cdi, välipyörä hajos, moniuraremmi pois pelistä, voiko ajaa?
cdi, välipyörä hajos, moniuraremmi pois pelistä, voiko ajaa?
Elikkä mulla tuosta väyrysestä meni paskaksi se keulasta kun katsoo niin vasemmalla ylhäällä oleva rulla, ja moniuraremmi sen johdosta pois pelistä. Voiko autolla ajaa? Pitäis 30km päähän päästä tai sitte koittaa tuos pihas vaihtaa se pyörä sinne.
Ja se oleellisin tieto että rikkooko tuollanen jotain muuta?
Ja se oleellisin tieto että rikkooko tuollanen jotain muuta?
M-B V 250 cdi 2014
M-B S213 E220d 4matic 2017
M-B S213 E220d 4matic 2017
Re: cdi, välipyörä hajos, moniuraremmi pois pelistä, voiko a
Vesipumppu ei pyöri ilman remmiä, joten ei kannata paljon ajella.
Pihassa muutama vanha tähtinokka
Re: cdi, välipyörä hajos, moniuraremmi pois pelistä, voiko a
Tuolla näyttää olevan toistakymmentä astetta pakkasta. Lämppärin kun laittaa isolle niin mahtaakohan lämmetä juuri normilämmöille kun varovasti ajelee. Akku voi kyllä tyhjentyä. Jos molemmista pitää tavalla tai toisella huolen niin sen 30 km saa kyllä siirrettyä mutta kyllä niitä lämpöjä kannattaa tosissaan seurata.märssu kirjoitti:Vesipumppu ei pyöri ilman remmiä, joten ei kannata paljon ajella.
Re: cdi, välipyörä hajos, moniuraremmi pois pelistä, voiko a
Ite en kyllä hirveäis lähtiä ajeleen vaikka kuin olis pakkasta. Menee vielä kansi/pahviremontiksi... Mitenhän tuo lämpöjen laitto isolle vaikuttaa jos neste ei kierrä kun vesipumppu ei pyöri? vai onko siellä järjestelmässä joku sähköpumppu kaverina?
Re: cdi, välipyörä hajos, moniuraremmi pois pelistä, voiko a
Lämmityslaitteelle on oma sähköinen kiertovesipumppu.RikuK kirjoitti:vai onko siellä järjestelmässä joku sähköpumppu kaverina?
Mutta en siltikään suosittele kyllä ajoa.
- Jari Nysten
- Mersumies
- Viestit: 598
- Liittynyt: Ti 26.10.2010 14:58
- Paikkakunta: Valkeakoski
Re: cdi, välipyörä hajos, moniuraremmi pois pelistä, voiko a
Ennen vetästiin kiilahihnan tilalle sukkahousut tai vastaavaa että saatiin siirrettyä. 

E500 4Matic S211 -04 RE85 (eFlexFuel)
400SE W140 -93 RE85 (eFlexFuel)
400SE W140 -93 RE85 (eFlexFuel)
Re: cdi, välipyörä hajos, moniuraremmi pois pelistä, voiko a
Päätin koittaa laittaa sen kuntoon tuossa pihalla kun ei nyt tällä hetkellä ole kun 8 astetta pakkasta niin vielä tarkenee
Kuinka tuossa cdi:ssä se hihnankiristin toimii? Onko se kiristin se pyörä siellä alhaalla ilmastointilaitteen ja ohjaustehostimen välimaastossa hiukan vasemmalle päin? Kuinka se toimii, kun en löytänyt sieltä vastaavaa systeemiä kun 124 korisessa on, vaikka w210:n korjausopas väittää siellä olevan samanlaisen kuin 124:ssa?
Kannattaako nyt samalla vaihtaa jotaki muuta sinne kun osia hakee?

Kannattaako nyt samalla vaihtaa jotaki muuta sinne kun osia hakee?
