Lämppäristä katosi nelonen

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Japa61
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 131
Liittynyt: La 27.09.2008 21:56
Paikkakunta: hämeenkyrö

Lämppäristä katosi nelonen

Viesti Kirjoittaja Japa61 »

Rupeaa tuo 124:nen oleen kylmä, eli lämppärin nopeuksista meni 4 pimeeksi. Ja olisi tarpeellinen näillä pakkasilla. Kuinkas nuo mahtaa olla, onko vika moottorissa vai jossakin vastuksessa? Vai onko mitään tyypillistä vikaa?
Viimeksi muokannut Japa61, La 02.01.2010 17:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
ahola
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 121
Liittynyt: Su 21.10.2007 23:06
Paikkakunta: pietarsaari

Viesti Kirjoittaja ahola »

mikähän auto kyseessä?
nykyiset:
w220 S400cdi (myynnissä)
w124 E300D (projekti)
BMW 528 e39 (kauppakassi)
Japa61
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 131
Liittynyt: La 27.09.2008 21:56
Paikkakunta: hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Japa61 »

ahola kirjoitti:mikähän auto kyseessä?

oho, taas unohtu mainita.. :oops:
Avatar
ahola
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 121
Liittynyt: Su 21.10.2007 23:06
Paikkakunta: pietarsaari

Viesti Kirjoittaja ahola »

unohtu vieläkin,,,ettei vain olis otettu jotakin miestä väkevämpää :lol:


oho nyt minä näköjään sekoilin :oops:
nykyiset:
w220 S400cdi (myynnissä)
w124 E300D (projekti)
BMW 528 e39 (kauppakassi)
Avatar
ahola
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 121
Liittynyt: Su 21.10.2007 23:06
Paikkakunta: pietarsaari

Viesti Kirjoittaja ahola »

kyllä kovasti veikkaisin lämmön säätö paneelia?korjatkka tietävemmät
nykyiset:
w220 S400cdi (myynnissä)
w124 E300D (projekti)
BMW 528 e39 (kauppakassi)
Avatar
Sami H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1053
Liittynyt: Ke 28.01.2004 14:30
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja Sami H. »

Puhaltimen moottori saattaa olla jo tiensä päässä. Itselläni nelosnopeus oli samanlainen kolmosen kanssa, mutta korjaantui moottorin vaihdolla. Vanhemmiten alkaa olla vähän jähmeyttä laakereissa. Tosin moottori taisi pitää kitinääkin.

Muistaakseni puhaltimen nopeussäätönupin kanssa saattoi olla jotain ongelmia, juotoksien kanssa muistaakseni. Sen saa sieltä ongittua esille kohtuu helposti ja availtua, putsailtua, tinailtua ja koottua takas ilman ongelmia. Tähän saattais haku auttaa.
Kahta en vaihda - merkkiä ja vaihdetta.

KuvaKuva
1990 300 E aut. Rauchsilber | 1979 220 D aut. Kaledoniengrün
PekkaOU
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 33
Liittynyt: Ma 14.12.2009 17:35

Viesti Kirjoittaja PekkaOU »

E34-sarjan bemarissa oli ainakin mennyt säätimen juotokset.
Avatar
ahola
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 121
Liittynyt: Su 21.10.2007 23:06
Paikkakunta: pietarsaari

Viesti Kirjoittaja ahola »

kaverin 124 vaihettiin puhaltimen moottori kun kaikki nopeudet tuntu samalta,,,
mutta jos 4 aivan mykkä niin säätöpaneelia epäilisin vahvasti.
mulla olis toimiva paneeli 50e :D
nykyiset:
w220 S400cdi (myynnissä)
w124 E300D (projekti)
BMW 528 e39 (kauppakassi)
Japa61
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 131
Liittynyt: La 27.09.2008 21:56
Paikkakunta: hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Japa61 »

juu, selvenetään sen verran että jatkaa puhkumista samalla nopeudella kuin kolmonen. Eli puhaltaa kyllä, mutta samalla nopeudella kuin kolmosella.

Ja tosiaan ajoittain pientä kitinääkin, eli taitaa mennä moottorin vaihdoksi.. :?:
Jani R-K
Mersumies
Mersumies
Viestit: 503
Liittynyt: Pe 21.12.2007 17:36
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Jani R-K »

Katkaisijan kärjet likaiset tai jostain muusta syystä eivät yhdistä. Kahden 124 mersun kanssa olen ollu tekemisissä ja molemmista olen joutunu tuon katkaisijan kärjet hiomaan, isän mersussa ei toiminu kuin se 4 joskus kun aikansa heilutteli katkaisijaa niin saattoi 3 myös löytyä, omassa sitten oli juuri tuo 4 toimimaton eli pyöri komosella. Kummastakin vesihiomapaperilla hioin kärjet, ja ovat sen jälkeen toimineet moitteettomasti.
Muualla nimimerkillä Turbiini

87 s124 300td ja Toyota
Vastaa Viestiin