Nähin ei uusi E10 bensa käy

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
sportsman
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2612
Liittynyt: Ke 10.08.2005 12:46
Paikkakunta: Lahti

Nähin ei uusi E10 bensa käy

Viesti Kirjoittaja sportsman »

Mersun mukaan näihin autoihin ei uusi E10 bensa käy

http://www.mercedes-benz.de/content/med ... %20E10.pdf

Muihin E10 bensa mersuihin käy.
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Avatar
Huikko
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2134
Liittynyt: Pe 21.11.2008 23:26
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Huikko »

W201
190 E
201.024
02.1982 / 10.1982 - 08.1988
M 102 E 20 / 102.962
nur ohne geregelten 3-Wege-Katalysator

Eli jos autossa on katalysaattori ja se on valmistettu 08.1988 jälkeen E10 sopii polttoaineeksi?
201.024 mit 102.962
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.

"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."

Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
jupehalm
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1371
Liittynyt: To 04.11.2004 10:29
Paikkakunta: Äänekoski

Viesti Kirjoittaja jupehalm »

Jaahas. Kunnon mersuihin vain kunnon tavaraa tankkiin :D
MB A140 W168 11/99 R4
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
Avatar
Pouttu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 200
Liittynyt: Ma 09.02.2009 22:16
Paikkakunta: Lohja/Turku

Viesti Kirjoittaja Pouttu »

jupehalm kirjoitti:Jaahas. Kunnon mersuihin vain kunnon tavaraa tankkiin :D
no mitä sitä ny pihtailemaan ;)
w209 55 AMG, -04
w124 300CE(CDT?), -89 (om603, ppd 7mm, MPR6164-5)

ex:
w211 280CDI V6 7G, -05
w124 300E-24, -90
w124 200B, -88
w201 2,5 turbodiesel, -89
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13743
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Ei käy tuohon omaankaan autoon eikä sitä listalta löytynyt (CDI). :wink:
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

no, tuo on mersun mielipide... oma 300E löytyy myös tuolta listalta, mutta hyvin se ainakin kulkee sinolilla, sinolin, asetonin ja ksyleenin seoksilla, bensan ja sinolin seoksilla jne.

vai miten tuota listaa luetaan :roll: helvetti saisivat opetella mersulla laittamaan jollakin kansainvälisemmällä kielellä, kuin saksalla, nuo ohjeensa jakoon :x
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2781
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Kyllähän nuo vanhemmat autot käy tosiaan hyvin, vaikka olisi pirtua seassa. Jostakin on tullut käsitys, että jotkin kumilaadut ottaa alkoholeista itseensä?
Avatar
opcaravan
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 323
Liittynyt: To 14.09.2006 20:59
Paikkakunta: Pieksämäki

Viesti Kirjoittaja opcaravan »

JP74 kirjoitti:Kyllähän nuo vanhemmat autot käy tosiaan hyvin, vaikka olisi pirtua seassa. Jostakin on tullut käsitys, että jotkin kumilaadut ottaa alkoholeista itseensä?
Munkin käsityksen mukaan juurikin mm. tiivisteet yms. kumitavara ei tietyn laatuista ollessaan kestä noita "luontaisia" aineita. Miten olin jostain lukevinani joskus, että biotiisselinkin kanssa olis nämä kumihommat ongelmallisia vanhemmissa ja joissain uudemmissakin vekottimissa.

Toki, kestäähän ne varmasti ihan hyvin, jos seokset pysyy mietoina ja niin pois päin, mutta ehkä jos pidempään vaikkapa E85:llä tahi rypsiöljyllä kaahailee niin voi olla osa tiivisteistä hassun näkösiä..??
Näillä mennään:

Mercedes 300CEA 24V -91

Seat Cordoba 1.9Tdi 66kw vario/paku -00
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Viesti Kirjoittaja pera8x »

muistelen kanssa jotakin saman moista. liian vahvasti etanoli pitoinen polttoaine pistää kumiosat koville. oliskohan ollu niin, että kovettuu ja halkeilee ja lopulta alkaa vuotaan. en muista kunnolla, mutta kuitenkaan ei kunnolla toimi.

