessin w124
Nyt on mersu vähän mennyt eteenpäin eikä ole jaksanut laittaa kuvia ollenkaan. Kaikki maalattavat osat on maalattu ja moottori on paikoillaan. Moottorista puuttuu kaikki öljynlauhduttimet, coolerit, ahtoputket, kaasuvivustot ym.
Re: Jonessin w124
Onko kellään koskaan mennyt turbiinin ne 6 kpl m8 pulttia poikki? Mulla nimittäin meni, viikonlopulle pikku operaatio.. Paljonkohan maksaa uus/käytetty turbiini jos ei nuo pultit lähe tuolta kiltisti?
e: meneeköhän ne poikki jos ne jää löysälle ja vetolevy pääsee "hakkaamaan"
e: meneeköhän ne poikki jos ne jää löysälle ja vetolevy pääsee "hakkaamaan"
Re: Jonessin w124
luulis noita turbiineja lojuvan vähän joka tallissa. yleensä, kun vaihdelaatikko lakkaa toimimasta, niin vika on toosassa, mikä lentää roskiin ja jäljelle jää ehjä turbiini. turbiineissa ei kösittääkseni ihan hirveesti vikoja ole ollut. lait osto ilmotus. luulis lähtevän muutamalla kympillä.
ei ole turbiinin pultit koskaan katkennu, mutta vetolevy on kerran revenny kesken kiihdytyksen. en tiä mikä senkin aiheutti. oli muistaakseni 300 pensakoneesta aski, turbiini ja vetolevy.
ei ole turbiinin pultit koskaan katkennu, mutta vetolevy on kerran revenny kesken kiihdytyksen. en tiä mikä senkin aiheutti. oli muistaakseni 300 pensakoneesta aski, turbiini ja vetolevy.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: Jonessin w124
minulla lojuu 722.3 joku turpiini ylimääräsenä. yv.tä jos kiinnostaa nii laitetaa hinta kohallee
Menneitä paljon.
Re: Jonessin w124
Ne pultit oli näköjään pohjannut ennen ku ne oli mitään ehtiny kiristää, ihmekkään että katkesi. Mutta siitä sitten aiheutu semmoinen vähän kyseenalasempi homma kun kampiakselin päässä oleva keskitys monttu on kulunut kun se turbiini on pyörinyt siinä tyhjää. Siinä kohtaa ei varmaan saa olla paljoa heittoa?
Re: Jonessin w124
saman lailla mulla oli turbiini hangannu sitä monttua, kun vetolevy meni rikki. oikeestaan se oli jotenkin jumttunu sinne koloonsa koko turbiini, ettei meinannu millään lähteä edes pois. sitten vaan liukuvasaralla paukuttelin aikani, ni lähti. aika hienon näkönen se kampuran pää oli.. sinne vaan uusilla hiluilla kasaan ja toimi ihan normaalisti. ei nää vanhat ole niin kranttuja.Jonessi kirjoitti:Ne pultit oli näköjään pohjannut ennen ku ne oli mitään ehtiny kiristää, ihmekkään että katkesi. Mutta siitä sitten aiheutu semmoinen vähän kyseenalasempi homma kun kampiakselin päässä oleva keskitys monttu on kulunut kun se turbiini on pyörinyt siinä tyhjää. Siinä kohtaa ei varmaan saa olla paljoa heittoa?
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: Jonessin w124
No joo vähän hioin niitä molempia kuoppaa ja uloketta ja löin kasaan. Hyvin tuntus pelittävän. Mutta nyt sitten pimahti sisävalot.. Laitoin mankan sähköt uusiks eli akulta plus, maa ja heräte ja kaikki kajareiden piuhat uusiks. Otin ylimääräsiä johtoja pois siinä oli muistaakseni joku iso musta mokkula ja pari sulake pesää. Ensin toimi kaikki mutta yhtäkkiä enää puolet mittariston valoista pelasi. Nyt ei taida toimia ykskään sisävalo vaikka uusin sulakkeet ja pari polttimoa vaihdoin uusiin. Aika säälittävän näkösiä kytköksiä varsinkin ratin ala puolella siellä on rosvoliittimiä, jotaki himskatin jääkiekkoteipin kaltaista teippiä ja irtonaisia johtoja. Kaikki sähköt uusiks varmaan on aika ylivoimainen homma vaikka ottas kaikki turhat pois. ?
niin ja joku releen napse kuuluu ku heiluttaa sähkö johtoja hanska lokeron alapuolelta, oisko joku ovikytkimeen liittyvä? ne johot ei välttämättä oo ihan oikein.