M-B V 250 cdi 2014
M-B S213 E220d 4matic 2017
M-B S213 E220d 4matic 2017
Re: cdi, välipyörä hajos, moniuraremmi pois pelistä, voiko a
Joissakin malleissa käy 17mm lenkki/hylsy jolla voi kiristintä löysätä,on sellainen jousikuormitteinen jutska.jjk270cdi kirjoitti:Päätin koittaa laittaa sen kuntoon tuossa pihalla kun ei nyt tällä hetkellä ole kun 8 astetta pakkasta niin vielä tarkeneeKuinka tuossa cdi:ssä se hihnankiristin toimii? Onko se kiristin se pyörä siellä alhaalla ilmastointilaitteen ja ohjaustehostimen välimaastossa hiukan vasemmalle päin? Kuinka se toimii, kun en löytänyt sieltä vastaavaa systeemiä kun 124 korisessa on, vaikka w210:n korjausopas väittää siellä olevan samanlaisen kuin 124:ssa?
Kannattaako nyt samalla vaihtaa jotaki muuta sinne kun osia hakee?
Re: cdi, välipyörä hajos, moniuraremmi pois pelistä, voiko a
Ja täytyy sitte ollla 12 kulmainen hylsy...nautseri kirjoitti:Joissakin malleissa käy 17mm lenkki/hylsy jolla voi kiristintä löysätä,on sellainen jousikuormitteinen jutska.jjk270cdi kirjoitti:Päätin koittaa laittaa sen kuntoon tuossa pihalla kun ei nyt tällä hetkellä ole kun 8 astetta pakkasta niin vielä tarkeneeKuinka tuossa cdi:ssä se hihnankiristin toimii? Onko se kiristin se pyörä siellä alhaalla ilmastointilaitteen ja ohjaustehostimen välimaastossa hiukan vasemmalle päin? Kuinka se toimii, kun en löytänyt sieltä vastaavaa systeemiä kun 124 korisessa on, vaikka w210:n korjausopas väittää siellä olevan samanlaisen kuin 124:ssa?
Kannattaako nyt samalla vaihtaa jotaki muuta sinne kun osia hakee?
W210 E300DT -98, Pontiac Bonneville -65, Suzuki bandit 1200s -02
Ex S124 E220 T -94
Ex w211 220cdi A -06
Ex w210 E300DT -98
Ex w124 300DA -91
Ex S124 E220 T -94
Ex w211 220cdi A -06
Ex w210 E300DT -98
Ex w124 300DA -91
Re: cdi, välipyörä hajos, moniuraremmi pois pelistä, voiko a
Kun siellä ei ole vesipumppua pyörimässä, niin ei se vesi virtaa kunnolla sinne lämpömittarille sieltä jäähdytettävistä kohteista. Eli veden hydrostaattinen paine vasta laittaa veden liikkeelle. eli silloin jos lämpömittari lähtee nousuun, niin kone keittää jo vettä. Se lämpöhän on siellä sylinterien luona, eikä termostaatin kopassa.DBFI kirjoitti:Tuolla näyttää olevan toistakymmentä astetta pakkasta. Lämppärin kun laittaa isolle niin mahtaakohan lämmetä juuri normilämmöille kun varovasti ajelee. Akku voi kyllä tyhjentyä. Jos molemmista pitää tavalla tai toisella huolen niin sen 30 km saa kyllä siirrettyä mutta kyllä niitä lämpöjä kannattaa tosissaan seurata.märssu kirjoitti:Vesipumppu ei pyöri ilman remmiä, joten ei kannata paljon ajella.
Ehdottomasti Ei ajoa jos vesipummpu ei pyöri.
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
Re: cdi, välipyörä hajos, moniuraremmi pois pelistä, voiko a
Kuvassa on esikammiokoneen hihnankiristimestä tai oikeastaan koko hihna, siitä kuitenkin selviää se periaate.

Ylhäältä kun katsot näet 2 mustaa mötikkää, toinen on jousi, joka vetää tuota "keinussa" olevaa hihnapyörää ja kiristää hihnan. Toinen on iskunvaimennin. Sulta lienee tuo kiristinhihnapyörä rikki aivan kuten itseltäni se nolosti irtosi ja tippui kadulle kun ajelin helsingissä. Auto hinattiin lavetilla veholle korjattavaksi.
