Vaihteen laittaminen N:ltä D:lle kaasu pohjassa??

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
skeletorR
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 175
Liittynyt: Ma 18.12.2006 17:46
Paikkakunta: Järvenpää

Vaihteen laittaminen N:ltä D:lle kaasu pohjassa??

Viesti Kirjoittaja skeletorR »

Eli rajoitinhan ei anna nostaa kierroksia yli neljän tonnin mutta sallittua vai vai?? Vai rikkooko vaihteiston??
Tämmöistä alettiin pohtimaan eilen kaverin kanssa mutta vastausta siihen ei keksitty..
SPEEDPRO Mercedes Benz special tuning workshop
Official CARLSSON and BRABUS dealer
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3003
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

Itselläni ei kävisi edes mielessä vaikka se sen kestäiskin. Kokeile ni selviää :shock:
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Avatar
Tctic
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 403
Liittynyt: To 08.06.2006 08:19
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja Tctic »

Miksi ihmeessä noin pitäisi tehdä? Ei muuten sudi tarpeeksi? En kyllä missään nimessä kokeilisi tuota vaikka vaihteisto ei aivan välttämättä hajoakaan.
Ex. S202 cdi -99
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

Kokeile tuolla SL55:lläsi, ja raportoi kuinka kävi.

Yksi lähtö ei vielä anna täydellistä varmuutta, mutta jos kymmenkunta kertaa peräkanaa sen teet, niin sitten varmaan lopputuloksella on jo tieteellis-teknistä uskottavuutta.
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Viesti Kirjoittaja pera8x »

meijän trukki ainakin kesti sen.. :lol: no joo, en suosittele kokeileen.
W201 250DT 20V
w201 190E
CDW210
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 118
Liittynyt: Pe 07.11.2008 10:31

Viesti Kirjoittaja CDW210 »

Omassani ei laita vaihdetta päälle jos kierroksia on yli 1000rpm vaikka kuinka kaasuttaa ja ei laita vaihdetta päälle vaikka kierrokset pudottais tyhjäkäynnille, vaan pitää "kuitata" jarrulla...

Sama koskee "P", ei mene vauhdista päälle...

Näin siis facelift väykky 5v sähkölootalla, vanhemmissa menee varmaan vaihde päälle ja loppu voi olla historiaa!?
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

armeijan bankut kesti ainakin ihan hyvin, vaikka kaverit yhden päivän otti niillä kiihdytyskisaa hallissa tuolla tyylillä, eli kone paukuttamaan rajoittajalle (6200 RPM) ja siitä pakko ykkönen päälle -> kaikki neljä telaa kuopivat :P eli ainakin 722.3 laatikko on aika kestävä... en kyllä kovin montaa kertaa tekisi omalle laatikolle tuota, mutta armeijan vehkeet nyt kaikki ymmärtää, että mitä kohtelua ne saavat...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
skeletorR
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 175
Liittynyt: Ma 18.12.2006 17:46
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja skeletorR »

Ei kysymys ole siitä että näin olisi tarvetta tehdä tai että ei sutisi tjms.. :D
Heräsi vaan tämmöinen kysymys mielessä koska mahdollistahan olisi näin tehdä ja vaikka yritin lukea kuinka päin käyttöohjemanuaalia niin sitä ei siellä kielletty vaikka moni muu asia on kirjoitettu sekä kielletty hyvin seikkaperäisesti.
Mutta mielenkiinnosta jos jollain on fakta tietoa asiasta voisi kommentoida mutta ei spekuloiminenkaan kiellettyä ole..
SPEEDPRO Mercedes Benz special tuning workshop
Official CARLSSON and BRABUS dealer
Avatar
skeletorR
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 175
Liittynyt: Ma 18.12.2006 17:46
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja skeletorR »

CDW210 kirjoitti:Omassani ei laita vaihdetta päälle jos kierroksia on yli 1000rpm vaikka kuinka kaasuttaa ja ei laita vaihdetta päälle vaikka kierrokset pudottais tyhjäkäynnille, vaan pitää "kuitata" jarrulla...

