cdi, välipyörä hajos, moniuraremmi pois pelistä, voiko ajaa?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
jjk270cdi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1705
Liittynyt: Pe 10.03.2006 18:50

cdi, välipyörä hajos, moniuraremmi pois pelistä, voiko ajaa?

Viesti Kirjoittaja jjk270cdi »

Elikkä mulla tuosta väyrysestä meni paskaksi se keulasta kun katsoo niin vasemmalla ylhäällä oleva rulla, ja moniuraremmi sen johdosta pois pelistä. Voiko autolla ajaa? Pitäis 30km päähän päästä tai sitte koittaa tuos pihas vaihtaa se pyörä sinne.
Ja se oleellisin tieto että rikkooko tuollanen jotain muuta?
M-B V 250 cdi 2014
M-B S213 E220d 4matic 2017
Avatar
märssu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 114
Liittynyt: Su 12.03.2006 09:49
Paikkakunta: keskeinen pohojanmaa

Re: cdi, välipyörä hajos, moniuraremmi pois pelistä, voiko a

Viesti Kirjoittaja märssu »

Vesipumppu ei pyöri ilman remmiä, joten ei kannata paljon ajella.
Pihassa muutama vanha tähtinokka
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13743
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: cdi, välipyörä hajos, moniuraremmi pois pelistä, voiko a

Viesti Kirjoittaja DBFI »

märssu kirjoitti:Vesipumppu ei pyöri ilman remmiä, joten ei kannata paljon ajella.
Tuolla näyttää olevan toistakymmentä astetta pakkasta. Lämppärin kun laittaa isolle niin mahtaakohan lämmetä juuri normilämmöille kun varovasti ajelee. Akku voi kyllä tyhjentyä. Jos molemmista pitää tavalla tai toisella huolen niin sen 30 km saa kyllä siirrettyä mutta kyllä niitä lämpöjä kannattaa tosissaan seurata.
Avatar
RikuK
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 430
Liittynyt: Ke 30.04.2003 10:07

Re: cdi, välipyörä hajos, moniuraremmi pois pelistä, voiko a

Viesti Kirjoittaja RikuK »

Ite en kyllä hirveäis lähtiä ajeleen vaikka kuin olis pakkasta. Menee vielä kansi/pahviremontiksi... Mitenhän tuo lämpöjen laitto isolle vaikuttaa jos neste ei kierrä kun vesipumppu ei pyöri? vai onko siellä järjestelmässä joku sähköpumppu kaverina?
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Re: cdi, välipyörä hajos, moniuraremmi pois pelistä, voiko a

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

RikuK kirjoitti:vai onko siellä järjestelmässä joku sähköpumppu kaverina?
Lämmityslaitteelle on oma sähköinen kiertovesipumppu.

Mutta en siltikään suosittele kyllä ajoa.
Avatar
Jari Nysten
Mersumies
Mersumies
Viestit: 598
Liittynyt: Ti 26.10.2010 14:58
Paikkakunta: Valkeakoski

Re: cdi, välipyörä hajos, moniuraremmi pois pelistä, voiko a

Viesti Kirjoittaja Jari Nysten »

Ennen vetästiin kiilahihnan tilalle sukkahousut tai vastaavaa että saatiin siirrettyä. :D
E500 4Matic S211 -04 RE85 (eFlexFuel)
400SE W140 -93 RE85 (eFlexFuel)
jjk270cdi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1705
Liittynyt: Pe 10.03.2006 18:50

Re: cdi, välipyörä hajos, moniuraremmi pois pelistä, voiko a

Viesti Kirjoittaja jjk270cdi »

Päätin koittaa laittaa sen kuntoon tuossa pihalla kun ei nyt tällä hetkellä ole kun 8 astetta pakkasta niin vielä tarkenee :roll: Kuinka tuossa cdi:ssä se hihnankiristin toimii? Onko se kiristin se pyörä siellä alhaalla ilmastointilaitteen ja ohjaustehostimen välimaastossa hiukan vasemmalle päin? Kuinka se toimii, kun en löytänyt sieltä vastaavaa systeemiä kun 124 korisessa on, vaikka w210:n korjausopas väittää siellä olevan samanlaisen kuin 124:ssa?