Tuo saattaa olla näin talvella vähän pirullinen homma tehtäväksi ulkona, ensinnäkin joutunet ottamaan keinun irti, jonka takia joutunet ottamaan vesipumpun hihnapyörän irti (tästä en ole varma mutta vitossa taitaa olla noin). Keinun kiinnityspultti on tuossa noiden kahden mustan mötikän välissä, mustan muovisuojan alla. Se on iso kuusiokolo ja se on todella tiukassa kiinni, lukitteella. Sitten kun nuo saa tehtyä niin se jousi pitää saada paikalleen, eli silloin tarvitaan tanko millä väännetään aivan tuolla ylhäällä olevasta muoviosasta (osa johon jousi tulee kiinni) ja kiinnitetään kyseinen osa kanteen eli jäteään jousi jännitykseen. Vastaavasti jos hihna vaihdetaan niin tanko tuohon muioviosaan, väännetään jousen voima pois, irroitetaan pultti joka sitä pitää ja päästetään jousi löysälle.
On siinä siis hommaa eli jos vain saat hinattua sen auton lämpimään talliin niin saattaa olla hermot vähemmän koetuksella. Mulle tuli tuosta hihnapyörästä laskua 435 € ja sen päälle hinausauton veloitus, olisko ollut 150 €. Kasko maksoi onneksi osan, kuten myös uudet laivaliput kun ei päästy siihen laivaan mihin oltiin menossa. Hienoja autoja mersut

Ylhäältä kun katsot näet 2 mustaa mötikkää, toinen on jousi, joka vetää tuota "keinussa" olevaa hihnapyörää ja kiristää hihnan. Toinen on iskunvaimennin. Sulta lienee tuo kiristinhihnapyörä rikki aivan kuten itseltäni se nolosti irtosi ja tippui kadulle kun ajelin helsingissä. Auto hinattiin lavetilla veholle korjattavaksi.
Tuo saattaa olla näin talvella vähän pirullinen homma tehtäväksi ulkona, ensinnäkin joutunet ottamaan keinun irti, jonka takia joutunet ottamaan vesipumpun hihnapyörän irti (tästä en ole varma mutta vitossa taitaa olla noin). Keinun kiinnityspultti on tuossa noiden kahden mustan mötikän välissä, mustan muovisuojan alla. Se on iso kuusiokolo ja se on todella tiukassa kiinni, lukitteella. Sitten kun nuo saa tehtyä niin se jousi pitää saada paikalleen, eli silloin tarvitaan tanko millä väännetään aivan tuolla ylhäällä olevasta muoviosasta (osa johon jousi tulee kiinni) ja kiinnitetään kyseinen osa kanteen eli jäteään jousi jännitykseen. Vastaavasti jos hihna vaihdetaan niin tanko tuohon muioviosaan, väännetään jousen voima pois, irroitetaan pultti joka sitä pitää ja päästetään jousi löysälle.
On siinä siis hommaa eli jos vain saat hinattua sen auton lämpimään talliin niin saattaa olla hermot vähemmän koetuksella. Mulle tuli tuosta hihnapyörästä laskua 435 € ja sen päälle hinausauton veloitus, olisko ollut 150 €. Kasko maksoi onneksi osan, kuten myös uudet laivaliput kun ei päästy siihen laivaan mihin oltiin menossa. Hienoja autoja mersut

Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: cdi, välipyörä hajos, moniuraremmi pois pelistä, voiko a
veskola kirjoitti:Kuvassa on esikammiokoneen hihnankiristimestä tai oikeastaan koko hihna, siitä kuitenkin selviää se periaate.
[ http://www.nic.fi/~danes/w638_2/jutut/pic/p0220.jpg ]
Ylhäältä kun katsot näet 2 mustaa mötikkää, toinen on jousi, joka vetää tuota "keinussa" olevaa hihnapyörää ja kiristää hihnan. Toinen on iskunvaimennin. Sulta lienee tuo kiristinhihnapyörä rikki aivan kuten itseltäni se nolosti irtosi ja tippui kadulle kun ajelin helsingissä. Auto hinattiin lavetilla veholle korjattavaksi.
Tuo saattaa olla näin talvella vähän pirullinen homma tehtäväksi ulkona, ensinnäkin joutunet ottamaan keinun irti, jonka takia joutunet ottamaan vesipumpun hihnapyörän irti (tästä en ole varma mutta vitossa taitaa olla noin). Keinun kiinnityspultti on tuossa noiden kahden mustan mötikän välissä, mustan muovisuojan alla. Se on iso kuusiokolo ja se on todella tiukassa kiinni, lukitteella. Sitten kun nuo saa tehtyä niin se jousi pitää saada paikalleen, eli silloin tarvitaan tanko millä väännetään aivan tuolla ylhäällä olevasta muoviosasta (osa johon jousi tulee kiinni) ja kiinnitetään kyseinen osa kanteen eli jäteään jousi jännitykseen. Vastaavasti jos hihna vaihdetaan niin tanko tuohon muioviosaan, väännetään jousen voima pois, irroitetaan pultti joka sitä pitää ja päästetään jousi löysälle.