Sama koskee "P", ei mene vauhdista päälle...

Näin siis facelift väykky 5v sähkölootalla, vanhemmissa menee varmaan vaihde päälle ja loppu voi olla historiaa!?
Hmmm.. nyt en ole varma omasta mutta tämä kuullostaisi erittäin loogiselta ja varmaan on kaikissa uudemmissa mersuissa juuri näin.
SPEEDPRO Mercedes Benz special tuning workshop
Official CARLSSON and BRABUS dealer
Avatar
patrol31
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 113
Liittynyt: Ke 14.10.2009 22:36
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja patrol31 »

Hurjaa touhua...
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

itse olen kerran laittanut 80 km/h nopeudessa pakin päälle D:ltä vahingossa, eikä se eteläeurooppalaisen auton laatikko siitä hajonnut :shock: tie oli vielä kuiva asfaltti...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
jari_w123
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1574
Liittynyt: Su 01.01.2006 20:10
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Minä olen joskus laittanut kävelyvauhdista vaihteen D:ltä P:lle :oops: ,ihan vahingossa.Laatikko ei siitä hajonnut ja parkkilukkokin toimi vaikka se melko pahan rutinan päästikin.Autona oli escort mk2 1,6 ghia automaatti.
auto w123 200D/300DT vm, -81
Avatar
JeremyH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2603
Liittynyt: Su 21.12.2008 15:50
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja JeremyH »

Ford Granadan laatikko kesti tehdä tuon muutaman kerran :roll: (peltoauto)

S202 mersu ei kestänyt :( tiptronikki vai mikälie laatikko (Katsastusmies yritti keinuttaa autoa rullilta pois, R ja D vuorotellen päälle ja kaasua reilusti. Siihen loppui mersun matka -> oikeudesta asti etsittiin uutta laatikkoa -> mersu kustansi uuden laatikon ja katsastusasema korjaustyöt. Taisi tulla kalliiksi kun auto kuskattiin tehtaalle saksaan korjaukseen) Nykyään ajan Mäntsälään katsastamaan :roll:
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin

En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

JeremyH kirjoitti:Ford Granadan laatikko kesti tehdä tuon muutaman kerran :roll: (peltoauto)

S202 mersu ei kestänyt :( tiptronikki vai mikälie laatikko (Katsastusmies yritti keinuttaa autoa rullilta pois, R ja D vuorotellen päälle ja kaasua reilusti. Siihen loppui mersun matka -> oikeudesta asti etsittiin uutta laatikkoa -> mersu kustansi uuden laatikon ja katsastusasema korjaustyöt. Taisi tulla kalliiksi kun auto kuskattiin tehtaalle saksaan korjaukseen) Nykyään ajan Mäntsälään katsastamaan :roll:
ei sulla tullu mieleen siitä vieruspenkiltä tokkasta sitä katsastusmiestä?...mä olisin vetäny korville heti... :shock: :wink:

aikoinaan olin viritettyä kuplaa katsastamassa ja katsastusmies vähän innostui polkemaan kun tajusi että tehoa on sitten riittämiin...karjasin ihan suoraan sille että "v***u ei tartte rikkoo sitä"...just tasan tuli stoppi ja katsastus jatkui normisti...läpi meni....äijä punotti aika lailla...kyllä se jotain mutisi 20% tehosäännöstä jne.... :roll:
Opel, "weird lieben autos"....
Avatar
JeremyH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2603
Liittynyt: Su 21.12.2008 15:50
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja JeremyH »

eemeli 210 kirjoitti:
JeremyH kirjoitti:Ford Granadan laatikko kesti tehdä tuon muutaman kerran :roll: (peltoauto)

