W124 250D TD

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Avatar
kive
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: Ke 26.01.2011 20:14
Paikkakunta: Ulvila

W124 250D TD

Viesti Kirjoittaja kive »

Heipähei foorumin väki..

Mitä mieltä olette -90 luvun alkupuolen 500 tkm ajetusta (mittarilukema) 250 D farkku mersusta. Autossa ei ole juurikaan mitään extravarusteita. Mihin kiinnitän huomiota kun olen myyjän kanssa kasvotusten ja myyjä kehuu ja minä "luulen" olevani asiantuntijaostaja. Manuaali vai automaatti?? Mistä alkaa ruostumaan ja mihin "piilopaikkoihin" kannattaa ruosteen takia kiinnittää huomiota.. Kaikki muukin kyseisessä mallissa kiinnostaa tulevaa mersukuumeessa olevaa ostajaa kiinnostamaan.
Kiitos etukäteen!!
teppo21
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 275
Liittynyt: Ma 02.02.2009 12:04

Re: W124 250D TD

Viesti Kirjoittaja teppo21 »

Manuaali kuluttaa vähemmän, automaatti toki vaivattomampi mutta laiska. Automaattivaihteisessa laatikko ei saa luistaa vaihtaessa(kierrokset ei saa nousta), ei myöskään "pamauttaa" vaihteita päälle.

Takapäässä on hydraulinen tasonsäätö/iskunvaimennus ei saa vuotaa eikä olla "pompottava" jos pompottaa töyssyissä, kaasupallot rikki= pallot maksaa ~300€+ työt

Kuskin jalkotilan kohdalla on vedenpistoreikä pohjassa, yleensä siltä kohdalta pehmeä. Takapyörien edestä kotelot myös usein pehmeitä. Tunkinreijät.

Siinäpä nyt alkuun :)
Avatar
h3ba
Mersumies
Mersumies
Viestit: 954
Liittynyt: Pe 22.06.2007 12:43
Paikkakunta: Haparanda

Re: W124 250D TD

Viesti Kirjoittaja h3ba »

teppo21 kirjoitti:
Takapäässä on hydraulinen tasonsäätö/iskunvaimennus ei saa vuotaa eikä olla "pompottava" jos pompottaa töyssyissä, kaasupallot rikki= pallot maksaa ~300€+ työt
Pallot 100e/kpl eli 2kpl 200e. Itse vaihtotyö ei ole hankala, MUTTA tahtoo olla kovin kovasti mutterit siellä kiinni, jos ei auton eliniän aikana ole vaihettu.
Foorumilta löytyy ohjeet tähänkin..
xXx:
MB S210 320CDI Avantgarde -00 Kutikuti by Tapio89
MB S124 300TDT -92
MB C124 300CE 24V Sportline -91
MB W124 300D -93
MB W201 190D -86
Avatar
kive
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: Ke 26.01.2011 20:14
Paikkakunta: Ulvila

Re: W124 250D TD

Viesti Kirjoittaja kive »

Kiitos Teppo21 ja h3ba tämäkin on hyvää tietoa tietämättömälle..
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: W124 250D TD

Viesti Kirjoittaja atlas »

Ja nuo kilometrit ei ole vielä mitään mutta kuitenkin jos kansiremonttia ei ole tehty niin taitais olla edessä.Muut voi sitten korjata jos olen väärässä.
Ja jakoketju heti vaihtoon jos ei ole operoitu.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Re: W124 250D TD

Viesti Kirjoittaja pera8x »

atlas kirjoitti:Ja nuo kilometrit ei ole vielä mitään mutta kuitenkin jos kansiremonttia ei ole tehty niin taitais olla edessä.Muut voi sitten korjata jos olen väärässä.
Ja jakoketju heti vaihtoon jos ei ole operoitu.
jeps. pahvin saa vaihtaa noin. 400tkm-700tkm. nimimerkillä: mersuiluni aikana kolmeen omaan autoon vaihtanu ja neljäs odottaa paraikaa.
W201 250DT 20V
w201 190E
Vastaa Viestiin