Ongelmat seuraavanlaiset:
1. Kapiinissa vähän viileä välillä, puhaltaa melko lämmintä/kuumaa jos puhallin on 1-2 asennossa. Asennoissa 3-4 puhalluslämpö viilenee kylmäksi (kun puhallus ikkunoille), Jos puhalluksen äätää esim niin, että se puhaltaisi ikkunoille ja jaloille, niin tulee vaan viileää jopa 1 -asennossa.
2. Koneen lämmöt nousee välillä lähes 100*C matka-ajossakin, pakkasta -14.
3. Jäähdytysjärjestelmässä, letkuissa ei ole tarpeeksi painetta, eli ovat löysiä. Ylävesiletku ja alavesiletku on ihan lötöjä.
No, auto tallille (ohjelmassa oli putsata jäähdytysjärjestelmää). Auto oli ajettu lämpöiseksi ja rupsutti tyhjäkäyntiä tallin edustalla. Ylävesiletku kuuma, syyläri toimii, alavesiletku haalean lämmin, kaikki muut letkut närhenmunille asti lämpöisiä, närhenmunilta eteenpäin kennolle lähtevä letku lämmin, samoin paluuletku. Systeemi toimii. ilmatasku? Vaan ei tule painetta. Korkki auki, paisarissa ei ollut yhtään painetta... puristeltiin letkuja, läträttiin jäähdytinesteen kanssa. Termarikin on juuri vaihdettu.
Kaveri ONNEKSI tajusi kattoa paisuntasäiliön korkkia.
http://andyx.kuvat.fi/kuvat/IMG_2620.JPG
http://andyx.kuvat.fi/kuvat/IMG_2618.JPG
.... joku Suomen vähemmistöihin kuuluvan ryhmän henkilö on ilmeisesti omistanut tämän auton, kun on ollut noin hanakka halu veistellä puukolla paisuntasäiliön korkin tiivisteestä paloja pois. Uusi korkki tilaukseen ja 1.4 barin "melko lähelle vastaavaa" korkki paikalle. Nyt kerää painetta ajossa letkuille vähäsen, mutta tyhjäkäynnillä tippuu pois.
Tämän viestin tarkoituksena oli vain jakaa muillekkin informaatiota, että välillä noista vehkeistä löytyy mitä ihmeellisimpiä juttuja

Ihmetyttää vielä, miksi tuo puhalluslämpö vaihtelee namiskojen asentoa muuttamalla.
Termari vaihdettu, närhenmunat putsattu (kokeiltu myös ilman liitintä), kv -pumppu toimii.
Autolla ajettu 430tkm, kone vaihdettu jossain 230tkm paikkeilla uuteen. Veikkaan, kun kyseessä on saksantuontipeli, että joku on ostanut kansivikasen (tms) auton sieltä, jossa korkkia on alunperin veistelty, jotta järjestelmä ei keräisi niin paljoa painetta. Kone on lauennut --> uusi kone vaihdettu ja vanha paisuntasäiliön korkki on jäänyt paikalleen. Toivottavasti.