Kannattaako nyt samalla vaihtaa jotaki muuta sinne kun osia hakee?
M-B V 250 cdi 2014
M-B S213 E220d 4matic 2017
nautseri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1831
Liittynyt: Ma 26.04.2004 10:30
Paikkakunta: 87200

Re: cdi, välipyörä hajos, moniuraremmi pois pelistä, voiko a

Viesti Kirjoittaja nautseri »

jjk270cdi kirjoitti:Päätin koittaa laittaa sen kuntoon tuossa pihalla kun ei nyt tällä hetkellä ole kun 8 astetta pakkasta niin vielä tarkenee :roll: Kuinka tuossa cdi:ssä se hihnankiristin toimii? Onko se kiristin se pyörä siellä alhaalla ilmastointilaitteen ja ohjaustehostimen välimaastossa hiukan vasemmalle päin? Kuinka se toimii, kun en löytänyt sieltä vastaavaa systeemiä kun 124 korisessa on, vaikka w210:n korjausopas väittää siellä olevan samanlaisen kuin 124:ssa?

Kannattaako nyt samalla vaihtaa jotaki muuta sinne kun osia hakee?
Joissakin malleissa käy 17mm lenkki/hylsy jolla voi kiristintä löysätä,on sellainen jousikuormitteinen jutska.
Avatar
woke
Mersumies
Mersumies
Viestit: 698
Liittynyt: To 09.02.2006 22:32
Paikkakunta: Kemi

Re: cdi, välipyörä hajos, moniuraremmi pois pelistä, voiko a

Viesti Kirjoittaja woke »

nautseri kirjoitti:
jjk270cdi kirjoitti:Päätin koittaa laittaa sen kuntoon tuossa pihalla kun ei nyt tällä hetkellä ole kun 8 astetta pakkasta niin vielä tarkenee :roll: Kuinka tuossa cdi:ssä se hihnankiristin toimii? Onko se kiristin se pyörä siellä alhaalla ilmastointilaitteen ja ohjaustehostimen välimaastossa hiukan vasemmalle päin? Kuinka se toimii, kun en löytänyt sieltä vastaavaa systeemiä kun 124 korisessa on, vaikka w210:n korjausopas väittää siellä olevan samanlaisen kuin 124:ssa?

Kannattaako nyt samalla vaihtaa jotaki muuta sinne kun osia hakee?
Joissakin malleissa käy 17mm lenkki/hylsy jolla voi kiristintä löysätä,on sellainen jousikuormitteinen jutska.
Ja täytyy sitte ollla 12 kulmainen hylsy...
W210 E300DT -98, Pontiac Bonneville -65, Suzuki bandit 1200s -02
Ex S124 E220 T -94
Ex w211 220cdi A -06
Ex w210 E300DT -98
Ex w124 300DA -91
Avatar
JeremyH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2603
Liittynyt: Su 21.12.2008 15:50
Paikkakunta: Porvoo

Re: cdi, välipyörä hajos, moniuraremmi pois pelistä, voiko a

Viesti Kirjoittaja JeremyH »

DBFI kirjoitti:
märssu kirjoitti:Vesipumppu ei pyöri ilman remmiä, joten ei kannata paljon ajella.
Tuolla näyttää olevan toistakymmentä astetta pakkasta. Lämppärin kun laittaa isolle niin mahtaakohan lämmetä juuri normilämmöille kun varovasti ajelee. Akku voi kyllä tyhjentyä. Jos molemmista pitää tavalla tai toisella huolen niin sen 30 km saa kyllä siirrettyä mutta kyllä niitä lämpöjä kannattaa tosissaan seurata.
Kun siellä ei ole vesipumppua pyörimässä, niin ei se vesi virtaa kunnolla sinne lämpömittarille sieltä jäähdytettävistä kohteista. Eli veden hydrostaattinen paine vasta laittaa veden liikkeelle. eli silloin jos lämpömittari lähtee nousuun, niin kone keittää jo vettä. Se lämpöhän on siellä sylinterien luona, eikä termostaatin kopassa.

