C36 AMGtä Ostamassa
C36 AMGtä Ostamassa
Terve eli olen ostamassa kyseessä olevaa vm -95 amg mersua. Mitäs kaikkea pitäs erityisesti huomioida ostaessa? Ajettu 240tkm.
Entä tyyppivikoja?
Ja saakos mersulta suoraan tilattua ku kyseisestä autosta puuttuu hanskalokeron lukko, ja ne pikku listat takakaarista.
Auton koeajoin ja hyvältä tuntui mutta kaasu on todella jäykkä. Onko tyyppivika vai vaijeri vain kulunut/jumissa vähäisen käytön vuoksi?
Leimalla autoa käytetty mutta ei mennyt läpi koska katalysaattori(t) "tyhjät" eli racing-mallia.
Kiitos vastauksista jo etukäteen.
Entä tyyppivikoja?
Ja saakos mersulta suoraan tilattua ku kyseisestä autosta puuttuu hanskalokeron lukko, ja ne pikku listat takakaarista.
Auton koeajoin ja hyvältä tuntui mutta kaasu on todella jäykkä. Onko tyyppivika vai vaijeri vain kulunut/jumissa vähäisen käytön vuoksi?
Leimalla autoa käytetty mutta ei mennyt läpi koska katalysaattori(t) "tyhjät" eli racing-mallia.
Kiitos vastauksista jo etukäteen.
Re: C36 AMGtä Ostamassa
Joutuuko siihen laittamaan katalysaattorit? Jos se on se Vantaalla myynnissä oleva hopeanvärinen niin osta pois. Noi AMGeet on niin hyvin tehtyjä että eipä niissä varmaan isompia tyyppivikoja ole. Sen kaasuvaijerin varmaan voi herkistellä rasvailemalla ja polkemalla eestaas. Ruoste jo voi vaivata 15 vuotta vanhassa pelissä. Kulutus taitaa olla kaupunkiajossa 17 lt sadalla ja maantiellä 7-8 lt. Jos kulutus ei haittaa niin Mese alle vaan._Jape_ kirjoitti:Terve eli olen ostamassa kyseessä olevaa vm -95 amg mersua. Mitäs kaikkea pitäs erityisesti huomioida ostaessa? Ajettu 240tkm.
Entä tyyppivikoja?
Ja saakos mersulta suoraan tilattua ku kyseisestä autosta puuttuu hanskalokeron lukko, ja ne pikku listat takakaarista.
Auton koeajoin ja hyvältä tuntui mutta kaasu on todella jäykkä. Onko tyyppivika vai vaijeri vain kulunut/jumissa vähäisen käytön vuoksi?
Leimalla autoa käytetty mutta ei mennyt läpi koska katalysaattori(t) "tyhjät" eli racing-mallia.
Kiitos vastauksista jo etukäteen.
MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Selvä. Ei me katteja ruveta vaihtamaan kun yks kaveri hommas päästölapun.
Joo aikamoinen mersu kuume on päällä ja kaasuvaijeri löystynee rasvaalla. Kulutus onkin tiedossa kyllä eikä tunnu nissanin jälkeen miltään.
Auto on musta,matala perus amg ja ehkä jonkun foorumin käyttäjän koska auto ostettu -95 tai -96 saksasta ja yksityinen mies henkilö suomeen tuonut ja myynyt sen päijät-hämeeseen 2008, nuorelle kaverille jolla se sitten vain seisoi pihassa ja minä aion sen pelastaa pois.

Auto on musta,matala perus amg ja ehkä jonkun foorumin käyttäjän koska auto ostettu -95 tai -96 saksasta ja yksityinen mies henkilö suomeen tuonut ja myynyt sen päijät-hämeeseen 2008, nuorelle kaverille jolla se sitten vain seisoi pihassa ja minä aion sen pelastaa pois.
Viimeksi muokannut _Jape_, Pe 18.06.2010 07:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kone on M104 2,8-litraisesta tehty AMG:llä. Googlaamalla löytyy tietoa koneesta.