On siinä siis hommaa eli jos vain saat hinattua sen auton lämpimään talliin niin saattaa olla hermot vähemmän koetuksella. Mulle tuli tuosta hihnapyörästä laskua 435 € ja sen päälle hinausauton veloitus, olisko ollut 150 €. Kasko maksoi onneksi osan, kuten myös uudet laivaliput kun ei päästy siihen laivaan mihin oltiin menossa. Hienoja autoja mersut
Tämäntyyppisen hihnakiristimen kanssa olen taistellut kyllä silloin kun vielä ajelin 124:lla. CDI:ssä erilainen, mutta ymmärsin kyllä senkin toiminnan edellä olevista viesteistä ja hiukan tutkimalla. Nyt on homma siinä mallissa että otin sähkötuulettimen pois ja rikkinäisen välipyörän pois ja tarkastelin muita kohteita ja ehjiltä näyttivät. Tähän meni vartti työkalujen etsimiset mukaan luettuna. Huomenna haen sen välipyörän jos jostain löytyy ilman tilaamista ja saan (toivottavasti) mersun taas ajoon.
M-B V 250 cdi 2014
M-B S213 E220d 4matic 2017
M-B S213 E220d 4matic 2017
Re: cdi, välipyörä hajos, moniuraremmi pois pelistä, voiko a
Tiedät varmaan kokemuksesta kuinka pitkään CDI:n kestää lämmetä -10 asteesta normaalilämpöön. Siinä ajassa autoa siirtää kohtalaisen matkan varsinkin jos lämppäri jäähdyttää moottoria, sen jäähdytysteho on iso pelkällä sähköiselläkin vesipumpulla. Ihan sama mitä lämpömittari näyttää, toki hyvä huomioida että se voi näyttää väärin. En kyllä jaksa uskoa että lämpömittarin anturi näyttäisi merkittävästi liian alhaista lukemaa esim. silloin kun hihna sattuu katkeamaan ajossa.JeremyH kirjoitti: Kun siellä ei ole vesipumppua pyörimässä, niin ei se vesi virtaa kunnolla sinne lämpömittarille sieltä jäähdytettävistä kohteista. Eli veden hydrostaattinen paine vasta laittaa veden liikkeelle. eli silloin jos lämpömittari lähtee nousuun, niin kone keittää jo vettä. Se lämpöhän on siellä sylinterien luona, eikä termostaatin kopassa.
Ehdottomasti Ei ajoa jos vesipummpu ei pyöri.
Eri juttu jos moottorin sisälle tulee lämpöpiikkejä kun vesi kiertää vain sen mitä sähköpumppu tuottaa, muutaman kilometrin matkalla sekään ei ole ongelma mutta 30 km tauotta voi olla, en ole kokeillut.
Tarkoitus ei tietenkään ollut suositella ajoa ilman hihnaa mutta jos se auto sattuu oleman pahasti tien poskessa niin kyllä kylmällä moottorilla sentään uskaltaa lyhyen pätkän autoa siirtää. Ja hyvä jos auto jo saatiin siirrettyä muilla konsteilla.
Re: cdi, välipyörä hajos, moniuraremmi pois pelistä, voiko a
No olen minäkin pihasta talliin siirtänyt ilman remmiä, mutta pidemmälle kuin 5km en lähtisi.DBFI kirjoitti:Tarkoitus ei tietenkään ollut suositella ajoa ilman hihnaa mutta jos se auto sattuu oleman pahasti tien poskessa niin kyllä kylmällä moottorilla sentään uskaltaa lyhyen pätkän autoa siirtää. Ja hyvä jos auto jo saatiin siirrettyä muilla konsteilla.
No minä en muutenkaan uskalla ottaa kovin paljoa riskiä, kun yli 200€ maksavasta koneesta on kyse.

Köyhä kun on, niin parempi ottaa varman päälle ja hinata.