Ehdottomasti Ei ajoa jos vesipummpu ei pyöri.
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin

En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: cdi, välipyörä hajos, moniuraremmi pois pelistä, voiko a

Viesti Kirjoittaja veskola »

Kuvassa on esikammiokoneen hihnankiristimestä tai oikeastaan koko hihna, siitä kuitenkin selviää se periaate.

Kuva

Ylhäältä kun katsot näet 2 mustaa mötikkää, toinen on jousi, joka vetää tuota "keinussa" olevaa hihnapyörää ja kiristää hihnan. Toinen on iskunvaimennin. Sulta lienee tuo kiristinhihnapyörä rikki aivan kuten itseltäni se nolosti irtosi ja tippui kadulle kun ajelin helsingissä. Auto hinattiin lavetilla veholle korjattavaksi.

Tuo saattaa olla näin talvella vähän pirullinen homma tehtäväksi ulkona, ensinnäkin joutunet ottamaan keinun irti, jonka takia joutunet ottamaan vesipumpun hihnapyörän irti (tästä en ole varma mutta vitossa taitaa olla noin). Keinun kiinnityspultti on tuossa noiden kahden mustan mötikän välissä, mustan muovisuojan alla. Se on iso kuusiokolo ja se on todella tiukassa kiinni, lukitteella. Sitten kun nuo saa tehtyä niin se jousi pitää saada paikalleen, eli silloin tarvitaan tanko millä väännetään aivan tuolla ylhäällä olevasta muoviosasta (osa johon jousi tulee kiinni) ja kiinnitetään kyseinen osa kanteen eli jäteään jousi jännitykseen. Vastaavasti jos hihna vaihdetaan niin tanko tuohon muioviosaan, väännetään jousen voima pois, irroitetaan pultti joka sitä pitää ja päästetään jousi löysälle.

On siinä siis hommaa eli jos vain saat hinattua sen auton lämpimään talliin niin saattaa olla hermot vähemmän koetuksella. Mulle tuli tuosta hihnapyörästä laskua 435 € ja sen päälle hinausauton veloitus, olisko ollut 150 €. Kasko maksoi onneksi osan, kuten myös uudet laivaliput kun ei päästy siihen laivaan mihin oltiin menossa. Hienoja autoja mersut :roll:
Lisää tietoa: www.skg.fi
jjk270cdi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1705
Liittynyt: Pe 10.03.2006 18:50

Re: cdi, välipyörä hajos, moniuraremmi pois pelistä, voiko a

Viesti Kirjoittaja jjk270cdi »

veskola kirjoitti:Kuvassa on esikammiokoneen hihnankiristimestä tai oikeastaan koko hihna, siitä kuitenkin selviää se periaate.

[ http://www.nic.fi/~danes/w638_2/jutut/pic/p0220.jpg ]

Ylhäältä kun katsot näet 2 mustaa mötikkää, toinen on jousi, joka vetää tuota "keinussa" olevaa hihnapyörää ja kiristää hihnan. Toinen on iskunvaimennin. Sulta lienee tuo kiristinhihnapyörä rikki aivan kuten itseltäni se nolosti irtosi ja tippui kadulle kun ajelin helsingissä. Auto hinattiin lavetilla veholle korjattavaksi.

Tuo saattaa olla näin talvella vähän pirullinen homma tehtäväksi ulkona, ensinnäkin joutunet ottamaan keinun irti, jonka takia joutunet ottamaan vesipumpun hihnapyörän irti (tästä en ole varma mutta vitossa taitaa olla noin). Keinun kiinnityspultti on tuossa noiden kahden mustan mötikän välissä, mustan muovisuojan alla. Se on iso kuusiokolo ja se on todella tiukassa kiinni, lukitteella. Sitten kun nuo saa tehtyä niin se jousi pitää saada paikalleen, eli silloin tarvitaan tanko millä väännetään aivan tuolla ylhäällä olevasta muoviosasta (osa johon jousi tulee kiinni) ja kiinnitetään kyseinen osa kanteen eli jäteään jousi jännitykseen. Vastaavasti jos hihna vaihdetaan niin tanko tuohon muioviosaan, väännetään jousen voima pois, irroitetaan pultti joka sitä pitää ja päästetään jousi löysälle.

