Asiasta perilläolevavammat voinevat kertoa automaatin W/S-katkaisimen toiminnasta enempi. Eli missä keliolosuhteissa kannattaa käyttää ja kumpaa asentoa ja vaikuttaako kulutukseen?
Kolkuttaja kirjoitti:No nyt sitten koeajoin vm.-98 E200 automaatin bentsiinikoneella ja kyyti oli VW-dieselin jälkeen niin vakuuttavaa, että ostin pois. Käyttöohjeet ovatten saksankieliset ja tavaaminen on vähän ahistellut![]()
Asiasta perilläolevavammat voinevat kertoa automaatin W/S-katkaisimen toiminnasta enempi. Eli missä keliolosuhteissa kannattaa käyttää ja kumpaa asentoa ja vaikuttaako kulutukseen?
Itse ajelen kanssa talvirenkailal tuolla W:llä, koska kävi säälittämään nastarenkaiden puolesta se S:llä ajelu - nekun tuppas lyömään tyhjää tämän tästä.Potifaari kirjoitti:Juuri näin. Huomaa eron selvästi liikkeellelähtiessä: abs-valo ei syty heti ja samoin vaihteiden vaihtoalueet tuntuvat laajemmilta. kulutukseen ei tunnu vaikuttavan, kiihtyvyyteen kyllä.
Minä pidän liukkailla aina W(inter) -asennossa ja siirrän S(port)-käyttöön kun vaihdan kesärenkaat alle...
hyvää loppuvuotta kaikille ja parempaa uutta sellaista !
Eikös ne ole W(inter) ja S(tandard). Mitään sporttisuutta tällaisiin pappamersuihin ei pelkillä napeilla saada.Potifaari kirjoitti:
Minä pidän liukkailla aina W(inter) -asennossa ja siirrän S(port)-käyttöön kun vaihdan kesärenkaat alle...
Minullakin on Sport, mutta se toinen asento onkin Comfort ja kolmas Manual. Noissa joissa toinen vaihtoehto on W on toinen Standard (pyydän myös etukäteen anteeksi jos olen väärässä, mutta en lupaa syödä hatullista p...).Potifaari kirjoitti:mulla on avantgarde cdi320 madallettu kori ja muistaakseni manuaalissa (saksa) luki että sport... tarkistan huomenna ja esitän etukäteen nöyrän anteeksipyynnön jos olen kuvitellut että olisi urheilullisemmastakin vehkeestä kysymys.
En mie ainakaan ole omastani vielä sitä urheiluautoa löytänytPotifaari kirjoitti:mulla on avantgarde cdi320 madallettu kori ja muistaakseni manuaalissa (saksa) luki että sport... tarkistan huomenna ja esitän etukäteen nöyrän anteeksipyynnön jos olen kuvitellut että olisi urheilullisemmastakin vehkeestä kysymys.
Tarkoititko intervepillä tätä postaustasi intervepissä? Varmaan se sitten on uskottava, mutta epäuskoisille voisit varmaan intervepin linkinkin laittaa tänne näkyville?typeyks kirjoitti:Tuo hieno interveppi ainakin kertoo niiden olevan Winter ja Sport. Sportti aiheuttaa vaan vaihteen vaihtumisen korkeemmilla kierroksilla.
Kiitän elämänohjeista, mikähän tossa tekstissäni otti nenään? Kivipoluista on muuten niin pitkältä ajalta jo kokemusta että kiitän tulevien vuosien toivotuksesta, kaikki otetaan ilolla vastaan, olivat sitten jouheita tai kivisiä.typeyks kirjoitti: EDIT: DBFI, älä ota sitä niin vakavasti. Muuten elämästä tulee pitkä ja kivinen
DBFI kirjoitti:DBFI kirjoitti:Kiitän elämänohjeista, mikähän tossa tekstissäni otti nenään, tarkoituksella en kirjaillut mitään moitetta (no, pois lukien tietoon viittaaminen ilman viitettä, ja tietoa)? Kivipoluista on muuten niin pitkältä ajalta jo kokemusta että kiitän tulevien vuosien toivotuksesta, kaikki otetaan ilolla vastaan, olivat sitten jouheita tai kivisiä.typeyks kirjoitti: EDIT: DBFI, älä ota sitä niin vakavasti. Muuten elämästä tulee pitkä ja kivinen