luupaa85 kirjoitti:tarvittais pikaisesti hieman perustietoja,haulla ei löytynyt..autona w201 2,0e,auto vm.86 mutta moottori vm.93:sta..sytkä osat kuitenkin vanhasta motista eli ihan säätimet ja anturi jakajassa..
-mikä mahtaa olla sytytys järjestys (1342??)?
-onko ykkös pytty jäähdyttimen vai laatikon puolella??
-ja mikä mahtaa olla sytytysennakko?
sytkä osien vaihdon jälkeen auto paukutti putkeen aivan sairaasti eikä lähde käymään..eli luultavasti ihan helkkarin myöhäsellä tai johdot väärin

Onko kärry kaasuttimella vai ruiskulla? Katilla vai ilman? Tässä kuitenkin Alfamerin antamat arvot:
Sytytysennakko joutokäynnillä:
1.8-litrainen moottori..............................................................................................8-12 ast. EYKK
2.0 litrainen moottori:
Kaasutinmoottori Pierburg-kaasuttimella..............................................................11-15 ast. EYKK
Kaasutinmoottori Stomberg-kaasuttimella............................................................10-16 ast. EYKK
Suihkutusmoottori ilman katalysaattoria...............................................................12-18 ast. EYKK
Suihkutusmoottori katalysaattorilla......................................................................8-12 ast. EYKK
2.3-litrainen moottori:
ilman katalysaattoria.........................................................................................12-18 ast. EYKK
Katalysaattorilla................................................................................................8-12 ast. EYKK
2.6-litrainen moottori.............................................................................................7-11 ast. EYKK