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
Re: cdi, välipyörä hajos, moniuraremmi pois pelistä, voiko a
Hyvä asia on huomioida se, että se sähkönen lämppärin pumppu on siitä Väykystä kuitenkin tyypilliseen tapaan jumissa (tai jopa rikki), eli ennen ku lähtee matkalle niin on hyvä koittaa pyöriikö se vai ei, jos ei pyöri niin napakka isku kylkeen... Minä tekisin niin, että siirtäisin korkeintaan auton pihalta lavetille tai kärryyn tms.DBFI kirjoitti:Tiedät varmaan kokemuksesta kuinka pitkään CDI:n kestää lämmetä -10 asteesta normaalilämpöön. Siinä ajassa autoa siirtää kohtalaisen matkan varsinkin jos lämppäri jäähdyttää moottoria, sen jäähdytysteho on iso pelkällä sähköiselläkin vesipumpulla. Ihan sama mitä lämpömittari näyttää, toki hyvä huomioida että se voi näyttää väärin. En kyllä jaksa uskoa että lämpömittarin anturi näyttäisi merkittävästi liian alhaista lukemaa esim. silloin kun hihna sattuu katkeamaan ajossa.
Eri juttu jos moottorin sisälle tulee lämpöpiikkejä kun vesi kiertää vain sen mitä sähköpumppu tuottaa, muutaman kilometrin matkalla sekään ei ole ongelma mutta 30 km tauotta voi olla, en ole kokeillut.
Tarkoitus ei tietenkään ollut suositella ajoa ilman hihnaa mutta jos se auto sattuu oleman pahasti tien poskessa niin kyllä kylmällä moottorilla sentään uskaltaa lyhyen pätkän autoa siirtää. Ja hyvä jos auto jo saatiin siirrettyä muilla konsteilla.
Re: cdi, välipyörä hajos, moniuraremmi pois pelistä, voiko a
Siitä hajosi siis ohjausrulla eli vähän kuten tuolla kuvassa oleva ylin rulla ? jos niin se sentään vähän helpottaa hommaa.
Leikkasiko sen laakeri kiinni ja sitten rulla irti vai mitä sille tapahtui ?
Leikkasiko sen laakeri kiinni ja sitten rulla irti vai mitä sille tapahtui ?
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: cdi, välipyörä hajos, moniuraremmi pois pelistä, voiko a
Tarkista laturin hihnapyörän vapaakytkin, jotta toimiiko.
Jos siinä sellainen on??
Jos siinä sellainen on??
Re: cdi, välipyörä hajos, moniuraremmi pois pelistä, voiko a
Juu oli laakeri hirttänyt kiinni ja pyörä irronnut.
Nyt auto on taas kunnossa, hyvin se onnistui tuossa kämpän pihassa korjaaminen, onneksi ei nyt ollu niitä kovia pakkasia mitä oli vähän aikaa sitten, ei ollu kun vajaa 10 pakkasastetta.
Kiitokset vastanneille!
Nyt auto on taas kunnossa, hyvin se onnistui tuossa kämpän pihassa korjaaminen, onneksi ei nyt ollu niitä kovia pakkasia mitä oli vähän aikaa sitten, ei ollu kun vajaa 10 pakkasastetta.
Kiitokset vastanneille!
M-B V 250 cdi 2014
M-B S213 E220d 4matic 2017
M-B S213 E220d 4matic 2017
Re: cdi, välipyörä hajos, moniuraremmi pois pelistä, voiko a
mähän sanoin sulle että pysy w124:sissa




jos jokin on painoonsa nähden kevyt, niin koska se on suhteessa raskas??
ei mersua voittanutta!!
w124 200 -88
ei mersua voittanutta!!
