300-24V päästöt liian korkeat....missä vikaa?
-
- Mersumies
- Viestit: 3403
- Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
- Paikkakunta: Helsinki
300-24V päästöt liian korkeat....missä vikaa?
joutokäynti ....................................................yli 2000 1/min
CO-pitoisuus 0.73 (0.50 sallittu) ...... 0.60 (0.30 sallittu)
HC-pitoisuus 592 (100 sallittu) ....... 269 (100 sallittu)
lamda-arvo ..... 1.01 (0.97-1.03 sallittu)
CO2-pitoisuus 13.90 ...... 14.20
O2- pitoisuus 1.4 ( 5 sallittu) ....... 1.04 (5 sallittu)
missä vikaa... maanantaina vien kyllä vehon vikatesteriin tän romun, mutta osaako joku sanoa mistä kannattaa vikaa hakea
CO-pitoisuus 0.73 (0.50 sallittu) ...... 0.60 (0.30 sallittu)
HC-pitoisuus 592 (100 sallittu) ....... 269 (100 sallittu)
lamda-arvo ..... 1.01 (0.97-1.03 sallittu)
CO2-pitoisuus 13.90 ...... 14.20
O2- pitoisuus 1.4 ( 5 sallittu) ....... 1.04 (5 sallittu)
missä vikaa... maanantaina vien kyllä vehon vikatesteriin tän romun, mutta osaako joku sanoa mistä kannattaa vikaa hakea
220.128 Black Mirror
-
- Mersumies
- Viestit: 3403
- Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
- Paikkakunta: Helsinki
- IsoE
- Mersumies
- Viestit: 1338
- Liittynyt: Pe 07.11.2003 21:36
- Paikkakunta: Täs pellon reunalla
- Viesti:
Ei välttämättä kallis vika...
Katalysaattori voi myös olla paskana kirjaimellisesti eli kennot rikki ja pakokaasu pääsee vapaasti läpi. Kokemusta on ja silloin oli juuri tuo HC-arvo todella korkea varsinkin tyhjäkäynnillä. Veholla luulis ongelman ratkeavan. Toivottavasti ei tule kallis remontti. Katalysaattoreita luulisi saavan aika edullisesti käytettynä koska moni on juuri poistanut katin Saksasta tuonnin jlk. Kaveri sai harrasteautoon 70€:lla käytetyn(60Tkm ajetusta kolariautosta) keltaisesta pörssistä ja oli vielä Jenkkimallista. Kennot olivat todella hyvässä kunnossa, ei ruosteiset ja valo näkyi läpi heikosti kuten kuuluukin.
-
- Mersumies
- Viestit: 3403
- Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
- Paikkakunta: Helsinki
hienoa..... forssan veho huolto ei pysty tekeen vikatestausta näin vanhoihin marsuihin... pitäisi lähteä tampereen veholle tai turkuun....
kävin varaamassa ajan laakerin laittoon niin raskivat pyytää 95egee
laakerista ja työstä.... huh tää tulee kohta kalliiks kilometreihin nähden.....
kävin varaamassa ajan laakerin laittoon niin raskivat pyytää 95egee
laakerista ja työstä.... huh tää tulee kohta kalliiks kilometreihin nähden.....
220.128 Black Mirror
Hei, kysypä Salon Moottorihuollosta: www.salonmoottorihuolto.fiTimitZu kirjoitti:hienoa..... forssan veho huolto ei pysty tekeen vikatestausta näin vanhoihin marsuihin... pitäisi lähteä tampereen veholle tai turkuun....
kävin varaamassa ajan laakerin laittoon niin raskivat pyytää 95egee
laakerista ja työstä.... huh tää tulee kohta kalliiks kilometreihin nähden.....
Ainakin mainostavat itsiänsä Bosch-huoltona. Jos sitten vaikka osaisivat mottiasi analysoida.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
-
- Mersumies
- Viestit: 3403
- Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
- Paikkakunta: Helsinki
Re: 300-24V päästöt liian korkeat....missä vikaa?