S202 mersu ei kestänyt :( tiptronikki vai mikälie laatikko (Katsastusmies yritti keinuttaa autoa rullilta pois, R ja D vuorotellen päälle ja kaasua reilusti. Siihen loppui mersun matka -> oikeudesta asti etsittiin uutta laatikkoa -> mersu kustansi uuden laatikon ja katsastusasema korjaustyöt. Taisi tulla kalliiksi kun auto kuskattiin tehtaalle saksaan korjaukseen) Nykyään ajan Mäntsälään katsastamaan :roll:
ei sulla tullu mieleen siitä vieruspenkiltä tokkasta sitä katsastusmiestä?...mä olisin vetäny korville heti... :shock: :wink:
Isän auto ja isä katsastamassa, eli toimistossa kahvilla sillä aikaa kun idiootti rikkoi autoa. :roll: Itse seuraan vierestä koko ajan mitä katsuri tekee. (niin läheltä että kerran olen saanut kyynerpäästä kylkeen, oli kuulemma vahinko) Se että itse olen vaihtanut konttoria, johtuu juuri tästä ja monesta muusta toiminnasta ko. asemalla.
Olipa kerran katsastusmies Buickin penkillä ja sanoi että taitaa tulla hylky kun ei lähde edes käyntiin. Piti huomauttaa että paina käynnistys nappia niin jotain saattaa tapahtua. Avaimesta menee vain virrat päälle. :lol:
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin

En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

en o iha varma mutta muistaakseni mun coupen loota ei myöskään vaihda vaiika keppi kohallee meneeki. joskus jotenki epähuomios tökkäsin N:ltä D:lle ja meinas pas... tulla housuun ku ajattelin et nyt sitä lähettii ja lujaa. onneksi ei tapahtunu juuri mitään.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

testattu.

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

kokeilin peilijäällä.

kaasu tappiin (n.3500rpm ottaa paikallaan).
vaihde N:ltä D:lle.....kierrokset laskee 1000rpm kohdalle ja vaihde kytkeytyy....sitten pomppaa täydelle rajoittajaan asti....

ilmeisesti sähköinen laatikko ja sähköinen kaasupoljin pelaa yhteen... :wink:

testasin siksi jäällä että en halunnut rikkoa perää tai lotaa....jos olisikin kytkenyt "tappiasennossa" asfaltilla vaihteen päälle....olisi lähtenyt lapasesta... :D

eli ainakaan w210:ssa ei saa tuolla mitä ilmeisimmin kaverin autoa rikottua joten jokin muu konsti pitää keksiä.... :wink:
Viimeksi muokannut LopenUupunut, To 11.03.2010 09:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Opel, "weird lieben autos"....
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3003
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Re: testattu.

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

eemeli 210 kirjoitti:kokeilin peilijäällä.

kaasu tappiin (n.3500rpm ottaa paikallaan).
vaihde N:ltä D:lle.....kierrokset laskee 1000rpm kohdalle ja vaihde kytkeytyy....sitten pomppaa täydelle rajoittajaan asti....

ilmeisesti sähköinen laatikko ja sähköinen kaasupoljin pelaa yhteen... :wink:

testasin siksi jäällä että en halunnut rikkoa perää tai lotaa....jos olisikin kytkenyt "tappiasennossa" vaihteen päälle....eikä olisi lähtenyt lapasesta... :D

eli ainakaan w210:ssa ei saa tuolla mitä ilmeisimmin kaverin autoa rikottua joten jokin muu konsti pitää keksiä.... :wink:
HULLU! :shock:
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Avatar
Pakardinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3168
Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Re: testattu.

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

simppa80 kirjoitti:HULLU! :shock:
Ehkäpä näin, vaan tulipa tähänkin kysymykseen vastaus. :D

Tämä se on sitä kansalaisrohkeutta! :lol:
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Re: testattu.