ja biodiiseleissä sama homma. miedoilla seoksilla toimii pitempään. kunnon kasvisrasvoilla ei kovin kauaa aja, kun jo on tiivisteet huonossa kunnossa. tässä diiseli tapauksessa vaan en muista, että oliko juju siinä, että tiivisteet kovettuu ja halkeilee, vai että tiivisteet osittain liukenee polttoaineeseen. no jommin kummin kuitenkin. ja semmonenkin vielä muistu mieleen biodiiselistä, että vanhemmissa autoissa, missä on mekaanisella pumpulla varustettu kone, ei sais pitkiä aikoja antaa hörsköttää tyhjäkäynnillä. voitelee kait huonommin tms.
W201 250DT 20V
w201 190E
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

uusimman TM:n mukaan käy kaikkiin 1986 jälkeen paitsi...

AMG:t
c200 cgi w203
clk 200 cgi c209
Opel, "weird lieben autos"....
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

tuo 10% etanolipitosuus ei kyllä pitäis vielä olla esteenä sen käytölle, ainakaan niiden tiivisteiden osalta...

olis mukava kuulla ihan tekninen selitys mersun puolelta, miksi muka se E10 ei sovi, jos nykyinen "E5" kerran sopii :roll: ja millä muutoksilla se kävis näihin nyt "bannattuihin" autoihin... 5% etanolia on ollut jo ainakin viimevuoden alusta max. pitoisuus, mitä öljy-yhtiöt on voineet sitä lantrata bensan joukkoon...

biodiesel taas on teknisesti jo niin eri ainetta, kuin normaali diesel, että sen ongelmat ymmärtää, jos sitä valmistelemattomaan moottoriin laittaa...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
Macex
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 211
Liittynyt: Pe 24.10.2008 05:09

Viesti Kirjoittaja Macex »

http://www.mitsubishiclubfinland.com/ke ... ic=30571.0 <-tuolta löytyy kans hyvää keskustelua, oli siellä joku tuota syövyttävyyttä testannut. Ei alumiini reagoinut hirveästi ennenkuin siihen etanoli settiin sekaantui vettä sekaan. Löytyy myös joku kaavio noista mitkä mallit pystyy käyttään E10 sotkua.
C230K - 215HV - 345Nm
Maailma tarvitsee niitä esikuvia
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

napa kirjoitti:no, tuo on mersun mielipide... oma 300E löytyy myös tuolta listalta, mutta hyvin se ainakin kulkee sinolilla, sinolin, asetonin ja ksyleenin seoksilla, bensan ja sinolin seoksilla jne.

vai miten tuota listaa luetaan :roll: helvetti saisivat opetella mersulla laittamaan jollakin kansainvälisemmällä kielellä, kuin saksalla, nuo ohjeensa jakoon :x
Huoltotiedote koskee vain Saksaa ja siksi se on saksaksi.

Bensiinimoottoriset Mercedes-Benz ja smart -henkilöautot voivat
enimmäkseen käyttää E10:a. Poikkeuksena ovat alkupään
suoraruiskutusmoottoriset (C200 CGI 203 ja CLK 200 CGI -209)
vuosilta 2002-2005. Samaten poikkeus ovat autot, joissa ei ole tehtaan
katalysaattoria tai joissa on kaasutin. Nämä autot ovat
säännönmukaisesti vanhempia kuin 23 vuotta.

Taulukossa listataan autot, joissa ei voi käyttää enempää etanolia kuin
5%. Näihin pitäisi tankata korkeaoktaanista (98) bensiiniä. AMG ja
Maybach huolivat vain 98:a.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

tänään mulle selvis, että tuo E10 tuleekin sen 95E:n tilalle, jota en ole käyttänyt ikinä, edes ruohonleikkurissa, joten 98E jää kai vielä ihan yleiseen jakeluun :roll: kunnes sitten joskus tulevaisuudessa (toivottavasti) E85 korvaa sen...

se vain hämäs aluksi, etä kun bensaan laitetaan jatkoksi viinaa, sen oktaani nousee, mutta nyt nuo öljy-yhtiöt on oppineet tekemään sen niin, että ne osaa sotkea niin "huonolaatuista" bensaa (luultavasti jotain 88 okt.) ja viinaa keskenään, että eivät meinaa päästä edes 95E:n oktaaneihin :evil: eli nytkin ratkaiseva tekijä oli enemmän otaaneissa, kuin missään kumitiivisteissä, miksi tätä E10 ei saa kaikissa autoissa käyttää :wink:
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
sportsman
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2612
Liittynyt: Ke 10.08.2005 12:46
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja sportsman »

