Koitin ratin alta ottaa pois se suoja että vois työntää kädet sieltä alta ja työntää mittaristo ulos taka kautta muttakun sieltä ei mahdu mitenkään kädet, edessä on VDO paketti ja sen sellasta. Onko se vain repiä ulos istuuko se kiinni missään?
Pitää saada jotkut koukut mittariston sivuille mittariston ja verhoilutoppauksen väliin. Varovasti vetämällä ulospäin se muovihässäkkä siitä lähtee. Nopeusmittarin vaijeri on ensimmäinen, mikä ottaa vastaan. Alkuperäisellä vaijerilla jää vain laihan käden sormien mentävä rako, mistä pitäis saada vaijeri ruuvattua irti. Sitten onkin jo helpompaa.
pjj53 kirjoitti:Pitää saada jotkut koukut mittariston sivuille mittariston ja verhoilutoppauksen väliin. Varovasti vetämällä ulospäin se muovihässäkkä siitä lähtee. Nopeusmittarin vaijeri on ensimmäinen, mikä ottaa vastaan. Alkuperäisellä vaijerilla jää vain laihan käden sormien mentävä rako, mistä pitäis saada vaijeri ruuvattua irti. Sitten onkin jo helpompaa.
Aloitan repimällä mittaristo irti? sitten kun se on tarpeeks ulkona otan vaijerin irti?
polkimien juuresta kun vapauttaa mittarivaijerin pidikkeestään, ni saa mittaristoa vedettyä ulos pari senttiä extraa, ja mahtuu normaalikin koura väliin. Se ei tosiaan ole millään kiinni! Se on vain tiukka, reunoista koukulla vetäen.
Koukut sivuille mittariston leveimmän kohdan lähelle. Tunnustelemalla, mistä menee helpoiten. Varo sitten kääntämästä niitä koukkuja verhoilua päin siellä välissä!
Sopii lähtemään irroittamatta rattia.
Viimeksi muokannut pjj53, To 25.11.2010 14:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Sergey kirjoitti:polkimien juuresta kun vapauttaa mittarivaijerin pidikkeestään, ni saa mittaristoa vedettyä ulos pari senttiä extraa, ja mahtuu normaalikin koura väliin. Se ei tosiaan ole millään kiinni! Se on vain tiukka, reunoista koukulla vetäen.
Se on niin ahdas sieltä ala kautta mennä sinne, toi oli vähän erinlainen alta entä kun minun entinen w124, tuossa on edessä vaikka mitä :S
pjj53 kirjoitti:Koukut sivuille mittariston leveimmän kohdan lähelle. Tunnustelemalla, mistä menee helpoiten. Varo sitten kääntämästä niitä koukkuja verhoilua päin siellä välissä!
Sopii lähtemään irroittamatta rattia.
Sain jonkin laiset koukut sivuille mut ei perr.. lähe
se tuntuu että se jää ylhäältä kiinni jotenki, samaan aikaanhan kummatki puolet pitää vetää mut ei mene, saan vain yhden puolen aina enemmän ulos? tarviiko mittari vaijeri saada nyt jo pois vai miten se on?
haapis kirjoitti:
Sain jonkin laiset koukut sivuille mut ei perr.. lähe
se tuntuu että se jää ylhäältä kiinni jotenki, samaan aikaanhan kummatki puolet pitää vetää mut ei mene, saan vain yhden puolen aina enemmän ulos? tarviiko mittari vaijeri saada nyt jo pois vai miten se on?
Tiukka voi olla, mutta kyllä se siitä pitäisi hivuttamalla tulla ulos. Pienillä vedoilla vuorotellen puoleltansa. Sen verran ulostautuu, että hätätapauksessa vaihtaa mittarivalot vaijeria irroittamatta...
haapis kirjoitti:
Sain jonkin laiset koukut sivuille mut ei perr.. lähe
se tuntuu että se jää ylhäältä kiinni jotenki, samaan aikaanhan kummatki puolet pitää vetää mut ei mene, saan vain yhden puolen aina enemmän ulos? tarviiko mittari vaijeri saada nyt jo pois vai miten se on?
Tiukka voi olla, mutta kyllä se siitä pitäisi hivuttamalla tulla ulos. Pienillä vedoilla vuorotellen puoleltansa. Sen verran ulostautuu, että hätätapauksessa vaihtaa mittarivalot vaijeria irroittamatta...
Juu, ku mun pitäis katsoa mikä mittaristossa on vikana kun matkamittari ei toimi mutta nopeus mittari toimii :S
Viimeksi muokannut haapis, To 25.11.2010 15:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tiukkaa ja tasaista vetoa vaan, voi olla todella tiukassa. Ei kannata nykäistä. Ilmankos mikään paikka ei nitisekään kun sovitteet ovat ahtaita .
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Tyrki sinne mittariston ja verhouksenväliin ohuita peltisiä pakkelilastoja yksi ylös keskelle sitten lastat siihen vinoillekohdille kahtapuolta mittaristoa ja vielä alapuolelle kierrosmittarinkohdalle ja yhdistelmämittarin kohdalle niin lähtee helposti vetämällä.
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
Jos neula näyttää vauhdin ja kilometrit ei pyöri on vika numerokiekkojen akselissa. Pyörii metallitanko tyhjää niiden sisällä eikä pyöritä. Mulle teki tampereella mittarihuolto korjauksen, 50e maksoi kun kiinnitti kunnolla akselin paikoilleen. Aikaa on jo 6v tapahtuneesta.
sompio kirjoitti:Tyrki sinne mittariston ja verhouksenväliin ohuita peltisiä pakkelilastoja yksi ylös keskelle sitten lastat siihen vinoillekohdille kahtapuolta mittaristoa ja vielä alapuolelle kierrosmittarinkohdalle ja yhdistelmämittarin kohdalle niin lähtee helposti vetämällä.
Pitää kokeilla tuota, kiitos kaikille kun jaksatte vastaa
Juuh, halpahallin pikkune pakkelilastasarja on hyvä apu.
miksei kirjoitti:Jos neula näyttää vauhdin ja kilometrit ei pyöri on vika numerokiekkojen akselissa. Pyörii metallitanko tyhjää niiden sisällä eikä pyöritä.
Ittel oli w201 (ja w115) sama vika ja otin auki, ja tuikkasin puoli tippaa Locktiten hienomekaniikka akseliliimaa rattaan ja akselin saumaan, ja homma oli saletti. Pelaa edelleen 3-4v jälkeen. (ei o ainakaa kaveri valittanu et olis rikki taas menny).
Kellään tietoa istuuko kakkosnelosen mittaristo sataysikymppiseen mersuun? (saa tarjota mittaristoa jossa rinkimittari ja ulkoilman lämpötila, jos ne edes istuu tuohon )