w124 jarru ongelmia
w124 jarru ongelmia
W124 230e 88vm
Etu jarrut pelaa mutta taka jarrut ei toimi, koittanu ilmata mutta ei vaikuta mitään, jarru männät takana ei edes liikahda missä vika?
Käytin yheltä puoleen männät poissakin ja putsasin ja laitoin takasin,
männät tuli ylös kun ei ollut mitään jarrupaloja vastassa mutta sai pumpata jarrua kyllä aika monta kertaa, jostakin syystä en saa vain painetta sinne,
kun on auto käynissä ja painaa jarrua kuulu pieni suhina siitä jarru polkimen kohalta?
Epäilen että oisko jarrupään cylinteri rikki?
HUOMIO! uutta tietoa!
Etu jarrut pelaa mutta taka jarrut ei toimi, koittanu ilmata mutta ei vaikuta mitään, jarru männät takana ei edes liikahda missä vika?
Käytin yheltä puoleen männät poissakin ja putsasin ja laitoin takasin,
männät tuli ylös kun ei ollut mitään jarrupaloja vastassa mutta sai pumpata jarrua kyllä aika monta kertaa, jostakin syystä en saa vain painetta sinne,
kun on auto käynissä ja painaa jarrua kuulu pieni suhina siitä jarru polkimen kohalta?
Epäilen että oisko jarrupään cylinteri rikki?
HUOMIO! uutta tietoa!
Viimeksi muokannut haapis, To 12.08.2010 23:14. Yhteensä muokattu 5 kertaa.
Onko jarrunestesäiliön molemmissa osioissa nestettä? Takajarrujen osio alkaa täyttyä vasta kun säiliön kaataa ihan täyteen. Tämä on usein vikana. Vai tuliko nestettä ilmatessa kunnolla? Jos tuli niin vika on luultavasti pääsylinterissä tai täysin jumiutuneissa männissä niinkuin jo todettiin.
MB W201 2.5 TURBO
multa saa takasatulat ilmaiseksi, jos niissä vikaa... otettu suoraan ajosta ja herkät männät, jäivät ylimääräisiksi farmarin jarruihin päivitettäessä...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
oletko kokeillut ajaa välillä
Terve
Itse en saanut ABS 124:n takajarruja ilmattua muuten kuin ajamalla välillä ja jarruttelemalla ja sitten taas ilmaus. Jostain syystä ABS sekoittaa ne ja ilma ei poistu kokonaan.
Itse en saanut ABS 124:n takajarruja ilmattua muuten kuin ajamalla välillä ja jarruttelemalla ja sitten taas ilmaus. Jostain syystä ABS sekoittaa ne ja ilma ei poistu kokonaan.
.
Kaajoin ihan MAX'ille sen säiliön joka on edessä, ja kun ilmasin tuli enimmäksen ilmaa ja ihan vähäsen nestettä välissä mut ei paljoa, ilmasin varmaan noin 30min eikä tulosta?Spudenius kirjoitti:Onko jarrunestesäiliön molemmissa osioissa nestettä? Takajarrujen osio alkaa täyttyä vasta kun säiliön kaataa ihan täyteen. Tämä on usein vikana. Vai tuliko nestettä ilmatessa kunnolla? Jos tuli niin vika on luultavasti pääsylinterissä tai täysin jumiutuneissa männissä niinkuin jo todettiin.
.
siis mulla on satula paikoillaan ja venttiili on sivuttain? ja ilmaan.nj^ kirjoitti:Itselläni sama vika, ei ilmaantunut ilman ajoa. Onhan satulat oikeinpäin? Ei ilmaannu jos on väärin. Muistaakseni ilmausnipat ylöspäin, niin se on oikein?
Re: oletko kokeillut ajaa välillä
Mistä tiedän onko mulla ABS autossa?pekkak kirjoitti:Terve
Re: oletko kokeillut ajaa välillä
Mistä tiedän onko mulla ABS autossa?pekkak kirjoitti:Terve
Re: .
Eli nestettä siis liian vähän, se pitää täyttää aivan korkkia myöten tai vaihtoehtoisesti nostaa auton keula korkealle, muuten takapiirin säiliö ei täyty.haapis kirjoitti:Kaajoin ihan MAX'ille sen säiliön joka on edessä, ja kun ilmasin tuli enimmäksen ilmaa ja ihan vähäsen nestettä välissä mut ei paljoa, ilmasin varmaan noin 30min eikä tulosta?
Muualla nimimerkillä Turbiini
87 s124 300td ja Toyota
87 s124 300td ja Toyota
Re: .
Pittää kokeilla tätä hommaa huomenna, aukasenko venttiilin takaa ja nostan keulan ylös ja nestettä aivan korkkia myöten? tai laskeeko se sinne automaattisesti vai pitääkö pumpata jarrulla se sinne?Jani R-K kirjoitti:Eli nestettä siis liian vähän, se pitää täyttää aivan korkkia myöten tai vaihtoehtoisesti nostaa auton keula korkealle, muuten takapiirin säiliö ei täyty.haapis kirjoitti:Kaajoin ihan MAX'ille sen säiliön joka on edessä, ja kun ilmasin tuli enimmäksen ilmaa ja ihan vähäsen nestettä välissä mut ei paljoa, ilmasin varmaan noin 30min eikä tulosta?