Cdi-Väykyn satunnainen vikatila?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Sami J. E.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 653
Liittynyt: Pe 04.04.2003 17:38
Paikkakunta: Belgia

Cdi-Väykyn satunnainen vikatila?

Viesti Kirjoittaja Sami J. E. »

Eli, auto on E220CDI -01, ajettu 80tkm ja huollettu kirjan mukaan.

Viikolla kävi pariin otteeseen niin että moottoritiellä ajaessani huomasin että auto ei reagoi kaasuun. Kiertää kahteentonniin saakka, sen jälkeen voi pintakaasulla hivuttaa rundit kahteenjapuoleentonniin asti. Ei savuta. Moottori ei pätki. Ei varoitusvaloja tai vikailmoituksia.

Kun auton sammuttaa ja jatkaa matkaa vika poistuu joksikin aikaa. Tempomat toimii kun auto oireilee mutta ei nouse kierrokset sitäkään käyttämällä. Kaupunkiajossa vikatilaa ei tule.

Auto menee huoltoon ja testeriin parin viikon päästä joka tapauksessa, mutta ajattelin kysyä jo etukäteen josko jollakulla olisi ollut vastaavaa vikaa ja arvauksia tai ehdotuksia missä vika on.
"Das Beste oder Nichts."-Gottlieb Daimler 1834-1900
S211 280CDI Avantgarde Sport -09
280E -76 W114
280SE-79
Exät:
W211: E220 CDI -01 Avantgarde
W124: E200 -95
W123: 230, 250
W114/115: 3x200, 230.6
Hansen78
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 47
Liittynyt: To 29.10.2009 19:22

Viesti Kirjoittaja Hansen78 »

Itsellä oli 200cdi:ssä juuri pari kertaa sama ongelma. Vaihtoi isommalle aina ennen 2000 rp/m, ja tallan pohjaan lyömällä ei vaihtanut pienemmälle. Vapaalla kiersi ainoastaan kolmeentonniin asti. Vikavaloja ei syttynyt, mutta koneen buuttaamalla alkoi toimimaan normaalisti. Autoasilla testeri ei löytänyt koko autoa. Onneksi toimii kuitenkin nykyään normaalisti.
Joku väyryne
Avatar
masaf1
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1944
Liittynyt: La 29.11.2003 19:13
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja masaf1 »

Veikkaus ilmamassamittarille. Ota irti ja putsaa tai osta uus (ei maksa paljoa, tyyliin 70 €).
Avatar
Sami J. E.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 653
Liittynyt: Pe 04.04.2003 17:38
Paikkakunta: Belgia

Viesti Kirjoittaja Sami J. E. »

masaf1 kirjoitti:Veikkaus ilmamassamittarille. Ota irti ja putsaa tai osta uus (ei maksa paljoa, tyyliin 70 €).
Se mullakin kävi mielessä, mutta olin muistavinani että silloin auto savuttaisi myös?
"Das Beste oder Nichts."-Gottlieb Daimler 1834-1900
S211 280CDI Avantgarde Sport -09
280E -76 W114
280SE-79
Exät:
W211: E220 CDI -01 Avantgarde
W124: E200 -95
W123: 230, 250
W114/115: 3x200, 230.6
räyrinki
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: To 10.12.2009 17:22

tehot hävisi motarilla

Viesti Kirjoittaja räyrinki »

Mulla hävisi tehot eilen mesestä (E270 Elegance 02) ajon aikana kun piti lähtee rekkaa ohittaman , kaasua kun painoi niin ei tapahtunut mitään. Tai lähti kyllä kiihtyyn mutta tosi laiskasti eikä hakenut pienempää vaihdetta vaikka pedali pohjassa.Vakkari päällä siinä sitten ajelin rekan perässä 80 lasissa. Ajoin tiensivuun ja pysäytin auton ja heitin vaihteen vapaalle ja polkaisin kaasua niin ei kierrokset noussut 2500 korkeammalla.Pedali pohjassa jurrutti vaan n 2500 tasaisesti. Sammutin auton ja annoin seista muutamia kymmeniä sekuntteja, auto käyntiin ja pykälä päälle ja menoksi ja kas kumma: ei mitään ongelmaa!! Ajelin kotia ja tänään heitin 500 kilsan keikan eikä mitään ongelmaa.
Mikähän piru siinä oli vikana ja onko odotettavissa että vika toistuu?
IMA-535
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 103
Liittynyt: To 10.06.2010 19:40
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja IMA-535 »

En tiä meneekö aivan asian sivuun, mutta ku aikasemmin ajoin taksia, niin se hyyty vauhista pidempään tasasella kaasulla ajettaessa ja piti käyttää virtoja pois, minkä jälkeen toimi normaalisti. Siinä ainaki oli naftaviltteri vaihtokuntonen.
Lada 1200S -87
Peugeot 405 sri -89
Nissan bluebird 2.0 -87
Toyota corolla 1.3 -89
Ford mondeo 1.8 -98
Opel vectra 2.0dti -97
MB E200cdi -99
Volvo S80 2.4 -00
Vastaa Viestiin