On siinä siis hommaa eli jos vain saat hinattua sen auton lämpimään talliin niin saattaa olla hermot vähemmän koetuksella. Mulle tuli tuosta hihnapyörästä laskua 435 € ja sen päälle hinausauton veloitus, olisko ollut 150 €. Kasko maksoi onneksi osan, kuten myös uudet laivaliput kun ei päästy siihen laivaan mihin oltiin menossa. Hienoja autoja mersut :roll:

Tämäntyyppisen hihnakiristimen kanssa olen taistellut kyllä silloin kun vielä ajelin 124:lla. CDI:ssä erilainen, mutta ymmärsin kyllä senkin toiminnan edellä olevista viesteistä ja hiukan tutkimalla. Nyt on homma siinä mallissa että otin sähkötuulettimen pois ja rikkinäisen välipyörän pois ja tarkastelin muita kohteita ja ehjiltä näyttivät. Tähän meni vartti työkalujen etsimiset mukaan luettuna. Huomenna haen sen välipyörän jos jostain löytyy ilman tilaamista ja saan (toivottavasti) mersun taas ajoon.
M-B V 250 cdi 2014
M-B S213 E220d 4matic 2017
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13743
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: cdi, välipyörä hajos, moniuraremmi pois pelistä, voiko a

Viesti Kirjoittaja DBFI »

JeremyH kirjoitti: Kun siellä ei ole vesipumppua pyörimässä, niin ei se vesi virtaa kunnolla sinne lämpömittarille sieltä jäähdytettävistä kohteista. Eli veden hydrostaattinen paine vasta laittaa veden liikkeelle. eli silloin jos lämpömittari lähtee nousuun, niin kone keittää jo vettä. Se lämpöhän on siellä sylinterien luona, eikä termostaatin kopassa.

Ehdottomasti Ei ajoa jos vesipummpu ei pyöri.
Tiedät varmaan kokemuksesta kuinka pitkään CDI:n kestää lämmetä -10 asteesta normaalilämpöön. Siinä ajassa autoa siirtää kohtalaisen matkan varsinkin jos lämppäri jäähdyttää moottoria, sen jäähdytysteho on iso pelkällä sähköiselläkin vesipumpulla. Ihan sama mitä lämpömittari näyttää, toki hyvä huomioida että se voi näyttää väärin. En kyllä jaksa uskoa että lämpömittarin anturi näyttäisi merkittävästi liian alhaista lukemaa esim. silloin kun hihna sattuu katkeamaan ajossa.

Eri juttu jos moottorin sisälle tulee lämpöpiikkejä kun vesi kiertää vain sen mitä sähköpumppu tuottaa, muutaman kilometrin matkalla sekään ei ole ongelma mutta 30 km tauotta voi olla, en ole kokeillut.

Tarkoitus ei tietenkään ollut suositella ajoa ilman hihnaa mutta jos se auto sattuu oleman pahasti tien poskessa niin kyllä kylmällä moottorilla sentään uskaltaa lyhyen pätkän autoa siirtää. Ja hyvä jos auto jo saatiin siirrettyä muilla konsteilla.
Avatar
JeremyH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2603
Liittynyt: Su 21.12.2008 15:50
Paikkakunta: Porvoo

Re: cdi, välipyörä hajos, moniuraremmi pois pelistä, voiko a

Viesti Kirjoittaja JeremyH »

DBFI kirjoitti:Tarkoitus ei tietenkään ollut suositella ajoa ilman hihnaa mutta jos se auto sattuu oleman pahasti tien poskessa niin kyllä kylmällä moottorilla sentään uskaltaa lyhyen pätkän autoa siirtää. Ja hyvä jos auto jo saatiin siirrettyä muilla konsteilla.
No olen minäkin pihasta talliin siirtänyt ilman remmiä, mutta pidemmälle kuin 5km en lähtisi.
No minä en muutenkaan uskalla ottaa kovin paljoa riskiä, kun yli 200€ maksavasta koneesta on kyse. :roll:
Köyhä kun on, niin parempi ottaa varman päälle ja hinata.
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin

En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
Avatar
masaf1
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1944
Liittynyt: La 29.11.2003 19:13
Paikkakunta: Lohja