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

simppa80 kirjoitti:
eemeli 210 kirjoitti:kokeilin peilijäällä.

kaasu tappiin (n.3500rpm ottaa paikallaan).
vaihde N:ltä D:lle.....kierrokset laskee 1000rpm kohdalle ja vaihde kytkeytyy....sitten pomppaa täydelle rajoittajaan asti....

ilmeisesti sähköinen laatikko ja sähköinen kaasupoljin pelaa yhteen... :wink:

testasin siksi jäällä että en halunnut rikkoa perää tai lotaa....jos olisikin kytkenyt "tappiasennossa" vaihteen päälle....eikä olisi lähtenyt lapasesta... :D

eli ainakaan w210:ssa ei saa tuolla mitä ilmeisimmin kaverin autoa rikottua joten jokin muu konsti pitää keksiä.... :wink:
HULLU! :shock:
hulluuden ja nerouden välinen ero on veteen piirretty viiva.... :wink: :D :shock:
Opel, "weird lieben autos"....
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Re: testattu.

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

Pakardinen kirjoitti:
simppa80 kirjoitti:HULLU! :shock:
Ehkäpä näin, vaan tulipa tähänkin kysymykseen vastaus. :D

Tämä se on sitä kansalaisrohkeutta! :lol:

no aloin miettiä tuossa että jos......olet kuskin paikalla ja kurotat takapenkin jalkatilasta jotakin...painat kaasun pohjaan ja emäntä "pyörähtää" ja huitaisee vaihteen päälle...??? :shock:

siinä vois tulla nopea lähtö.....joten päätin asian testata...nyt tiedän että ainakin 1-1,5 sek on aikaa vielä "peruuttaa" tapahtuva.... :D
Opel, "weird lieben autos"....
Avatar
JeremyH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2603
Liittynyt: Su 21.12.2008 15:50
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja JeremyH »

Kysympä vaan: Miksi sitä kaasua pitäisi polkea silloin kun vaihde on N:llä? eikö pysy tyhjäkäynnillä käynnissä? vai mikä on?

Muutenkin käytän tuota N asentoa niin harvoin, että joutaisi pois koko ännä. :roll:

Tuo aiemmin kertomani Granadan laatikon rikkominen, oli tarkoituksella tehty. (kaveri väitti ettei sitä saa mitenkään rikki, jos öljyt on kunnossa)
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin

En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
CDW210
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 118
Liittynyt: Pe 07.11.2008 10:31

Re: testattu.

Viesti Kirjoittaja CDW210 »

eemeli 210 kirjoitti:kokeilin peilijäällä.

kaasu tappiin (n.3500rpm ottaa paikallaan).
vaihde N:ltä D:lle.....kierrokset laskee 1000rpm kohdalle ja vaihde kytkeytyy....sitten pomppaa täydelle rajoittajaan asti....

ilmeisesti sähköinen laatikko ja sähköinen kaasupoljin pelaa yhteen... :wink:

testasin siksi jäällä että en halunnut rikkoa perää tai lotaa....jos olisikin kytkenyt "tappiasennossa" asfaltilla vaihteen päälle....olisi lähtenyt lapasesta... :D

eli ainakaan w210:ssa ei saa tuolla mitä ilmeisimmin kaverin autoa rikottua joten jokin muu konsti pitää keksiä.... :wink:
Niin sulla ei oo facelift? Ite jäin jumiin aikoinaan ja yritin sitten d:ltä r:lle ja jäi kaasua hieman niin nosti sitten kierrokset sinne 2000rpm:n ja ihmettelin kun ei kuulunut sitä sutimisen ääntä ja rutinaa jarruista ja päästin kaasun ja totesin vaihteen olevan päällä mutta veto on poissa! :shock: No tässä vaiheessa jo pelkäsin että joko tää muka hajos ja painoin jarrua niin kappas, kierrokset putos 800rpm:stä sinne 600rpm ja vaihde kytketyi takas päälle. 8)