EDIT: katso esim. http://en.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_M104_engine
tomant
EDIT: katso esim. http://en.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_M104_engine
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020

Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
On siinä ketju ja öljy voisi olla Mobil Super 3000 SW40. Öljy n 8lt_Jape_ kirjoitti:nii ja eikös tuo amg motti ole ihan ketjukoneella ja mitäs öljyä sellaseen ja kuinka paljon?
MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Yksi juuri tollasen AMGn omistaja sanoi öljyä menevän 8-9 litraa.Jombe kirjoitti:Hetkinen, meneekö öljyä muka noin paljon?tempera kirjoitti:On siinä ketju ja öljy voisi olla Mobil Super 3000 SW40. Öljy n 8lt_Jape_ kirjoitti:nii ja eikös tuo amg motti ole ihan ketjukoneella ja mitäs öljyä sellaseen ja kuinka paljon?
MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Jep, johtosarjan kuoret kovettuvat, sitten murtuvat. Sitten sopivasti oikoseen ja voi ecu hajota. Toinen mahdollisuus hajottaa ecu on tulpat---> ei R tulppia, mielellään suoraan hakee marmoritiskiltä tulpat. Kun tulpassa on liian suuri vastus, lyö kipinä puolassa läpi ja kun siitä puola hajoaa, menee eculta puolan ohjaus oikosulkuun ja sitten palaa ecu.
Johtosarjan vika voi olla nopealla silmäyksellä vaikea huomata, mutta kun vähän taivuttelee niitä niin huomaa kyllä missä kunnossa ovat.
Johtosarjan vika voi olla nopealla silmäyksellä vaikea huomata, mutta kun vähän taivuttelee niitä niin huomaa kyllä missä kunnossa ovat.
Mb star C3
w210 270cdi
EX:
w210 290turbodiesel
w202 c220
w201 190E
w124 200D
w210 270cdi
EX:
w210 290turbodiesel
w202 c220
w201 190E
w124 200D
Itsellä C36 vuosimallia 95. Johtosarja kokonaisuudessaan teipattu edellisen omistajan toimesta ja silti kaikki hapertuneet, kuoret haljenneet. Vettä nämä hukkaavat ja öljyäkin valuu vähän joka paikasta, riippuen ihan päivästä, kelistä ja planeettojen asennoista. Näin mulla ja lukenut että samaa ongelmaa myös muilla. Tällä hetkellä EFP- ohjainlaite ottaa häikkää jostain, niitäkin on näistä mennyt. Toi tulppa homma kannattaa muistaa kun olet uusia hakemassa. Itse asennutin uudet tulpat huollossa ja sanoivat että toisen tulppavalmistajan kirjassa sanotaan normitulppa, toisen kirjassa iridium. Normitulppaa ei sais juuri edellä mainitusta syystä laittaa.
Höpöjä, ei hukkaa mulla ainakaan mitään. ml nyt 145 000 km ja se pitää kutinsa. Jäähdytysnestettä ei ole kulunut yhtään. Öljyn vaihtovälillä 7000-8000 km öljynkulutus on ollut n. puoli litraa. Öljyä moottori ei vuoda mistään. Itse olen ajanut autolla nyt 19 000 km.
Niin ja... 8 litraa öljyä on liikaa!!
Niin ja... 8 litraa öljyä on liikaa!!
2000 W208 Mercedes Benz 320 CLK "Berliininmunkki"
1989 Porsche 944 turbo (GTS rep.)
ex: 1991 W201 Mercedes Benz 190E 1.8
ex: 1995 W202 Mercedes Benz C36 AMG
ex: 1988 W124 Mercedes Benz 300CEa
----------------------------------------------
1989 Porsche 944 turbo (GTS rep.)
ex: 1991 W201 Mercedes Benz 190E 1.8
ex: 1995 W202 Mercedes Benz C36 AMG
ex: 1988 W124 Mercedes Benz 300CEa
----------------------------------------------