Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Samuli H
Mersumies
Viestit: 1602 Liittynyt: Ti 18.11.2003 20:34
Paikkakunta: Muurame
Viesti
Kirjoittaja Samuli H » Ke 23.06.2004 00:03
Laitoin turbon tuohon vaparikoneeseen. Ongelma on että kone työntää öljyt ulos täyttökorkin välistä.
Mikähän mahtaisi olla syynä tuohon?
Öljyn paluuletku on 19millistä ja menee öljypinnan varoitusvalon anturin reikään öljypohjassa. Ei pitäisi tuosta ahdistaa.
Nyt olisi hyvät neuvot tarpeen!
pasik
Vakiokalustoa
Viestit: 70 Liittynyt: Ma 01.12.2003 15:00
Viesti
Kirjoittaja pasik » Ke 23.06.2004 07:44
Eihän sulla vaan ole huohotinputket normaalissa paikassa? Jos huohotinputket tulee imusarjan painepuolelle, tulee öljytilaan sitä kautta turbon ahtopaine. Öljytilassa pitäisi olla likipitäin ulkoilman paine!
epk
Valvoja
Viestit: 12789 Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02
Viesti
Kirjoittaja epk » Ke 23.06.2004 08:52
juu , korkin vierestä vaikka maahan letku, ja imusarjasta pitää tulpata.
kerro lisää projektista !!!
Samuli H
Mersumies
Viestit: 1602 Liittynyt: Ti 18.11.2003 20:34
Paikkakunta: Muurame
Viesti
Kirjoittaja Samuli H » Ke 23.06.2004 15:41
Jeps kiitos tiedosta. Täytyykin kokeilla tuota.
Projektista lisää myöhemmin...
Samuli H
Mersumies
Viestit: 1602 Liittynyt: Ti 18.11.2003 20:34
Paikkakunta: Muurame
Viesti
Kirjoittaja Samuli H » Ke 23.06.2004 21:46
Loppui korkin vuoto mutta vielä pöläytttää käynnistyksessä sinistä putkesta. Turbo väljä
Joutui laittamaan kuristimen öljyn menoletkuun, kun täysillä öljynpaineilla kaasu pohjassa autoa alkoi seurata sininen vana.
Mauri H.
Valvoja
Viestit: 5513 Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi
Viesti
Kirjoittaja Mauri H. » Ke 23.06.2004 22:34
Sampo kirjoitti: Loppui korkin vuoto mutta vielä pöläytttää käynnistyksessä sinistä putkesta. Turbo väljä
Joutui laittamaan kuristimen öljyn menoletkuun, kun täysillä öljynpaineilla kaasu pohjassa autoa alkoi seurata sininen vana.
Joo, pahalta kuulostaa, taitaa ahtimen akselin tiivisteet olla vähän huonossa hapessa, oliko päittäisvälystä?
Samuli H
Mersumies
Viestit: 1602 Liittynyt: Ti 18.11.2003 20:34
Paikkakunta: Muurame
Viesti
Kirjoittaja Samuli H » To 24.06.2004 14:18
Päittäisvälystä oli kyllä hieman. Täytyy varmaan laittaa reklamaatiota turbomyyjälle.
esko
Turbospesialisti
Viestit: 930 Liittynyt: To 13.11.2003 20:43
Viesti
Kirjoittaja esko » To 24.06.2004 22:37
sininen savu viittaa turbovikaan jos ei ole öljykulutusta
löytyis hyväkäytetty omasta ajosta
joten toiminta kuntoinen Holset
kuullaa
Samuli H
Mersumies
Viestit: 1602 Liittynyt: Ti 18.11.2003 20:34
Paikkakunta: Muurame
Viesti
Kirjoittaja Samuli H » Su 27.06.2004 18:44
Vika on paikallistettu turbon öljynkiertoon eli vuotaa imu ja pakopesään öljyä.
Turbon myynyt henkilö ei ota mitään vastuuta ehjänä myydystä rikkinäiseksi paljastuneesta tavarasta.
Voisin olla kyllä kiinnostunut tuosta eskon holsetista jos hinta on kohdillaan. Tarvisin myös hukkaportin, jos holsetissa ei ole kiinteää.