E: Sisävaloista toimii nyt vain mittariston ne alavalot missä on kaikkea srs valoa ja abs valoa ym.
ja vielä lisä tietoa. se takavalo toimii joka ilmoittaa oven olevan auki. Kokeilin vaihtaa polttimoa, ei vaikutusta. Polttimo oli kyllä palanut joka siinä oli.. turvavyö valo toimii myös. eli ainoot jotka ei toimi on ne kojetaulun valot.
E2: Probleema selvitetty. Käytin hakua ja selvis että paljon ollu vikaa tuossa himmentimessä. Otin mittariston irti ja otin himmentimen irti putsasin rasvan poistajalla ja lopuks wd-40. Nyt pelittää. Mittariston muuten saa helposti irti kun irrottaa sen mittariston vieressä olevan tuuletus räppänän, saa hyvin hanskalla otteen mittaristoon.
niin ja joku releen napse kuuluu ku heiluttaa sähkö johtoja hanska lokeron alapuolelta, oisko joku ovikytkimeen liittyvä? ne johot ei välttämättä oo ihan oikein.
E: Sisävaloista toimii nyt vain mittariston ne alavalot missä on kaikkea srs valoa ja abs valoa ym.
ja vielä lisä tietoa. se takavalo toimii joka ilmoittaa oven olevan auki. Kokeilin vaihtaa polttimoa, ei vaikutusta. Polttimo oli kyllä palanut joka siinä oli.. turvavyö valo toimii myös. eli ainoot jotka ei toimi on ne kojetaulun valot.
E2: Probleema selvitetty. Käytin hakua ja selvis että paljon ollu vikaa tuossa himmentimessä. Otin mittariston irti ja otin himmentimen irti putsasin rasvan poistajalla ja lopuks wd-40. Nyt pelittää. Mittariston muuten saa helposti irti kun irrottaa sen mittariston vieressä olevan tuuletus räppänän, saa hyvin hanskalla otteen mittaristoon.
Re: Jonessin w124
Mikähän on kampiakselin laakeripukkien kiristysmomentti tossa 606 koneessa? Tuli kampiakseli remppa ku dampperin pyörä irtosi..
Re: Jonessin w124
En millää viihtis vääntää niitä perstuntumalta, oisko jotai sivua josta löytys vaikka samantien kaikki muutki kiristysmomentit?
E: Löysin jotku 603 koneen kiristysmomentteja niin laitoin sitte niitte mukaa.. Runkopukit on nyt 90nm ja kiertokangen pukit 30nm ja 90 astetta.
E: Löysin jotku 603 koneen kiristysmomentteja niin laitoin sitte niitte mukaa.. Runkopukit on nyt 90nm ja kiertokangen pukit 30nm ja 90 astetta.
Re: Jonessin w124
Kampiakselin vaihtoa..
Vähän menee nuo webaston letkut pinta asennuksena
Saakos autoa leimattua ilman etupuskuria?
Oiskohan vaihteistonlauhuttimeksi riittänyt pienempikin lauhdutin? Mihin ootte yleensä asentanut tuon lauhuttimen ja pitäiskö kiinnikkeiden välissä olla kumia ettei nuo ala repeillä nuo korvakkeet?
Kickdown vivusto rakennettuna kiilateräksen pätkistä.
http://s1213.photobucket.com/user/Jones ... sort=3&o=0
Vähän menee nuo webaston letkut pinta asennuksena
Saakos autoa leimattua ilman etupuskuria?
Oiskohan vaihteistonlauhuttimeksi riittänyt pienempikin lauhdutin? Mihin ootte yleensä asentanut tuon lauhuttimen ja pitäiskö kiinnikkeiden välissä olla kumia ettei nuo ala repeillä nuo korvakkeet?