Re: cdi, välipyörä hajos, moniuraremmi pois pelistä, voiko a

Viesti Kirjoittaja masaf1 »

DBFI kirjoitti:Tiedät varmaan kokemuksesta kuinka pitkään CDI:n kestää lämmetä -10 asteesta normaalilämpöön. Siinä ajassa autoa siirtää kohtalaisen matkan varsinkin jos lämppäri jäähdyttää moottoria, sen jäähdytysteho on iso pelkällä sähköiselläkin vesipumpulla. Ihan sama mitä lämpömittari näyttää, toki hyvä huomioida että se voi näyttää väärin. En kyllä jaksa uskoa että lämpömittarin anturi näyttäisi merkittävästi liian alhaista lukemaa esim. silloin kun hihna sattuu katkeamaan ajossa.

Eri juttu jos moottorin sisälle tulee lämpöpiikkejä kun vesi kiertää vain sen mitä sähköpumppu tuottaa, muutaman kilometrin matkalla sekään ei ole ongelma mutta 30 km tauotta voi olla, en ole kokeillut.

Tarkoitus ei tietenkään ollut suositella ajoa ilman hihnaa mutta jos se auto sattuu oleman pahasti tien poskessa niin kyllä kylmällä moottorilla sentään uskaltaa lyhyen pätkän autoa siirtää. Ja hyvä jos auto jo saatiin siirrettyä muilla konsteilla.
Hyvä asia on huomioida se, että se sähkönen lämppärin pumppu on siitä Väykystä kuitenkin tyypilliseen tapaan jumissa (tai jopa rikki), eli ennen ku lähtee matkalle niin on hyvä koittaa pyöriikö se vai ei, jos ei pyöri niin napakka isku kylkeen... Minä tekisin niin, että siirtäisin korkeintaan auton pihalta lavetille tai kärryyn tms.
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: cdi, välipyörä hajos, moniuraremmi pois pelistä, voiko a

Viesti Kirjoittaja veskola »

Siitä hajosi siis ohjausrulla eli vähän kuten tuolla kuvassa oleva ylin rulla ? jos niin se sentään vähän helpottaa hommaa.

Leikkasiko sen laakeri kiinni ja sitten rulla irti vai mitä sille tapahtui ?
Lisää tietoa: www.skg.fi
nautseri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1831
Liittynyt: Ma 26.04.2004 10:30
Paikkakunta: 87200

Re: cdi, välipyörä hajos, moniuraremmi pois pelistä, voiko a

Viesti Kirjoittaja nautseri »

Tarkista laturin hihnapyörän vapaakytkin, jotta toimiiko.
Jos siinä sellainen on??
jjk270cdi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1705
Liittynyt: Pe 10.03.2006 18:50

Re: cdi, välipyörä hajos, moniuraremmi pois pelistä, voiko a

Viesti Kirjoittaja jjk270cdi »

Juu oli laakeri hirttänyt kiinni ja pyörä irronnut.

Nyt auto on taas kunnossa, hyvin se onnistui tuossa kämpän pihassa korjaaminen, onneksi ei nyt ollu niitä kovia pakkasia mitä oli vähän aikaa sitten, ei ollu kun vajaa 10 pakkasastetta.
Kiitokset vastanneille!
M-B V 250 cdi 2014
M-B S213 E220d 4matic 2017
Avatar
jannek
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 130
Liittynyt: Su 30.10.2005 20:20
Paikkakunta: isojoki

Re: cdi, välipyörä hajos, moniuraremmi pois pelistä, voiko a

Viesti Kirjoittaja jannek »

mähän sanoin sulle että pysy w124:sissa :twisted: :twisted: :twisted:
jos jokin on painoonsa nähden kevyt, niin koska se on suhteessa raskas??
ei mersua voittanutta!!
w124 200 -88
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: cdi, välipyörä hajos, moniuraremmi pois pelistä, voiko a

Viesti Kirjoittaja veskola »

Älä muuta sano, noilla voi ajaa vielä toiset 25 vuotta :lol:

http://www.nic.fi/~danes/w124/jutut/pic/p0264.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.nic.fi/~danes/w124/jutut/pic/p0268.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.nic.fi/~danes/w124/jutut/pic/p0275.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Lisää tietoa: www.skg.fi
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13743
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: cdi, välipyörä hajos, moniuraremmi pois pelistä, voiko a