300CE-24 / v92
joutokäynti ....................................................yli 2000 1/min
CO-pitoisuus 0.46 (0.50 sallittu) ...... 0.61 (0.30 sallittu)
HC-pitoisuus 274 (100 sallittu) ....... 305 (100 sallittu)
lamda-arvo ..... 1.02 (0.97-1.03 sallittu)
CO2-pitoisuus 13.80 ...... 13.90
O2- pitoisuus 1.28 ( 5 sallittu) ....... 1.12 (5 sallittu)
Eli tuollaisia arvoja leimalla, joten uusiksi menee. Katsotaan saako Tampereen Autosähkö arvot kohdalleen.
Toiseksi seisontajarrun "epämääräinen" ääni tarkastettava.
Joten pienellä vaivalla menee läpi, ellei noiden päästöjen suhteen tule mitään kalliimpaa hankintaa.
Positiivisena palautteena alustan erinomainen kunto.
joutokäynti ....................................................yli 2000 1/min
CO-pitoisuus 0.46 (0.50 sallittu) ...... 0.61 (0.30 sallittu)
HC-pitoisuus 274 (100 sallittu) ....... 305 (100 sallittu)
lamda-arvo ..... 1.02 (0.97-1.03 sallittu)
CO2-pitoisuus 13.80 ...... 13.90
O2- pitoisuus 1.28 ( 5 sallittu) ....... 1.12 (5 sallittu)
Eli tuollaisia arvoja leimalla, joten uusiksi menee. Katsotaan saako Tampereen Autosähkö arvot kohdalleen.
Toiseksi seisontajarrun "epämääräinen" ääni tarkastettava.
Joten pienellä vaivalla menee läpi, ellei noiden päästöjen suhteen tule mitään kalliimpaa hankintaa.
Positiivisena palautteena alustan erinomainen kunto.
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Re: 300-24V päästöt liian korkeat....missä vikaa?
Voiskohan sulla ongelmat johtua siitä mikrokytkimestä mikä on sen imusarjan päällä kaasuvivustossaoldman kirjoitti:300CE-24 / v92
joutokäynti ....................................................yli 2000 1/min
CO-pitoisuus 0.46 (0.50 sallittu) ...... 0.61 (0.30 sallittu)
HC-pitoisuus 274 (100 sallittu) ....... 305 (100 sallittu)
lamda-arvo ..... 1.02 (0.97-1.03 sallittu)
CO2-pitoisuus 13.80 ...... 13.90
O2- pitoisuus 1.28 ( 5 sallittu) ....... 1.12 (5 sallittu)
Eli tuollaisia arvoja leimalla, joten uusiksi menee. Katsotaan saako Tampereen Autosähkö arvot kohdalleen.
Toiseksi seisontajarrun "epämääräinen" ääni tarkastettava.
Joten pienellä vaivalla menee läpi, ellei noiden päästöjen suhteen tule mitään kalliimpaa hankintaa.
Positiivisena palautteena alustan erinomainen kunto.

C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Nyt kirpasee...
KAT pimeenä, siis ei auta "lämmötkään". Mistähän voisi ryhtyä metsästämään uutta, haluan siis uuden, koska huonoja kokemuksia käytetyistä, toki jos joku takuukamppeen myy, niin käy.
KL-varaosat toimittaa hintaan ~1200e, onko tietoa saako Saksasta tilaamalla halvemmalla, osoite kiitos.
KATin varaosanumero 1244903514, auto 300ce-24 - v92

KL-varaosat toimittaa hintaan ~1200e, onko tietoa saako Saksasta tilaamalla halvemmalla, osoite kiitos.
KATin varaosanumero 1244903514, auto 300ce-24 - v92
[url=http://www.matkapuhelininfo.com/keskustelu/index.php]Matkapuhelinfoorumi[/url] arivi
Omassa sama juttu, katti sökö ja eikun uutta putkea tilalle.oldman kirjoitti:Nyt kirpasee...KAT pimeenä, siis ei auta "lämmötkään". Mistähän voisi ryhtyä metsästämään uutta, haluan siis uuden, koska huonoja kokemuksia käytetyistä, toki jos joku takuukamppeen myy, niin käy.