Kickdown vivusto rakennettuna kiilateräksen pätkistä.
http://s1213.photobucket.com/user/Jones ... sort=3&o=0
Viimeksi muokannut Jonessi, To 21.11.2013 15:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Jonessin w124
Nyt ois tuulilasin operaatio käynnissä. Ensin vanha tuulilasi pois, olipas kettumainen homma Yllätykseksi ruostetta olikin aika vähän.
Sitten rälläkällä piikkilaikalla liima pois sitten lamellilaikalla hiominen pellille ja ruoste kohdat tuli hiekkapuhallettua. Siihen pensselillä 2k epoksi.
Saakohan nuita listakiinnikkeitä kl varaosasta? Toinen vaihtoehto olis että hiekkapuhaltas nuo ruosteiset ja maalais vaikka mustaks ne. Pitäis kuitenki lasi liimata huomenissa paikalleen..
Sitten rälläkällä piikkilaikalla liima pois sitten lamellilaikalla hiominen pellille ja ruoste kohdat tuli hiekkapuhallettua. Siihen pensselillä 2k epoksi.
Saakohan nuita listakiinnikkeitä kl varaosasta? Toinen vaihtoehto olis että hiekkapuhaltas nuo ruosteiset ja maalais vaikka mustaks ne. Pitäis kuitenki lasi liimata huomenissa paikalleen..
Re: Jonessin w124 om606
Tulipa tehtyä pakosarja, vielä pitäis hukkaportin putket hitsailla ja keraami pinnoitus niskaan. Kollektori on ptracingin käsialaa.
Ja ostin myös holset hx40 super 14" pesällä.
Syöttöpumppuun vaihdettiin siekkisen kanssa 7mm elementit, ruotsista tuli ulkoinen alda. Onkohan 7mm pumpulla samallailla säätäminen kun vakio pumpulla että tietyssä vaiheessa alkaa kierrokset leijumaan kun on tarpeeksi syöttöruuvia avattu? Saa nähdä kauanko vakio 722,3 kestää luistelematta
Ois muuten pari om606 pakosarjan laippaa ylimääräisenä.
Ja ostin myös holset hx40 super 14" pesällä.
Syöttöpumppuun vaihdettiin siekkisen kanssa 7mm elementit, ruotsista tuli ulkoinen alda. Onkohan 7mm pumpulla samallailla säätäminen kun vakio pumpulla että tietyssä vaiheessa alkaa kierrokset leijumaan kun on tarpeeksi syöttöruuvia avattu? Saa nähdä kauanko vakio 722,3 kestää luistelematta
Ois muuten pari om606 pakosarjan laippaa ylimääräisenä.
Re: Jonessin w124 om606
Tulipa vaihdettua mersuun eibachin madallusjouset mallimerkiltään 2518-40. Edessä kakkosen kumit ja takana kolmosen. Takaa navasta kaareen 31cm ja edessä 32cm. Saakohan taka jouselle miten paksuja jousikumeja? 3,5 pakoputkesta siitä perän vieressä maavara jotain 5cm luokkaa Eipä paljon metsällä käydä mersulla. Eikä tuo vielä ole silleen omaan silmään edes matala..
Saa nähdä mikä on tilanne kun saa rh:t vaihdettua taas alle, tässä kuva viime lokakuusta kun edestä oli laikattu 1 kierros jousista pois.
Kummasti tuntus 722,3 kestävän kunhan ajelee pakkovaihteilla Heti tosin luistaa jos vaihtaa kaasupohjassa. Täytyy se kuitenkin vahvistuttaa että pääsee penkittään paljonko ite tehdyllä pumpulla ja hx40 superilla saa voimoo. Toivottavasti mennään lähemmäs 400hp
Saa nähdä mikä on tilanne kun saa rh:t vaihdettua taas alle, tässä kuva viime lokakuusta kun edestä oli laikattu 1 kierros jousista pois.
Kummasti tuntus 722,3 kestävän kunhan ajelee pakkovaihteilla Heti tosin luistaa jos vaihtaa kaasupohjassa. Täytyy se kuitenkin vahvistuttaa että pääsee penkittään paljonko ite tehdyllä pumpulla ja hx40 superilla saa voimoo. Toivottavasti mennään lähemmäs 400hp