w124 jarru ongelmia

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
haapis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 354
Liittynyt: Ti 04.08.2009 20:41

w124 jarru ongelmia

Viesti Kirjoittaja haapis »

W124 230e 88vm

Etu jarrut pelaa mutta taka jarrut ei toimi, koittanu ilmata mutta ei vaikuta mitään, jarru männät takana ei edes liikahda missä vika?
Käytin yheltä puoleen männät poissakin ja putsasin ja laitoin takasin,
männät tuli ylös kun ei ollut mitään jarrupaloja vastassa mutta sai pumpata jarrua kyllä aika monta kertaa, jostakin syystä en saa vain painetta sinne,
kun on auto käynissä ja painaa jarrua kuulu pieni suhina siitä jarru polkimen kohalta?

Epäilen että oisko jarrupään cylinteri rikki?

HUOMIO! uutta tietoa!
Viimeksi muokannut haapis, To 12.08.2010 23:14. Yhteensä muokattu 5 kertaa.
Henkka
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 98
Liittynyt: Ke 12.07.2006 22:35
Paikkakunta: Ruotsinpyhtää

Viesti Kirjoittaja Henkka »

Sylinterit nyt ei kuulukaan liikkua,mutta männät kyllä :shock:

Eli olisko ne männät nyt sitte jumiutuneet,ei kait mitenkään tavatonta,tuntuuko poljin kovalta?
MB 250d autom.-93
MB 200d autom.-89,ei liikenteessä.
MB E200cdi autom. -01 kesäauto
MB 240d -81 kesäauto
Spudenius
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 252
Liittynyt: Ti 19.10.2004 12:15
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Spudenius »

Onko jarrunestesäiliön molemmissa osioissa nestettä? Takajarrujen osio alkaa täyttyä vasta kun säiliön kaataa ihan täyteen. Tämä on usein vikana. Vai tuliko nestettä ilmatessa kunnolla? Jos tuli niin vika on luultavasti pääsylinterissä tai täysin jumiutuneissa männissä niinkuin jo todettiin.
MB W201 2.5 TURBO
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

multa saa takasatulat ilmaiseksi, jos niissä vikaa... otettu suoraan ajosta ja herkät männät, jäivät ylimääräisiksi farmarin jarruihin päivitettäessä...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
pekkak
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 244
Liittynyt: Su 13.02.2005 22:20

oletko kokeillut ajaa välillä

Viesti Kirjoittaja pekkak »

Terve
Itse en saanut ABS 124:n takajarruja ilmattua muuten kuin ajamalla välillä ja jarruttelemalla ja sitten taas ilmaus. Jostain syystä ABS sekoittaa ne ja ilma ei poistu kokonaan.
Avatar
nj^
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1814
Liittynyt: Pe 26.09.2008 00:46
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja nj^ »

Itselläni sama vika, ei ilmaantunut ilman ajoa. Onhan satulat oikeinpäin? Ei ilmaannu jos on väärin. Muistaakseni ilmausnipat ylöspäin, niin se on oikein?
W211


Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
haapis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 354
Liittynyt: Ti 04.08.2009 20:41

.

Viesti Kirjoittaja haapis »

Spudenius kirjoitti:Onko jarrunestesäiliön molemmissa osioissa nestettä? Takajarrujen osio alkaa täyttyä vasta kun säiliön kaataa ihan täyteen. Tämä on usein vikana. Vai tuliko nestettä ilmatessa kunnolla? Jos tuli niin vika on luultavasti pääsylinterissä tai täysin jumiutuneissa männissä niinkuin jo todettiin.
Kaajoin ihan MAX'ille sen säiliön joka on edessä, ja kun ilmasin tuli enimmäksen ilmaa ja ihan vähäsen nestettä välissä mut ei paljoa, ilmasin varmaan noin 30min eikä tulosta?
haapis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 354
Liittynyt: Ti 04.08.2009 20:41

.

Viesti Kirjoittaja haapis »

nj^ kirjoitti:Itselläni sama vika, ei ilmaantunut ilman ajoa. Onhan satulat oikeinpäin? Ei ilmaannu jos on väärin. Muistaakseni ilmausnipat ylöspäin, niin se on oikein?
siis mulla on satula paikoillaan ja venttiili on sivuttain? ja ilmaan.
haapis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 354
Liittynyt: Ti 04.08.2009 20:41

Re: oletko kokeillut ajaa välillä

Viesti Kirjoittaja haapis »

pekkak kirjoitti:Terve
Itse en saanut ABS 124:n takajarruja ilmattua muuten kuin ajamalla välillä ja jarruttelemalla ja sitten taas ilmaus. Jostain syystä ABS sekoittaa ne ja ilma ei poistu kokonaan.
Mistä tiedän onko mulla ABS autossa?
haapis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 354
Liittynyt: Ti 04.08.2009 20:41

Re: oletko kokeillut ajaa välillä

Viesti Kirjoittaja haapis »

pekkak kirjoitti:Terve
Itse en saanut ABS 124:n takajarruja ilmattua muuten kuin ajamalla välillä ja jarruttelemalla ja sitten taas ilmaus. Jostain syystä ABS sekoittaa ne ja ilma ei poistu kokonaan.
Mistä tiedän onko mulla ABS autossa?
Jani R-K
Mersumies
Mersumies
Viestit: 503
Liittynyt: Pe 21.12.2007 17:36
Paikkakunta: Alavus

Re: .

Viesti Kirjoittaja Jani R-K »

haapis kirjoitti:Kaajoin ihan MAX'ille sen säiliön joka on edessä, ja kun ilmasin tuli enimmäksen ilmaa ja ihan vähäsen nestettä välissä mut ei paljoa, ilmasin varmaan noin 30min eikä tulosta?
Eli nestettä siis liian vähän, se pitää täyttää aivan korkkia myöten tai vaihtoehtoisesti nostaa auton keula korkealle, muuten takapiirin säiliö ei täyty.
Muualla nimimerkillä Turbiini

87 s124 300td ja Toyota
haapis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 354
Liittynyt: Ti 04.08.2009 20:41

Re: .

Viesti Kirjoittaja haapis »

Jani R-K kirjoitti:
haapis kirjoitti:Kaajoin ihan MAX'ille sen säiliön joka on edessä, ja kun ilmasin tuli enimmäksen ilmaa ja ihan vähäsen nestettä välissä mut ei paljoa, ilmasin varmaan noin 30min eikä tulosta?
Eli nestettä siis liian vähän, se pitää täyttää aivan korkkia myöten tai vaihtoehtoisesti nostaa auton keula korkealle, muuten takapiirin säiliö ei täyty.
Pittää kokeilla tätä hommaa huomenna, aukasenko venttiilin takaa ja nostan keulan ylös ja nestettä aivan korkkia myöten? tai laskeeko se sinne automaattisesti vai pitääkö pumpata jarrulla se sinne?
Vastaa Viestiin