w201 sytytys

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
luupaa85
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 49
Liittynyt: To 09.08.2007 20:51

w201 sytytys

Viesti Kirjoittaja luupaa85 »

tarvittais pikaisesti hieman perustietoja,haulla ei löytynyt..autona w201 2,0e,auto vm.86 mutta moottori vm.93:sta..sytkä osat kuitenkin vanhasta motista eli ihan säätimet ja anturi jakajassa..
-mikä mahtaa olla sytytys järjestys (1342??)?
-onko ykkös pytty jäähdyttimen vai laatikon puolella??
-ja mikä mahtaa olla sytytysennakko?

sytkä osien vaihdon jälkeen auto paukutti putkeen aivan sairaasti eikä lähde käymään..eli luultavasti ihan helkkarin myöhäsellä tai johdot väärin :oops:
Mercedes w210 320E-96
Mercedes w201 190E-86
mercedes vito 110cdi-00
Avatar
sompio
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1803
Liittynyt: Pe 13.10.2006 21:20
Paikkakunta: Kangasniemi

Re: w201 sytytys

Viesti Kirjoittaja sompio »

Ykköspytty jakopään puoleisessa päässä eli etupäässä. Syttyjärjestys 1342 ja pyörijä pyörii myötäpäivään.
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
Avatar
luupaa85
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 49
Liittynyt: To 09.08.2007 20:51

Re: w201 sytytys

Viesti Kirjoittaja luupaa85 »

sompio kirjoitti:Ykköspytty jakopään puoleisessa päässä eli etupäässä. Syttyjärjestys 1342 ja pyörijä pyörii myötäpäivään.
noilla tiedoilla kyllä johdot laitoin ihan arvailuijen perusteella :shock: täytyy kattoo vielä uudestaan jospa jokin kämmi on kuitenkin käynyt,joku tossa kopperossa kuitenkin sotii vastaan..onkos kellään siitä ennakosta mtn hajua :?:
Mercedes w210 320E-96
Mercedes w201 190E-86
mercedes vito 110cdi-00
wolf
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 449
Liittynyt: Ma 01.11.2010 13:10

Re: w201 sytytys

Viesti Kirjoittaja wolf »

luupaa85 kirjoitti:tarvittais pikaisesti hieman perustietoja,haulla ei löytynyt..autona w201 2,0e,auto vm.86 mutta moottori vm.93:sta..sytkä osat kuitenkin vanhasta motista eli ihan säätimet ja anturi jakajassa..
-mikä mahtaa olla sytytys järjestys (1342??)?
-onko ykkös pytty jäähdyttimen vai laatikon puolella??
-ja mikä mahtaa olla sytytysennakko?

sytkä osien vaihdon jälkeen auto paukutti putkeen aivan sairaasti eikä lähde käymään..eli luultavasti ihan helkkarin myöhäsellä tai johdot väärin :oops:
Onko kärry kaasuttimella vai ruiskulla? Katilla vai ilman? Tässä kuitenkin Alfamerin antamat arvot:

Sytytysennakko joutokäynnillä:
1.8-litrainen moottori..............................................................................................8-12 ast. EYKK
2.0 litrainen moottori:
Kaasutinmoottori Pierburg-kaasuttimella..............................................................11-15 ast. EYKK
Kaasutinmoottori Stomberg-kaasuttimella............................................................10-16 ast. EYKK
Suihkutusmoottori ilman katalysaattoria...............................................................12-18 ast. EYKK
Suihkutusmoottori katalysaattorilla......................................................................8-12 ast. EYKK

2.3-litrainen moottori:
ilman katalysaattoria.........................................................................................12-18 ast. EYKK
Katalysaattorilla................................................................................................8-12 ast. EYKK

2.6-litrainen moottori.............................................................................................7-11 ast. EYKK
Avatar
luupaa85
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 49
Liittynyt: To 09.08.2007 20:51

Re: w201 sytytys

Viesti Kirjoittaja luupaa85 »

voi helveti helvetti :evil:!! ..eipäs se vika ollutkaan siinä missä kuvittelin,kuullosti vaan niinkuin olis tulpanjohdot tai ajoitus ihan kuusessa..huomasin että bensapumpunrele ja se toinen samanlainen rele siellä takana (mikä sitten onkin) olivat vaihtaneet paikkaa keskenään,kun ne oli mulla irti remontin aikana ja mielestäni tarkistin ennen käynnistystä että olivat oikein :shock: !!..eli nyt vaan paukuttaa putkeen eikä käynnisty,bensa haisee yms. mitähän nuo releet mahtoivat rikkoa kun olivat väärin :evil: ??? muutenkin olis hyvä tietää mitä nuo releet ohjailevat muutakuin pumppua?
Mercedes w210 320E-96
Mercedes w201 190E-86
mercedes vito 110cdi-00
Tero.N
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 117
Liittynyt: Ma 19.03.2007 14:33