Koitin sitten uudestaan niin sama homma, näin mä sen sain selville. :lol:
Avatar
AM
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 3179
Liittynyt: To 03.04.2003 01:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Sähköloota on myös siitä fiksu ettei anna vaihtaa liian pientä vaihdetta ajon aikana. Omalla (ei tiptronic) huomasin sen kun heitin lootasta ykkösen päälle tuossa kotitalon risteyksessä. Risteys oli peilijäässä ja ajattelin taittaa pihaan pikkuluisulla. Tuli hieman ylimääräistä sydämen tykytystä ja ohjelmaa ohjaamoon kun tajusin ettei odotettua moottorijarrutusta tullutkaan :lol:
woodchip
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 57
Liittynyt: Ma 13.07.2009 21:24
Paikkakunta: Pöytyä

Viesti Kirjoittaja woodchip »

Mutta, sanokaas viisaat miksi s211 facelifti sekoaa kun auto on hieman liikkeessä vaihdettaessa pakilta D:lle.

Kerran lähdin parkkiruudusta ja vaihdoin R-N-D kun auto oli liikkeessä taaksepäin (hyvin hiljaa). Auto nyki vähän aikaa ja melkein sammutti moottorin kunnes tokeni ? Sen jälkeen olen kyllä huolehtinut siittä ettei auto ole liikkeessä vaihdettaessa pakilta D:lle.
Avatar
PTracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1150
Liittynyt: Ti 21.08.2007 20:15
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja PTracing »

Joskus luin v8 magazine:sta juttua missä joku vanha kiihdytyspeli oli laitettu takas tieliikenteeseen. Joku isolohko mopar se oli. Kone ja voimansiirto tais olla kisa-ajoilta että ruutiakin oli. Omistajalla oli tuttu kuski ja siinä illan mittaan oli pitänyt lähteä kumia polttamaan syrjäselle levähdyspaikalle. No ei muuta kun vaihde vapaalla kierrokset tappin ja vaihde päälle! Auton keula oli hypännyt ilmaa jumalattoman pamauksen saattelemana. Luki vain että oli meinannut tulla laatikosta osia kardaanitunnelin läpi ja oli kestänyt tovin siivota tuhannet palaset pois levähdypaikalta! Täyty naureskella pitkään itekseen kun luin juttua! :lol:
IG: @pyrytakkunen
Avatar
spede10
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1134
Liittynyt: Ti 27.04.2004 13:46
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja spede10 »

Tyhmä kysymys johon saattaa vastaus jostain löytyäkin, mutta:
- meneekö pakki päälle vauhdissa eteenpäin ajettaessa satalankun tomaatissa?
- sama W202:n sählöloota?

En ole uskaltanut kokeilla.
-----------------------------------------------------------
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Viesti Kirjoittaja pera8x »

en tiä, mutta P ei ainakaan mee. joskus vahingossa laittanu P:tä päälle, kun auto on vielä liikkunu. räpätti vaan hirveesti, sitten laitoin äkkiä vapaalle.
W201 250DT 20V
w201 190E
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja atlas »

P-ei mene päälle eikä riko mitään kunnes vauhti on niin hiljainen että hahlot pystyy menemään loviinsa.

Se millä saa automaatin rikki on että pakilla ja vielä liikkeessä pistät d päälle,kaasuakaan ei tartte kun pamahtaa.

Volvo 70 kaverilla ,antoi kaverille lainaan ja jäbä laittoi satasen vauhdista pakin vahingossa.Jarru panta antautui.Jotkut jopa mig-liimalla korjanneet.
Volvon aski oli muuten japanin automaatti.
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Kyllä se mersun parkkilukko hajoaa kun muutaman kerran vauhdista P:lle kepin tökkää.

Tai ei suoranaisesti hajoa vaan kardaanin mukana pyörivästä lukituskiekosta kuluu lukkokappaleen hahlojen nurkat pyöreiksi ja parkkilukko ei enää pidä.
Vastaa Viestiin