MB W201:seen 3.0d kone W124:sta ?

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
Avatar
Juha91
Mersumies
Mersumies
Viestit: 509
Liittynyt: To 21.01.2010 11:46

MB W201:seen 3.0d kone W124:sta ?

Viesti Kirjoittaja Juha91 »

Minä olen tässä mietiskellyt pitemmän aikaa että kuinka heittämällä menis 124 kolmen litran mylly tuolaiseen 201 rotteloon ? Olisin erittäin kiitollinen jos joku osaisi kokemuksen puolesta kertoa kuinka hankalaa kyseinen projekti on ja mitä katsastus miehet tuumivat asiaan, pitääkö perä vaihtaa tai vaihde laatikko :?: Vai tuleeko paljon helpommaksi hommata vain turbo ja pistää keulille se :?:
Avatar
nj^
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1814
Liittynyt: Pe 26.09.2008 00:46
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja nj^ »

Heittämällä menee.. Katsurin mielipide riippuu varmaan lähtökohdasta. Jos tehot nousee nykyisestä niin vastaavantehoiseen tenavaan vertailu ja siitä alusta ja voimansiirto.
W211


Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Avatar
JiiTee_
Mersumies
Mersumies
Viestit: 659
Liittynyt: To 10.09.2009 11:19
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja JiiTee_ »

Riippuu myös katsastuspaikasta, eli kyseleppä paikalliselta katastusasemalta asiaa ja pyydä vastaus kirjallisena (eivät voi valittaa jälkeenpäin). Huhujen mukaan joidenkin mielestä nykyisin ei laillisesti sais vaihettua 3 litran dieseliä w201 keulille kun painojakauma ylittys kuulemma? (tuntuu vähä hassulta kun onhan nuita kutoskoneisia bensojakin w201 pellin alla, tuskin dieseli nyt ainakaan paljoa painavampi on?) En sitte tiiä onko tuossa perää, ei tästä mahottoman kauaa oo kun joku oli kyselly samaa asiaa Nivalan katastuskonttorilta ja ne ei ollu löytäny syytä että miksei sais lailliseksi katasteltua.. :roll:
mb 300tdt s124 4matic 2+3 pa. -89 om606+hx50+pliipalaapa
mb 300td s124 -92

Ja entisiä niin monta ettei jaksa luetella.
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3977
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tomant »

Eikö näitä ole muutoskatsastettu kolmelitraisella nokivasaralla? Jos sellaisesta löytyisi etuakselipainoja ennen ja jälkeen vaihdon, niin se helpottaisi koneenvaihdon suunnittelua? Toivottavasti näistä moottorinvaihdoista ja muutoskatsastuksista löytyy muutakin kuin mutu-tietoa. Moottorin paino saa pykälien olla korkeintaa 20% suurempi kuin raskaimman vertailumoottorin, joka saattaa olla 2,6-litrainen bensa tai 2,5 turbodiesel.

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020
Sami T
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 362
Liittynyt: To 07.04.2005 17:53
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Sami T »

painavin vertailu moottori o om602 turbo
juuso he
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 423
Liittynyt: Ti 07.02.2006 19:50
Paikkakunta: kuopio

Viesti Kirjoittaja juuso he »

eikös 3,0 diiselin asennuksessa pitäny runkopalkille vähän näyttää rälläkkää ja kemppiä ainakin joissain tapauksissa on jouduttu muokkaamaan.
hilux rn 30 1978
suzuki gsxr 1200 turbo
lexus ls400
Avatar
Juha91
Mersumies
Mersumies
Viestit: 509
Liittynyt: To 21.01.2010 11:46

entä turbottaminen ??

Viesti Kirjoittaja Juha91 »

miten hankale sitten ois turbottaa toi 2,5 diiseli ? tarviiko suuttimie vaihella ? vae onko toi sama paska moottori siin vakio 2,5 turbossa ? :D
Avatar
jeemu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1075
Liittynyt: La 16.07.2005 23:55
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:

Re: entä turbottaminen ??

Viesti Kirjoittaja jeemu »

Juha91 kirjoitti:miten hankale sitten ois turbottaa toi 2,5 diiseli ? tarviiko suuttimie vaihella ? vae onko toi sama paska moottori siin vakio 2,5 turbossa ? :D
Osta multa toi 20tappine woima kone.
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
Avatar
Juha91
Mersumies
Mersumies
Viestit: 509
Liittynyt: To 21.01.2010 11:46

Re: entä turbottaminen ??