Viesti Kirjoittaja DBFI »

veskola kirjoitti:Älä muuta sano, noilla voi ajaa vielä toiset 25 vuotta :lol:

http://www.nic.fi/~danes/w124/jutut/pic/p0264.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.nic.fi/~danes/w124/jutut/pic/p0268.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.nic.fi/~danes/w124/jutut/pic/p0275.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Sitä ihmettelen mistä vanhojen autojen omistajat tietää että niitä on helppo korjata, eihän kellään voi olla siitä kokemusta kun ne ei koskaan mene rikki. Eiköhän niitä ole myös helppo hitsata, vaikka varmaan väykky onkin ainoa jota joutuu paikkailemaan.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: cdi, välipyörä hajos, moniuraremmi pois pelistä, voiko a

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

DBFI kirjoitti: Sitä ihmettelen mistä vanhojen autojen omistajat tietää että niitä on helppo korjata, eihän kellään voi olla siitä kokemusta kun ne ei koskaan mene rikki. Eiköhän niitä ole myös helppo hitsata, vaikka varmaan väykky onkin ainoa jota joutuu paikkailemaan.
Jep samaa monesti mietinyt ja vähän väliä on juttuja että esim 123 mallissa sitä ja tätä vikaa/onkelmaa... (vaikka niisä suhteelisen vähän osia vaikka 211 mallin verratuna)
samat jututu että kyllä nyky autot on huonoja/ei niitä voi itse korjata on ollut jo varmaan siitä asti kun höyrystä siirytiin muihin aineisiin... :)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
jannek
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 130
Liittynyt: Su 30.10.2005 20:20
Paikkakunta: isojoki

Re: cdi, välipyörä hajos, moniuraremmi pois pelistä, voiko a

Viesti Kirjoittaja jannek »

[quote="CDI203"][quote="DBFI"]
Sitä ihmettelen mistä vanhojen autojen omistajat tietää että niitä on helppo korjata, eihän kellään voi olla siitä kokemusta kun ne ei koskaan mene rikki. Eiköhän niitä ole myös helppo hitsata, vaikka varmaan väykky onkin ainoa jota joutuu paikkailemaan.[/quote]

Jep samaa monesti mietinyt ja vähän väliä on juttuja että esim 123 mallissa sitä ja tätä vikaa/onkelmaa... (vaikka niisä suhteelisen vähän osia vaikka 211 mallin verratuna)
samat jututu että kyllä nyky autot on huonoja/ei niitä voi itse korjata on ollut jo varmaan siitä asti kun höyrystä siirytiin muihin aineisiin... :)[/quote]


:D Älkääs ny väykky miehet vetäkö herneitä nenään! tuo mun viesti oli vaan vittuilua velimiehelle! :twisted:
jos jokin on painoonsa nähden kevyt, niin koska se on suhteessa raskas??
ei mersua voittanutta!!
w124 200 -88
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13743
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: cdi, välipyörä hajos, moniuraremmi pois pelistä, voiko a

Viesti Kirjoittaja DBFI »

jannek kirjoitti: :D Älkääs ny väykky miehet vetäkö herneitä nenään! tuo mun viesti oli vaan vittuilua velimiehelle! :twisted:
Ei vaan taida kummallakaan olla väykkyä. Noihin kommentteihin pitäisi vähän useammin laittaa noita hymiöitä mukaan (puolin ja toisin) silloin kun tekstiä ei ole ihan vakavissaan kirjoiteltu (mutta sitten niitä hymiöitä kuluisi niin valtavasti [huom. ei hymiötä]).
Avatar
jannek
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 130
Liittynyt: Su 30.10.2005 20:20
Paikkakunta: isojoki

Re: cdi, välipyörä hajos, moniuraremmi pois pelistä, voiko a

Viesti Kirjoittaja jannek »

Just!
jos jokin on painoonsa nähden kevyt, niin koska se on suhteessa raskas??
ei mersua voittanutta!!
w124 200 -88
Vastaa Viestiin