Minä olen tässä mietiskellyt pitemmän aikaa että kuinka heittämällä menis 124 kolmen litran mylly tuolaiseen 201 rotteloon ? Olisin erittäin kiitollinen jos joku osaisi kokemuksen puolesta kertoa kuinka hankalaa kyseinen projekti on ja mitä katsastus miehet tuumivat asiaan, pitääkö perä vaihtaa tai vaihde laatikko Vai tuleeko paljon helpommaksi hommata vain turbo ja pistää keulille se
Heittämällä menee.. Katsurin mielipide riippuu varmaan lähtökohdasta. Jos tehot nousee nykyisestä niin vastaavantehoiseen tenavaan vertailu ja siitä alusta ja voimansiirto.
Riippuu myös katsastuspaikasta, eli kyseleppä paikalliselta katastusasemalta asiaa ja pyydä vastaus kirjallisena (eivät voi valittaa jälkeenpäin). Huhujen mukaan joidenkin mielestä nykyisin ei laillisesti sais vaihettua 3 litran dieseliä w201 keulille kun painojakauma ylittys kuulemma? (tuntuu vähä hassulta kun onhan nuita kutoskoneisia bensojakin w201 pellin alla, tuskin dieseli nyt ainakaan paljoa painavampi on?) En sitte tiiä onko tuossa perää, ei tästä mahottoman kauaa oo kun joku oli kyselly samaa asiaa Nivalan katastuskonttorilta ja ne ei ollu löytäny syytä että miksei sais lailliseksi katasteltua..
Eikö näitä ole muutoskatsastettu kolmelitraisella nokivasaralla? Jos sellaisesta löytyisi etuakselipainoja ennen ja jälkeen vaihdon, niin se helpottaisi koneenvaihdon suunnittelua? Toivottavasti näistä moottorinvaihdoista ja muutoskatsastuksista löytyy muutakin kuin mutu-tietoa. Moottorin paino saa pykälien olla korkeintaa 20% suurempi kuin raskaimman vertailumoottorin, joka saattaa olla 2,6-litrainen bensa tai 2,5 turbodiesel.
Juha91 kirjoitti:miten hankale sitten ois turbottaa toi 2,5 diiseli ? tarviiko suuttimie vaihella ? vae onko toi sama paska moottori siin vakio 2,5 turbossa ?
Osta multa toi 20tappine woima kone.
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
Juha91 kirjoitti:miten hankale sitten ois turbottaa toi 2,5 diiseli ? tarviiko suuttimie vaihella ? vae onko toi sama paska moottori siin vakio 2,5 turbossa ?
juuso he kirjoitti:eikös 3,0 diiselin asennuksessa pitäny runkopalkille vähän näyttää rälläkkää ja kemppiä ainakin joissain tapauksissa on jouduttu muokkaamaan.
Ei tartte. Ainakaan mulla, mutta ainut kysymys itellä tulee mieleen, että millä vaan on ihmiset laittanu tuon kutosen kiinni tuohon 190:iin. Nimittäin moottorinjalat, kun tulee liian eteen tuo kone noilla 603:sen vakioilla. (Joissa muuten lukee amg jostain syystä...?) Jotkuthan on laittanu vaan prikkoja kaks-kolome kpl moottorinjalan takapuolelle kiinnikettä, jolloin se ikäänkuin vääntää koneen taakseppäin. Mutta ei oikeen sellaseen viittis ruveta. Ja jos tekee lisäpalikat sinne väliin, ni sitte ne taas tulee väistämättä vähän sivuillepäin, jolloin nuo kannakekumit ei oo oikeilla paikoilla. Jälleen erittäin yksiselkoinen vastaus... Koittakaa saaha selvää.
Kysyn tässä ku ei viitti uutta topiccia tän takia pistää. Meneekö 190 2,5d:hen kuinka kivuttomasti 4 vaihteinen manuaali? nykyään 5 vaihteinen manuaali ja alkaa olla lopussa.
juuso he kirjoitti:eikös 3,0 diiselin asennuksessa pitäny runkopalkille vähän näyttää rälläkkää ja kemppiä ainakin joissain tapauksissa on jouduttu muokkaamaan.
Ei tartte. Ainakaan mulla, mutta ainut kysymys itellä tulee mieleen, että millä vaan on ihmiset laittanu tuon kutosen kiinni tuohon 190:iin. Nimittäin moottorinjalat, kun tulee liian eteen tuo kone noilla 603:sen vakioilla. (Joissa muuten lukee amg jostain syystä...?) Jotkuthan on laittanu vaan prikkoja kaks-kolome kpl moottorinjalan takapuolelle kiinnikettä, jolloin se ikäänkuin vääntää koneen taakseppäin. Mutta ei oikeen sellaseen viittis ruveta. Ja jos tekee lisäpalikat sinne väliin, ni sitte ne taas tulee väistämättä vähän sivuillepäin, jolloin nuo kannakekumit ei oo oikeilla paikoilla. :roll: Jälleen erittäin yksiselkoinen vastaus... Koittakaa saaha selvää. :lol:
Mulla toi kone tuli pikkumersussa liian eteen 601 moottorinkorvakkeilla mutta si ku laittaa 603 kannakkeet nii kannen ja tulipellin välii jää 15mm rako juuri sopivasti ainaki mulla. onkohan noi sun 603 kannakkeet sitte jotenki erilaiset?
Mb 190d om606 st 722.6
Audi A6 2.5 r5 tdi quattro -96
Bmw e28 524tdic Jäärata-auto
En tiiä, ainakin niissä 603 lukee, ja AMG teksti on kans. En tiiä sitte... Nytkin on autossa taas kone, niin heleposti mahtuu käsi sinne väliin. Ölynsuodatinjalka on lähempänä, että sinne ei kättä enää saa väliin, mutta on sielläkin yli 2cm tilaa.
Nozzz kirjoitti:Laatikko+vaihdevivut+kardaanin etupätkä. 4-vaihteisesta niin pitäisi onnistua.
korjatkoot muut jos oon väärässä kardaanin vaihdon kanssa
No nyt on tuon laatikon osto lähellä, tuttu on mersukorjaamolla töissä ja meinasi että pitäis pelata vakio vivuilla, ainoastaan kepin nuppi kannattais vaihtaa. Mutta seuraava kysymys onkin, että onko w124 ja w201 4-vaihteisissa askeissa jotain eroa? Olisi w124 4-vaihteinen saatavilla.