Eli, auto on E220CDI -01, ajettu 80tkm ja huollettu kirjan mukaan.
Viikolla kävi pariin otteeseen niin että moottoritiellä ajaessani huomasin että auto ei reagoi kaasuun. Kiertää kahteentonniin saakka, sen jälkeen voi pintakaasulla hivuttaa rundit kahteenjapuoleentonniin asti. Ei savuta. Moottori ei pätki. Ei varoitusvaloja tai vikailmoituksia.
Kun auton sammuttaa ja jatkaa matkaa vika poistuu joksikin aikaa. Tempomat toimii kun auto oireilee mutta ei nouse kierrokset sitäkään käyttämällä. Kaupunkiajossa vikatilaa ei tule.
Auto menee huoltoon ja testeriin parin viikon päästä joka tapauksessa, mutta ajattelin kysyä jo etukäteen josko jollakulla olisi ollut vastaavaa vikaa ja arvauksia tai ehdotuksia missä vika on.
Cdi-Väykyn satunnainen vikatila?
- Sami J. E.
- Mersumies
- Viestit: 653
- Liittynyt: Pe 04.04.2003 17:38
- Paikkakunta: Belgia
Cdi-Väykyn satunnainen vikatila?
"Das Beste oder Nichts."-Gottlieb Daimler 1834-1900
S211 280CDI Avantgarde Sport -09
280E -76 W114
280SE-79
Exät:
W211: E220 CDI -01 Avantgarde
W124: E200 -95
W123: 230, 250
W114/115: 3x200, 230.6
S211 280CDI Avantgarde Sport -09
280E -76 W114
280SE-79
Exät:
W211: E220 CDI -01 Avantgarde
W124: E200 -95
W123: 230, 250
W114/115: 3x200, 230.6
Itsellä oli 200cdi:ssä juuri pari kertaa sama ongelma. Vaihtoi isommalle aina ennen 2000 rp/m, ja tallan pohjaan lyömällä ei vaihtanut pienemmälle. Vapaalla kiersi ainoastaan kolmeentonniin asti. Vikavaloja ei syttynyt, mutta koneen buuttaamalla alkoi toimimaan normaalisti. Autoasilla testeri ei löytänyt koko autoa. Onneksi toimii kuitenkin nykyään normaalisti.
Joku väyryne
- Sami J. E.
- Mersumies
- Viestit: 653
- Liittynyt: Pe 04.04.2003 17:38
- Paikkakunta: Belgia
Se mullakin kävi mielessä, mutta olin muistavinani että silloin auto savuttaisi myös?masaf1 kirjoitti:Veikkaus ilmamassamittarille. Ota irti ja putsaa tai osta uus (ei maksa paljoa, tyyliin 70 €).
"Das Beste oder Nichts."-Gottlieb Daimler 1834-1900
S211 280CDI Avantgarde Sport -09
280E -76 W114
280SE-79
Exät:
W211: E220 CDI -01 Avantgarde
W124: E200 -95
W123: 230, 250
W114/115: 3x200, 230.6
S211 280CDI Avantgarde Sport -09
280E -76 W114
280SE-79
Exät:
W211: E220 CDI -01 Avantgarde
W124: E200 -95
W123: 230, 250
W114/115: 3x200, 230.6
tehot hävisi motarilla
Mulla hävisi tehot eilen mesestä (E270 Elegance 02) ajon aikana kun piti lähtee rekkaa ohittaman , kaasua kun painoi niin ei tapahtunut mitään. Tai lähti kyllä kiihtyyn mutta tosi laiskasti eikä hakenut pienempää vaihdetta vaikka pedali pohjassa.Vakkari päällä siinä sitten ajelin rekan perässä 80 lasissa. Ajoin tiensivuun ja pysäytin auton ja heitin vaihteen vapaalle ja polkaisin kaasua niin ei kierrokset noussut 2500 korkeammalla.Pedali pohjassa jurrutti vaan n 2500 tasaisesti. Sammutin auton ja annoin seista muutamia kymmeniä sekuntteja, auto käyntiin ja pykälä päälle ja menoksi ja kas kumma: ei mitään ongelmaa!! Ajelin kotia ja tänään heitin 500 kilsan keikan eikä mitään ongelmaa.
Mikähän piru siinä oli vikana ja onko odotettavissa että vika toistuu?
Mikähän piru siinä oli vikana ja onko odotettavissa että vika toistuu?
En tiä meneekö aivan asian sivuun, mutta ku aikasemmin ajoin taksia, niin se hyyty vauhista pidempään tasasella kaasulla ajettaessa ja piti käyttää virtoja pois, minkä jälkeen toimi normaalisti. Siinä ainaki oli naftaviltteri vaihtokuntonen.
Lada 1200S -87
Peugeot 405 sri -89
Nissan bluebird 2.0 -87
Toyota corolla 1.3 -89
Ford mondeo 1.8 -98
Opel vectra 2.0dti -97
MB E200cdi -99
Volvo S80 2.4 -00
Peugeot 405 sri -89
Nissan bluebird 2.0 -87
Toyota corolla 1.3 -89
Ford mondeo 1.8 -98
Opel vectra 2.0dti -97
MB E200cdi -99
Volvo S80 2.4 -00