98E ei jää yleiseen jakeluun vaan sitä löytyy jatkossa vain isommilta asemilta.
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Avatar
Saul
Ylläpitäjä / Admin
Ylläpitäjä / Admin
Viestit: 4638
Liittynyt: Ke 09.04.2003 18:14
Paikkakunta: Planet Earth

Viesti Kirjoittaja Saul »

Mitenkähän vm. 1984 M110 ruiskulla? Ei tule ainakaan kaasariongelmia, mutta kestääköhän tiivisteet ym. muuten. 98E:llä tähän asti juotettu ja hyvin on juoma kelvannut. :roll:
Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition


http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3966
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tomant »

Etanolin tuottaminen Koto-Suomessa lienee kalliimpaa kuin bensiinin. Tuleekohan 98E:n hinta putoamaan alle 95E10:n hinnan vai pidetäänkö se keinotekoisesti korkeampana?

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

tomant kirjoitti:Etanolin tuottaminen Koto-Suomessa lienee kalliimpaa kuin bensiinin. Tuleekohan 98E:n hinta putoamaan alle 95E10:n hinnan vai pidetäänkö se keinotekoisesti korkeampana?

tomant
eiköhän ne sen hinnan verolla tasaa... eli 98E:lle lisää veroa, kun se on niin ympäristölle "haitallista"...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

Saul kirjoitti:Mitenkähän vm. 1984 M110 ruiskulla? Ei tule ainakaan kaasariongelmia, mutta kestääköhän tiivisteet ym. muuten. 98E:llä tähän asti juotettu ja hyvin on juoma kelvannut. :roll:
Toisissa moottoreissa mainitaan katalysaattori, toisissa ei. Esim. 110.994
ilman kattia on listalla, katin kanssa ei ole. 110.987 eli 260SE on listalla
ilman mainintaa katista. Ja listalla on siis ne, jotka eivät kestä 10% etanolia.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

taitaa tuo lista olla vain sellainen, että noissa autoissa E10 ei voi käyttää sellaisenaan, vaan vaatii seoksen säätöä... katalysaattoriautoissa lambda hoitaa sitten sen asian automaattisesti, eli niihin kelpaa ilman mitään "säätöjä"...

amg ja muut erikoisemmat putoaa käyttäjistä varmaan lähinnä huonojen oktaanien takia :roll:
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

Luulisin, että vanhoissa mersuissa oktaanivaatimus ratkaisee.

Jos auto on tarkoitettu 98:lle, ei 95 käy. Ja etanoliseostettu bensa
on nimenomaan 95-oktaanista. Jos auton säätää 95:lle, niin uskoisin
sen kulkevan hyvin myös etanoliseoksella. Tosin teho laskee.

Suoraruiskutusmalleissa ongelma on seoksen kanssa, kun etanoli
on laihempaa polttoainetta kuin bensiini. Sitä on syötettävä enemmän.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
sportsman
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2612
Liittynyt: Ke 10.08.2005 12:46
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja sportsman »

Itse asiassa pitää olla niin että vain 98E käy niin silloin on mahdollisesti ongelmia E10 kanssa.
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Avatar
Mr300
Mersumies
Mersumies
Viestit: 869
Liittynyt: Su 05.04.2009 15:56
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Mr300 »

Selailin tota listaa ja löysin M103. itellä kun on tuo coupe M104, niin mitä eroa noitten Ke-jetillä on että sitä saisi laittaa tuohon mun koneeseen. Ite taidan pysytellä tuossa turvallisessa 98 :)
MB 220CDI C -07
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
Avatar
M.K
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2252
Liittynyt: Su 01.02.2004 13:41
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja M.K »

sportsman kirjoitti:98E ei jää yleiseen jakeluun vaan sitä löytyy jatkossa vain isommilta asemilta.
Öljy- ja kaasualan keskusliiton uutisoinnin mukaan. 95E10 korvaa nykyisen 95E:n ja 98E:stä tulee 5%:nen 98E5. Eli valtalaatu 95E muuttuu ja 98E pysyy pääosin nykyisellään. Verotuksen puolesta tilanne on vielä auki. Itse veikkaan, että 95E10 vero voi jopa karvan laskea ja 98E5 pysyä nykyisellään. Valtio kuitenkin pitää huolen verotuloistaan sitä kautta, että E10 bensiiniä kuluu hivenen enemmän kuin vanhaa. Joten jos biokomponentti saa jonkun suuruisen verohelpotuksen, niin se kompensoituu valtionkassaan lisääntyneen kulutuksen kautta tapahtuvina alv-verona ja muina maksuina.
177.145 M260.920
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
vee203
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 28
Liittynyt: Su 27.06.2010 19:04
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Re: Nähin ei uusi E10 bensa käy

