Asiasta perilläolevavammat voinevat kertoa automaatin W/S-katkaisimen toiminnasta enempi. Eli missä keliolosuhteissa kannattaa käyttää ja kumpaa asentoa ja vaikuttaako kulutukseen?
W210 mallin automaatin W/S -kytkimen toiminta
- Kolkuttaja
- Sisäänajossa

- Viestit: 19
- Liittynyt: La 21.11.2009 17:49
- Paikkakunta: Muurame
W210 mallin automaatin W/S -kytkimen toiminta
No nyt sitten koeajoin vm.-98 E200 automaatin bentsiinikoneella ja kyyti oli VW-dieselin jälkeen niin vakuuttavaa, että ostin pois. Käyttöohjeet ovatten saksankieliset ja tavaaminen on vähän ahistellut
Asiasta perilläolevavammat voinevat kertoa automaatin W/S-katkaisimen toiminnasta enempi. Eli missä keliolosuhteissa kannattaa käyttää ja kumpaa asentoa ja vaikuttaako kulutukseen?
Asiasta perilläolevavammat voinevat kertoa automaatin W/S-katkaisimen toiminnasta enempi. Eli missä keliolosuhteissa kannattaa käyttää ja kumpaa asentoa ja vaikuttaako kulutukseen?
-Paino on voimaa ja ylipaino on ylivoimaa-
Re: W210 mallin automaatin W/S -kytkimen toiminta
Kolkuttaja kirjoitti:No nyt sitten koeajoin vm.-98 E200 automaatin bentsiinikoneella ja kyyti oli VW-dieselin jälkeen niin vakuuttavaa, että ostin pois. Käyttöohjeet ovatten saksankieliset ja tavaaminen on vähän ahistellut![]()
Asiasta perilläolevavammat voinevat kertoa automaatin W/S-katkaisimen toiminnasta enempi. Eli missä keliolosuhteissa kannattaa käyttää ja kumpaa asentoa ja vaikuttaako kulutukseen?
Ps Kirjoitan tähän suoraan ohjekirjasta W ja S toiminnot.
S=normaaliasento. Sopii kaikkiin normaaleihin ajotilanteisiin.
W=talviasento. Liikkeellelähtö tapahtuu eteenpäin 2,vaihteella ja taakseppäin peruutusvaihteen 2, välityssuhteella.
Vaihteisto vaihtaa suuremmalle ja pienemmälle vaihteelle kaasupoljinta reilustikkin painettaessa alhaisemmissa nopeuksissa kuin asennossa S
Kun painat kaasupolkimen Kickdown-asentoon tapahtuu ylös ja alaspäin vaihtaminen kuten ohjelmassa S. "kickdown asento on talla pohjassa.
MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Juuri näin. Huomaa eron selvästi liikkeellelähtiessä: abs-valo ei syty heti ja samoin vaihteiden vaihtoalueet tuntuvat laajemmilta. kulutukseen ei tunnu vaikuttavan, kiihtyvyyteen kyllä.
Minä pidän liukkailla aina W(inter) -asennossa ja siirrän S(port)-käyttöön kun vaihdan kesärenkaat alle...
hyvää loppuvuotta kaikille ja parempaa uutta sellaista !
Minä pidän liukkailla aina W(inter) -asennossa ja siirrän S(port)-käyttöön kun vaihdan kesärenkaat alle...
hyvää loppuvuotta kaikille ja parempaa uutta sellaista !
320 CDI farkku -00 mausteineen.
Päässyt pois kahden opelin loukusta
Päässyt pois kahden opelin loukusta
Itse ajelen kanssa talvirenkailal tuolla W:llä, koska kävi säälittämään nastarenkaiden puolesta se S:llä ajelu - nekun tuppas lyömään tyhjää tämän tästä.Potifaari kirjoitti:Juuri näin. Huomaa eron selvästi liikkeellelähtiessä: abs-valo ei syty heti ja samoin vaihteiden vaihtoalueet tuntuvat laajemmilta. kulutukseen ei tunnu vaikuttavan, kiihtyvyyteen kyllä.
Minä pidän liukkailla aina W(inter) -asennossa ja siirrän S(port)-käyttöön kun vaihdan kesärenkaat alle...
hyvää loppuvuotta kaikille ja parempaa uutta sellaista !
- Skraba
C126 560 '91, S124 300D '95, S212 220CDI '10
Instagram: @p_haemaelaeinen
C126 560 '91, S124 300D '95, S212 220CDI '10
Instagram: @p_haemaelaeinen
- alpinweiss
- Vakiokalustoa