Viesti Kirjoittaja Juha91 »

jeemu kirjoitti:
Juha91 kirjoitti:miten hankale sitten ois turbottaa toi 2,5 diiseli ? tarviiko suuttimie vaihella ? vae onko toi sama paska moottori siin vakio 2,5 turbossa ? :D
Osta multa toi 20tappine woima kone.

paljo piät hintaa ?
Avatar
nj^
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1814
Liittynyt: Pe 26.09.2008 00:46
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja nj^ »

W211


Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Avatar
Kummeli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1095
Liittynyt: Ma 20.04.2009 22:06
Paikkakunta: Etelä-Pohojammaa

Viesti Kirjoittaja Kummeli »

juuso he kirjoitti:eikös 3,0 diiselin asennuksessa pitäny runkopalkille vähän näyttää rälläkkää ja kemppiä ainakin joissain tapauksissa on jouduttu muokkaamaan.
Ei tartte. Ainakaan mulla, mutta ainut kysymys itellä tulee mieleen, että millä vaan on ihmiset laittanu tuon kutosen kiinni tuohon 190:iin. Nimittäin moottorinjalat, kun tulee liian eteen tuo kone noilla 603:sen vakioilla. (Joissa muuten lukee amg jostain syystä...?) Jotkuthan on laittanu vaan prikkoja kaks-kolome kpl moottorinjalan takapuolelle kiinnikettä, jolloin se ikäänkuin vääntää koneen taakseppäin. Mutta ei oikeen sellaseen viittis ruveta. Ja jos tekee lisäpalikat sinne väliin, ni sitte ne taas tulee väistämättä vähän sivuillepäin, jolloin nuo kannakekumit ei oo oikeilla paikoilla. :roll: Jälleen erittäin yksiselkoinen vastaus... Koittakaa saaha selvää. :lol:
It's hard to be a mersumies...

w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)

Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Avatar
Johtaja
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 63
Liittynyt: Ke 04.03.2009 19:18

Viesti Kirjoittaja Johtaja »

Kysyn tässä ku ei viitti uutta topiccia tän takia pistää. Meneekö 190 2,5d:hen kuinka kivuttomasti 4 vaihteinen manuaali? nykyään 5 vaihteinen manuaali ja alkaa olla lopussa.
Avatar
Nozzz
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 146
Liittynyt: Ma 21.05.2007 20:15

Viesti Kirjoittaja Nozzz »

Laatikko+vaihdevivut+kardaanin etupätkä. 4-vaihteisesta niin pitäisi onnistua.
korjatkoot muut jos oon väärässä kardaanin vaihdon kanssa :)
Mercedes-benz c124 300ce
Mercedes-benz w124 200d
Mercedes-benz w123 300d
Avatar
TurboDiesel
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 69
Liittynyt: La 17.05.2008 12:22
Paikkakunta: Ikaalinen

Viesti Kirjoittaja TurboDiesel »

Kummeli kirjoitti:
juuso he kirjoitti:eikös 3,0 diiselin asennuksessa pitäny runkopalkille vähän näyttää rälläkkää ja kemppiä ainakin joissain tapauksissa on jouduttu muokkaamaan.
Ei tartte. Ainakaan mulla, mutta ainut kysymys itellä tulee mieleen, että millä vaan on ihmiset laittanu tuon kutosen kiinni tuohon 190:iin. Nimittäin moottorinjalat, kun tulee liian eteen tuo kone noilla 603:sen vakioilla. (Joissa muuten lukee amg jostain syystä...?) Jotkuthan on laittanu vaan prikkoja kaks-kolome kpl moottorinjalan takapuolelle kiinnikettä, jolloin se ikäänkuin vääntää koneen taakseppäin. Mutta ei oikeen sellaseen viittis ruveta. Ja jos tekee lisäpalikat sinne väliin, ni sitte ne taas tulee väistämättä vähän sivuillepäin, jolloin nuo kannakekumit ei oo oikeilla paikoilla. :roll: Jälleen erittäin yksiselkoinen vastaus... Koittakaa saaha selvää. :lol:
Mulla toi kone tuli pikkumersussa liian eteen 601 moottorinkorvakkeilla mutta si ku laittaa 603 kannakkeet nii kannen ja tulipellin välii jää 15mm rako juuri sopivasti ainaki mulla. onkohan noi sun 603 kannakkeet sitte jotenki erilaiset?
Mb 190d om606 st 722.6
Audi A6 2.5 r5 tdi quattro -96
Bmw e28 524tdic Jäärata-auto
Avatar
Kummeli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1095
Liittynyt: Ma 20.04.2009 22:06
Paikkakunta: Etelä-Pohojammaa

Viesti Kirjoittaja Kummeli »

En tiiä, ainakin niissä 603 lukee, ja AMG teksti on kans. En tiiä sitte... :D Nytkin on autossa taas kone, niin heleposti mahtuu käsi sinne väliin. Ölynsuodatinjalka on lähempänä, että sinne ei kättä enää saa väliin, mutta on sielläkin yli 2cm tilaa.
It's hard to be a mersumies...

w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)

Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Avatar
Johtaja
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 63
Liittynyt: Ke 04.03.2009 19:18

Viesti Kirjoittaja Johtaja »

Nozzz kirjoitti:Laatikko+vaihdevivut+kardaanin etupätkä. 4-vaihteisesta niin pitäisi onnistua.
korjatkoot muut jos oon väärässä kardaanin vaihdon kanssa :)
No nyt on tuon laatikon osto lähellä, tuttu on mersukorjaamolla töissä ja meinasi että pitäis pelata vakio vivuilla, ainoastaan kepin nuppi kannattais vaihtaa. Mutta seuraava kysymys onkin, että onko w124 ja w201 4-vaihteisissa askeissa jotain eroa? Olisi w124 4-vaihteinen saatavilla.
Vastaa Viestiin