KL-varaosat toimittaa hintaan ~1200e, onko tietoa saako Saksasta tilaamalla halvemmalla, osoite kiitos.
KATin varaosanumero 1244903514, auto 300ce-24 - v92
Coupéssa on erilainen putki kuin sedanissa, mutta onpa huima hintaero: kun kyselin omaan sedaniin alkuperäisosaa niin hinnaksi sanottiin 920 euroa. Kallishan toki tuokin, mutta sentään lähes 300 euroa halvempi.
Löysin sitten tarvikeliikkeestä sopivan Walkerin putken hintaan 650 euroa. Sekin kirpaisi kyllä pirusti. Autoilu on välillä kallista...
ex S203 C270 CDI -02
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
Katti oli sulanut, mistähän voisi johtua ? Vaihdon jälkeen kaikki arvot kohdallaan.
Risalla:
HC-pitoisuus 274 (100 sallittu) ....... 305 (100 sallittu)
Uudella:
HC-pitoisuus 14 (100 sallittu) ....... 37 (100 sallittu)
Risalla:
HC-pitoisuus 274 (100 sallittu) ....... 305 (100 sallittu)
Uudella:
HC-pitoisuus 14 (100 sallittu) ....... 37 (100 sallittu)
[url=http://www.matkapuhelininfo.com/keskustelu/index.php]Matkapuhelinfoorumi[/url] arivi
Toimimaton lambda -> seokset vituiks -> katti paskaks.oldman kirjoitti:Katti oli sulanut, mistähän voisi johtua ?
MB EQC 400 4matic Edition AMG
MB 320 CE Sportline (C124)
MB Vito 111cdi (W447)
Ducati Diavel Dark
ex: S205 C63 AMG 2016, W176 A180 cdi AMG Styling 2013, C238 E220d Business AMG 2018, SL500 1994, E63 AMG 2011, E350cdi 2010, E300TDT 1998, 190E 2.3-16 1985, E300TDT 1997, 300CE 1988, 190E 2.5-16 1989
MB 320 CE Sportline (C124)
MB Vito 111cdi (W447)
Ducati Diavel Dark
ex: S205 C63 AMG 2016, W176 A180 cdi AMG Styling 2013, C238 E220d Business AMG 2018, SL500 1994, E63 AMG 2011, E350cdi 2010, E300TDT 1998, 190E 2.3-16 1985, E300TDT 1997, 300CE 1988, 190E 2.5-16 1989
Onko kellään kokemusta noista tarvike kateista? Oma on pelittäny ainakin vielä, mutta kun esim. motonetissa on omaan peliin katti reilu 500€. Tiedä sitten onko sekään ihan alkuperäinen, mutta kun sitten myydään katteja alle 100€ kpl (esim biltema). Niin toimiikohan tuollaset sadan euron halpamallit niinkuin pitää? Niitä jos laittelis 5 kappaletta auton alle niin silti tulis halvemmaksi ku alkuperäisen osto...
Hyundai i30 cw -08 1.6crdi
ex:W124 200 -88 bensa katalysaattorilla
ex:W124 200 -88 bensa katalysaattorilla
Toki mahdollista, lamda tosin toimii niinkuin pitääkin, kaikki testattiin huolella, eikä mitään vikaa havaittu. Voihan tosin olla että joskus aiemmin on ajettu viallisella, ja vahinko on ehtinyt tapahtumaan...noh, nyt on 15kk:tta ajoaikaa ennen seuraavaa "analyysiä".Tomi S. kirjoitti:Toimimaton lambda -> seokset vituiks -> katti paskaks.oldman kirjoitti:Katti oli sulanut, mistähän voisi johtua ?
Tuota katin rikkoutumista ei taida huomata oikein mitenkään (ainakaan helposti), muuta kuin testaamalla, mielestäni ajettavuudessa ei ainkaan tapahtunut mitään havaittavaa muutosta.
[url=http://www.matkapuhelininfo.com/keskustelu/index.php]Matkapuhelinfoorumi[/url] arivi