Heipähei foorumin väki..
Mitä mieltä olette -90 luvun alkupuolen 500 tkm ajetusta (mittarilukema) 250 D farkku mersusta. Autossa ei ole juurikaan mitään extravarusteita. Mihin kiinnitän huomiota kun olen myyjän kanssa kasvotusten ja myyjä kehuu ja minä "luulen" olevani asiantuntijaostaja. Manuaali vai automaatti?? Mistä alkaa ruostumaan ja mihin "piilopaikkoihin" kannattaa ruosteen takia kiinnittää huomiota.. Kaikki muukin kyseisessä mallissa kiinnostaa tulevaa mersukuumeessa olevaa ostajaa kiinnostamaan.
Kiitos etukäteen!!
W124 250D TD
Re: W124 250D TD
Manuaali kuluttaa vähemmän, automaatti toki vaivattomampi mutta laiska. Automaattivaihteisessa laatikko ei saa luistaa vaihtaessa(kierrokset ei saa nousta), ei myöskään "pamauttaa" vaihteita päälle.
Takapäässä on hydraulinen tasonsäätö/iskunvaimennus ei saa vuotaa eikä olla "pompottava" jos pompottaa töyssyissä, kaasupallot rikki= pallot maksaa ~300€+ työt
Kuskin jalkotilan kohdalla on vedenpistoreikä pohjassa, yleensä siltä kohdalta pehmeä. Takapyörien edestä kotelot myös usein pehmeitä. Tunkinreijät.
Siinäpä nyt alkuun
Takapäässä on hydraulinen tasonsäätö/iskunvaimennus ei saa vuotaa eikä olla "pompottava" jos pompottaa töyssyissä, kaasupallot rikki= pallot maksaa ~300€+ työt
Kuskin jalkotilan kohdalla on vedenpistoreikä pohjassa, yleensä siltä kohdalta pehmeä. Takapyörien edestä kotelot myös usein pehmeitä. Tunkinreijät.
Siinäpä nyt alkuun

Re: W124 250D TD
Pallot 100e/kpl eli 2kpl 200e. Itse vaihtotyö ei ole hankala, MUTTA tahtoo olla kovin kovasti mutterit siellä kiinni, jos ei auton eliniän aikana ole vaihettu.teppo21 kirjoitti:
Takapäässä on hydraulinen tasonsäätö/iskunvaimennus ei saa vuotaa eikä olla "pompottava" jos pompottaa töyssyissä, kaasupallot rikki= pallot maksaa ~300€+ työt
Foorumilta löytyy ohjeet tähänkin..
xXx:
MB S210 320CDI Avantgarde -00 Kutikuti by Tapio89
MB S124 300TDT -92
MB C124 300CE 24V Sportline -91
MB W124 300D -93
MB W201 190D -86
MB S210 320CDI Avantgarde -00 Kutikuti by Tapio89
MB S124 300TDT -92
MB C124 300CE 24V Sportline -91
MB W124 300D -93
MB W201 190D -86
Re: W124 250D TD
Kiitos Teppo21 ja h3ba tämäkin on hyvää tietoa tietämättömälle..
Re: W124 250D TD
Ja nuo kilometrit ei ole vielä mitään mutta kuitenkin jos kansiremonttia ei ole tehty niin taitais olla edessä.Muut voi sitten korjata jos olen väärässä.
Ja jakoketju heti vaihtoon jos ei ole operoitu.
Ja jakoketju heti vaihtoon jos ei ole operoitu.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W124 250D TD
jeps. pahvin saa vaihtaa noin. 400tkm-700tkm. nimimerkillä: mersuiluni aikana kolmeen omaan autoon vaihtanu ja neljäs odottaa paraikaa.atlas kirjoitti:Ja nuo kilometrit ei ole vielä mitään mutta kuitenkin jos kansiremonttia ei ole tehty niin taitais olla edessä.Muut voi sitten korjata jos olen väärässä.
Ja jakoketju heti vaihtoon jos ei ole operoitu.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E