w124 200 -88
Re: cdi, välipyörä hajos, moniuraremmi pois pelistä, voiko a
Älä muuta sano, noilla voi ajaa vielä toiset 25 vuotta
http://www.nic.fi/~danes/w124/jutut/pic/p0264.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.nic.fi/~danes/w124/jutut/pic/p0268.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.nic.fi/~danes/w124/jutut/pic/p0275.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.nic.fi/~danes/w124/jutut/pic/p0264.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.nic.fi/~danes/w124/jutut/pic/p0268.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.nic.fi/~danes/w124/jutut/pic/p0275.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: cdi, välipyörä hajos, moniuraremmi pois pelistä, voiko a
Sitä ihmettelen mistä vanhojen autojen omistajat tietää että niitä on helppo korjata, eihän kellään voi olla siitä kokemusta kun ne ei koskaan mene rikki. Eiköhän niitä ole myös helppo hitsata, vaikka varmaan väykky onkin ainoa jota joutuu paikkailemaan.veskola kirjoitti:Älä muuta sano, noilla voi ajaa vielä toiset 25 vuotta![]()
http://www.nic.fi/~danes/w124/jutut/pic/p0264.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.nic.fi/~danes/w124/jutut/pic/p0268.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.nic.fi/~danes/w124/jutut/pic/p0275.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: cdi, välipyörä hajos, moniuraremmi pois pelistä, voiko a
Jep samaa monesti mietinyt ja vähän väliä on juttuja että esim 123 mallissa sitä ja tätä vikaa/onkelmaa... (vaikka niisä suhteelisen vähän osia vaikka 211 mallin verratuna)DBFI kirjoitti: Sitä ihmettelen mistä vanhojen autojen omistajat tietää että niitä on helppo korjata, eihän kellään voi olla siitä kokemusta kun ne ei koskaan mene rikki. Eiköhän niitä ole myös helppo hitsata, vaikka varmaan väykky onkin ainoa jota joutuu paikkailemaan.
samat jututu että kyllä nyky autot on huonoja/ei niitä voi itse korjata on ollut jo varmaan siitä asti kun höyrystä siirytiin muihin aineisiin...

Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: cdi, välipyörä hajos, moniuraremmi pois pelistä, voiko a
[quote="CDI203"][quote="DBFI"]
Sitä ihmettelen mistä vanhojen autojen omistajat tietää että niitä on helppo korjata, eihän kellään voi olla siitä kokemusta kun ne ei koskaan mene rikki. Eiköhän niitä ole myös helppo hitsata, vaikka varmaan väykky onkin ainoa jota joutuu paikkailemaan.[/quote]
Jep samaa monesti mietinyt ja vähän väliä on juttuja että esim 123 mallissa sitä ja tätä vikaa/onkelmaa... (vaikka niisä suhteelisen vähän osia vaikka 211 mallin verratuna)
samat jututu että kyllä nyky autot on huonoja/ei niitä voi itse korjata on ollut jo varmaan siitä asti kun höyrystä siirytiin muihin aineisiin...
[/quote]
Älkääs ny väykky miehet vetäkö herneitä nenään! tuo mun viesti oli vaan vittuilua velimiehelle! 
Sitä ihmettelen mistä vanhojen autojen omistajat tietää että niitä on helppo korjata, eihän kellään voi olla siitä kokemusta kun ne ei koskaan mene rikki. Eiköhän niitä ole myös helppo hitsata, vaikka varmaan väykky onkin ainoa jota joutuu paikkailemaan.[/quote]
Jep samaa monesti mietinyt ja vähän väliä on juttuja että esim 123 mallissa sitä ja tätä vikaa/onkelmaa... (vaikka niisä suhteelisen vähän osia vaikka 211 mallin verratuna)
samat jututu että kyllä nyky autot on huonoja/ei niitä voi itse korjata on ollut jo varmaan siitä asti kun höyrystä siirytiin muihin aineisiin...



jos jokin on painoonsa nähden kevyt, niin koska se on suhteessa raskas??
ei mersua voittanutta!!
w124 200 -88
ei mersua voittanutta!!
w124 200 -88
Re: cdi, välipyörä hajos, moniuraremmi pois pelistä, voiko a
Ei vaan taida kummallakaan olla väykkyä. Noihin kommentteihin pitäisi vähän useammin laittaa noita hymiöitä mukaan (puolin ja toisin) silloin kun tekstiä ei ole ihan vakavissaan kirjoiteltu (mutta sitten niitä hymiöitä kuluisi niin valtavasti [huom. ei hymiötä]).jannek kirjoitti:Älkääs ny väykky miehet vetäkö herneitä nenään! tuo mun viesti oli vaan vittuilua velimiehelle!
Re: cdi, välipyörä hajos, moniuraremmi pois pelistä, voiko a
Just!
jos jokin on painoonsa nähden kevyt, niin koska se on suhteessa raskas??
ei mersua voittanutta!!
w124 200 -88
ei mersua voittanutta!!
w124 200 -88