Re: w201 sytytys

Viesti Kirjoittaja Tero.N »

Onko se jakaja nyt ihan varmasti oikeassa asennossa paikallaan? Virranjakajasta pitäisi löytyä oma ajoitusmerkki johon pyörijän kuuluu osoittaa kun kone on ajoitusmerkeissään.
Avatar
luupaa85
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 49
Liittynyt: To 09.08.2007 20:51

Re: w201 sytytys

Viesti Kirjoittaja luupaa85 »

Tero.N kirjoitti:Onko se jakaja nyt ihan varmasti oikeassa asennossa paikallaan? Virranjakajasta pitäisi löytyä oma ajoitusmerkki johon pyörijän kuuluu osoittaa kun kone on ajoitusmerkeissään.
kyllä se pitäisi olla..vaikka en huomannut jakajassa kyllä mtn kohdistusmerkkiä..kyllä mä luulen että nuo releet ovat jotain rikkoneet,kun vaan tietäisi mitä :?: voi v**** ku ottaa päähän :(
Mercedes w210 320E-96
Mercedes w201 190E-86
mercedes vito 110cdi-00
Avatar
luupaa85
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 49
Liittynyt: To 09.08.2007 20:51

Re: w201 sytytys

Viesti Kirjoittaja luupaa85 »

wolf kirjoitti:
luupaa85 kirjoitti:tarvittais pikaisesti hieman perustietoja,haulla ei löytynyt..autona w201 2,0e,auto vm.86 mutta moottori vm.93:sta..sytkä osat kuitenkin vanhasta motista eli ihan säätimet ja anturi jakajassa..
-mikä mahtaa olla sytytys järjestys (1342??)?
-onko ykkös pytty jäähdyttimen vai laatikon puolella??
-ja mikä mahtaa olla sytytysennakko?

sytkä osien vaihdon jälkeen auto paukutti putkeen aivan sairaasti eikä lähde käymään..eli luultavasti ihan helkkarin myöhäsellä tai johdot väärin :oops:
Onko kärry kaasuttimella vai ruiskulla? Katilla vai ilman? Tässä kuitenkin Alfamerin antamat arvot:

Sytytysennakko joutokäynnillä:
1.8-litrainen moottori..............................................................................................8-12 ast. EYKK
2.0 litrainen moottori:
Kaasutinmoottori Pierburg-kaasuttimella..............................................................11-15 ast. EYKK
Kaasutinmoottori Stomberg-kaasuttimella............................................................10-16 ast. EYKK
Suihkutusmoottori ilman katalysaattoria...............................................................12-18 ast. EYKK
Suihkutusmoottori katalysaattorilla......................................................................8-12 ast. EYKK

2.3-litrainen moottori:
ilman katalysaattoria.........................................................................................12-18 ast. EYKK
Katalysaattorilla................................................................................................8-12 ast. EYKK

2.6-litrainen moottori.............................................................................................7-11 ast. EYKK
niin ja on tosiaan ruisku eli 2,0e..kone on katille tarkoitettu mutta ei kattia paikoillaan eikä lambda ohjausta..
Mercedes w210 320E-96
Mercedes w201 190E-86
mercedes vito 110cdi-00
Avatar
luupaa85
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 49
Liittynyt: To 09.08.2007 20:51

Re: w201 sytytys

Viesti Kirjoittaja luupaa85 »

Tero.N kirjoitti:Onko se jakaja nyt ihan varmasti oikeassa asennossa paikallaan? Virranjakajasta pitäisi löytyä oma ajoitusmerkki johon pyörijän kuuluu osoittaa kun kone on ajoitusmerkeissään.
noniin,olihan se jakaja sittenkin väärin :mrgreen: ajoitus siis persiillään..en tie mitä oon taas sählännyt hehhe..tosin käy tyhjäkäynnillä vielä vähän ontuen,täytyypi kattoa lampulla vielä..
Mercedes w210 320E-96
Mercedes w201 190E-86
mercedes vito 110cdi-00
Vastaa Viestiin