- Viestit: 73
- Liittynyt: Su 25.02.2007 19:49
- Paikkakunta: länsirannikon pääkaupunki
Eikös ne ole W(inter) ja S(tandard). Mitään sporttisuutta tällaisiin pappamersuihin ei pelkillä napeilla saada.Potifaari kirjoitti:
Minä pidän liukkailla aina W(inter) -asennossa ja siirrän S(port)-käyttöön kun vaihdan kesärenkaat alle...
MB CLK240
Monta kakkosnelosta
Vitoja
Väyrysiä
Mohlovalo Eemeli
Monta kakkosnelosta
Vitoja
Väyrysiä
Mohlovalo Eemeli
Minullakin on Sport, mutta se toinen asento onkin Comfort ja kolmas Manual. Noissa joissa toinen vaihtoehto on W on toinen Standard (pyydän myös etukäteen anteeksi jos olen väärässä, mutta en lupaa syödä hatullista p...).Potifaari kirjoitti:mulla on avantgarde cdi320 madallettu kori ja muistaakseni manuaalissa (saksa) luki että sport... tarkistan huomenna ja esitän etukäteen nöyrän anteeksipyynnön jos olen kuvitellut että olisi urheilullisemmastakin vehkeestä kysymys.
En mie ainakaan ole omastani vielä sitä urheiluautoa löytänytPotifaari kirjoitti:mulla on avantgarde cdi320 madallettu kori ja muistaakseni manuaalissa (saksa) luki että sport... tarkistan huomenna ja esitän etukäteen nöyrän anteeksipyynnön jos olen kuvitellut että olisi urheilullisemmastakin vehkeestä kysymys.
- Skraba
C126 560 '91, S124 300D '95, S212 220CDI '10
Instagram: @p_haemaelaeinen
C126 560 '91, S124 300D '95, S212 220CDI '10
Instagram: @p_haemaelaeinen
Tarkoititko intervepillä tätä postaustasi intervepissä? Varmaan se sitten on uskottava, mutta epäuskoisille voisit varmaan intervepin linkinkin laittaa tänne näkyville?typeyks kirjoitti:Tuo hieno interveppi ainakin kertoo niiden olevan Winter ja Sport. Sportti aiheuttaa vaan vaihteen vaihtumisen korkeemmilla kierroksilla.
Itse katsoin ohjekirjasta, tänne vaan ei saa kuvia liitettyä enkä ala laittamaan mihinkään kuvapalveluun näytille mutta voin tarpeen tullen laittaa linkin pdf-ohjekirjaan netissä.
- alpinweiss
- Vakiokalustoa

- Viestit: 73
- Liittynyt: Su 25.02.2007 19:49
- Paikkakunta: länsirannikon pääkaupunki
Mr. ohjekirja olisi standardin kannalla! Tällaisissa pappabiileissä Winter ja Standard olisi melkeinpä ainoa järkevä vaihtoehto. Olisiko siinäkään järkeä että ajovaihtoehtonne olisivat talvimoodi ja "räyhäkäs" Ultimate Sport, siinä menetettiin kukkahattuasiakkaat. Winter ja Summer ehdotuksessakin on mätää, on vielä kaksi muuta vuodenaikaa, mutta talvi on vuodenajoista ainoa liukas (yleisesti ottaen) elikkäs sille oma moodi ja muuten mennään standardilla! 
MB CLK240
Monta kakkosnelosta
Vitoja
Väyrysiä
Mohlovalo Eemeli
Monta kakkosnelosta
Vitoja
Väyrysiä
Mohlovalo Eemeli
Nonni. Sivusto, josta luin tuon SPORT on näköjään mallia 404.
Lisä etsiminen tuotti tuloksen:
The W/S mode button stands for Winter and Standard. Winter mode increases torque and thus adherence when starting. I believe that under normal conditions, standard mode is to be prefered as it improves acceleration and makes the ride more comfortable.
Taitaa siis olla tuo standard, mutta jokainen saa tehdä omat päätelmät.
Kiitos ja anteeksi sekoitus.
EDIT: DBFI, älä ota sitä niin vakavasti. Muuten elämästä tulee pitkä ja kivinen
Lisä etsiminen tuotti tuloksen:
The W/S mode button stands for Winter and Standard. Winter mode increases torque and thus adherence when starting. I believe that under normal conditions, standard mode is to be prefered as it improves acceleration and makes the ride more comfortable.
Taitaa siis olla tuo standard, mutta jokainen saa tehdä omat päätelmät.
Kiitos ja anteeksi sekoitus.
EDIT: DBFI, älä ota sitä niin vakavasti. Muuten elämästä tulee pitkä ja kivinen
Hankala tapaus.
Kiitän elämänohjeista, mikähän tossa tekstissäni otti nenään? Kivipoluista on muuten niin pitkältä ajalta jo kokemusta että kiitän tulevien vuosien toivotuksesta, kaikki otetaan ilolla vastaan, olivat sitten jouheita tai kivisiä.typeyks kirjoitti: EDIT: DBFI, älä ota sitä niin vakavasti. Muuten elämästä tulee pitkä ja kivinen
DBFI kirjoitti:DBFI kirjoitti:Kiitän elämänohjeista, mikähän tossa tekstissäni otti nenään, tarkoituksella en kirjaillut mitään moitetta (no, pois lukien tietoon viittaaminen ilman viitettä, ja tietoa)? Kivipoluista on muuten niin pitkältä ajalta jo kokemusta että kiitän tulevien vuosien toivotuksesta, kaikki otetaan ilolla vastaan, olivat sitten jouheita tai kivisiä.typeyks kirjoitti: EDIT: DBFI, älä ota sitä niin vakavasti. Muuten elämästä tulee pitkä ja kivinen
EDIT: Itseäni jäi häiritsemään tuo väittämäni:
http://www.benzworld.org/forums/w211-e- ... n-c-s.html
Siinä siis syy...tuohon lisätään pikaluku + lukihärö ja sekaannus on valmis
Hankala tapaus.