Viesti Kirjoittaja vee203 »

sportsman kirjoitti:Mersun mukaan näihin autoihin ei uusi E10 bensa käy

http://www.mercedes-benz.de/content/med ... %20E10.pdf

Muihin E10 bensa mersuihin käy.

Osaako joku tulkita, että käykö vm. 2002 W203:een (tarkka malli 203.045) tuo uusi E10 bensa? Tuo CGI-merkintä myös mietityttää eli mitä se tarkoittaa?

Tomppa
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6498
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Nähin ei uusi E10 bensa käy

Viesti Kirjoittaja MiHe »

vee203 kirjoitti:? Tuo CGI-merkintä myös mietityttää eli mitä se tarkoittaa?

Tomppa
suoraruiskutteista bensaa, taitaapi tulla sanoista CGI = (Stratified?)Charged Gasoline Injection. Eli voidaan ajaa ilmaylimäärällä ja ruiskutus tapahtuu monessa eri vaiheessa jne...

Eikös noita CGI koneita ollut CLK-malleissakin?

Edit: Niin ja siis sulla näyttäis olevan C200 compressor, eli eri kone...
http://mbspecialist.com/mercedes_modelinfo/203/40/
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
vee203
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 28
Liittynyt: Su 27.06.2010 19:04
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Re: Nähin ei uusi E10 bensa käy

Viesti Kirjoittaja vee203 »

MiHe kirjoitti:
Edit: Niin ja siis sulla näyttäis olevan C200 compressor, eli eri kone...
http://mbspecialist.com/mercedes_modelinfo/203/40/
Juu, kompressori on. Kiitos paljon tuosta linkistä. Sieltähän näkyy selkeästi tuo mallinumero alanumeroineen ja helpottava tieto että E 10:llä voi ajella. :)

Tomppa
heikkisj
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 100
Liittynyt: Ti 18.11.2003 21:25
Paikkakunta: Bromma, Stockholm

Viesti Kirjoittaja heikkisj »

Yritin tavata tuosta listasta mutta en ihan ymmärtänyt logiikkaa. Eli minulla on siis W123 200 1985, listassahan on W124 200 alkaen 1984 (!), eli siis sen perusteella E10 ei kävisi?
Avatar
JeremyH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2603
Liittynyt: Su 21.12.2008 15:50
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja JeremyH »

heikkisj kirjoitti:Yritin tavata tuosta listasta mutta en ihan ymmärtänyt logiikkaa. Eli minulla on siis W123 200 1985, listassahan on W124 200 alkaen 1984 (!), eli siis sen perusteella E10 ei kävisi?
Sun kone on siis 102.920 ja tuo listalla mainittu on 102.922 (käytännössä sama kone)
Eli ei käy.

Jos yhtään lohduttaa niin tuo tuleva E10 sisältää niin vähän energiaa että sitä kuluu enemmän. Enkä usko että hinta laskee juurikaan nykyiseen 95:een verrattuna, (vaikka laskisikin niin vain hetkeksi) joten E10 vain lisää polttoainekuluja. 98:lla ajavat säästää.

Ja pystyyhän sillä E10:lläkin ajamaan, tiivisteet vaan alkaa vuotamaan polttoaine järjestelmässä jonkin ajan kuluttua)
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin

En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
Roisto
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1314
Liittynyt: To 08.07.2004 17:04
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Terve,

Ja vaikka tiivisteet pitäisivätkin pitäisi noissa vanhoissa lambdattomissa seokset säätää vastaamaan E10:ä. Lambdallisissa osaa boksi säätää seoksia paremmin "todellisuutta vastaaviksi".

t.
Risto
E500 – 211.070
Vastaa Viestiin